Voorbereiding komst kitten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 09:19

Eentje heeft zijn bandje al los getrokken. Het zijn veilogheidssluitinkjes dus met de veel druk schieten ze gelukkig los. Dalijk naar de DA en dan in de winkel gelijk kijken of ze nog wat smallere bandjes hebben, dan kunnen deze om als ze wat groter zijn. Toch vind ik het vreemd want ze zouden verstelbaar moeten zijn tot kittenformaat.. niet dus.. :(

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 12:21

Waarom wil je dat ze bandjes dragen?

Koper

Berichten: 30340
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 12:24

Ik vermoed om ze uit elkaar te houden?

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 13:28

Idd ze kijken zo erg op elkaar dat we ze anders niet uit elkaar houden haha

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 13:46

Persoonlijk zou ik die weglaten. Ik weet niet of de kittens sterk genoeg zijn om zich los te rukken ookal zit erzo een zwak linkje aan.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 13:55

Een van de 2 heeft hem al afgekregen dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om haha

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 13:56

LoveUggs schreef:
Een van de 2 heeft hem al afgekregen dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om haha

OK Gelukkig :)

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 15:46

Zoo da is achter de rug, nu echt beginnen met wennen en over 3 weken weer terug. Was erg spannend maar ze hebben het heel goed gedaan. Liepen zo terug de reis mand in.

Zijn helemaal gezond verklaard dus we kunnen ze gaan verzekeren. Bij jessie waren de balletjes nog niet goed te voelen dus als ze 12 weken zijn moet dat nog een keer onderzocht worden. Sammie had een hele volle blaas, moesten we echt nog een keer op de bak zetten in de hoop dat hij wat ging doen en heeft een hele mooie drol neergelegd. Het plassen kon ik niet goed zien dus hopen dat hij dalijk zelf gaat.
Jessie moest volgens de DA poepen maar heeft nog niks gedaan. Ze hebben allebei gegeten en gedronken. Nu zitten de mannen weer veilig onder de bank. Laat ze maar even lekker tot rust komen!

Jessie blijkt een enorme praatjes maker want die was flink aan het miauwen. In de wachtruimte vielen ze allebei in slaap, vast moe van alle indrukken.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 21:41

Zo leuk om te zien dat die karaktertjes nu al te zien zijn. Sammie is echt ontzettend ondeugend. Rent door heel het huis, klimt op de stoelen, zat net in de vensterbank, klom via de bank zo omhoog.

Verder vind hij het kastje onder mijn aquarium reuze interessant. Heb hem er al 3x uit moeten halen in 5 minuten tijd. Waarvan 2x vlak achter elkaar.. Ik haal hem eruit. Draai me om, meneer klimt er weer in.

Dat terwijl jessie best schuw is en echt nog voor je weg loopt. Waren hem kwijt, vriendlief had de slaapkamerdeur open laten staan en jessie zat dus onder het bed waar niemand erbij kon. Ook zat meneer achter de sokkenla welke nu dus lekker dicht zit. Zijn hem 3x kwijt geweest vanavond omdat hij zich verstopt.

Nu racen ze overigens samen door het huis heen haha

_Reneee

Berichten: 5790
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 09:01

Die van mij klimmen serieus langs mijn benen omhoog :+ Ze worden elke dag drukker en ik verbaas me er echt over waar ze allemaal op klimmen, je moet echt continu oppassen. Maar die van mij zijn ook wel super aanhankelijk en plakken de hele tijd aan mijn benen :')

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 09:33

Haha ik vind het zo leuk <3 wel leuk om te vermelden dat nadat ik het bericht van gisteravond postte de mannen samen op de eettafel waren geklommen, jessie het gedrag van zijn broer overneemt en dus ook via de bank omhoog klom en sammie een blaadje van mijn bos bloemen had getrokken en hiermee aan de haal ging haha. Vanochtend ging we wekker en waren ze aan het racen en miauwen. Voor het eerst dat ze samen naar me toe kwamen en ik ze beiden lekker kon aaien. En spinnen dat ze deden! <3

Koper

Berichten: 30340
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 10:01

Leuk! :D Ze vinden je lief TS :D

Goh, je staat er toch versteld van waar ze allemaal mee spelen. Hier is een wasknijper een tijd helemaal het einde geweest. Pas op als je gaat koken... je wil niet, net als ik, weken later uitgedroogde sperziebonen en stukjes broccoli terugvinden.

