Agressie naar ons

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Agressie naar ons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 15:21

Ongelooflijk dank aan iedereen voor jullie reacties, tips en medeleven. Wij zijn nog in dubio en er moet natuurlijk goed bij nagedacht worden.
Voor mij is het al tamelijk duidelijk wat mijn besluit is maar bij mijn vriend niet. Zegt ook van :JIJ wou deze hond..

Zoolgangster

Berichten: 9735
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:41

LoesLucky schreef:
Ik ga hier toch reageren. Ik lees teveel reacties dat die honden niet meer Ok worden, inslapen enz.
Ik had een standaard bull terriër die hetzelfde gedrag vertoonde. Met heel erg veel bloed zweet en tranen hebben we dit gedrag kunnen ombuigen. De agressie naar honden toe is in principe nooit weg gegaan maar werd milder, we leerden hem af te leiden, het ongewenste gedrag voor te zijn enz. Laat ik voorop stellen hij liep nooit los.
We vermeden plekken met veel honden, elke 'uitval' is een prikkeling, hoe meer prikkelingen hoe erger zijn gedrag werd. Onze reu was naar bepaalde rassen zo. We hebben getraind met die rassen, geleerd over kalmerende signalen, hersenwerk enz enz. Het is kei hard werken en je blijft het zijn hele leven doen. Maar voor ons was het het waard.
Ja de maatschappij veroordeelde hem zonder meer. En het valt ook niet mee, steeds negatief commentaar. Wij zijn hem gaan uitlaten op
Momenten dat we niet steeds honden tegen kwamen, je richt je naar je hond in die zin, zorgt ervoor dat hij zo min mogelijk prikkels krijgt.
En hij was de ideale gezinshond! Knuffelen en kroelen, spelen met onze teef. Dol op onze katten, gek op mensen. Alleen bepaalde rassen vond hij niks.
Het doet me pijn al die vooroordelen te lezen, de zinnen laat hem inslapen. Dit hondje heeft een strenge en consequente baas nodig. En ik weet zeker dat TS enorm veel verdriet heeft. Kop op meid laat je niet 'gek' maken door sommige berichten. Er zitten super fijne Posts tussen.



Deze hond valt uit naar mensen...

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:43

Sclimpre schreef:
Esther schreef:
Een hond met karakter opvoeden wil niet zeggen hard aanpakken. Wel gruwelijk consequent zijn en vertellen wat je wel wil.
...

De dominantietheorie die praat over honden niet op bank/bed, mensen eerst eten, hond op de rug gooien ed is allang achterhaald. Een hond is niet bezig met ranghoogste worden, maar als hij geen leiding krijgt gaat hij wel zelf dingen regelen.


Spreek je jezelf nu niet tegen? Ik ben het 100% met jou eens dat je heel consequent moet zijn wanneer je een hond opvoedt. Maar hoe consequent is iemand die 's avonds na een drukke dag op de bank voor de tv zit? Ik denk niet dat de meeste mensen op dat moment heel alert zijn op signalen van hun hond en er op een consequente manier gaan op reageren. Voor de hond is dat raar dat hij op zaterdagavond op de bank dingen mag doen waarvoor hij op zondagochtend op de hondenschool voor beristpt wordt. Op het moment dat je moe bent en met je gedachten er niet bij bent kan je beter niet bezig zijn met een puberhond.
2de probleem is dat bijna iedereen het ermee eens is dat je je hond met rust moet laten als hij op zijn rustplek ligt. Maar als de vaste rustplek van de hond nu toevallig de bank is telt dat plots niet meer. Als iemand zijn hond bij zich roept op de bank heb ik daar geen probleem mee, maar wanneer je de hond vrij over de bank laat beschikken is het niet zo vreemd dat hij op een bepaald moment die plek gaat claimen en vindt dat de baas moet opkrassen.
Hond niet op de bank/bed laten is volgens sommigen achterhaald maar ik vind het een prima hulpmiddel bij de opvoeding van de hond.

Esther schreef:
Een hond is niet bezig met ranghoogste worden, maar als hij geen leiding krijgt gaat hij wel zelf dingen regelen.


Waar zit het verschil? De meest geschikte wordt de roedelleider. Als de hond het gevoel krijgt dat hij de meest geschikte is gaat hij zich als roedelleider gedragen.


