Een hond adopteren. Wie nog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:16

Begint t net te regenen; nou, madam is wel een mooi weer hond. Regen vindt ze écht niks. Meteen naar binnen _O-

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:20

Haha, dat doen die van mij dus ook. Als ik de riemen pak om te gaan wandelen rennen ze dolenthousiast naar de deur, rennen naar buiten om met dezelfde vaart weer naar binnen te gaan. Bij harde regen gaan ze gewoon écht niet :+

Sjolvir

Berichten: 25294
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:23

Ach als je op straat geleefd hebt en je hebt het warme en droge binnen ontdekt, snap ik het wel..
En hou het zelf ook wel graag droog moet ik eerlijk zeggen al heb ik niet op straat geleefd.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:46

Mijn gekke spanjaard is ook echt een mooi weer hond, die vindt het maar niks als ze regen op haar koppie voeld. Ik trouwens ook niet :')
Onweer vindt ze trouwens doodeng, dan raakt ze in paniek..

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:48

Ja, is zo, maar ik moet daar echt zó om lachen! Bij de eerste spatjes gaat die kop al zielig omlaag en duikt ze in elkaar. Alsof je haar 3x per dag tegen de muur slaat ofzo _O- . Mijn oude Miep is ook niet gek op regen, maar hé! Actie is actie, heej! Mijn oude rus kon het niks s helen. Ging gewoon in de regen liggen slapen. Maar deze....nope. Peins er niet over _O- En het isnog wel een rus en geen hond uit Zuid Europa ofzo. Ben benieuwd goe het met sneeuw gaat...

Sjolvir

Berichten: 25294
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:59

Sneeuw vind die van mij dan weer fantastisch!!!!! (en de baas is gek, oke.. geef het toe)

Afbeelding

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:00

Fabster schreef:
Is Sjaak je paard? Mijn paard heet nl ook Sjaak :D . En Sjolvir, dat is inderdaad oppassen met de hond en de paarden. Maar zestaan hier aan huis. Ik ben daar scherp op. Het is nog altijd goed gegaan (ik heb fretten gehad, dus ik heb ogen in mijn achterhoofd := ). Maar het kan inderdaad goed fout gaan.


Yep, Sjaak de (s)tinker.
Bont, Rond en goed Gezond!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:17

Mijn Sjaak is ook bont. Geen tinker, maar een Barok Pinto.

Mijn ouwe is ook gek oo sneeuw. Ben dus benieuwd wat ZhuZhu er van vindt!

Balte

Berichten: 3558
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:20

Mijn Spaanse dame (Mastin) vindt regen geen probleem, blijft er lekker in liggen. Haar Spaanse vriend Tauro daarentegen, das een echte pussy :D

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 01:43

Die van mij haat regen ook. Wanneer het gaat regenen wanneer we aan het wandelen zijn rent hij van boom naar boom om te schuilen. En hoe goed je hem bij thuiskomst ook afdroogt, hij moest spastisch in zijn mand rollen en draaien tot hij vind dat het oké is.

Morgen nacht gaan wij dit schatje ophalen.
Afbeelding
Niet om te houden maar als opvanghond. Ik wilde al sinds ik Viktor heb opvang gezin zijn en nu heb ik 6 weken vakantie dus de perfecte tijd.
Hondje was al geadopteerd, contact al getekend, alles. Tot ze bedachten dat ze de hond toch wel eerst in het echt wilde zien. Dus ik ben benieuwd of ze uiteindelijk nog langskomen.

Bij mij maak je dan niet meteen een beste indruk :)) prima dat je de hond eerst wil zien, begrijp ik, heb ik bij Viktor ook gedaan. Maar dat pas bedenken wanneer alles al helemaal rond is vind ik apart.

