Voorbereiding komst kitten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 08:22

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinsten! Hier zijn wij gisteren ook trotse eigenaren geworden van een knappe kerel! We hadden al een (volwassen) poes maar hebben gisteren ern katertje van 9 weken bij het asiel gehaald. Eerste enting al gehad en ontwormd en ontvlooid (plus gechipt). De eerstvolgende enting komt met 12 weken.

Ts. Kunnen je kittens wel in die kattenbak? Wij vonden onze gewone bak erg hoog dus hebben een kleine en lagere bak zonder kap aangeschaft. Staat nu waar de grote bak stond (onze poes gaat eigenlijk altijd buiten). En hij gaat er al netjes op gelukkig (kende hij wel al van asiel)


Afbeelding

Edit: hoe oud zijn jullie kruimels eigenlijk? Ik wil hier ook naar een halsbandje gaan kijken. Vind het toch fijner als hij met straks naar buiten gaat, onze poes heeft een hekel aan bandjes dus die gaat alleen gechipt naar buiten. Maar heb liever met bandje zeker ook omdat we straks seresto bandje om willen doen.

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 08:35

kally schreef:
Neem fijn katten grind wat goed klontert, makkelijk uit te scheppen en duurzamer....


Je moet juist geen klonterend grit nemen bij een kitten!

Wii hebben sowieso geen klonterend grit valt prima te scheppen

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 10:12

Wat leuk maartje1990!
Onze mannen zijn ook 9 weken en met 12 weken terug naar de DA.

Ik dacht eerst ook; oei.. bak is misschien wat hoog maar het is geen probleem voor ze. Ze gaan netjes op de bak. Springen inmiddels ook op de bank dus dat is allemaal geen probleem voor ze.

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 10:28

Was mama er niet meer dat je ze al meegenomen hebt? De onze had geen mama meer... (hele nest niet) maar tegenwoordig wordt volgens mij aangeraden pas vanaf 12 weken de kittens pas van de moeder te halen

kally
Berichten: 5254
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 10:41

Maartje1990 schreef:
kally schreef:
Neem fijn katten grind wat goed klontert, makkelijk uit te scheppen en duurzamer....


Je moet juist geen klonterend grit nemen bij een kitten!

Wii hebben sowieso geen klonterend grit valt prima te scheppen


Bij ons met onze ervaring geen problemen gehad met kittens en klontvormend, wel kan het zo met hele kleine kittens zijn dat ze het misschien opeten als het heel fijn grit is, dat zou een probleem kunnen zijn maar dat hebben wij niet ervaren. En dan ieder zijn oordeel en klontvormend vinden wij fijn in gebruik...

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 10:56

Als het binnenkatten blijven is het leuk als je grote krabpalen hebt of eventueel planken aan de muur met verschillende hoogtes zodat ze lekker kunnen klimmen etc. En een hogere plank bij een raam of een grote krabpaal naast het raam is hier favoriet.
Verder zijn er leuke voedingen te krijgen waar ze wat meer moeite moeten doen om het voer eruit te krijgen. Dat heeft hier enorm geholpen allemaal om ze lekker bezig te houden

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 11:42

Moeders was er nog wel. Maar t zijn boerderij katjes, als ik bij ons op stal kijk.. we hadden ook een nest kittens (daar is het hele verhaal dus mee begonnen haha) en die zijn een week ouder. De kittens zijn nu dus foetsie.. Ze gaan op onderzoek uit etc..

Over de krabpaal, we hebben er nu idd een die niet heel groot is. Ze kijken er eigenlijk nog niet echt naar om. Als ze wat groter zijn willen we er dus een halen die wel wat groter is, dan gaat deze naar de gang en de simpele paal die daar staat gaat dan naar een ander plekje.

Ze vermaken zich op dit moment overigens heerlijk met elkaar en met speeltjes haha

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 18:23

Ik heb misschien een gekke vraag maar iemand ervaring met een wiebelende krabpaal? We dachten eerst, misschien is de vloer niet helemaal recht.. maar het onderste stuk staat stevig.. vanaf het stuk waar we de palen erin gedraaid hebben wiebelt het.. alle schroefjes en palen goed vast gedraaid maar hij blijft wiebelen.. iemand ervaring mee? Ik ga morgen sws even de winkel bellen want uiteraard is het bonnetje spoorloos verdwenen, of we hem eventueel kunnen/mogen ruilen voor een andere want hij wiebelt dusdanig erg dat het in mijn ogen niet veilig is..

