Agressie naar ons

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tengeltje11
Berichten: 7164
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:00

@callum,de meeste honden zijn van nature niet super dominant.
dan kan dat geen kwaad,want ze kennen hun plek.

als een hond zich over je zet,is het laatste wat je moet doen,die hond op de schoot,op de bank, en op andere plekken laten komen waar jij zit/slaapt/relaxt.

dat werkt het idee dat hij boven jullie staat enkel in de hand.

daar is niets achterhaalds aan hoor.

heel veel super-dominante honden zijn er niet.
de meeste hebben zoiets niet nodig,maar in het geval van TS volg ik dat advies helemaal!

en qua castratie.

heel toevallig anders dat deze hond agressief wordt op het moment dat zijn hormonen beginnen op te spelen toch?

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 16:03

heb inderdaad ook gehoord dat castratie soms averechts werkt

Riel

Berichten: 2143
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:04

Ik hoop inderdaad dat TS niets gaat doen met de tips hier die haar aanzetten om dit zelf op te lossen. Ze heeft hulp nodig van iemand die er echt iets van kent en het gedrag kan inschatten. Best gevaarlijk om in deze fase je hand in de voerbak te leggen en/of het eten af te pakken zonder dat je weet wat je doet. Naar mijn gevoel is er een probleem in het territorium van de hond en voelt hij zich daar heel sterk. Ik hoop dat TS veilig geholpen kan worden en ze een goede relatie kan opbouwen met dit dier of het dier uit handen geeft.

BulletjeBeer

Berichten: 280
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:06

Als castreren en hond niet op de bank de oplossing was dan bestonden er geen 'agressieve' honden. De dominantietheorie is al lang achterhaald. Een hond kan ook structuur hebben als hij wél op de bank mag. Uit veiligheidsoverwegingen zou je hem voorlopig niet meer op de bank kunnen laten maar dat lijkt me niet de kern van dit gedrag. Als hij vanaf het begin al onzeker is geweest en geen duidelijkheid heeft gehad dan kan het zijn dat hij die rol overneemt en het gevoel heeft dat hij zelf overal alles moet regelen. Maar aangezien het volgens jullie zo plotseling is klinkt het toch alsof er iets niet helemaal goed zit.

Krijgt hij genoeg beweging en uitdaging? Je zou kunnen gaan zwemmen bijvoorbeeld.
Laatst bijgewerkt door BulletjeBeer op 06-07-17 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:09

BulletjeBeer schreef:
Krijgt hij genoeg beweging en uitdaging? Je zou kunnen gaan zwemmen bijvoorbeeld.


wel aangelijnd en muilkorf dan of in een gebied waar geen andere mensen en dieren/ honden komen want de hond staat niet onder appél en valt aan
Natuurlijk is van de bank geen oplossing van het hele probleem maar wel een begin en hulp zoeken wordt in zo'n beetje elke post hierboven aangegeven

BulletjeBeer

Berichten: 280
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:16

Gillbo schreef:
BulletjeBeer schreef:
Krijgt hij genoeg beweging en uitdaging? Je zou kunnen gaan zwemmen bijvoorbeeld.


wel aangelijnd en muilkorf dan of in een gebied waar geen andere mensen en dieren/ honden komen want de hond staat niet onder appél en valt aan
Natuurlijk is van de bank geen oplossing van het hele probleem maar wel een begin en hulp zoeken wordt in zo'n beetje elke post hierboven aangegeven


Ja, aangelijnd. Ik zou hem ook zeker niet los laten lopen, lopen mijn eigen bullen ook niet.

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Agressie naar ons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 16:18

genoeg beweging en uitdaging krijgt hij zeker. ZOwel fysiek als mentaal. We hebben zwemmen geprobeerd maar meneer is dood bang van water .. hij vind dat rivieren, badjes enz gewoon dienen om te drinken

BigOne
Berichten: 38420
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:21

xLaraaj schreef:
Dank je voor al jullie reacties. Ga inderdaad eens naar de DA gaan, mijn vader (veel ervaring met honden) zei ook al dat dit niet normaal was.

En geloof mij ivm zijn voer, daar ben ik heel streng op geweest en heeft hij het mogen voelen. Iemand zei iets van dominant op de schoot. Hij is echt nooit dominant geweest op de zetel of schoot enz. Was juist de kleinste baby die tege ou wou kruipen.

Sayajones: inderdaad dat was hij. Heeft dan echt zo'n gek hysterisch chiuhuahua geluid als hij aanvalt. 5wil geen eigenaren beledigen, zo noem ik het gewoon :P) Ga het ook allemaal eens voorleggen aan de dierenarts

Hier ga je toch echt de fout in, puppies zijn schattig maar elke hond heeft bepaalde karaktertrekken die zich steeds meer vormen wanneer ze ouder worden. Jullie hond had al problemen en dan geef je hem de ruimte op de bank of op de stoel dus sta je toe dat hij boven je staat in de rangorde. Ik denk dat er lichamelijk niets aan de hand is maar het met jullie kunde en kennis te maken heeft.