Eens. De dominantie theorie is imo helemaal niet achterhaald. En als je het op een andere manier uitlegt zonder woorden als dominant te gebruiken maar de boodschap hetzelfde is dan zou er bij veel mensen een lichtje aangaan.

Zoolgangster

Berichten: 9735
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:52

xLaraaj schreef:
Ongelooflijk dank aan iedereen voor jullie reacties, tips en medeleven. Wij zijn nog in dubio en er moet natuurlijk goed bij nagedacht worden.
Voor mij is het al tamelijk duidelijk wat mijn besluit is maar bij mijn vriend niet. Zegt ook van :JIJ wou deze hond..




Dat jij deze hond wou, nou en? Natuurlijk wilde je een hond, maar niet op zo'n manier... Het blijkt mis te gaan, moet je dan afwachten tot er iemand gewond raakt? Dan is je hond sowieso de klos trouwens, want ik weet uit ervaring dat, wanneer je je meldt met een hondenbeet, je ondervraagt wordt door de artsen over wat voor soort hond het was, van wie die is, enz... en het komt terecht in de statistieken. Laat staan als er politie aan te pas komt.


Ik wens je heel veel wijsheid... :(:)

tengeltje11
Berichten: 7168
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:54

@ TS,ik zou mijn vriend duidelijk maken dat jij mss idd wel die hond wou,maar niet dit karakter.
zoiets krijg je erbij.
Als deze hond een stuk minder dominant was,had hij waarschijnlijk gewoon een mooi en gelukkig leven bij jullie gehad.
maar een hond mag jullie niet boven het hoofd groeien,en dat is nu wel gewoon gebeurd.

Esther

Berichten: 4148
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 16:26

Sclimpre schreef:
Esther schreef:
Een hond met karakter opvoeden wil niet zeggen hard aanpakken. Wel gruwelijk consequent zijn en vertellen wat je wel wil.
...

De dominantietheorie die praat over honden niet op bank/bed, mensen eerst eten, hond op de rug gooien ed is allang achterhaald. Een hond is niet bezig met ranghoogste worden, maar als hij geen leiding krijgt gaat hij wel zelf dingen regelen.


Spreek je jezelf nu niet tegen? Ik ben het 100% met jou eens dat je heel consequent moet zijn wanneer je een hond opvoedt. Maar hoe consequent is iemand die 's avonds na een drukke dag op de bank voor de tv zit? Ik denk niet dat de meeste mensen op dat moment heel alert zijn op signalen van hun hond en er op een consequente manier gaan op reageren. Voor de hond is dat raar dat hij op zaterdagavond op de bank dingen mag doen waarvoor hij op zondagochtend op de hondenschool voor beristpt wordt. Op het moment dat je moe bent en met je gedachten er niet bij bent kan je beter niet bezig zijn met een puberhond.
2de probleem is dat bijna iedereen het ermee eens is dat je je hond met rust moet laten als hij op zijn rustplek ligt. Maar als de vaste rustplek van de hond nu toevallig de bank is telt dat plots niet meer. Als iemand zijn hond bij zich roept op de bank heb ik daar geen probleem mee, maar wanneer je de hond vrij over de bank laat beschikken is het niet zo vreemd dat hij op een bepaald moment die plek gaat claimen en vindt dat de baas moet opkrassen.
Hond niet op de bank/bed laten is volgens sommigen achterhaald maar ik vind het een prima hulpmiddel bij de opvoeding van de hond.

Esther schreef:
Een hond is niet bezig met ranghoogste worden, maar als hij geen leiding krijgt gaat hij wel zelf dingen regelen.


Waar zit het verschil? De meest geschikte wordt de roedelleider. Als de hond het gevoel krijgt dat hij de meest geschikte is gaat hij zich als roedelleider gedragen.