Anyway we hebben er heel veel zin in!
Misschien heeft iemand hier trouwens nog tips. Vanuit de stichting willen ze graag dat we haar bench trainen. Nu gebruiken wij zelf geen bench maar dat is geen probleem bench staat hier al, en veel mensen gebruiken er toch een dus trainen lijkt me goed. Echter slapen zowel de hond als de kat bij ons op de slaapkamer, de hond zelfs in bed := ze hebben de keus om naar beneden te gaan soms doen ze dat ook wel even maar voornamelijk hier boven.
Nu lijkt het me voor zo'n kleintje wel heel sneu om helemaal alleen beneden in haar bench te doen terwijl de rest lekker boven ligt en vrij kan rondlopen.
Ik zit er sowieso aan te denken om de eerste nacht bij haar te slapen of haar boven te laten slapen (al dan wel of niet in de bench) hebben jullie nog ideeen?

paddington

Berichten: 2474
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 07:13

Ik heb altijd de opvang pups altijd in een bench op mijn slaap kamer de eerste nachten.
Ik zou als adoptie gezin niet zo heel blij zijn als de hond van mijn dromen aangeleerd
zou zijn om op bed te mogen slapen oid. :o

Bij mij mogen ze wel op de bank en daar zijn veel adoptiegezinnen al vaak niet geheel blij mee.
Net als de nieuwe pups bij mij altijd in een tuig lopen buiten en wij dit ook aanraden bij een adoptie
en men stug met een halsbandje aankomen en de pup loopt ineens niet meer aan de riem. :+

Maar opvang gezin is zoveel dankbaar werk.. zwaar maar o zo leuk!

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 08:08

Precies Paddington ik begrijp heel goed dat niet iedereen het zelfde wil met hun hond en daarom wil ik ook het meest voorkomende aanhouden. En bovendien als de adoptanten het anders willen is het makkelijker de bench weg te laten dan er opeens met een komen.

Tuig vind ik echt zo belangrijk, desnoods tuig en halsband maar altijd een tuig.

Ik denk dat ik kies voor eerst bench op de slaapkamer en dan later naar beneden verhuizen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 08:14

Ik zou ook de bench in de slaapkamer zetten. Doe ik ook met pups. Zo langzamerhand schuif ik de bench dan de slaapkamer uit, tot ze beneden kunnen slapen. Hier nl geen dieren op de slaapkamer (muv de kat van mijn dochter, die bij haar in bed slaapt).

Opvangadres lijkt me ook heel dankbaar werk. In principe ben ik dat nu ook. Maar ik weet al hoe dat gaat: blijft allemaal hier hangen. Dus ik doe het maar niet. := .

Het is wel een dotje trouwens!

Hier gisteren mijn oude Miep en ZhuZhu voor het eerst echt met elkaar gespeeld. Zo leuk! Dus ik dacht dat er nu leuk contact zou ontstaan . Maar 's avonds heeft ZhuZhu mij geclaimd en mag Miep nuet meer bij mij in de buurt komen :roll: . Even ZhuZhu verteld dat we dat dus niet zo gaan doen. Het zijn wel een stel muppets samen, hoor.... :=

En we hebben een aardig zieke kat. Die was in ZhuZhu haar mand gaan liggen. ZhuZhu was even aan het bedenken hoe dat nou weer moest, maar ging er gewoon keurig naast liggen. Aardige hond!Afbeelding

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 20:20

Ik denk dat ik het om ga draaien. Bench beneden en ik beneden slapen en steeds verder terug naar mijn eigen bed :)) anders ben ik steeds de bench aan het verplaatsen want als we weg gaan moet ze ook in de bench. Als ze moet rusten ook in de bench en dat ze dat haar veilige plek is. Dan ben ik dat ding in de ochtend naar beneden aan het sjouwen en in de avond weer naar boven. Lijkt me ook minder verwarrend voor haar.

Haha wat een hond is zhu zhu, misschien kan ze het beter vinden met katten dan met honden :))
Jij was de persoon die haar hond niet mooi vond toch? Mag ik vragen waar om je haar dan hebt gekozen? Zoals je al zelf zei uiterlijk is niet alles maar vaak val je bij adoptie honden in eerste instantie toch voor de uitstraling/ het uiterlijk.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:40

Ik vond haar inderdaad niet mooi. Maar ik heb haar zeker niet op uiterlijk uitgezocht. Ik had een lijstje van dingen die ik belangrijk vind in een hond en dat ben ik gaan afvinken. ZhuZhu had de meeste vinkjes. Niet op uiterlijk dus, maar ik wen snel aan haar. Ik hou niet van langharige honden. Maarze maakt haar lijstje meer dan waar. Dus ze is volledig op karakter gekozen. Beter eigenlijk.

