Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 23:07

Ik heb overigens zo meteen ook een poes en een kater.(broer en zus)
Wil niet stoken ofzo O:)

Marcella

Berichten: 36741
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 23:12

Ja alleen mijn voorgevoel zeg dat een kater niet goed gaat komen (behalve als ze krols is).

Jessix

Berichten: 16445
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 02:26

Marcella schreef:
Ja alleen mijn voorgevoel zeg dat een kater niet goed gaat komen (behalve als ze krols is).

Luisteren naar je voorgevoel dan. :j Helemaal zeker weten kun je het niet van te voren, maar probeer de beste combinatie te maken die je kan en vaak voel je zelf het beste aan wat wel en niet gaat werken.

Op die manier heb ik al mijn dieren bij elkaar uitgekozen en tot nu toe pakt dat steeds goed uit. Het is wel een dotje trouwens, maar dat is een klein poesje ook! <3

Marcella

Berichten: 36741
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 05:33

Nee maar ga ook bewust bij meerdere netjes kijken. En vanmiddag ook weer bij iemand anders die 2 nestjes heeft en een hoop beschikbaar.

Jessix

Berichten: 16445
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 08:55

Mijn kittens komen van de tweede cattery die ik bezocht. Bij de eerste was ook een schattig katertje maar bij tweede was ik gewoon 100% verkocht!

Sowieso is nestjes kijken leuk dus wederom veel plezier vanmiddag!

Marcella

Berichten: 36741
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:35

En dat ben ik dus nog niet tegen gekomen dat ik gewoon totaal verkocht ben. Vind ze beide leuk, maar alle kittens zijn leuk.

En misschien ook heel voorzichtig met uitkiezen, maar vind het gewoon ook belangrijk dat ik zeker weet dat het een match gaat worden.

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:40

Marcella schreef:
En dat ben ik dus nog niet tegen gekomen dat ik gewoon totaal verkocht ben. Vind ze beide leuk, maar alle kittens zijn leuk.

En misschien ook heel voorzichtig met uitkiezen, maar vind het gewoon ook belangrijk dat ik zeker weet dat het een match gaat worden.


Heel begrijpelijk! Alle kittens zijn indd leuk, dus juist goed om daar een beetje doorheen te kijken.

Al moet ik zeggen, toen wij de onze gingen uitkiezen was ik helemaal verkocht wat de poes betreft. Echt 100% dat zij van ons moest worden.

Terwijl ik dat bij de kater minder had, lief ding, maar ze waren allemaal lief. Toch wilde mijn vriend die per se mee, dus vooruit, nemen we die. En dat is nu echt mn beste maatje. Hij moet even ontdooien, maar als ie je eenmaal vertrouwt heb je een vriendje voor t leven.

Dus soms kunnen ze je verrassen, haha! :)

Marcella

Berichten: 36741
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:50

Katten kunnen je zeker verrassen. :+

Mijn dame wilde toch niet meer spelen met hengel, maar die van kattenveertjes is helemaal hot. En een andere nieuwe hengel werd geen blik waardig gegund. :')

Jessix

Berichten: 16445
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:57

Marcella schreef:
En dat ben ik dus nog niet tegen gekomen dat ik gewoon totaal verkocht ben. Vind ze beide leuk, maar alle kittens zijn leuk.

En misschien ook heel voorzichtig met uitkiezen, maar vind het gewoon ook belangrijk dat ik zeker weet dat het een match gaat worden.


Gelijk heb je hoor. Ik doe dat net zo. Ik wil een dier houden voor de rest van zijn (of mijn) leven dus wil er zo zeker van zijn als maar kan. :) Ik kan ook prima bij een nestje gaan kijken zonder in de verleiding te komen.

Marcella

Berichten: 36741
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:05

Nou die verleiding is anders wel heel groot en zou er zo eentje bijna stiekem meenemen in mijn binnenzak. O:)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:08

Marcella schreef:
En dat ben ik dus nog niet tegen gekomen dat ik gewoon totaal verkocht ben. Vind ze beide leuk, maar alle kittens zijn leuk.

