Voorbereiding komst kitten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 23:04

Hoi!

Mijn vriend en ik wonen inmiddels bijna een jaar samen en oh wat mis ik een huisdier om mij heen. We wisten al dat er een hond of kat moest komen maar wanneer was de tijd rijp?

Tot er bij mij op stal kittens geboren werden. Ik was verkocht, vriendlief foto's laten zien en al snel wisten we; als de tijd daar is willen wij er een. Helaas ben ik door omstandigheden een tijd niet op stal geweest en in de tussentijd hebben de kittens nieuw personeel gevonden. Vandaag is de laatste opgehaald. Balen!

Maar ik kon rekening houden met een volgend nestje dus tijd zat om me in te lezen etc. En nu kreeg ik van een stadgenoot bericht dat ze op een boerderij waar ze vaak komen nog 2 kittens overhebben. Of wij geen interesse hadden. Een gouden huisje. We waren er al snel over uit. We gaan er voor.

Volgende week komen dus al onze nieuwe huisgenootjes. Ze moeten enkel nog geënt worden. We willen deze week nog gaan kijken naar spulletjes voor de beestjes en advies vragen bij de DA die in die winkel zit.

Ik kan heel internet gaan afstruinen maar ik kom daar wss steeds dezelfde antwoorden tegen.

Mijn reden van dit topic; wat is het allerbelangrijkste, waar moeten we echt rekening mee houden? Planten spuit is al aanwezig, uiteraard gaan we voor speeltjes kijken, krabpaal, kattenbak...

De kittens eten vast voer en kennen de kattenbak al. Maar voor ons dus onze eerste eigen huisdieren. We willen er ondanks de verassend korte voorbereidingstijd zo voorbereid mogelijk aan beginnen! Op naar een forever home voor deze beestjes <3

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 23:08

kijk goed naar de planten die je in huis hebt! of ze niet giftig zijn voor katten, vooral kittens willen nog al ergens aan knabbelen soms :+

Super leuk dat je 2 kittens krijgt :D heb je ook fotos van de pluizebolletjes

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 23:13

Goede tip van de planten! We hebben er gelukkig niet veel dus dat is niet zo veel werk om uit te zoeken haha.

Ik heb net 4 foto's doorgestuurd gekregen, ze zijn zo goed als identiek hetzelfde dus geen idee wie wie is, en of dit 2 of 1 kittens is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uiteraard kan ik nog foto's delen als ze er zijn!

Als ze echt zo op elkaar lijken wordt het dalijk werken met 2 verschillende halsbandjes om te onthouden wie wie is haha

Koper

Berichten: 30340
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 23:43

Belangrijkste tip: go with the flow! :D Het komt allemaal echt wel goed. En het is handig om voorbereid te zijn maar ook vooral handig om het allemaal over je heen te laten komen en waar nodig nog wat dingetjes te tweaken.

Het is het fijnste als een kitten niet ergens in z'n eentje hoeft te wonen. Een nestgenootje is vaak ideaal. Dan kunnen ze samen spelen en dingen ontdekken. Speeltjes zijn leuk en handig, zorg ook voor plekjes waar ze zich terug kunnen trekken. Een plekje waar ze kunnen slapen zonder te worden gestoord. Ook niet door mensen, dus ook niet aaien oid wanneer ze daar liggen. En zorg voor voldoende slaapplekken. Katten kiezen uit hygieneoogpunt voor een roulatiesysteem als ze de kans krijgen, ze gebruiken een slaapplek dus een tijdje, daarna weer een tijdje een andere. Dat wisselen ze af.
Een kat heeft een uitkijkplek nodig waar hij hoog kan zitten en overzicht heeft over zo veel mogelijk omgeving. Een kittenkrabpaaltje ergens in een hoekje van de kamer of op een gang is niks. Zorg voor een grote krabpaal en zet die bij voorbeeld voor het raam.
Blijf uit de buurt van die 2-in-1 bakjes. Katten hebben hun voedsel graag uit de buurt van hun drinkwater. Zet eten en drinken ook niet de dicht in de buurt van de kattenbakken.

Laat je informeren door een dierenarts over ontvlooien, ontwormen en enten, en over wanneer je ze het beste kunt laten castreren. Ik weet niet of je van plan was om ze ook buiten te laten, doe dat liever niet voordat ze gecastreerd zijn.