Dat ze alles meer dan waar maakt, heeft ze vandaag weer laten zien. We waren nar het wk schapedrijven in de Noord Holland. Wij wonen in Brabant, dus de honden moesten mee. Andets zitte ze veel te lang alleen. Geen ideale plek voorveen hond. Heel druk. Maar ik had echt geen kind aan haar. Heel veel mensen en ook honden. Maar ze was zo makkelijk!

Daar kreeg ze echt veel aandacht. Mensen vinden haar prachtig en schattig. Grappig is dat. Had een klein beetje medelijden met mijn oude Miep, want meestal kreeg zij alle aandacht. Maar zij wordt echt oud. Dus die aandacht wordt echt minder.

Maar ik ben dus blij dat ik een hond op karakter heb gekozen ipv op uiterlijk (dan kom ik op een podenco uit ofzo). Want ze past helemaal bij mij (tot nu toe dan). Behalve haar uiterlijk dan :+ . Maar dat maakt ze meer dan goed in gedrag en schattigheid.

Ze is wel helemaal gesloopt trouwens. Was een intentieve dag voor haar.

Jorinda

Berichten: 13463
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 10:04

Lieve foto zo, samen op het kussen! <3

Wat een dotje Micha. Ik zou het inderdaad ook zo doen, als ze overdag ook weleens in de bench moet. :)

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 16:47

Fabster wat een super keuze van je zeg. Mijn eisen en uiterlijk lijstje komen ook niet in een hond samen voor tot nu toe haha. Dus tot nu toe heb ik het gemiddeld. Ik vind het heel erg goed dat je je daar overheen hebt kunnen zetten.

Wat fijn dat ze zich zo goed heeft gedragen! Arme Miep :(:) ik snap wel dat je het sneu vind. Hoe was het wk? Doe je zelf ook aan schapendrijven of is het 'gewoon' een interesse?

Met 'ons' dametje gaat het relatief goed. Op de foto's vond ik haar al redelijk aan de maat ogen. Maar dat is ze dus helemaaaaaal niet. Ze is net iets groter dan mijn kat :')
Ze volgt mij echt op de voet, toen ik even naar boven iets snel wilde pakken was het paniek :=
Dat poepen en plassen buiten moet snapt ze nog niet, we zitten al de hele dag in de tuin. Ga ik even naar binnen, poept en plast m'n schaduw binnen :))

Eerste keer 'wandelen' (30 meter) vond ze ook vreselijk eng. Later met mijn andere hond gegaan en daar heeft ze heel veel steun aan, dus dat is heel fijn. Mensen op straat zijn dood eng, en toen ze 5 min in de bench moest omdat ik de andere hond snel ging uitlaten was heel de bench overhoop gehaald en in geplast :(:)
Voor haar brokjes wil ze er gelukkig wel in maar de seconde dat ze op zijn is er weer paniek. Maar daar gaan we allemaal rustig aan werken.

Wat wel gek is, gister nacht vond de kat haar helemaal leuk en gingen ze zelfs spelen. Vandaag als ze alleen maar in zijn buurt komt begint hij al te brommen en blazen. Kat is gewoon honden gewend en vertoont normaal gesproken alleen dit gedrag als ze hem echt intimideren. Zou hij jaloers kunnen zijn? Het is een kitten van 7 maanden en voor Grace was hij het 'zorgenkindje'.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 16:58

Dat schapendrijven was eigenlijk echt geen interesse, maar ZhuZhu laat zien dat ze graag wil drijven. Dus ik was al eens aan het kijken voor een cursus. Als je een border hebt, kun je overal terecht. Maar met een mix dus niet. Maar ik was even benieuwd hoe dat dan gaat en toevallig is het wk schapendrijven dan voor het eerst in NL. Goede gelegenheid om even te kijken. Meteen een goede gelegenheid om bij te kletsen met mijn oud klasgenoot en wandelmaatje. We wonen ver bij elkaar vandaan en door gezondheidsproplemen van honden en onszelf, is het wandelen er al een paar jaar nuet van gekomen. En zij woont daar in de buurt.