Mijn honden liggen op de bank, op bed, overal kun je ze tegen komen, maar claimen doen ze niet. En consequent zijn heeft niks te maken met wel of niet op de bank mogen. Dat heeft te maken met ja is ja en nee is nee, in alle situaties, altijd. Honden leren in patronen, doe alles volgens een vast patroon en je hond weet waar ie aan toe is, later kun je dan nieuwe dingen in het patroon introduceren om wat flexibiliteit in te bouwen.
Dingen gaan regelen wil niet zeggen dat de hond dat wil, wel dat hij dingen regelt die een ander nalaat, hij moet wel want niemand anders doet het. Mijn reu is wel de roedelleider als hij meeloopt met mijn uitlaatservice, hij regelt het met kijken en ergens tussendoor lopen. Hij zal nooit agressief zijn naar de andere honden, dat hoeft niet want hij is een natuurlijke leider. Toch heb ik in huis nul problemen met hem omdat hij weet wat ik van hem wil. Een hond ziet jou ook niet als roedelleider, simpelweg omdat jij een mens bent en geen hond en een totaal andere taal spreekt. Neemt niet weg dat honden een enorm aanpassingsvermogen hebben en meestal goed functioneren in de mensenwereld.
Honden snappen dingen als op de rug gooien, je voer/speeltje af laten pakken, de meeste correcties en mensen die eerst eten niet.

tengeltje11
Berichten: 7168
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Agressie naar ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 16:43

@ Ester,maar jouw honden zijn qua karakter ook helemaal niet super dominant.
dat maakt een enorm verschil.
de rangorde is duidelijk.

bij TS totaal niet.
dus neen,dan laat je ze daar niet.

YazhiSien

Berichten: 2556
Geregistreerd: 27-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:11

tengeltje11 schreef:
@LoesLucky,

ik veronderstel dat er bij jullie geen angst tov de hond aanwezig was en ook geen baby?

dat zijn toch wel 2 elementen die doorslaggevend zijn en de situatie totaal kleuren.
nee geen angst maar wel kinderen van vrienden die over de vloer kwamen. Was hij gek mee. Zelfs super voorzichtig terwijl hij enorm lomp was.

tengeltje11
Berichten: 7168
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Agressie naar ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:13

en die kinderen van vrienden lijken me ook geen baby's die hulpeloos ergens liggen/spelen/slapen,niet om hulp kunnen roepen en zich helemaal niet kunnen verweren.
ook totaal geen kennis of verstand hebben om correct naar die hond toe te kruipen/lopen/slaan.

want hoe voorzichtig je ook bent,elke baby doet soms eens iets minder aardig tegen een hond,totaal niet zo bedoeld,maar zo zijn baby's en jonge kinderen.

dus neen,zo'n hond kan je nooit en dan ook nooit vertrouwen met een baby/peuter.

YazhiSien

Berichten: 2556
Geregistreerd: 27-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:14

Zoolgangster schreef:
LoesLucky schreef:
Ik ga hier toch reageren. Ik lees teveel reacties dat die honden niet meer Ok worden, inslapen enz.
Ik had een standaard bull terriër die hetzelfde gedrag vertoonde. Met heel erg veel bloed zweet en tranen hebben we dit gedrag kunnen ombuigen. De agressie naar honden toe is in principe nooit weg gegaan maar werd milder, we leerden hem af te leiden, het ongewenste gedrag voor te zijn enz. Laat ik voorop stellen hij liep nooit los.
We vermeden plekken met veel honden, elke 'uitval' is een prikkeling, hoe meer prikkelingen hoe erger zijn gedrag werd. Onze reu was naar bepaalde rassen zo. We hebben getraind met die rassen, geleerd over kalmerende signalen, hersenwerk enz enz. Het is kei hard werken en je blijft het zijn hele leven doen. Maar voor ons was het het waard.
Ja de maatschappij veroordeelde hem zonder meer. En het valt ook niet mee, steeds negatief commentaar. Wij zijn hem gaan uitlaten op
Momenten dat we niet steeds honden tegen kwamen, je richt je naar je hond in die zin, zorgt ervoor dat hij zo min mogelijk prikkels krijgt.
En hij was de ideale gezinshond! Knuffelen en kroelen, spelen met onze teef. Dol op onze katten, gek op mensen. Alleen bepaalde rassen vond hij niks.
Het doet me pijn al die vooroordelen te lezen, de zinnen laat hem inslapen. Dit hondje heeft een strenge en consequente baas nodig. En ik weet zeker dat TS enorm veel verdriet heeft. Kop op meid laat je niet 'gek' maken door sommige berichten. Er zitten super fijne Posts tussen.