_Reneee

Berichten: 5790
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 10:04

Die van mij gaan helemaal los op het hooi. Eentje is echt continu met alles, en dan ook echt alles, aan het spelen. M'n voeten, vlas, paardenstront :+ , brokjes, de staart van de andere kat... Ze gaan maar door haha.

floorsil

Berichten: 2643
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 10:17

Toen onze kat nog klein was. Kon hij ook enorm hard spinnen. Gaat nu een tandje zachter. Wat onze kat vroeger ook heel leuk vond. Het hoesje van de theezakjes Tot een propje maken en die apporteren. Hij kon het een nr uur achter elkaar vol houden. Volgens mij doen veel kittens dat. Misschien een keer leuk om te gaan testen.

Koper

Berichten: 30340
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 10:20

Apporteren kan met van alles :D Ik ben benieuwd waar de katjes van TS het liefste achteraan rennen. Hier was dat een rood touwtje en propjes aluminiumfolie. Gewone papierpropjes vonden ze maar zo zo.

Tegen de tijd dat ze op meer plekken in huis mogen 's nachts heb je mogelijk ook geen muggenprobleem meer TS. Hier is het 's nachts: BOINK tegen een raam - smeksmeksmek - en 's ochtends ligt er dan een keurig rijtje aangevreten muggenlijkjes.

_Reneee

Berichten: 5790
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 10:42

Ja ik merk dat ik ook echt minder vliegen op stal heb! Ze jagen als een gek. Apporteren ga ik ook eens proberen :D

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 16:58

Sammie is echt helemaal zot op een balletje.

Afbeelding

Gaat er echt alle kanten mee op.. Dit was gister avond onder de bank..

esmee_stip

Berichten: 319
Geregistreerd: 16-11-07
Woonplaats: Noordwijkerhout

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:57

Aaaah wat zijn ze leuk! Ik ben benieuwd hoe lang het bij jou duurt voordat ze "nee" snappen :Y) Ik moest erg lachen toen ik las dat ze aan je bos bloemen zaten. Ik kan nu nog steeds geen bloemen laten staan. Als ik uberhaupt bloemen in huis heb dan gaan ze 's nachts met ons mee naar de slaapkamer. De poesjes hebben al menig vaas en bos gesloopt :=

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 19:01

We hebben nu de stoelen zo aangeschoven dat ze niet vanaf de stoelen op de tafel kunnen springen.. het is een geslaagd boeketje van mijn ouders dus die was er al voor de kittens haha, hij mag nu bijna de deur uit overigens..

Moet ook wel zeggen dat een brul geven eigenlijk al een hele hoop doet. En zo niet loop ik er opa en schieten ze vaak al weg. Behalve als sammie in mijn aquarium kast zit.. die heb ik echt even eruit moeten sleuren. Maar tot nu toe valt het mee al zijn ze er natuurlijk pas 2 dagen en is alles nog nieuw en spannend.

Iemand trouwens nog een tip om een opgedroogd plasje uit het holletje van de krabpaal te poetsen..?

kally
Berichten: 5254
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 19:51

Biotex schijnt te helpen, water met azijn...je moet iets hebben wat het afbreekt (enzymen) en anders kun je in de winkel nog wel wat kopen...hopelijk gaan ze er geen gewoonte van maken...

Leuk filmpje van de deugniet...

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 21:12

Ze gebruiken de kattenbak goed hoor. Naast een drol in de kast, 2 mini keutels in het reismandje en het plasje in de krabpaal doen ze het erg goed. Alles is ook wel spannend natuurlijk en ongelukjes mogen nog gebeuren.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 22:10

Jessie heeft wat dunnere poep dus dat moeten we even in de gaten houden.. je snapt natuurlijk wel, dat alles onder zat door het graven (+ aan zijn pootjes dus door heel de woonkamer) omdat we de kap eraf hadden. Nu dus kijken of ze hem ook netjes gebruiken met de kap erop.

Gelijk maar even de drollen eruit gehaald en alle poep van de muren en grond weg gehaald. Ze waren aan het donderjagen met zn 2en dus het zat echt overal..

Koper

Berichten: 30340
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 22:11

Leuk he, katten :D

Poeppootjes en dergelijke wen je wel aan. Ik zal maar niet het verhaal vertellen over hoe ik op een ochtend wakker werd en meteen voelde dat er iets mis was. Maar ik wist niet wat. Met mijn slaperige hoofd strompelde ik naar het aanrecht. Mijn aanrecht is bruin. Het had die dag een extra bruine dimensie in reliƫf %)

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 22:55

Hahahaha ach we houden het even in de gaten naar volgens mijn moeder dikke kans dat het door de enting komt. Overigens wordt de bak met kap ook gewoon gebruikt dus dat is een hoop grind en poep minder haha.

Zo lag de stinkerd net naast me.. <3
Afbeelding

Ik heb nog een leuk filmpje trouwens, ff uploaden haha.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16195
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 23:11

Omdat dit een gezellig kletstopic is geworden verplaats ik het topic naar de huiskamer van beestenboel.