Veel plezier :)

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 23:54

Ik ben altijd van mening geweest dat wanneer je een kat kiest als huisdier, deze een ander niet tot last mag zijn. Het gaan dus 2 binnen katten worden. Ook om te voorkomen dat ze niet kwijt raken.

Castreren hadden we het idd net over. Als we morgen tijd hebben gaan we gelijk even langs om ons te laten informeren, eventueel kijken of ze info boekjes hebben.

We konden kiezen, of 1 of alle 2. Vriend vond 1 zielig waar ik het wel mee eens ben dus ze komen allebei naar ons.

Op de website van het bedrijf waar we naartoe willen stond onderstaande lijst;

Kattenbak accessoires

Kattenbak
Kattengrind
Kattenbak schepje
Kattenbak zakken

Huisvesting

Krabpaal (houd rekening met de grootte van uw kat)
Catnip spray (lokstof voor op de krabpaal)
Slaapmandje
Speelgoed

Voeding

Juiste voeding (kitten, volwassen, senior, rasvoeding)
Voerbewaarton (om uitdroging tegen te gaan)
Drinkfontein (de meeste katten houden van vers stromend water)
Eetbakje

Overige

Reismand


Ik denk zelf dat dit een aardig streven is van wat we nodig hebben. We willen voor nu even een kleinere krabpaal halen, en volgende maand een grotere, we hadden tenslotte nu geen rekening gehouden met het aanschaffen van 2 kittens en de daarbij behorende kosten.

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 23:59

Alleen enten? Tenzij ze reeds drie ontwormingen hebben gehad, ga je dit zelf nog moeten doen. Alle kittens hebben namelijk wormen (iets met inactieve wormen in alle poezen, die bij zwangerschap actief worden en overgedragen worden op de kittens - kort gezegd). Dus minstens 3 keer ontwormen (met tussenpozen van ongeveer 3 weken) met een ontwormingsmiddel die alle soorten wormen aanpakt (let daar goed op: Stronghold pakt bijvoorbeeld geen lintwormen aan. Mijn aanrader is Milbemax voor kittens).

Castratie kan al prima op jonge leeftijd, wanneer ze een kilo wegen (= ongeveer 10 weken oud) zou ik ze laten helpen. Op die leeftijd springen ze dezelfde dag weer in het rond, wanneer je wacht tot ze 6 maanden zijn zien ze er erger vanaf. Ook heb je dan het risico op sproeiende katers of krolse poezen (en hormonale pubers zijn héél goed in ontsnappen).

Oh en, er zijn al zoveel kittens in asielen, is het geen idee om castratie te suggereren van de betreffende mamapoezen in jouw verhaal? :)

Koper

Berichten: 30340
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 00:03

Een grote én een klein krabpaaltje is natuurlijk helemaal leuk. Drinkfontein heb ik niet, gewoon bakjes met water en Maj vindt het leuk om te spelen met de druppelende kraan (dan drinkt ze het water ook wel op). Kattenbakzakken heb ik niet, gewoon regelmatig de hele kattenbakvulling in een vuilniszak mikken en kattenbak schrobben. Gebruik daar bij voorkeur bleek voor, dat vinden ze lekker ruiken. In elk geval geen schoonmaakmiddel wat naar citroen oid ruikt, katten en citrusdingen gaan niet goed samen.

Kattenkruid (catnip) is leuk en aardig maar niet elke kat reageert er op. Dat is genetisch bepaald. Waar wél alle katten op reageren is matatabi. Als je ergens matatabistokjes kunt vinden gaan ze daar vast lol aan hebben. Al heeft een heel klein kitten denk ik ook wel meer dan voldoende aan speeltjes, hengeltjes, propjes en een medekitten.

En die van mij komen wel buiten hoor :) Ze blijven bij mensen uit de buurt en weten zelf de weg naar binnen en naar buiten. Ik woon 2 hoog en ze gebruiken de brandtrap. Het is hier wel een katvriendelijke buurt, en echt de stoep op doen ze eigenlijk voornamelijk als het donker is. Heel af en toe ook overdag, maar meestal blijven ze dan op het balkon (wat geschakeld is met de galerij naar de brandtrap).

Mijn kater is gecastreerd met 6 maanden, de poes met 9 maanden. Kater was echt snielugh maar het is ook een jankerd van nature.