Deze hond valt uit naar mensen...
mijn reu kon dat soms ook doen, vooral vreemde mannen en soms naar ons. Ook dit hebben we heel goed om kunnen buigen het vergt echter enorm veel consequentie, werk en geduld

YazhiSien

Berichten: 2556
Geregistreerd: 27-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:15

tengeltje11 schreef:
en die kinderen van vrienden lijken me ook geen baby's die hulpeloos ergens liggen/spelen/slapen,niet om hulp kunnen roepen en zich helemaal niet kunnen verweren.
ook totaal geen kennis of verstand hebben om correct naar die hond toe te kruipen/lopen/slaan.

want hoe voorzichtig je ook bent,elke baby doet soms eens iets minder aardig tegen een hond,totaal niet zo bedoeld,maar zo zijn baby's en jonge kinderen.

dus neen,zo'n hond kan je nooit en dan ook nooit vertrouwen met een baby/peuter.
een baby ligt ook niet op de grond maar in een bedje lijkt me. Waar de hond niet bij kan.
Ik begrijp jullie redenaties wel degelijk maar ik wil wel mijn kant vertellen door mijn ervaringen te delen zodat ts weet dat er mogelijkheden zijn

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:33

Esther schreef:
Dingen gaan regelen wil niet zeggen dat de hond dat wil, wel dat hij dingen regelt die een ander nalaat, hij moet wel want niemand anders doet het. Mijn reu is wel de roedelleider als hij meeloopt met mijn uitlaatservice, hij regelt het met kijken en ergens tussendoor lopen. Hij zal nooit agressief zijn naar de andere honden, dat hoeft niet want hij is een natuurlijke leider. Toch heb ik in huis nul problemen met hem omdat hij weet wat ik van hem wil. Een hond ziet jou ook niet als roedelleider, simpelweg omdat jij een mens bent en geen hond en een totaal andere taal spreekt. Neemt niet weg dat honden een enorm aanpassingsvermogen hebben en meestal goed functioneren in de mensenwereld.
Honden snappen dingen als op de rug gooien, je voer/speeltje af laten pakken, de meeste correcties en mensen die eerst eten niet.


Mooi toch dat jouw honden het goed doen? Niemand zegt dat het fout moet lopen als je honden op de bank laat, of dat het zeker goed gaat als je hen er niet oplaat. Honden niet op de bank/bed laten is gewoon een hulpmiddel, om het jezelf makkelijker te maken en om de kans op problemen te verkleinen. Het kan zijn voordelen hebben en ik zie er geen enkel nadeel in.
Wel valt het me op dat praktisch in elk topic over probleemhonden de honden heel veel geknuffeld worden, wel op bank en/of bed mogen, en dat iedereen het vooraf een hele lieve hond vond.
En of een hond mij als roedelleider ziet of niet dat weet ik niet, dat weet geen mens omdat geen hond het ons vertelt. Wel lukt het voor mensen en honden mekaar goed te begrijpen en samen een groep te vormen die functioneert en waar ieder zijn rol heeft. Hoe je die groep dan noemt is een puur theoretische vraag, het enige dat voor mij telt is het resultaat.
Voer kunnen afnemen is voor mij gewoon een heel praktisch iets; als een hond op iets verdachts aan het kluiven is wil ik kijken wat dit is. Als het ok is krijgt hij het daarna terug, is het iets slechts dan gaat het de vuilbak in.
Bij de hond van TS denk ik dat de voernijd een eerste signaal was dat het niet zo'n gemakkelijke hond ging worden.

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Agressie naar ons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 17:41

Vind dat van voernijd nog een beetje wankel.. Mijn BC was werkelijk de liefste hond ooit. wandelen zonder les, helpte vrienden met een gehandicapt kindje en was ook gewoon dol op kinderen.etc. prachthond gewoon. Maar aan zijn eten moest je ook niet zitten. En hebben we eigenlijk altijd meegekregen van klein af aan voor alle honden.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:45

callum schreef:
Richting dierenarts en idd daar overleggen welke testen te doen. Castratie js niet altijd de juiste oplossing kan het erger maken dus laat je goed informeren. En idd pijn uitsluiten en eventueel hersentumor of ontstekinh

Dit dus. Gedrag is gedrag. Vaak met dit is als het er eenmaal zit, maakt een castratie niet uit want het is aangeleerd en geconditioneerd. Symptoom bestrijding dus en het bevordert niet de geestelijke groei van je hond, plus er kunnen allerlei complicaties ontstaan zoals incontinentie. Dit vertellen de meeste dierenartsen je helaas niet.