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Agressie naar ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:41

Kijk eens op www.dezoektuin.nl echt een aanrader. Niet alleen voor speuren maar ze geeft ook lessen in hondengedrag en lichaamstaal. Communicatie tussen hond en baas.

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Agressie naar ons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 16:42

ik ben spijtig genoeg van belgië tegen de waalse grens

tengeltje11
Berichten: 7164
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Agressie naar ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:43

welke provincie?

regio w-vl weet ik enkele goeie mensen die je zouden kunnen helpen.

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Agressie naar ons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 16:44

vlaams-brabant maar op de grens met waals-brabant :)

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:03

xLaraaj schreef:
heeft hij het mogen voelen.


Niet cool!!! >;)





Wat versta je onder voldoende beweging en uitdagingen? Is dat drie keer per dag een kwartier wandelen? De hele dag rennen in de tuin waarin die zelf bepaald wat die doet? Welke uitdagingen zijn er?

Beetje raar dat hij het met de trainingen perfect doet en in huis niet, normaal is dat andersom. Thuis doen ze alles perfect, maar zodra ze op dat veld komen zijn ze afgeleid, druk, speels, blafferig etc.
Ofwel train je thuis hetzelfde als op de honden training?
Hoe train je? Op hond vriendelijke wijze of door alleen maar te straffen?

Goed laat het duidelijk zijn dat je je hond corrigeert. Ben je dan ook bekend met de drie seconden regel? Je hond heeft een drie seconden geheugen. Als je dus niet binnen de drie seconden reageert, dan weet je hond niet meer wat die fout heeft gedaan. Beter en makkelijker is dus om juist het positieve gedrag te gaan belonen.
Denk zelf eens na over straf geven in de bench omdat hij gromt? Als je weg gaat, gaat de hond in de bench, als hij gromt gaat hij in de bench????? Welk effect wil je hiermee bereiken? Hoe zal jou hond dat moeten begrijpen?

Hij valt uit het niets andere honden aan? (of ze krijgen mot?) Ik denk echt dat er duidelijke signalen geweest moeten zijn, zoals staren, groot maken of eerder ontwijkend gedrag? Een huis-hond valt echt niet zomaar aan, ze waarschuwen op hun manier die andere hond.

Een gedrag therapeut is een heel goed advies. Ik denk dat je met een gevalletje mis communicatie te maken hebt.

dierenfan
Berichten: 9661
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Agressie naar ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:16

Ik zeg 9 maanden je kan zeker allerlei dure onderzoeken laten doen maar 9 maanden jong is kans op iets anders dan nooit begrepen en voor de hond niet goed begeleid 99% groter dan gekke ziekten. Zeker omdat het helemaal niet opeens is immers komt al uit het nest met zo te lezen flinke voer agressie.

Ik heb 1 tip. Ik zou hem gisteren al herplaatsen naar een kenner van het ras zonder kinderen in huis! Geen idee welke afkomst je puber heeft. Huiselijk 1malig nestje of stamboom fok of broodfok maar in elk geval geen fijne karakter aanleg. Met geweld lost je dit niet op hij is toch sterker want hij weet goed door te pakken. Met wederzijds respect kan een hoop nu misschien nog redelijk recht getrokken worden.


Dit gedrag zit niet in zijn ballen en heeft niets te maken met op schoot of op de bank te mogen. Er speelt daar vele vele malen meer bij.

Ragdollcat
Berichten: 14683
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:20

Gillbo schreef:
Heel eerlijk denk ik dat het nooit goed geweest is. Voernijd is opgelost maar je mag niet je hand in de bak steken....dan is het dus niet opgelost.
Een hond met neiging tot dominantie op schoot en in de stoel, niet echt heel slim om duidelijke rangorde te bepalen.
Een aanval en dan terug roep in de bench, u ik had hem er in gemieterd en niet vriendelijk roepen, als de sodemieter weg wezen en van schoot af.

Ik zou naast een goede gedragskundige hem ook na laten kijken door de dierenarts of hij fysiek in orde is.
Maar ga dit niet zelf oplossen. Goed dat je hulp zoekt maar kies altijd voor je eigen veiligheid



Dat dus.

Ik zou het echt niet pikken als ik met mijn hand er niet eens aan mag komen bij zijn eetbak, met zijn 9 maanden leeftijd en dan zich zo gedragen en met voernijd.