Wat catnip zegt over Milbemax is ook mijn ervaring. Fijn spul. Half tabletje in je ene hand, katje in je andere hand. Kont van katje naar je toe. Met de hand met daarin het halve tabletje voorzichtig het bekje open doen, pil er in, bekje dicht houden en wachten tot ze slikken. Ondertussen met je andere hand ervoor zorgen dat het katje niet wegwriemelt.

O ja, en kattenlichaamstaal. NIET je kat in de ogen kijken! Dat is erg agressief gedrag. Zorg ook dat je niet te veel boven je kat bent, maar ongeveer op gelijke hoogte. Degene die het hoogste staat/zit is de baas.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 00:12

kirri schreef:
kijk goed naar de planten die je in huis hebt! of ze niet giftig zijn voor katten, vooral kittens willen nog al ergens aan knabbelen soms :+

Super leuk dat je 2 kittens krijgt :D heb je ook fotos van de pluizebolletjes

Zelfs bij niet-giftige planten is het geen slecht idee om de planten buiten bereik van nieuwsgierige poezenpootjes te zetten := Tenzij je graag potgrond en scherven opruimt of je planten af wil laten kluiven.

Als jij/jullie handig zijn is het erg leuk om zelf een krabpaal of speelmeubel te bouwen. Genoeg over te vinden op het internet trouwens. Ik wil suuuper graag ooit zoiets bouwen: http://imgur.com/account/favorites/sklvY :D

Wonen jullie op een appartement met balkon? Die ook even katproof maken dan, buiten komen zullen ze heerlijk vinden maar je wil niet meemaken dat ze er vanaf keilen.
Daarover gesproken: kantelramen zijn beruchte kattenmoordenaars als ze in de kantelstand staan zegmaar (hoop dat je het begrijpt := ) . Soms probeert een kat zijn hoofd naar buiten te steken maar als ze dan vallen en met hun hoofd vast komen te zitten in de kier... :n

Mocht het nog niet aan de orde zijn: ik merk dat mijn katten erg behoefte hebben aan een hoge plek. Dit komt vaak voor, dus is wel aan te raden. Kan trouwens ook een kast zijn waar ze op kunnen ofzo. Ik merk echt een wereld van verschil als de hoge krabpaal in mijn kamer staat. Normaal als ik hier bezoek heb verstopt de kater zich direct, maar als de hoge krabpaal erbij staat dan komt hij er gezellig bijleggen. Katten houden van hoge plekjes, dan kunnen ze alles overzien en voelen ze zich veilig :)

Wat castratie betreft: ik ben altijd pro vroegcastratie, hoewel er een licht verhoogd risico lijkt te zijn op blaasgruis is er echt het massieve voordeel dat ze dezelfde avond vaak alweer rondhobbelen alsof er nooit iets gebeurd is. (Hoewel mijn kater wel 2 weken zielig is geweest, maar dat kwam omdat zijn ene bal verkeerd was ingedaald. Echter, dat was nóg erger geweest als we langer hadden gewacht, dan was het een nog heftigere ingreep geweest. Bij die jonkies zijn de organen én niet volgroeid/minder doorbloed en zitten minder diep = minder last van de ingreep.)

Succes ermee! :D

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 00:58

Koper schreef:
Kattenkruid (catnip) is leuk en aardig

...

O ja, en kattenlichaamstaal. NIET je kat in de ogen kijken! Dat is erg agressief gedrag. Zorg ook dat je niet te veel boven je kat bent, maar ongeveer op gelijke hoogte. Degene die het hoogste staat/zit is de baas.


Dank je :D

Maar over de lichaamstaal: je mag je kat heus wel in de ogen kijken, maar zorg ervoor dat je knippert, knipperen is juist een teken dat je geen kwaad wil doen. Net als (nep)geeuwen, dat is ook geruststellend.

Dat degene die het hoogst staat/zit de "baas" is, klopt niet. Katten denken sowieso niet in zulke termen (elke kat is natuurlijk God himself, duh :+ ), maar belangrijker nog: een kat zit van nature graag hoog, want dat vinden ze lekker veilig. Als ze hoog zitten kunnen ze de omgeving beter overzien. Dat heeft niks te maken met de baas willen zijn of zich hoger in rang voelen, dat is gewoon eigen aan kat-zijn en hun overlevingsinstinct.