Eerst medisch door de molen halen, daarna zou ik een gedragsdeskundige bij halen, want ik denk dat je dit niet in je eentje kan oplossen. Want het lijkt erop dat dit inderdaad al veel langer speelt (met het voernijd e.d. en je vriend testen) en de hond zich langzaam maar zeker naar boven gewerkt heeft en jij dit gemist hebt. Nu ben je dus te laat en moet je dus zorgen dat jij en je vriend weer boven de hond komen te staan.

Stel er is iets, moet je (vind ik) ALTIJD bij de hond zijn bak kunnen komen en je hand er in KUNNEN steken. Of een kluifje weg kunnen pakken. Verdedigt hij zijn bak naar jou toe zonder aanleiding of traumatische ervaring dan ben jij niet zijn meerdere. Maar concurrentie. En dat is een verkeerde verhouding.

palousa_boy

Berichten: 10430
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:50

Ik lees hier dingen als dat honden altijd signalen afgeven voordat ze overgaan op een aanval. Dat het aangevallen beest of persoon altijd een signaal niet begrepen heeft etc.

Ik heb een hond gehad die echt geen moeite had om als ze lag te slapen, ineens wakker te worden, op te staan, naar een andere slapende hond te lopen en vol aan te vallen.
Of een keer met wandelen, passeerde ze een andere hond en was er niets aan de hand maar een paar straten verder draaide ze ineens om, rende naar die andere hond en heeft deze doodgebeten.

Deze hond heb ik door d'r onvoorspelbaarheid in laten slapen (na 3 dode katten, 1 hond dood en 1 zwaargewond).

dierenfan
Berichten: 9676
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 18:04

Hoeveel lef sommige mensen hier hebben om honden waarvan men zelf beweerd dat ze niet echt betrouwbaar zijn toch nog met kinderen in aanraking laten komen.

Ergens snap ik na dit topic de vele bijtincindenten van tegenwoordig wel.... jaaa vroeger was het een hond die makkelijk beet maar laatste jaar heeft hij niet gebeten wij zagen deze aanval echt niet aan komen......

Zoiets wil je toch nooit mee maken?


Ik voel mezelf nu bijna gek mijn puber herder van 7 a 8 maanden heeft nog niet 1 hond verwond. Echter zijn gedrag naar vreemde honden is niet oke dus hij draagt een muilkorf in aantal situaties. Ondanks dat hij niet agressief is maar hij vliegt recht op een vreemde hond af om dan in de nek te gaan hangen. Wordt hij weg gesnauwd dan is hij zo weg en schrikt de andere hond dan voelt hij zich heel wat. Nu dus muilkorf en lange lijn als er vreemde honden zijn. Zo kan hij toch contact maken en ik kan bijsturen. Dit alles zonder risico te nemen. Ik ga niet wachten tot mijn drukke puber van ruim 30 kg een klein hondje in nekvel weg slingert of verwond ik neem voordien mijn verantwoordelijkheid.
Oh hij mag gewoon op bank op schoot en slaapt soms zelfs op bed (als ik nachtdiensten heb en overdag slaap dan mogen ze ook op bed) het is geen rangorde probleem maar te heftig herder gedrag ontwikkeld in combinatie met hormonen die op hol slaan ;)

Uiteraard mag hij dus ook met lang niet alle honden kennis msken. Wij zijn druk bezig met negeren van andere honden. Inmiddels is de bal al interessanter dan de meeste andere honden dus hier blijven wij op oefenen dat bal en ik veel gaver zijn dan welke hond dan ook. Wel wat lastig in combinatie met muilkorf gebruik maar op overzichtelijke stukken is het korf uit bal mee eventueel met lange lijn en onoverzichtelijk is korf aan en bal bij mij op zak. Bij commando "bal" komt hij gelijk. Korf uit en spelen!! Eventueel aan korte lijn ivm andere honden maar hij komt dan naar mij toe ipv naar andere hond

Ragdollcat
Berichten: 14684
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 18:10

Ja, zoveel mensen onderschatten het en zijn er gewoon blind voor en of willen het niet inzien.

Daardoor dus heel veel bijtincidenten.
Sommigen vinden het te zielig om het te gaan muilkorfen dat soort onzin............

