Hèt vogeltopic !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lukasje
Berichten: 11337
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 23:18

Roos zijn ze wel ! :D
Gefeliciteerd ! *\%/*

Kimley

Berichten: 9164
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:14

Gefeliciteerd waarmee? :o

Lukasje
Berichten: 11337
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:50

Kimley schreef:
Gefeliciteerd waarmee? :o


Met een hoopje roze rosella’s :D

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:54

Ahh wat een schattige baby’s!

Josje heeft moeite met wennen, die blijft wat stilletjes. Ik geef haar nog even de tijd voor ik haar ga lastigvallen met tam maken. Ze is ook erg gericht op Jorn, die in een andere kooi zit. De kooien staan naast elkaar, ik wilde Josje eerst tam maken voor ik ze bij elkaar zet. Eerst maar even lekker laten wennen :D

Kimley

Berichten: 9164
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:12

Oh die rosella's zijn van mijn schoon vader haha! Maar ze zijn wel heel leuk :D

En er is baby nieuws! *\o/*
Het witte koppel heeft geheel onverwachts 2 jongen :)) Ik kon geen foto maken of zien of ze gevoerd waren want mama bleef zitten en keek me met een opgetrokken wenkbrauw aan van.. wat moet dat? _O-
Ze zijn zeker 3 dagen te vroeg.. dus ik hoop het van harte dat alles oké gaat :)F
Ik ben stiekem heel blij.. Maar ook heel voorzichtig ivm met de vorige keer.

Het wildkleur popje heeft 3 eitjes en alle 7 de eitjes van de rijstvogels zijn donker :D

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 19:03

Amanda, is Jorn al tam? Dan zou het best zo kunnen zijn dat het een positief effect heeft op Josje om ze bij elkaar te zetten.

Kimley, wat veel baby's/eitjes! Hopelijk gaat alles goed met het witte koppel.

Kimley

Berichten: 9164
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 19:11

Met 20 vogels verwachten we ook wel wat baby's :=

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 19:19

amber15 schreef:
Amanda, is Jorn al tam? Dan zou het best zo kunnen zijn dat het een positief effect heeft op Josje om ze bij elkaar te zetten.

Kimley, wat veel baby's/eitjes! Hopelijk gaat alles goed met het witte koppel.

Jorn is niet echt tam. Buiten de kooi stapt hij op maar in de kooi is hij bang.

Ik wilde inderdaad vragen wat jullie in deze situatie zouden doen. Ze zitten gescheiden in aparte kooien maar staan wel naast elkaar. Ik heb niet echt andere manieren om ze te scheiden, de andere kamers in huis bijvoorbeeld zijn erg heet nu. Ik heb nu een krant tussen de kooien gedaan waardoor ze elkaar niet kunnen zien, want Josje is echt mega neurotisch aan het proberen om naar Jorn te kunnen. Zelfs proberen haar kop tussen de tralies te krijgen, etc. Hierdoor heeft ze geen aandacht voor haar eten of wat dan ook. Ik kan ook m’n hand in de kooi doen want volgens mij heeft ze het amper door :').
Op dit moment is ze even wat rustiger, het lijkt te helpen dat ze Jorn nu niet ziet.

Mocht ze niet rustiger worden had ik het idee om ze tijdelijk samen in de kleinere kooi die Josje nu heeft te zetten, zodat ik ze tegelijk tam kan proberen te maken. Dan hoef ik Josje verder niet vast te pakken om haar van kooi te verplaatsen. Jorn is het gewend om uit de kooi te gaan en weer teruggezet te worden.

Maargoed, ik kan Josje ook nog een paar dagen de tijd gunnen om te wennen, al heb ik dit nog nooit meegemaakt met de vogeltjes die ik tot nu toe gehad heb.

Meliaforever

Berichten: 12039
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:42

Ik zou Josje bij Jorn plaatsen. Even de indeling veranderen en erbij zetten. Je kan ze prima tegelijk tam maken of alleen josje proberen tam te maken. :) Wat de 1 wilt, wil de ander ook haha.

Kimley

Berichten: 9164
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:40

Nou en minder nieuws.. gisteren met de nestcheck het oranje mannetje op de grond gevonden. Helemaal kaal geplukt en in shock #)
Waarschijnlijk aangevallen door het andere koppel omdat ze jongen hadden :(
Ik heb mijn vriend gebeld en die zou naar huis komen om te kijken wat we nog konden doen maar helaas is hij in mijn hand overleden :\ Y;(
Ik ben er wel een beetje verdrietig van.. hij heeft ook nog een popje met eieren achter gelaten.

En alsof dat nog niet genoeg is heeft het koppel inmiddels nog maar 1 jong.. het andere is ook overleden :(

Ik ben er echt wel goed klaar mee moet ik eerlijk zeggen hoor. Ik hoop van harte dat dit jong het overleeft en er evt nog nieuwe bij komen.. Hij zag er wel levendig uit maarja.
Sorry voor mijn deprimerende post maar ik ben er n beetje ziek van |o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110770
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:06

Wat rot zeg! Ik duim dat de ander wel groot mag worden.
En kan me voorstellen dat je er even klaar mee bent. Ik ben in 5 weken 2 vogels kwijt geraakt en dat doet enorm zeer ;(

Kimley

Berichten: 9164
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:17

Ja.. Dat snap ik ook echt heel goed..
En dan zijn mijne nog niet eens tam := Vind het gewoon zo naar! Snap ook niet waarom die andere 4 niet uitkomen..
Het overgebleven jong lijkt wel levendig en iets gegroeid dus wie weet.

