[FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 23:17

Hè we hebben er ineens een tag bij!

Dagmar80

Berichten: 1851
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:21

@Sanne1992: Moeten we allebei dezelfde dag een taart bakken :P Bailey wordt dan ook 1 jaar :P En Catootje voor het gemak ook ;) Zij heeft geen officiële geboortedatum, maar is ongeveer even oud.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:57

@ pluche-pluus Dit is Jiala nu, onderste is de meest recente foto. Zal als het straks nog wat langer licht is nog eens in de tuin foto's maken :)

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 00:10

Een tag :oo , al die kittenspam :')


Even vraag wbt brokjes , voerde tot grote tevredenheid Perfect Fit . Nu hebben ze lopen stoeien en is de brok veranderd , de zak en samenstelling :x . Paar weken geprobeerd maar ze eten 1,5 kilo per week ervan :oo , nu een zak purina one gehaald van 1,6 kilo maar wil beetje rondkijken naar de opties . Wensenlijst is kort :

-minimaal 20% vlees (ja is weinig maar beter dan die brok zonder ;) )
-in de winkel ipv online te krijgen (geen internetbankieren)
-max 10 euro voor 1,5 kilo minimaal

Suggesties? We hebben hier alleen de pets place en haal normaal brok gewoon bij de supermarkt bij de boodschappen :)

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 00:26

Ik geef de gezonde kat(ten) Coshida vd Lidl, kost €2,50 per 2kg maar zit 8% en 4% vlees in (zak met rood label, 8% rund en 4% kip).
Voldoet dus niet aan jouw eis qua vlees, voor de rest valt het wel binnen je eisen. :)

Overigens is 1,5kg per week voor 3 katten niet heel gek hoor, hier eten ze wat minder maar ik heb 1 veelvraat en 2 kleine etertjes die samen ong 4,5-5,5kg per maand eten. :)

Anoniem

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 00:28

Voorheen aten ze misschien een kilo , en ze zeurden ook steeds om eten meer en meer . Nu blijft er nog wat op de bordjes liggen na lunch tijd

Nee helaas vind ik te weinig :o , wil nog wel schipperen met 15% maar zeker Boris die een jager is wil ik niet te weinig geven (winter dik en zomer weer dunner en dan eet hij ook meer buiten de deur en minder binnen )

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 00:31


pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 07:55

Misschien kun je er vers vlees naast voeren, Rebecca?
Te koop bij dieren speciaal zaak, worst uit de vriezer. Even laten ontdooien en in plakjes snijden. Daarna zakjes weer terug de vriezer in en iedere dag zakje eruit :)

@Amable, Jiala is geen Ragdoll toch? Of wel? Pixie is wat langhariger. Niet zo langharig als de meeste dolls, maar wel lange plukken.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 09:39

Ik voer Nutrivet, qua prijs kwaliteit passend, alleen ik weet niet of het ook in de winkel te koop is. Ik bestel via Zooplus namelijk. Maar je kan altijd eens informeren bij de Petsplace of ze het kunnen bestellen.

@Pluche_pluus, Jiala komt bij ons van de boerderij, inteelt. Zowel vader als moeder waren gewoon zwart met wit, maar er zal in het verleden dus een keer een kater op bezoek geweest zijn met een mooi kleurtje :) Welk ras erachter zit is dus eigenlijk niet te zeggen, maar als ik kijk hoe mooi siamees haar kittens zijn geworden met een siamese kater zou het me niet verbazen als het een siamees geweest is :)
Dit zijn haar kinders:

Afbeelding

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:04

Mag ik mij melden met mijn twee kittens? Zijn nu 9 maanden oud allebei en volle zusjes. Mini is de zwarte en echt mijn kat. Muis de cypers witte en die is helemaal gek op mijn vriend
Afbeelding

En als super schattige ukjes
Afbeelding

Dagmar80

Berichten: 1851
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:27

@ Rebecca: Prins? Kan je gewoon bij de dierenwinkel kopen en voldoet wel aan je prijzeneis ook. Zeker als je het wat groter inkoopt. Zelf bestel ik het wel online per 10 kg en dan valt het erg mee.

Af en toe wat vers vlees erbij voeren is ook niet gek. Bijvoorbeeld runder- of lamshart, moeten ze ook op kauwen wat dan weer goed is voor de tanden. Bij de Jumbo kost dat €1,79 voor 500 gram.

@Amable: Wat een mooie kittens! Ik dacht ook meteen aan een Siamees.

Even een oude foto's van Bailey :) Hij is best wel veranderd inmiddels, minder iel van bouw, maar nog steeds heeft hij echt een kittenlook, hij is klein.

Afbeelding

Afbeelding

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:19

Amable! Weet je zeker dat haar papa haar papa wel was? Geen toevallige voorbijganger het klusje geklaard? :D

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:55

Zeg nooit nooit :D maar dit is sowieso geen eerstelijns, moeder moet het Himalaya gen ook gehad hebben, anders komt het niet tot uiting :)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 14:15

:D

Maar je zegt dat ze inteelt is? Bedoel je ook echt inteelt? Vind je het dan niet eng met haar te fokken?