Dus tja..........maar komt ook door opvoeding en vooral door een ras aan te gaan schaffen waar ie niet geschikt voor is en niet te doen en of gebruikt te worden waar ie eigenlijk voor is gefokt.........en er is teveel inteelt en doorfok zonder dat men kijkt naar de gezondheid en karakter...........

Helaas.

Zelf vind ik Bull Terrier ontzettend leuke dieren om naar te kijken en zou er best eentje willen hebben en heb er veel interesse in.

Maar ik durf dat niet aan, gewoon omdat het te vaak fout gaat. Een buurtgenoot is aan hun 3e Bull Terrier pup, want de eerste 2 zijn ingeslapen om hun agressie. Die mensen zijn er helemaal gek van en willen het dus niet opgeven en blijven het proberen om een goede BT te vinden met een goed karakter.........pfffff.

En mijn Zwager had er zelf 1 en dat was ook lastig en het gromde ook naar hem........ondanks dat ie goed is opgevoed en hij kon niet eens in zijn eigen auto stappen omdat die BT van hem het niet toestond...............hij zat al in de auto :')

En een neef heeft er ook 1 en die is wel de goede en erg lief en makkelijk en zeer goed met de kinderen en mensen...........

Dus ik had zoiets van, laat maar zitten, ik begin er gewoon niet meer aan.

BulletjeBeer

Berichten: 280
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 18:23

Niemand heeft toch bepaald dat die hond enorm dominant is? Niemand heeft hem gezien en toch spreken we allemaal over dominantie en erboven staan. Een hond die iets mankeert of extreem onzeker is of geen vertrouwen heeft in zijn mensen kan ook op een onverwachte, 'rare' manier reageren. Ik zeg niet dat dat allemaal leuk is en dat bijten geoorloofd is want dat is het niet. Maar hard aanpakken is dan dus níet een goede oplossing en maakt het gedrag alleen maar erger tot het op een dag echt fout gaat met alle gevolgen van dien. Hard aanpakken is een advies dat ik niet zomaar zou durven geven.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb de hond ook niet gezien en weet dus niet of hij onzeker is, maar het woord dominant wordt overal zo snel op geplakt terwijl dat soms niet aan de orde is.

Zoek contact met een gedragstherapeut (en kijk goed naar met wie je in zee gaat, want de 'gedragstherapeuten' schieten als paddestoelen uit de grond en sommigen claimen binnen een uur verschil te kunnen maken maar dat kan dus niet als je er thuis niet aan werkt) en ga ervoor. Als je denkt dat je dit niet lukt dan hoop ik met heel mijn hart dat je iemand vindt met heel veel geduld voor je bulletje.
Laatst bijgewerkt door BulletjeBeer op 07-07-17 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

BulletjeBeer

Berichten: 280
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 18:25

Ragdollcat schreef:
Ja, zoveel mensen onderschatten het en zijn er gewoon blind voor en of willen het niet inzien.

Daardoor dus heel veel bijtincidenten.
Sommigen vinden het te zielig om het te gaan muilkorfen dat soort onzin............

Dus tja..........maar komt ook door opvoeding en vooral door een ras aan te gaan schaffen waar ie niet geschikt voor is en niet te doen en of gebruikt te worden waar ie eigenlijk voor is gefokt.........en er is teveel inteelt en doorfok zonder dat men kijkt naar de gezondheid en karakter...........

Helaas.

Zelf vind ik Bull Terrier ontzettend leuke dieren om naar te kijken en zou er best eentje willen hebben en heb er veel interesse in.

Maar ik durf dat niet aan, gewoon omdat het te vaak fout gaat. Een buurtgenoot is aan hun 3e Bull Terrier pup, want de eerste 2 zijn ingeslapen om hun agressie. Die mensen zijn er helemaal gek van en willen het dus niet opgeven en blijven het proberen om een goede BT te vinden met een goed karakter.........pfffff.

En mijn Zwager had er zelf 1 en dat was ook lastig en het gromde ook naar hem........ondanks dat ie goed is opgevoed en hij kon niet eens in zijn eigen auto stappen omdat die BT van hem het niet toestond...............hij zat al in de auto :')

En een neef heeft er ook 1 en die is wel de goede en erg lief en makkelijk en zeer goed met de kinderen en mensen...........

