[VOLG] Oeps, poes heeft nog een kitten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Oeps, poes heeft nog een kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 11:34

Nee, die is vorige maand stuk gegaan. Zul je altijd zien...

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:43

Bedankt voor je reactie! Duidelijk :D

Jammer dat je zo'n eind uit de buurt woont, wij hebben wel een digitale keukenweegschaal die je zo zou kunnen gebruiken :P

fleurtjeuh
Berichten: 10363
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Oeps, poes heeft nog een kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:45

Heb je een action in de buurt?
Die heeft meerdere goedkope keukenweegschalen als het goed is.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:45

400 gr.. klein wurmpje..
Heb je trouwens ook ontworming gekregen van de DA, weet nu niet meer wat je daarover zei.
Ik denk dat de keukenweegschaal idd exacter is :D
Maar goed, als ze maar goed eet en drinkt, want dat is zo belangrijk voor haar nieren (anders krijg je daar ook weer problemen mee).

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Oeps, poes heeft nog een kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 11:48

De eet en drinkt heel goed. :j Loopt zelfstandig naar het bakje om te drinken. Eten krijgen ze nog niet de hele dag door, dat kan Muis ook nog niet. Om de +/- 3 uur krijgen ze een beetje. Anders vreten ze zich helemaal naar. Raaf en muis zijn beide ontwormd ja. :j

liesje84
Berichten: 578
Geregistreerd: 22-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Oeps, poes heeft nog een kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:07

Wat misschien een optie is, een opgevouwen handdoek voor de ingang van de kattenbak kunnen leggen,
dan is in en uitstappen net wat makkelijker.
Ik zou gewoon onbeperkt baby brokjes neerzetten, katten weten zelf heel goed hoeveel ze moeten en kunnen eten.
Zo te zien zijn ze wel ontzettend blij met elkaar en hun warme stekkie

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 12:11

Liesje, helaas is dat niet helemaal waar. Als katten uit een crisis situatie komen (bvb van wild naar huiskat) en niet gewend zijn om onbeperkt te eten hebben ze ook een heel kleine maag. Deze moet eerst wennen aan de hoeveelheid én soort voedsel. De eerste paar dagen heb ik muis gewoon 2 x per dag een bakje vol gegeven en toen zij ging braken daarvoor de dierenarts gebeld. Die vertelde mij dit. Ten eerste zal haar maag langzaam groter moeten worden en ten tweede zal de kat moeten leren dat zij altijd eten zal krijgen en dus niet hoeft te schranzen. Als ik nu een bakje droogvoer neer zet is dat binnen 3 minuten op, ik kan ze de hele dag wel eten blijven geven maar behalve een hoop kots, schiet ik daar niets mee op. :D Katten kunnen zich wel degelijk naar eten als ze uit een crisis situatie komen!


Daarnaast is een kat gewend 10 tot 20 kleine porties per dag te eten (vanuit het wild) dus dit is voor de katten zelf ook beter. Voor mij alleen verrekte onhandig, dat voeren steeds. :')
Daarom wordt er ook gezegd dat katten zich niet vol kunnen vreten, omdat zij over de dag door 10-20 kleine maaltijden nemen en niet hun bakje in een keer leeg eten. (Meestal dus!)

liesje84
Berichten: 578
Geregistreerd: 22-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Oeps, poes heeft nog een kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:20

Ik heb vroeger genoeg opvangers uit het wild gehad en mijn ervaring is duidelijk anders.
Een kat vreet zich meestal maar 1x misselijk daarna snapt ie het wel.

Het was maar een simpele tip van mijn kant.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 12:23

liesje84 schreef:
Ik heb vroeger genoeg opvangers uit het wild gehad en mijn ervaring is duidelijk anders.
Een kat vreet zich meestal maar 1x misselijk daarna snapt ie het wel.

Het was maar een simpele tip van mijn kant.




Bedankt voor de tip. :j Dit is ook alleen maar wat ik van de dierenarts heb gehoord. Ben zelf ook geen ervaringsdeskundige, ik kan het alsnog proberen natuurlijk!

Achterom
Berichten: 23059
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Oeps, poes heeft nog een kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:28

Mijn katten kan ik echt niet onbeperkt brokjes voor zetten hoor, dan worden ze echt veel te dik.... dus de tip van de dierenarts hier was om om meerdere porties te geven :j

Ik vind het top wat je gedaan hebt voor die kleine!