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 19:33

Nou, ehh.. Onze ''man'' mag volgende week onder het mes. Met zijn 17 weken loopt hij steeds de andere katten te dekken. We dachten eerst dat het gewoon spelen was, er bovenop springen en in de nek bijten.. Maar nu maakt hij ook alle bewegingen erbij en wanneer hij klaar is gaat hij uitgebreid zijn zaakje zitten wassen. DA gebeld en die vond hem ook nog wel heel erg jong. Maar goed, as donderdag is hij aan de beurt... Vind het toch wel spannend, hij is nog zo klein!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:31

IMJ schreef:
:D

Maar je zegt dat ze inteelt is? Bedoel je ook echt inteelt? Vind je het dan niet eng met haar te fokken?


Ik dacht dat, zolang je een totaal andere lijn op zoekt er niet echt veel gebeuren kan. Zij zelf is verder kern gezond. Nu had ze bij dit nestje origineel 5 kittens, 1 kwam misvormd ter wereld en de ander met een open verhemelte, kan bad luck zijn. Maar als ik niet vooraf al besloten had dat ze maar 1 nestje zou krijgen dan had ik het op dat moment alsnog besloten. Ondertussen is ze dan ook gesteriliseerd. 1 van de kittens is naar mijn ouders gegaan en dat is toch zo'n ontzettend mooi en lief poesje, helemaal verliefd <3

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:42

Ja het was ook echt meer een vraag hoor! Want ik heb geen idee in hoeverre het kwaad kan of niet :-)

Die puberteit begint steeds vroeger hè;-)
Laatst bijgewerkt door IMJ op 16-03-17 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:58

Bedankt voor de tips! , rol vlees overnagedacht maar weet dat 1 dame liever brokjes heeft en dan steeds opletten dat hij vlees heeft en hun niet hmm

Duik volgende week de pets place in , moet van weekgeld en heb 40 euro voor boodschappen en daar moet ook hun voer vanaf (bewindvoerder )

Afbeelding

Nu wou hij ijs :')

Dagmar80

Berichten: 1851
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:28

@Rebecca: O ja ijs (en yoghurt!!!) daar doen ze een moord voor hier. Zelfs Catootje zit dan zowat op schoot en zij is nog best bang, maar gaat goed vooruit :)

Voor je budget is zo'n rol vlees ook wat minder geschikt. Succes met je keuze!

Van de week wat nieuwe foto's gemaakt van mijn kittens.

Afbeelding
Bailey

Afbeelding
Bailey

Afbeelding
Bailey

Afbeelding
Catootje

Afbeelding
Catootje

Afbeelding
Catootje

Ze zijn nu beide 10 maanden oud. Bailey heeft als afstandskitten wel een geboortedatum, maar Catootje als ex-zwerf niet, maar zij is ongeveer van dezelfde leeftijd.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 16:41

Liever foto's allemaal weer!

Hier is de rui begonnen geloof ik. Overal wit fluf.
Ik hoop dat het er maar snel uit mag zijn :D

Ben wel benieuwd hoe hij in zomervacht is. Geloof dat ze dan praktisch geen kraag hebben. Of in ieder geval minder.

Kammen blijft niet zijn favoriete gebeuren helaas..

ikkedus
Berichten: 3289
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 18:37

Ik heb Nova vandaag weer opgehaald bij de kater. De eigenaar werkt niet met een camera, maar had wel dekpogingen gehoord. Dus ik heb goede hoop!
Nu nog een dag of 20 geduld en dan zou er iets te zien moeten zijn. Alhoewel dat bij haar vorige dracht pas na 5 wkn bij de dierenarts echt te zien was.
Mocht deze dekking ook niet gelukt zijn, dan mag de dekkater komen logeren bij haar of krijg ik een jong katertje een paar maanden in huis.
Ik hoop dat het nu gewoon gelukt is en dan steriliseer ik haar daarna. Die dekkater in huis zie ik niet zo zitten. Ik ben bang dat hij mijn huis onder sproeit namelijk. Dan ga ik liever voor het jonge katertje.

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:22

Ik doe even een korte update over olav.

Hij had wat rood tandvlees en aangezien ik dacht aan een ontsteking ben ik gistermorgen even met hem naar de dierenarts geweest.

Zij vertelde dat dit hoogstwaarschijnlijk een achterliggende oorzaak had.
Cariës/tandsteen kon het niet zijn. Zijn tanden zagen er goed uit en gaatjes was zeer onwaarschijnlijk bij een kat en zeker zo'n jonge kat.
Nu kwam dit wel eens voor bij katten met nierproblematiek en katten met fip/fiv/felv.... |(

Ontzettend geschrokken van dit nieuws... mijn kleine Olav, misschien wel heel erg ziek.
Donderdag as krijgt hij alle benodigde bloed onderzoeken en een echo van de nieren.

Dit is natuurijk maar een klein beetje van het hele verhaal wat de DA vertelde, het was erg veel ineens.

Duimen jullie met ons mee donderdag?


Afbeelding

Afbeelding

ikkedus
Berichten: 3289
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:30

Absoluut!
Wat een kl*te nieuws.

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:51

Ik wil me ook graag melden met mijn 2 mannelijke baby's
Ik heb 2 knappe ventjes uit hetzelfde nestje, papa is onbekend, mama is op avontuur geweest.
Dit zijn joep(rood) en tommie(tijger)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze zijn nu 7 maandjes jong en afgelopen woensdag hebben beide mannen een intieme "date" gehad met de dierenarts...dit hebben.ze me niet in dank afgenomen O:) :Y)

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:04

Maes is gek op zijn muisje.

Apporteren vind hij geweldig kan hij uren mee zoet zijn

Afbeelding