[VOLG] Making of van onze kattenren

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20473
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 20:00

Letizia schreef:
Leuk geworden Kim! Je poezels zullen hier vast snel aan wennen :D

Die van mij gaan vanaf morgen achter het stroom ~~}>



Je hebt zeker dezelfde handige huisklusser als Siel? <<) Tenminste, volgens mij had zij ook stroom toch?

Had hier weinig zin aangezien onze schutting nog geen meter hoog is, ze hadden ons uitgelachen. :')

Letizia

Berichten: 12153
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [VOLG] Making of van onze kattenren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:05

Haha, klopt, de zelfde maffe Italiaan :')

Nee, 1 meter zou ze hier ook niet tegen houden :+

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: [VOLG] Making of van onze kattenren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:14

Eeej, zitten ze er sinds vandaag eindelijk in Kim? Lekker joh! :D Heerlijk je kitties buiten :) Zullen ze leuk vinden :)

Had je nog over planten gedacht?

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: [VOLG] Making of van onze kattenren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:16

Oh heerlijk Kim! Ziet er echt super uit, mooi plekje zo!

fleur_yen

Berichten: 1524
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [VOLG] Making of van onze kattenren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:24

Kim wat gaaf! Doe maar geen stroom op je ren, die rooie wil ik ooit nog eens meenemen voor m'n tweespan, ik vind stroom niet zo leuk.

AnnemiekvM

Berichten: 8256
Geregistreerd: 17-07-03

Re: [VOLG] Making of van onze kattenren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:28

Ziet er mooi uit!
Maar komen de katten alleen maar daar? Of gewoon in huis met de ren als extra?

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: [VOLG] Making of van onze kattenren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:36

Ziet er gaaf uit!!!

KimD

Berichten: 20473
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 21:37

Sieltjuh schreef:
Eeej, zitten ze er sinds vandaag eindelijk in Kim? Lekker joh! :D Heerlijk je kitties buiten :) Zullen ze leuk vinden :)

Had je nog over planten gedacht?


Vandaag even een uurtje, of eens te kijken. Het was niet zo'n mooi weer. Maarja, hij was eindelijk klaar dus ik vond dat ze maar even dankbaar op onderzoek uit moesten gaan. }> _O-

Ik had de link niet opgeslagen van de planten, heb jij 'm nog? :oo

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:40

KimD schreef:
Ik had de link niet opgeslagen van de planten, heb jij 'm nog? :oo

Uiteraard:
https://groeneparadijs.com/

Als het goed is komt mijn bestelling van de week ergens binnen, dus zal je op de hoogte houden hoe het is :=

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:52

Op zich een geweldig idee en het ziet er ook echt goed uit... wát een werk hebben jullie verricht! Wat ik dan weer jammer vindt, is dat je een mega tuin hebt en dan wordt er maar zo'n kleine ren gebouwd waar ze geen fatsoenlijk rondje in kunnen rennen... als ik mijn katten zie gaan, élke dag een aantal keer... vol in galop, lekker gek doen, achter elkaar aan zitten, achter vliegjes aan vangen en springen... in het hekwerk klimmen (wat met kippengaas niet gaat = klein en te scherp voor de pootjes)... die zouden doordraaien in zo'n kleine ruimte.

Evelienepien

Berichten: 3314
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:57

Wauw, wat mooi geworden! Hier dus ook kattenbuitenrenfan!
Hier ook ooit begonnen met na binnen en buiten dragen kattenren.
Maar ik vond dat niet handig en destijdse katten op den duur ook nie (ging niet snel zat)!
Nu dus gewoon deur open en klaar!
Wat voor planten ga je erin zetten? Ik ben nu met neppers aan de gang ( in combi met nieuw krabmeubel aan de maak van ladders, stronken, takken en borders: ik heb nl geen muur ter beschikking) en ik weet niet zo goed wat wel of niet voor katten kan en alles is in hard. Dus ik lees graag mee!

AfricanLady

Berichten: 8011
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: [VOLG] Making of van onze kattenren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 22:05

Wauw pracjtig.

Ik wou dat meerdere katteneigenaren zo hun verandwoordelijkheid namen.
Hier tientallen katten die schijten in de tuin.
Zodra ik mijn droomhuis heb gevonden komt er ook een ren.
Tot die tijd mogen ze lekker onder begeleiding aan de lijn in de tuin

Letizia

Berichten: 12153
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 22:50

Sieltjuh schreef:
KimD schreef:
Ik had de link niet opgeslagen van de planten, heb jij 'm nog? :oo

Uiteraard:
https://groeneparadijs.com/

Als het goed is komt mijn bestelling van de week ergens binnen, dus zal je op de hoogte houden hoe het is :=

Da ken ik nie :n
Hoe weet je welke planten goed/leuk zijn voor de katten?

Vandaag hier het stroomdraad bevestigd. Binnen 5 minuten hing de eerste er in :=
Die heeft 2 uur zwaar beledigd binnen gezeten :')

KimD

Berichten: 20473
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 23:45

GamblersCup schreef:
Op zich een geweldig idee en het ziet er ook echt goed uit... wát een werk hebben jullie verricht! Wat ik dan weer jammer vindt, is dat je een mega tuin hebt en dan wordt er maar zo'n kleine ren gebouwd waar ze geen fatsoenlijk rondje in kunnen rennen... als ik mijn katten zie gaan, élke dag een aantal keer... vol in galop, lekker gek doen, achter elkaar aan zitten, achter vliegjes aan vangen en springen... in het hekwerk klimmen (wat met kippengaas niet gaat = klein en te scherp voor de pootjes)... die zouden doordraaien in zo'n kleine ruimte.