Lang verhaal dus, maar goed, bij toeval een cursus schapendrijven voor beginners gevonden, niet ver bij ons vandaan en bedoeld voor niet-bordercollies. Nou noemden zij allerlei andere rassen op (schapendors, bobtail, etc), dus ik weet niet of een mix ook mag. En ik weet ook niet wat een hond al moet kunnen voor je aan zo n cursus begint. Dus ik neem binnenkort maar eens contact op.

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:04

Klinkt leuk! Schapendrijven lijkt me erg leuk. Mijn ouders doen het wel eens op speciaal georganiseerde weekenden voor briards (Franse herders). Ik hoop dat die club jullie toelaat.
De jongste hond van mijn ouders mocht mee doen vanaf dat ze 6 maanden was, had toen alleen nog maar de puppy cursus afgerond. Maar dat kan natuurlijk overal weer anders zijn.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:07

O wat leuk! Briards stonden er volgens mij ook bij, ja! Ik hoop ook dat we mogen.

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:24

Waar ergens zit je trouwens in Brabant? Wij omgeving Eindhoven. Gaan binnenkort met Viktor naar een renbaan, toevallig er achter gekomen dat er hier in de buurt een zit, en dat ook niet windhonden, elke hond die van renne houdt mag mee trainen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:33

Wij omgeving Breda. En die hondenschool in Baarle Nassau

Palmera

Berichten: 9486
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 18:32

Uiterlijk: mijn Boem was op mijn terras gedumpt en is toevallig uitgegroeid tot een beeldschone hond. Dat krijg ik regelmatig te horen. :) Zie profiel voor foto's.

Trollie daarentegen was een bewuste keuze. Ik wilde persé een klein en rustig hondje uit de opvang. En ze moest natuurlijk met Boem door een deur kunnen dus wilde ik een proeftijd. Dat waren al mijn eisen. :)
Het werd Trollie. En voor mij is ze één van de twee mooiste honden ter wereld. :+

Ik denk dat mensen die al besloten hebben een hondje te adopteren vaak al niet voor pure rassen gaan. Het zijn, als ik naar mezelf en bekenden van me kijk, mensen die de schoonheid zien in die rare vlekken, dat ene geknakte oortje, die vreemde kleur of die gekke kromme pootjes. Iemand die verliefd is op een bepaald ras met bijbehorende raskenmerken zal daar doorgaans op andere wijze aankomen. Zolang beiden goed overeogen keuzes zijn is er zowel met de rashond als het malle mixje niets mis. Imo zijn alle honden mooi. :)

Sjolvir

Berichten: 25294
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:03

Fabster top dat ze steeds verder in je hart kruipt door eigenlijk perfect te zijn.

Micha, heel project zo te horen.

En uiterlijk.. hmm lukt me bij mijn paarden nooit, bij honden ook niet, maar ben altijd weer heel blij met wat ik op karakter heb uitgezocht.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:19

Lief die foto zo samen op het kussen.
En wat fijn dat ze zo braaf was bij het wk schapendrijven.

Tara was zaterdag mee naar een bbq van onze vriendengroep en ze was super braaf. Niet een keer om gekeken naar het eten op tafel en ze bleef braaf onder de stoel van baas liggen. Erg trots op haar :D

Dit weekend elke dag even met Tara in het bos hier dicht in de buurt te wandelen geweest, ze vond het heerlijk!
Afbeelding
Afbeelding

Uiteraard hoorde spetteren in de modder er ook deze keer weer bij.. :')
Afbeelding
Afbeelding

Wij hebben Tara wel soort van op uiterlijk uitgekozen, dwz het was liefde op de eerste foto. Bij de eerste keer kijken was ik gelukkig ook meteen gek op haar karakter, anders was ze denk ik ook niet meegegaan naar huis..