Voorbereiding komst kitten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 23:02

Ze krijgen bij ons 's ochtends 1 bakje die ze met zijn 2en eten, als wij zelf gaan eten (rond die tijd dan) krijgen ze een zakje vlees (ook 1 zakje die ze met zijn 2en opeten) en als wij gaan slapen krijgen ze nog een klein beetje brokjes. De ene keer is het 's ochtends op, en de andere keer ligt er nog een klein beetje in. Ze zijn op dit moment in elk geval zeker niet te dik en ook niet mager, zien er gewoon heel goed uit. Het is nu ff kijken hoeveel we precies moeten voeren, morgen middag wil een afspraak maken bij de DA voor over 1.5 week. Ik denk dat ze dan ook wel weer gewogen worden en dat we dan weten of we goed bezig zijn op dit moment. Ik denk dat ik dan ook meteen vraag vanaf wanneer we meer moeten voeren dan wat ze nu krijgen bijvoorbeeld.

Het is nu sws lastig omdat wanneer we met 2 bakjes zouden voeren de een sneller eet en dat van de ander gaat opeten. Sammie schrokt bijvoorbeeld echt alles naar binnen terwijl jessie wat rustiger eet en er langer over doet. Als er een dus te weinig zou eten zou dit jessie zijn en zouden we het ook het snelste aan hem zien.

Jessie was overigens bij de eerste enting en onderzoek of ze gezond waren (voor de verzekering) welgeteld 3 gram zwaarder dan sammie haha. Sammie woog 1.21 en jessie 1.24.

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:08

Kilo?? En ze zijn ook 9 weken toch?

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 23:10

Klopt.

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:12

Wow... dikkies! Die van ons was gisteren maar 700 gr... maar hij is ook door het asiel gevonden op een parkeerplaats en was heel ziek dus hij weegt natuurlijk weinig door zijn ziekte en waa waarschijnlijk ook verhongert (al heb ik dat niet specifiek gevraahd)
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 25-07-17 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 23:16

Maartje1990 schreef:
Wow... dikkies! Die van ons was gisteren maar 700 gr... maar hij is ook door het asiel gevonden op een parkeerplaats en was heel ziek


Die van ons waren helemaal gezond gelukkig. Konden tot vorige week woensdag overdag nog lekker drinken bij mams, en kregen daarnaast al brokjes etc natuurlijk. Die van jou heeft zn eten etc gewoon gebruikt om weer aan te sterken denk ik terwijl die van ons lekker konden groeien.

Ze zijn echt absoluut niet dik namelijk haha. Gewoon een gezond lichaampje, ziet er ook gewoon gezond uit zegmaar.

Koper

Berichten: 30339
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 03:33

Het is inderdaad altijd even kijken met die opgroeiende katjes wanneer ze meer nodig hebben :)

Maarre... waren ze nog niet van de moeder af dan? Het moment dat ze bij jou kwamen was ook het moment dat ze gespeend werden?

Mijn Maj woog met 9 weken rond de 750 gram. En nu als volwassen kat rond de 2,7 kilo. Ze is niet zo groot. Ju (kater) woog met 6 maanden al 5 kilo :o Later is hij nog boven de 8 uitgekomen :o :o en nu is hij 11 en zit hij weer rond de 5 :)

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 05:05

Dat wat je onder de buik ziet hangen hoeft niets te maken te hebben met vet of overgewicht. Katten hebben een 'primordial pouch' (ik weet de NLse benaming niet), en bij de ene kat is die groter dan bij de andere. De primordial pouch is eigenlijk gewoon overschot van vel aan de onderkant van de buik. Dat hebben ze nodig wanneer ze op topsnelheid rennen, anders zou hun huid gaan trekken bij het zweefmoment (dan zijn ze volledig uitgestrekt). Wanneer ze gewoon met hun 4 pootjes op de grond staan (of een drafje doen) hangt dit er dus onflatterend bij te hangen :D

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 09:30

Ik denk dat het hetzelfde zat als bij het nest bij ons op stal.. nog wel bij moeders, veel alleen gelaten door moeders, zo af en toe nog ff een slokje bij mams, mams brengt wat naar kids..

Dus nog wel bij moeders maar niet meer voor 100% zegmaar.

Catnip, dat is een duidelijk antwoord en klinkt ook erg logisch!