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Oeps, poes heeft nog een kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:36

Mijn ervaring met opvangers is meerdere keren voeren per dag totdat ze echt knufelberentam zijn.
Ten eerste is het beter voor de maag, ten tweede hebben ze een hele goede reden om jou leuk te gaan vinden.
Ik noem mijn opvangers ook altijd de Stockholmsyndroomkatten :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Oeps, poes heeft nog een kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 12:39

Omg. :')

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:49

minikatje schreef:
Mijn ervaring met opvangers is meerdere keren voeren per dag totdat ze echt knufelberentam zijn.
Ten eerste is het beter voor de maag, ten tweede hebben ze een hele goede reden om jou leuk te gaan vinden.
Ik noem mijn opvangers ook altijd de Stockholmsyndroomkatten :D

Kan me daar ook echt iets bij voorstellen :j

Lindor92
Berichten: 7006
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:05

Agossie wat cute!

Bij ons liep een tijdje geleden een wilde nest, één kitten is de nest kwijtgeraakt en zat al een paar dagen voor de schuur te miauwen. Op een zondagochtend ben ik er maar bij gaan zitten met een bakje melk. Duurde niet lang en het kitten kwam naar het bakje toe en vervolgens bij mij. Kon hem zo aaien en pakken. Dat beestje was in mum van tijd tam, heel apart. Op zondagmiddag kittenmelk regelen, maar is gelukkig gelukt.
Helaas mocht ik de kitten niet houden en is deze de volgende dag met onze vakantiegasten mee naar huis gegaan.


Afbeelding

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Oeps, poes heeft nog een kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:18

Twee katten samen kan ook heel goed gaan hoor :)
Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Oeps, poes heeft nog een kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:23

Mijn opvangkater was ook echt NIET geschikt voor onbeperkt voer :n dat heb ik echt nog nooit gehoord. Ze worden allemaal te vet en sommige eten zich idd echt altijd weer ziek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:40

Die van mij staan op onbeperkt brok, zijn binnenkatten mogen niet naar buiten, en zijn niet te dik hoor, ondanks dat ze gesteriliseerd zijn. Dus ze worden niet allemaal te dik van onbeperkt, het is ook maar net wat ze gewend zijn. De poezen van TS zijn geen brok gewend dus al helemaal niet onbeperkt. Ik kan me voorstellen dat die zich overvol proppen omdat ze juist ook honger kennen.. hoe zit het eigenlijk met drinken Giolli?

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Re: Oeps, poes heeft nog een kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:16

Wat een leuk topic om te lezen en te volgen! Echt super wat je voor ze over hebt!

Dorien66

Berichten: 1659
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:06

poes schreef:
Mijn opvangkater was ook echt NIET geschikt voor onbeperkt voer :n dat heb ik echt nog nooit gehoord. Ze worden allemaal te vet en sommige eten zich idd echt altijd weer ziek.

Nee hoor. Die van mij niet (die rooie knoop van de vorige pagina :+ Die is nu bijna 5 jaar, heeft 24/7 toegang tot (kwalitatief goede!) brokjes en is hartstikke slank. Het is net als bij mensen, de ene kan eten wat 'ie wil, de andere niet.

Dorien66

Berichten: 1659
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:08

Giolli schreef:
Raaf en Muis houden samen de wacht. :D

[ [url=m/GKoGlC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een ontzettend lieve foto!
Ik hoop dat je Raaf ook gaat houden :j

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Oeps, poes heeft nog een kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:33

Stille meelezer. Marre LiiNd_Y heb je die foto stiekem in mijn huis gemaakt? Zelfde tegels, zelfde houten tafel of stoel poot en dezelfde mat.....

Mocht je Raaf niet kunnen of willen houden hou ik mezelf aanbevolen. Wat een schatje!!

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 19:30

Bedankt voor jullie leuke reacties en wat een grappige foto's komen er voorbij. :D

Chamion, ik hou je in gedachten, goed? :j


Een primeur!

Afbeelding

Ik ben nu een hele middag weg geweest en als ik dan thuis kom is Raaf het eerste uur heeeuuul bang voor mij. :')

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Oeps, poes heeft nog een kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 19:49

Wees niet te afwachtend, regelmatig oppakken en aaien, dan wennen ze het snelst. Maar laat hem gaan als je ziet dat hij het niet prettig vind.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Oeps, poes heeft nog een kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 21:02

Ja, dat probeer ik ook. :j

senna21

Berichten: 11891
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 21:15

Ach ja, leef je eens in. Katje moet opeens grote reuzen op twee benen vertrouwen. :oo
Succes met "die Rabenmutter und kind." :D