En waarom nou die andere zo verminken ? Het hok is echt enorm voor die kleine opdonders, ben er echt wel ziek van :(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110770
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:03

Misschien willen ze de nestplaats opeisen?

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:08

Kimley wat ontzettend rot zeg!

Cayenne ik snap hoe je je voelt.. ik mis Skippy echt enorm, ben er echt verdrietig van..

Kimley

Berichten: 9164
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:59

Nee lijkt me niet.. Ze hebben een vlucht van n meter en 1 van 3 meter.. aan elkaar..
En die witte zitten in het 1 m gedeelte en die andere zaten (zit) in het 3 meter gedeelte..
Nooit gedoe of iets gehad.. Ik ben er wel een beetje klaar mee :=
Bij mij mislukt alles _-:(

Dan hadden ze elkaar allang eerder de tent uit gevochten.. bah :(

Lukasje
Berichten: 11337
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 23:52

@ Kimley: pfff zeg, wat zielig! Ja dat begrijp ik wel dat je er dan even klaar mee bent. Leuk is anders!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110770
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 05:17

Kimley schreef:
Nee lijkt me niet.. Ze hebben een vlucht van n meter en 1 van 3 meter.. aan elkaar..
En die witte zitten in het 1 m gedeelte en die andere zaten (zit) in het 3 meter gedeelte..
Nooit gedoe of iets gehad.. Ik ben er wel een beetje klaar mee :=
Bij mij mislukt alles _-:(

Dan hadden ze elkaar allang eerder de tent uit gevochten.. bah :(


Nou ja, ik heb hier koppels die normaal gesproken prima samen gaan, tot ik de broedblokken op hang.
Dan is het opeens vechten omdat ze precies hetzelfde blok willen (en ik hang er altijd meer op als het aantal koppels zodat ze kunnen kiezen).
De voliere is dan echt ruim genoeg maar ze moeten precies hetzelfde blok hebben :roll: Sommige koppels kunnen hier dus ook echt niet samen broeden en moet ik uitzoeken welke koppels wel samen kunnen zonder dat ze elkaar het leven zuur maken.

Kimley

Berichten: 9164
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 07:18

Achja het is gebeurt en ik kan er niks meer aan doen. Ze hadden allebei hun eigen nestkastje en dat ging harstikke prima. Nu nog steeds ook met die losse pop. Maar die wil ik er dus wel bij weg hebben mocht er een nieuwe man bij komen :)

Maar ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik wil met ze..

Kimley

Berichten: 9164
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:07

Het ene jong leeft nog. Leek er goed gevoerd en levendig uit te zien voor zover ik het kon zien aangezien ze hun nest helemaal dichtbij een >;)
Dus ik ben benieuwd!

De rijstvogels kunnen vanaf morgen ook uitkomen :D
De rosella's hebben er 3 hun oogjes al open :)
De halsbanden zijn 3 groene en 1 blauwe.. en de ficheries (altijd wildkleur) zijn ook mooi gegroeid en aan het kleuren :D

Lukasje
Berichten: 11337
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:19

Kimley schreef:
Het ene jong leeft nog. Leek er goed gevoerd en levendig uit te zien voor zover ik het kon zien aangezien ze hun nest helemaal dichtbij een >;)
Dus ik ben benieuwd!

De rijstvogels kunnen vanaf morgen ook uitkomen :D
De rosella's hebben er 3 hun oogjes al open :)
De halsbanden zijn 3 groene en 1 blauwe.. en de ficheries (altijd wildkleur) zijn ook mooi gegroeid en aan het kleuren :D


En houden jullie ook alle vogels of zijn er voor de verkoop?

Kimley

Berichten: 9164
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:43

Meeste zijn toch voor de verkoop :)
Mocht er eens een bijzondere kleur oid uitkomen of de ouders worden te oud en we willen die lijn behouden dan houden we wel eens wat aan :D

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 22:03

Nou het is eindelijk gelukt hoor. 2 grasjes voor erbij. Er mogen er nog zeker 4 bij, maar die 2 zitten in ieder geval niet meer alleen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De nieuwe vogeltjes zijn van vorig jaar.

Lukasje
Berichten: 11337
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 22:37

Grasjes heb je toch in zulk mooie kleurtjes <3 . 2 mannetjes? Hoe noemen ze? En met deze erbij, hoe veel heb je er nu dan?

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:16

Ja echt he. Het zijn 2 mannetjes inderdaad. Ik heb alleen maar mannen in de voliere (geen zin in nestjes en legnood etc).

Namen geef ik ze niet. Bij de volierevogels vergeet ik die toch :')
Ik heb nu 4 grasparkieten in mijn voliere zitten. Uiteindelijk moeten dat er 8 worden.

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 16:07

Wat leuk Arabella! :D

Jopie heeft vanmorgen een ei gelegd. Nu wil ik niet kweken vanwege 2 verschillende soorten aga's. Ik had het advies gekregen het ei weg te halen en een nep ei neer te leggen. Nu ben ik al de hele dag op pad om een nep ei aan te schaffen, zijn ze nergens te verkrijgen :') Overal hebben ze alleen valkparkieten en kanarie nepeitjes te koop. Toch maar online speuren dan maar..