Kleine ren? :') Ik vind +/-25m3 niet klein, spijt me zeer... 2x2 was klein geweest.

Zoals eerder beschreven hebben wij geen schutting in onze tuin, alleen schapendraad van 90 cm hoog. Wij kunnen vanuit onze tuin met de buren zes huizen verder kletsen. Dat was niet mogelijk geweest.

Als er rondom een hoge schutting had gestaan hadden we stroom gemaakt, was ook een héél stuk goedkoper geweest. Maar zoals gezegd, ik ben meer dan tevreden.

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 23:50

Die buitenren is echt geen 25m2.

KimD

Berichten: 20473
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 23:56

Letizia schreef:
Sieltjuh schreef:

Da ken ik nie :n
Hoe weet je welke planten goed/leuk zijn voor de katten?

Vandaag hier het stroomdraad bevestigd. Binnen 5 minuten hing de eerste er in :=
Die heeft 2 uur zwaar beledigd binnen gezeten :')


Wat ben je ook voor vreselijk personeel! Zomaar stroom erop! Shame on you! ~~}>

Wat betreft wel en niet mogen van planten had ik het met Siel ook al over. Even uitvogelen wat ze lekker vinden en wat niet, zag laatst en leuk filmpje van iemand die een plantenbak had gecreëerd met verschillende stimulaties voor de poes, ook leuk! Uiteraard kan ik dat niet meer vinden. :')

@Africanlady, zo denk ik er ook over. Ik heb zelf gekozen voor deze dieren, dan moet het niet zo zijn dat ze andere mensen tot last zijn. :n Dit vind ik gevoelsmatig ook veel fijner, nu hoef ik me geen zorgen te maken waar ze zijn en of ze wel allemaal thuiskomen.

@Evelienepien, niet een bos in de buurt waar regelmatig gekapt wordt? Dat is hier wel en heb al een gevraagd of er niet stammen "afval" zijn die ik zou mogen hebben of overkopen. Dat wat voor hun rotzooi is, is vaak perfect voor de katten.

Zo al een paar keer aan een natuurlijke krabpaal gekomen, valt altijd zeer in de smaak! :D

Wat betreft dragen, we zullen zien. We hebben gelukkig geen moeilijk katten, dat scheelt! Maar wellicht komt er op termijn een tunnel om het huis, maar dat is echt een lang termijn plan want die wordt dan minimaal 30 meter. Daar moeten we echt goed over nadenken hoe we dat goed aanpakken.

KimD

Berichten: 20473
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 23:58

GamblersCup schreef:
Die buitenren is echt geen 25m2.


Nee klopt, alleen buiten is 17m3 binnen is ongeveer 10m3, en buiten 2,5 hoog en binnen 3,5 hoog. Plek zat.

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 11:30

Plek "zat"... ieder z'n mening. Ik zou de mijne niet op hoeven te sluiten in het formaat van maar 1 kamer. Het gaat niet alleen om frisse lucht, maar ook dat ze zich kunnen bewegen toch? Maar het zal net als met paarden zijn... de normen verschillen nogal per persoon en wat ze hun dier gunnen. Veel succes ermee. Ik vindt het er echt goed uitzien, maar te klein. Binnen sluit je je katten toch ook niet in een kamer op.?!?

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [VOLG] Making of van onze kattenren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 11:34

die kistjes zijn wel super leuk! waar heb je die van gemaakt?

kiwiwitje

Berichten: 20143
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 11:35

GamblersCup schreef:
Plek "zat"... ieder z'n mening. Ik zou de mijne niet op hoeven te sluiten in het formaat van maar 1 kamer. Het gaat niet alleen om frisse lucht, maar ook dat ze zich kunnen bewegen toch? Maar het zal net als met paarden zijn... de normen verschillen nogal per persoon en wat ze hun dier gunnen. Veel succes ermee. Ik vindt het er echt goed uitzien, maar te klein. Binnen sluit je je katten toch ook niet in een kamer op.?!?

Jeetje dan hebben die van mij het wel erg slecht. Die komen niet eens buiten.


@KimD het word al heel wat! Ben vanaf t begin stille meelezer :+ Ooit als ik een eigen huisje heb lijkt een ren mij ook heel top!

KimD

Berichten: 20473
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 12:40

The_Cat schreef:
die kistjes zijn wel super leuk! waar heb je die van gemaakt?


Het zijn echte oude veilingkistjes!

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:30

Letizia schreef:
Da ken ik nie :n
Hoe weet je welke planten goed/leuk zijn voor de katten?

Lees nu pas :')

Maar heb gegoogled en kattenkruid schijnen ze fijn te vinden. Voor de rest staan er online ook lijsten van planten die wel en niet giftig zijn en daar heb ik ook een beetje naar gekeken.
Heb ze overigens nog niet binnen, want had nog niet betaald :')

Wat een discussie over die ren of heel de tuin. Niet iedereen heeft geld op zn rug groeien. Een hele schutting om je tuin zetten kost best veel, niet iedereen heeft die mogelijkheid. Ik zie nog altijd liever katten in een ren, dan katten helemaal niet buiten of katten die overal en nergens rondzwerven.