En misschien ook heel voorzichtig met uitkiezen, maar vind het gewoon ook belangrijk dat ik zeker weet dat het een match gaat worden.


Blijft ook lastig.

Ik ben juist voor het karakter van de moeder gegaan. Dat is zo’n vriendelijke mensgerichte kat.

Bij paarden is ook het karakter en gedrag van de moeder extreem belangrijk.
Ik hoop dat dat ook voor katten een beetje op gaat.

Daarnaast vond ik het belangrijk hoe de omgeving is waar het kitten opgroeit. Het huishouden van de fokker lijkt op dat van mij. Dus ik denk dat de twee kittens straks daar wat makkelijker aan kunnen wennen.

Marcella

Berichten: 36741
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:16

De katten van eergisteren accepteerde mij, maar drukte allemaal hun rug weg met aaien. Waar ik gisteren was waren de volwassen katten allemaal lief en knuffelig, maar helaas alleen katertje beschikbaar.

Ben dan ook heel benieuwd wat ik vanmiddag tegen gaat komen. Zijn 2 nesten en beiden moeders zorgen voor elkaars kinderen.

Jessix

Berichten: 16445
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:31

Zegt ook niet altijd alles, al krijgen ze natuurlijk wel veel mee van moeder d'r reactie op mensen, handelingen en de omgeving.

Zo zijn mijn katers behoorlijk eenkennig terwijl de (moeder)poezen en katers dat in de cattery helemaal niet waren. Ook groeide ze daar op bij een gezin met 3 kleine kinderen. Nu kan een vreemde niet eens in de buurt komen. Wat ik helemaal prima vind, want mijn katten lopen ook buiten. Dus alleen maar beter dat ze niet te benaderen zijn. Mooi voorbeeld van hoe dieren zich toch weer anders ontwikkelen in een andere omgeving met andere mensen en opvoeding.

Jessix

Berichten: 16445
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:32

Marcella schreef:
De katten van eergisteren accepteerde mij, maar drukte allemaal hun rug weg met aaien. Waar ik gisteren was waren de volwassen katten allemaal lief en knuffelig, maar helaas alleen katertje beschikbaar.

Ben dan ook heel benieuwd wat ik vanmiddag tegen gaat komen. Zijn 2 nesten en beiden moeders zorgen voor elkaars kinderen.

Dit was bij mijn katers ook. Twee nesten met 3 dagen verschil. Ik heb een kater uit elk nest. :)

Marcella

Berichten: 36741
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:39

Totaal 4 poesjes heeft ze van beide nesten nog beschikbaar en zouden 100% raszuiver zijn. Ben benieuwd.

Update kom alleen wel later aangezien ik vanaf kitten knuffelen gelijk doorgaat naar de moestuin.

Marcella

Berichten: 36741
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 14:57

Zit nu te twijfelen om blue point dame te reserveren.

Avalanche

Berichten: 16016
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 15:06

Ik was bij Simba wel echt totaal verkocht. En nog. Simba is gewoon de beste, mooiste, liefste kat ooit <3

Marcella

Berichten: 36741
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 15:24

Bij huidige dame was ik al vanaf foto verkocht.

Heb nepeta (kattenkruid) gekocht voor op balkon.

Oh ja moeder van kitten is bij mij op schoot komen liggen.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 15:45

Simba heeft bij mij op werk ook een fan :+

Avalanche

Berichten: 16016
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 18:38

Oh leuk! :D

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 18:46

Kwam aan vanochtend en collega zegt; omg! Ga jij mr Grey op de foto zetten? Hij is zooo leuk! <3

En ik weet nogsteeds niet wie ze is op Bokt :=

Avalanche

Berichten: 16016
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 19:33

LoveUggs schreef:
Kwam aan vanochtend en collega zegt; omg! Ga jij mr Grey op de foto zetten? Hij is zooo leuk! <3

En ik weet nogsteeds niet wie ze is op Bokt :=

Wat grappig! Ik ben idd ook wel benieuwd wie het is :D

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 20:43

Nou ik ook.

Avalanche

Berichten: 16016
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 21:13

Simba is bekender dan zijn eigenaar hahahaha :')

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 21:29

Ze leeft onder haar meelees steen :+