Dus ik had zoiets van, laat maar zitten, ik begin er gewoon niet meer aan.



Dan vraag ik me toch af waar al die griezels vandaan komen :( Of wij hebben altijd heel veel geluk gehad...

Mizora

Berichten: 18134
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 18:28

Ook een hond die extreem onzeker is wil je niet op de bank hebben als hij zijn tanden gebruikt. Want hoewel het rangordegebeuren maar minimaal door de ligplaats wordt bepaald, is het bij honden met extreem gedrag wel degelijk iets waarbij je wat kunt sturen. En onzeker en dominant zijn geen tegenpolen helaas. Wel een zeer linke combinatie.

anjali
Berichten: 15225
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 18:33

Een vriendin van me had een bullterrierteefje die wel heel lief was,lag vrijwel altijd op de bank te slapen en negeerde de 2 kleine kinderen ook als ze te veel aan haar zaten.Er waren nog meer honden in huis maar eigenlijk negeerde ze die ook,die hond was ongelooflijk rustig.Ze heette Rosie. Zag er gevaarlijk uit maar deed echt helemaal niets.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 18:51

xLaraaj schreef:
Vind dat van voernijd nog een beetje wankel.. Mijn BC was werkelijk de liefste hond ooit. wandelen zonder les, helpte vrienden met een gehandicapt kindje en was ook gewoon dol op kinderen.etc. prachthond gewoon. Maar aan zijn eten moest je ook niet zitten. En hebben we eigenlijk altijd meegekregen van klein af aan voor alle honden.

Dat is ook heel normaal gedrag hoor. Een ranglangere kan best zijn voedsel gaan verdedigen tegenover een ranghogere. Het is een eerste levensbehoefte, dus dat verdedigt hij, hij kan immers niet bedenken dat hij morgen weer eten krijgt.

tengeltje11
Berichten: 7168
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Agressie naar ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:06

toch is het iets wat ik nooit zou accepteren bij mijn honden.

hier ook al heel veel honden gehad.

bv de duitse dog die we vorig jaar verloren zijn aan kanker.
die zou een andere hond vermoorden voor haar voer.
maar ik kon alles uit haar mond/bak halen.

vreemde mensen mocht ook echt niet aan haar voer zitten,wat ik helemaal ok vind,maar ik,als 'baas',moet gewoon het voer mogen afnemen,anders zit er naar mijn gevoel iets toch niet juist tov je hond.

tuurlijk hoor je niet het voer van een hond als speelgoed te zien,maar zoals iemand hierboven reeds aangaf.
stel je hond vindt iets op wandel wat hij wil gaan opeten,maar wat echt niet de bedoeling is(dode rat bv),dan moet je dat toch kunnen afnemen zonder je arm kwijt te raken lijkt me?

Zoolgangster

Berichten: 9735
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:41

Mizora schreef:
Ook een hond die extreem onzeker is wil je niet op de bank hebben als hij zijn tanden gebruikt. Want hoewel het rangordegebeuren maar minimaal door de ligplaats wordt bepaald, is het bij honden met extreem gedrag wel degelijk iets waarbij je wat kunt sturen. En onzeker en dominant zijn geen tegenpolen helaas. Wel een zeer linke combinatie.


Inderdaad.... je kunt eigenlijk nog beter een dominante hond hebben dan een onzekere bange hond, want een dominante, maar stabiele hond is prima te handhaven als hij weet waar hij aan toe is, een onzekere hond is veel moeilijker te bereiken, en kost sowieso al veel meer tijd om stabiel te krijgen, en dan nog weet je niet altijd of het goed komt.
Komt nog bij dat sommige honden zó onzeker zijn, dat ze nauwelijk waarschuwen voor ze voluit bijten.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Agressie naar ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 20:36

@zoolgangster precies. En die onzekere angstige hond moet je duidelijkheid en structuur geven. Dus dat jij de 'leider' bent en dat geeft wat hij nodig heeft. Dat geeft de hond rust en neemt de onzekerheid en angst weg omdat hij/zij weet wat hen wordt verwacht van de leider en wat hun plek is. Doe je dit niet, dan voed je het en kan je angst-agressie krijgen omdat de hond dan in een rol geforceerd wordt in de rangorde wat ie dan niet prettig vindt (anders zou die niet onzeker/angstig/agressief worden).