Afbeelding

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 18:42

onze krabton wiebelt ook een beetje maar is nog nooit omgekiept maar die is ook niet zo hoog.... Ik weet niet wat het precies is.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 19:06

Ik vind dit niet maar een beetje maar hij wiebelt echt behoorlijk. Komen we natuurlijk nu pas achter nu we de katten hebben..

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 19:35

Kan het een ongelijkheid in dat onderste ding zijn?

Koper

Berichten: 30343
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 20:37

Dan is denk ik het plasticje gebroken. De buizen van zo'n krabpaal bestaat uit een kartonnen huls met sisal er omheen, en aan de uiteindes van die buis zitten ronde plastic dingetjes waar de schroeven in gaan. Die plasticjes zorgen voor stevigheid. Denk dat je even een transplantatie moet doen met zo'n nieuwe buis.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 22:03

Het onderste ding staat stevig! :j

Misschien dan toch uit elkaar draaien ipv strakker in elkaar.. maar dan nog, het ding is nieuw.. morgen toch maar ff de winkel bellen :=

Koper

Berichten: 30343
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:07

Ik bedoel niet het onderste kastje. Maar de buis/paal zelf. Dat verticale ding.

Als je 't uit elkaar schroeft en die buis bekijkt zie je denk ik wel wat ik bedoel.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 22:33

Koper schreef:
Ik bedoel niet het onderste kastje. Maar de buis/paal zelf. Dat verticale ding.

Als je 't uit elkaar schroeft en die buis bekijkt zie je denk ik wel wat ik bedoel.


Ik doelde idd op de reactie van Maartje haha

Ik ga hem morgen eens uit elkaar schroeven! Bedankt voor je tip

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 11:35

Was niks geks te vinden op de krabpaal. Mocht hem terug brengen! Gelijk een andere mee genomen, iets bijbetaald maar deze is direct een succes! *\o/*

Afbeelding

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 11:46

Nice! Fijn dattie bevalt!

Evelyne79

Berichten: 4007
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:53

Uhm, Kerstmis is al geweest of duurt nog wel effe hoor :P

Koper

Berichten: 30343
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:11

Wat goed zeg! Superleuke paal heb je nu te pakken. Haha echt typisch dat ze er direct op klimmen. Zelfs mijn bedeesde eerste kat, die zo'n beetje bang voor alles was, dook meteen op de nieuwe krabpaal.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 15:23

Haha ze waren al erg nieuwsgierig met in elkaar zetten. Toen ik klaar was heb ik ze er gewoon allebei opgezet en ze gingen er niet meer vanaf haha. Het eerste muisje was er met een half uur vanaf gesloopt. :')

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 19:51

Nog een vraagje, anders stel ik hem de volgende keer bij de DA.. Sammie heeft een soort zakje onder zijn buik hangen.. valt niet goed op de foto te zetten dus even wat van internet geplukt..

Het lijkt hierop
Afbeelding

Ik lees op internet alleen dingen van katten die geholpen zijn of een nestje hebben gehad, en hier gaat het om een kitten van 10 weken :+
Jessie heeft het niet.. gewoon vetjes? Te dik is hij niet.

Koper

Berichten: 30343
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:30

Had mijn kater ook toen hij al klein was. Vet :j Je zorgt te goed voor 'm :D Mijn kater is gróót, maar wel heel rank gebouwd, oosters type. Het spek zit bij hem niet in theemutsmodel maar in dit hangmodel. Het zwiept zeg maar heen en weer wanneer hij draaft. Mate van zwiep is uiteraard afhankelijk van de hoeveelheid vet.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 22:01

Ze krijgen echt niet zo veel te eten haha. En alles gaat nog in 1 bakje, juist om te voorkomen dat we te veel geven haha. Nouja, als hij wat vetjes krijg horen we het bij de DA wel van de week hihi. Heb liever dat ze wat vetjes op hun lichaam hebben dan dat ze te mager zijn.

Koper

Berichten: 30343
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:08

Die van mij ook niet. Toen mijn kitten (ze is nu 4) een maand of 8 was had ze ook zo'n hangvetbultje. Heel kleintje. Maand erna is ze gesteriliseerd en kreeg ze binnenkattenbrokjes. Toen verdween het. Is ook nooit meer teruggekomen.

Mijn kater is later ook nog mooi op gewicht gekomen, met behulp van brokjes voor katten die te zwaar zijn. Werkte bij hem erg goed.

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:11

Let er wel op dat ie ze niet te weinig geeft! Want ze zijn natuurlijk wel in de groei. Die van ons krijg nu zo'n 40 gram per dag verdeelt over 4x