Koper

Berichten: 30340
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 01:01

Een kat die lager zit zal zich uit de voeten maken voor een kat die zich hoger bevindt. Andersom niet.

Knipperen werk idd wel goed. Langzaam knipperen. Het gaat er natuurlijk om dat je je kat niet strak aankijkt.

Het is gewoon handig om er rekening mee te houden dat een kat een ander soort schepsel is dan een mens. Ook bij paarden is dat handig: als primaat heb je de neiging om een ander te vlooien en te voeren (aaien en snoepjes geven). Een paard heeft daar niks aan. Die heeft een heel ander soort biologie.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 01:14

Over het algemeen zijn katten niet per se dominant of onderdanig. Veel minder sterk dan bij honden bijvoorbeeld. Ik zou me er niet te druk om maken.

Nog zoiets trouwens: ik maakte me ooit zorgen over dat mijn katten nogal ruw leken te spelen samen. Blijkt dat dat geen probleem is zolang er geen of weinig geluid bij gemaakt wordt (zoals grommen). Stil spelende katten vinden elkaar lief :D

www.praktijkvoorkattengedrag.nl/blog/ Dit is trouwens een hele leuke blog over kattengedrag, uren leesplezier :Y)

Koper

Berichten: 30340
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 06:27

Klopt, katten zijn solitair levende dieren dus ze hebben geen rangorde. Maar ze zijn wel territoriaal. En een kat zal, zeker op zijn eigen territorium, het prettig vinden als hij daar hoger kan zitten dan een indringer. Als katten het goed kunnen vinden samen hoeft dat geen probleem te zijn maar er zijn echt katten die er stress van ondervinden als een andere kat ze steeds ergens van bovenaf bekijkt of zelfs bespringt. Hoe dan ook is het zaak om te zorgen dat ze hoge plekken hebben. Je kunt die beter zelf creëren (bijv. hoge krabpaal) dan dat je de kittens zelf wat laat uitzoeken :P

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 07:49

Kittens! Heerlijk!

Vergeet vooral niet te genieten van de duiveltjes.
Wij hebben hier Peewee kattenbakken ideaal. Super zuinig in gebruik. En nog goedkoper als je andere houtkorrels gebruikt als die van peewee(wij gaan bijv naar de cranenbroek. 4 euro voor 20 liter) zo'n zakje van 20 liter doe ik zeker 2 maanden mee(3 katten),
Maar zolang ze kunnen spelen, eten en de bak op kunnen Zijn ze snel tevreden hoor!

Amable

Berichten: 9680
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 08:50


LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 08:54

Aan bedankt voor de super goede tips! Ik had idd ergens gehoord over 3x ontwormen etc. Ging volgens mij op 8,11 en 15 weken? Zo iets?

We gaan ze idd zo vroeg mogelijk laten castreren. Hoop dat we vanmiddag met de voorpret mogen beginnen!

Overigens: namen zijn we nog niet over uit. Zelf vind ik het leuk als de namen op elkaar lijken/ wat met elkaar te maken hebben, gezien het broertjes zijn. Mijn vriend vind iets gewoon wel of niet leuk haha.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 09:01

Amable schreef:
Wat super leuk! Kittens zijn zo ontzettend leuk <3

Ik zie in je OP dat je ook al een plantenspuit gekocht hebt, gebruik die alsjeblieft alleen om je planten water te geven. Hier lees je waarom http://www.praktijkvoorkattengedrag.nl/ ... ntenspuit/ :)


Die hadden we al :+ maar bedankt voor je tip! Heb hem doorgelezen!



Ik las bij iemand nog de vraag of we niet konden sugreren de moeder poezen te laten helpen. Bij ons op stal hebben we dit uiteraard al gedaan. Echter, ze zijn gekomen, nooit meer vertrokken en wij als stal klanten zorgen voor eten voor de beestjes (En dat ze het krijgen), en toen de kittens net waren geboren voor alles wat daarmee te maken had. Ik ben bang dat mams niet geholpen gaat worden tenzij dit betaald wordt door iemand op stal.

Amable

Berichten: 9680
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 09:13


LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 14:26

We hebben zo juist bijna alles gehaald, op katten voer en kattenbakgrind na hebben we alles. Zelfs wat snoepjes. De rest halen we vlak voordat we de kittens halen.