Nu is hij wat ouder.......helemaal oppassen geblazen, want eigenlijk al van af het begin niet goed gedaan in de opvoeding.

tengeltje11
Berichten: 7164
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:21

deze hond heeft sowieso iemand nodig die er dagdagelijks mee omgaat met de nodig kennis.

zelf ken ik een fokker van staffords.
die is heel radicaal in zijn pups.
elke pup die in het nest ook maar iets van dominant gedrag vertoont,wordt ingeslapen.

net omdat het ras al een negatieve reputatie heeft,soms ook verkeerde mensen aantrekt,wil hij helemaal geen honden fokken of verkopen die aanleg hebben voor dominant gedrag.

is radicaal,maar ik snap het wel.

deze pup had van bij de fokker uit al opgemerkt moeten worden als dominant en nooit mee gegeven mogen worden met onervaren mensen....

Ragdollcat
Berichten: 14683
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:32

xLaraaj schreef:
We gaan naar een hondenschool en daar doet hij het echt goed en is iedereen fan van hem. Ga dit zeker aan de fokker vertellen en zien.
Heb eerder ook honden gehad en pubers maar niet zo'n ras en in deze mate, bij mijn herder heeft hij 1x gegromd, moest mijn stem eens goed heffen en het was gedaan voor de rest van zijn leven.
En inderdaad goed nadenken. Eerlijk blijven tov jezelf en je veiligheid maar ook tov je hond. Soms matcht het niet.
Doet mij wel echt veel verdiet, heb heel de nacht wakker gelegen



Ik snap dat je veel verdriet hebt om deze situatie, het is nogal wat.

Een Herder is niet te vergelijken met een Bull terrier.
Heeft een goede opvoeding nodig met veel duidelijkheid en het is ook weer oppassen dat je niet te hard tekeer gaat, want dat wekt weer meer agressie op en dat kan fout gaan.

Ik vind het moedig van jou dat je hier je verhaal neerzet dat het niet goed gaat en dat je bang bent geworden (dat zou ik ook zijn).
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 06-07-17 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 17:35

dank je dierenfan en tengeltje, vind jullie tekst zeer duidelijk maar dan ook vriendelijk overkomen.

Voor de anderen die zeggen dat we de mist zijn ingeslagen in de opvoeding: Vinden jullie dan in totaal dat we geen honden mogen of eerder met deze hond/dit ras?

Ben wel van mening dat niet alle rassen bij iedereen past. En met mijn vorige border collie echt geen problemen. Luisterde perfect, wandelende los, wachte aan de stoep voor commando enz.. deed geen vlieg kwaad. Ja beetje stoer doen in zijn puberfase, dit direct ook aangepakt maar niet agressief

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 17:36

Ragdollcat schreef:
xLaraaj schreef:
We gaan naar een hondenschool en daar doet hij het echt goed en is iedereen fan van hem. Ga dit zeker aan de fokker vertellen en zien.
Heb eerder ook honden gehad en pubers maar niet zo'n ras en in deze mate, bij mijn herder heeft hij 1x gegromd, moest mijn stem eens goed heffen en het was gedaan voor de rest van zijn leven.
En inderdaad goed nadenken. Eerlijk blijven tov jezelf en je veiligheid maar ook tov je hond. Soms matcht het niet.
Doet mij wel echt veel verdiet, heb heel de nacht wakker gelegen



Ik snap dat je veel verdriet hebt om deze situatie, het is nogal wat.

Een Herder is niet te vergelijken met een Bull terrier.
Heeft een goede opvoeding nodig met veel duidelijkheid en het is ook weer oppassen dat je niet te hard tekeer gaat, want dat wekt weer meer agressie op en dat kan fout gaan.

Ik vind het moedig van jou dat je hier je verhaal neerzet dat het niet goed gaat en dat je bang bent geworden (dat zou ik ook zijn).



Dank je ! had inderdaad wel bang voor de reacties "typisch bokt" maar moest het echt van me af schrijven

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:48

Een border colle is een heel ander kaliber dan een bullterrier. Heb zelf meer dan voldoende ervaring met lastige heropvoed gevallen. Juist honden zoals jou hond zijn hier terecht gekomen voor heropvoeding. :j

Terriers zijn zo anders dan een bc, zijn stijfkoppiger. Veel minder mens gericht, minder tot geen will to please. Meer eigen wil pittiger enz. Pak je dat niet goed aan krijg je dit gedrag.

Zorg voor een controle bij de da, een goede gedragstherapeut die aan huis komt of herplaats de hond nu voor hij tever heen is voor heropvoeding. Of hij al serieuze bijtincidenten heeft gehad. Maar zelfs dat laatste is corrigeerbaar mits op de juiste manier.

Kruising russel/whippet hier ernstige angstagressie en bijtincidenten in eigen gezin. Nu eigenlijk probleemloos daarin maar vergt altijd de juiste aanpak om terugval te voorkomen

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:49

xLaraaj schreef:
dank je dierenfan en tengeltje, vind jullie tekst zeer duidelijk maar dan ook vriendelijk overkomen.