Ik hoop vooral dat we het goed aanpakken zo, is voor ons allebei het eerste huisdier dus we zullen ongetwijfeld foutjes maken maar daar leren we van haha.

Tot nu toe gaat het hartstikke goed, zijn ze vandaag een week bij ons en was het gister avond voor jessie ineens tijd voor de eerste knuffel op schoot. En een dutje tussen ons in op de bank.

Afbeelding

Koper

Berichten: 30339
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:54

Haha, goed zo Jessie!

De buikbulten worden hier wel degelijk groter en kleiner. Ze groeien mee met het gewicht van m'n katten ;)

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 21:51

Ik ben verliefd <3 precies een week geleden zaten ze onder de bank, nu op dit moment;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En 10 min geleden;

Koper

Berichten: 30339
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:58

Ja nu zitten ze er niet meer onder maar er op :P Superknus tafereeltje zo, ze zijn samen ook erg leuk. Waren ze in het nest eigenlijk elkaars favoriete broertje? Of heb je zeg maar twee lukraak kittens gekregen?

Super dat 't zo goed gaat. Project huisdier geslaagd :)

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 22:03

Zeker geslaagd! Ze waren de 'left overs' van het nest. De laatste twee dus geen idee hoe goed ze in het nest met elkaar gingen, maar ze geven elkaar hier een uitgebreide wasbeurt dus ik denk dat het wel goed zit.

Je merkt ook echt dat ze elkaar opzoeken.
Ze zijn inmiddels verkast. Sammie was in de krabpaal gaan liggen. Jessie was hem kwijt. Was aan het miauwen, klom de krabpaal in, vond sammie en ging vervolgens rustig naar buiten zitten kijken.
Laatst bijgewerkt door LoveUggs op 26-07-17 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Berichten: 30339
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:06

Dat denk ik ook :) Fijn dat ze samen ergens terecht zijn gekomen :)

mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:32

Die van ons komt morgen! Zo spannend en zoveel zin in.. 3 weken wachten was echt te lang!

Temeraire

Berichten: 3538
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:42

Spannend!

Ik wacht al 4 weken en moet nog 5 weken wachten -O-

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 11:27

Ze zijn hier inmiddels 2 weken en ze doen het zo goed <3
Ze zijn ook ontzettend hard gegroeid!
Ik zou vanmiddag eens kijken of ik een goede vergelijkingsfoto kan maken haha.

Gister zat een van de 2 op het krukje naar het aquarium te kijken:

Afbeelding
Afbeelding

Koper

Berichten: 30339
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:04

Vis-TV. Schattig :)

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 13:13

Jessie 2 weken geleden;
Afbeelding

Jessie nu;
Afbeelding

Hij had alleen geen zin in een foto haha

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:22

Gaat snel he? Hier ook al zo snel... meneer past al bijna niet meer Onder de kast.... stoot hij steeds zn hoofd haha

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 13:32

Het gaat zo ontzettend snel, en het punt is; je hebt het bijna niet door haha.
Hier schoten ze meteen onder de oven de eerste dag, vanuit het reismandje. Nu schieten ze er nog wel eens onderdoor als je in de keuken staat en ze willen er langs maar dat gaat dan wel kruipend en zo snel mogelijk er weer onder vandaan haha. Onder de bank door gaat wat makkelijker maar ze kiezen er nu toch 9/10 keer voor om er achter langs te gaan.

Net dus toch maar een 2e reismandje gehaald want als het maandag uitloopt bij de dierenarts (we zijn als het goed is de eerste die aan de beurt zijn but you never know, dan vind ik dat ze te lang in dat hokje zitten met zn 2en en dat vind ik net te krap.

Koper

Berichten: 30339
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:51

't Is niet een baby meer... 't is nu een puber die zich tegen je begint af te zetten :P

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 14:05

Haha zeker, maar jessie laat het over het algemeen het beste toe om even opgepakt en geknuffeld te worden. Alleen kwam zijn broer voorbij en dan is het uit met de pret.

Zijn broer ligt overigens nu in coma naast me op de bank haha
Afbeelding

mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:41

Pff, vanavond komt ze dan eindelijk.. De uren gaan traag vandaag!

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 11:00

Geniet ervan, ze zijn zooooooo groot. |(
Ik heb er een die erg op die van jou lijkt.
Toen bij de cranenbroek spullen gehaald, kar vol €45,- :=

ik heb trouwens de kattengrind van de aldi, die vind ik echt super fijn.