Zo dus vast de krabpaal in elkaar zetten en een plekje geven.

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:41

LoveUggs schreef:
Aan bedankt voor de super goede tips! Ik had idd ergens gehoord over 3x ontwormen etc. Ging volgens mij op 8,11 en 15 weken? Zo iets?

We gaan ze idd zo vroeg mogelijk laten castreren. Hoop dat we vanmiddag met de voorpret mogen beginnen!

Overigens: namen zijn we nog niet over uit. Zelf vind ik het leuk als de namen op elkaar lijken/ wat met elkaar te maken hebben, gezien het broertjes zijn. Mijn vriend vind iets gewoon wel of niet leuk haha.


Leeftijd maakt an sich niet uit, gewoon beginnen met je ontwormschema zodra je ze hebt :) (normaal wordt op 4 weken al een eerste keer ontwormd, maar als je ze pas later krijgt kan dat natuurlijk niet)

Castreren hoeft niets te kosten voor de stalkatten, daar is een zwerfkattenbeleid voor als het goed is :) dan worden de katten kostenloos gecastreerd en vervolgens weer uitgezet op dezelfde plaats.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:50

LoveUggs schreef:
We hebben zo juist bijna alles gehaald, op katten voer en kattenbakgrind na hebben we alles. Zelfs wat snoepjes. De rest halen we vlak voordat we de kittens halen.

Zo dus vast de krabpaal in elkaar zetten en een plekje geven.


Voor het voer en het kattengrit zou ik even informeren wat ze nu gewend zijn. Zodat ze in een vreemde omgeving (jullie huis) de eerste tijd wel vertrouwd voer en grit hebben.
Bij ons zei het asiel toen dat het grit bij die kleintjes nog niet zoveel uitmaakte... nou wij hadden een kitten die naast de bak ging zitten -O- we hebben daar toen best veel werk mee gehad om het juiste grit te vinden. En het was niet nodig geweest.


Veel succes!!

floorsil

Berichten: 2643
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 15:41

Ik heb een doek een paar dagen in het nest laten liggen. Weet niet of dat nog mogelijk is. Dan had dat de geur van het nest. Gaf ze ook wat extra veiligheid en vertrouwd gevoel.
-eet bak
-drink bak
-kattenbak
-reismand
-voer
-paar speeltjes
-plantespuit
Was het enige wat ik had in het begin. Wij hebben veel gebruik gemaakt van de plantenspuit. Als je nu met de plantenspuit schut. Dan schut hij zijn kop al en loopt weg. Of gaat nog even door. Maar deze vind water ook niet heel erg.

Lekker genieten en de momenten zelf leren wel of wat je nog moet aanschaffen. Ontwormen en rente heb ik pas met 12 weken gedaan. Was er wat laat mee.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 16:06

Goede tip om even te checken wat ze nu te eten krijgen etc. Gelijk na gevraagd en dat gaat ze dus even navragen.

Het enten ga ik zo denk ik gelijk even de DA voor bellen. Volgende week moeten ze ook gelijk geënt worden namelijk. We halen ze woensdag op.

Dit is de schade van vandaag. Krabpaal zou ik even op de foto zetten zodra hij in elkaar staat. We willen binnenkort een automatische drinkbak aanschaffen maar voor nu dus even zo.

Afbeelding

En niet te vergeten; een slaapkussentje, kattenbak, en reismandje maar die staan niet op de foto haha

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 16:37

Kijk ook eens op Marktplaats, staat nog wel eens wat leuks op :)

Koper

Berichten: 30340
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 16:51

Oei... die bakjes zien er wel leuk uit maar ze lijken me ook wat hoog en nauw. Veel katten geven de voorkeur uit een ondieper bakje zodat ze kunnen eten en drinken zonder dat de snorharen tegen de rand stoten.

Met nieuwe katten in huis vind ik het zelf altijd handig om ze uit het mandje te halen en op de kattenbak te zetten. Eten en water vinden ze wel. Maar voor alle partijen is het handig als ze meteen weten waar de bakken met grit staan.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 16:53

Ja, goeie, van de kattenbak. Ook is het verstandig als je een groot huis hebt om ze in etappes het huis te laten verkennen, soms kunnen die kleintjes de bak niet meer vinden als ze bijv de trap hebben beklommen. Heb ik ook meegemaakt, was wel sneu.