Voor de anderen die zeggen dat we de mist zijn ingeslagen in de opvoeding: Vinden jullie dan in totaal dat we geen honden mogen of eerder met deze hond/dit ras?

Ben wel van mening dat niet alle rassen bij iedereen past. En met mijn vorige border collie echt geen problemen. Luisterde perfect, wandelende los, wachte aan de stoep voor commando enz.. deed geen vlieg kwaad. Ja beetje stoer doen in zijn puberfase, dit direct ook aangepakt maar niet agressief

Oh zeker wel ik denk nl dat iedereen elke hond kan opvoeden.
Wel moet je bij alle rassen goed nadenken wat ze nodig hebben.Een border heeft bovengemiddelde beweging nodig, bij een jachthond moet je extra alert zijn op zijn instinct en bij jou hond op dominantie.
Heb je daar weinig ervaring mee dan moet je wel echt hulp zoeken bij een ervaren trainer van dit ras.
En je goed inlezen in basisregels en speciaal bij dominantie

Ragdollcat
Berichten: 14683
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:50

xLaraaj schreef:
dank je dierenfan en tengeltje, vind jullie tekst zeer duidelijk maar dan ook vriendelijk overkomen.

Voor de anderen die zeggen dat we de mist zijn ingeslagen in de opvoeding: Vinden jullie dan in totaal dat we geen honden mogen of eerder met deze hond/dit ras?

Ben wel van mening dat niet alle rassen bij iedereen past. En met mijn vorige border collie echt geen problemen. Luisterde perfect, wandelende los, wachte aan de stoep voor commando enz.. deed geen vlieg kwaad. Ja beetje stoer doen in zijn puberfase, dit direct ook aangepakt maar niet agressief



Een Border Collie en Herder zijn niet te vergelijken met een Bull Terrier.

Je kan beter niet meer gaan beginnen met Bull Terrier en vergelijkbare rassen of kruisingen ervan, als het heropvoeden van je huidige Bull Terrier niet meer lukt bij jou.

BigOne
Berichten: 38420
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:15

xLaraaj schreef:
dank je dierenfan en tengeltje, vind jullie tekst zeer duidelijk maar dan ook vriendelijk overkomen.

Voor de anderen die zeggen dat we de mist zijn ingeslagen in de opvoeding: Vinden jullie dan in totaal dat we geen honden mogen of eerder met deze hond/dit ras?

Ben wel van mening dat niet alle rassen bij iedereen past. En met mijn vorige border collie echt geen problemen. Luisterde perfect, wandelende los, wachte aan de stoep voor commando enz.. deed geen vlieg kwaad. Ja beetje stoer doen in zijn puberfase, dit direct ook aangepakt maar niet agressief

Ik was vrij hard in mijn commentaar en ja, ik denk dat het karakter van deze honden niet bij jou past. Ook zeker niet bij mij want ik ken mezelf net te goed om te weten dat zo'n hond bij ons thuis fout zal lopen. Ik ben te gemakkelijk en heel soms niet streng genoeg. Ik heb tot nu toe alleen vroeger thuis ervaring met pups gehad, toen we op onszelf woonden hebben we alleen maar asielhonden gehad. De huidige is ook een baas maar die is vijftien dus de tijd die hem nog rest overleef ik wel. Of er dan nog wat weerkomt, geen idee maar waar wij wonen is een hond die aanslaat bij bezoek zeker een must. Helaas is de huidige stokdoof geworden in een week of twee :D . EN natuurlijk moet je een hond weer nemen mocht het met deze toch niet lukken. Je hebt blijkbaar genoeg ervaring maar niet met deze karaktertjes en ego's die heel groot kunnen zijn.

tengeltje11
Berichten: 7164
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:18

ik geloof juist niet dat iedereen eender welke hond kan opvoeden.

net alsof niet iedereen leiding kan geven over een groep mensen.
een onzeker iemand zet je niet voor een lastige groep tieners.

een jonge,dominante hond heeft gewoon iemand die sterk in zijn schoenen staat nodig,en die de nodige kennis en ervaring heeft.

@TS,tuurlijk kunnen jullie een hond perfect opvoeden,maar ik geloof ook niet deze hond.

nu,de grootste fout ligt volgens mij bij de fokker,niet bij jullie.
zoals ik reeds zei,een goeie fokker had gezien dat deze pup een serieuze portie dominantie had,en had hem niet met jullie mogen meegeven.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:19

xLaraaj schreef:
vlaams-brabant maar op de grens met waals-brabant :)


Toevallig in de buurt van Leuven? Van deze : http://www.hotac.be heb ik al goede berichten gehoord.