Een hond adopteren. Wie nog?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 08:39

Leuke hond Fabster, fijn dat hij zich zo snel heeft aangepast. Die drive komt misschien nog wel als hij helemaal gewend is, even uitvogelen wat hem interesseert.

Die van ons heeft zeeen van energie niet normaal, zou het liefste constant spelen. Komt ook iedere keer met een ander speeltje aanzetten, als ik hem loslaat buiten rent hij als een idioot rondje na rondje.

Handig zo'n gps, durfde Harlet op vakantie niet zo goed los te laten, stel hij zet het op een rennen in een vreemde omgeving.

Paddington wat leuk dat je broer en zus samen hebt, mooi dat ze niet gescheiden zijn.

Met meneer aap, het favoriete speeltje
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:05

Vandaag de eerste training wandelen met het paard. Ging niet verkeerd. Alhoewel ze het best spannend vindt.

En ze krijgt praatjes naar de andere hond. De eerste nieuwigheid is duidelijk van de verhuizing af.

Jorinda

Berichten: 13463
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 15:17

Fabster schreef:
Wat voor hond ben jij, dat je er mee gaat coursen, Jorinda? Vast iets met galgo of greyhound of podenco dan?

Ik ben zelf geen hond haha. :') Maar Igor is waarschijnlijk wel een Podenco kruising ja, maar we weten het niet zeker.

_Micha_ schreef:
Jorinda waar ga je met hem coursen? Ik zou dat met de onze ook nog wel eens willen doen.

Nu wil ik stiekem er nog wel een hond bij (niet perse nu meteen) maar dan graag meer richting een herder type of in ieder geval iets minder richting podenco/windhond, of eigenlijk een waarvan de kans groot is dat hij (of zij) Viktor wat meer terug houd in plaats van dat ze er met z'n 2e vandoor gaan :)) Heeft er iemand enig idee bij welke stichtingen ik dan het best zou kunnen kijken? Of naar wat voor type hond?

Wij zijn nu 1x in Oude Pekela geweest, daar werd een weekend georganiseerd voor alle rassen. Deden ook wat grotere teckels mee bijvoorbeeld haha. Wordt in september en dan volgend jaar ook weer in mei en september ook georganiseerd! En we zijn een keertje in Hoogeveen geweest, van "Coursing Machines Holland". Die kan je op Facebook wel vinden!

De meeste (volle) podenco's zijn behoorlijk zelfstandig, dus ik denk niet dat dat dan is waar je naar op zoek bent. Als het gaat om dat ze niet met zijn tweeën de hort op gaan haha. Daar staan podenco's namelijk wel om bekend.

---------

Sorry beide dat ik nu pas antwoord! We waren druk bezig met verhuizen en daarna hadden we een tijdje geen internet in ons nieuwe huis, moesten wachten op een monteur.

Verder komen er echt super lieve foto's en leuke hondjes voorbij <3
Fijn Fabster, dat alles al wat beter gaat! Ik denk dat als je het tijd geeft, dat ze best nog wel kan gaan opleven en drive kan krijgen.

Wij hebben onze Griekse god uit een Nederlands asiel. Welk kamp hoor ik dan bij? :+ Nee, zonder dollen. Ik vind dat iedere hond die geen enorme gedragsproblemen heeft en niet ongeneeslijk ziek is een tweede kans verdiend. Of dat nou een Nederlandse hond is of een hond uit het buitenland. Maar dat geldt ook de andere kant langs, honden die enorme gedragsproblemen hebben of ongeneeslijk ziek zijn (lijden), kunnen misschien beter een spuitje krijgen, al is het alleen al voor de hond zijn bestwil. En ook dat geldt voor zowel Nederlandse honden als buitenlandse honden, in mijn opinie.

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 15:33

Ach wat een leuk topic :D
Ik ga later op mijn gemak alles doorlezen, voor nu meld ik me graag omdat ik zelf ook 2 opvanghonden heb.
Als eerste kwam Fonz op ons pad, een zeer angstige en onderdanige schat uit Turkije. Fonz is nu ruim 3,5 jaar bij ons en is uitgegroeid tot een stoere, waakse en buitengewoon trouwe hond. Mijn maatje <3
Omdat we Fonz graag een speelkameraadje wilden geven, hebben we in november 2016 een in Spanje op straat gevonden pupje geadopteerd, Puck was toen 4 maanden oud en ze was 4 weken toen ze zonder moeder op straat werd gevonden. Puck heeft verder geen trauma zoals Fonz maar is wel nogal onbehouwen en mist duidelijk het opvoedgedeelte door een moeder en andere familieleden.

Het klikt enorm en Fonz en Puck vormen echt een onafscheidelijk duo en we hebben geen moment spijt van de keuze voor adoptiehonden. Het vertrouwen dat deze honden aan ons geven is onbetaalbaar <3

Foto's volgen!

Sjolvir

Berichten: 25304
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:38

4EverHobbes, klinkt goed, snel foto's inderdaad.

Ramiro, ohh, jouw hond is ook helemaal mijn type! En met die aap in zijn bek, zo schattig.

Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 15:41

Je zou hem eens trots moeten zien rondlopen met meneer aap in zijn mond, die armpjes slingeren er dan achteraan <3

4everhobbes wat leuk dat je zo'n onafscheidelijk duo hebt. Ik ben wel benieuwd naar een foto.

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 08:35

Afbeelding
Eindelijk weer ff tijd :D
Hier een foto van Puck. Die spoort niet :+

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 08:37

Fonz is gepaneerd en Puck, nee die spoort niet

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 09:22

Geweldig die foto's hierboven!

Hier eergister een half zwarte hond, inplaats van een witte.
Tara vond het nodig om in een sloot mrt allemaal blauwe bagger te springen tijdens onze wandeling in het bos. Ze was er ook nog oprecht heel trots op :')
Afbeelding
Afbeelding
Daarna haar in de douche gehad, waar ze een ontzettend hekel aan heeft. Een hele vechtpartij gehad, waarbij ik meer gedoucht ben dan haar. Maar uiteindelijk weer een witte en ontzettend zielige hond.
Afbeelding

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 09:28

<3 Echt mooi die overduidelijke gezichtsuitdrukkingen!
Die vieze modder stinkt ook altijd zo lekker :+

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:23

Die gezichtsuidrukking...geweldig! :D :=

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:33

_O- Die kop! Zo tevreden met haar modderbad en zo sip na haar schoonmaakbad.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 15:50

Dat gezicht! 'kijk! Goed he!' en ook echt zo'n zielig koppie...

Sjolvir

Berichten: 25304
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 17:34

Whaah, die kop in je auto!!!

En dat zwarte hondje, waait bijna over het strand.

Heerlijk!

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 06:46

Mijn klein spookje begint haar karaktertje echt te vormen nu! Ze denkt sinds gisteren ineens dat ze mag blaffen naar vreemde honden met haar haren recht op :+.

Ze durft al heeeeeul stoer langs een man af te lopen (die ze wel al 2 maanden lang elke dag ziet :+). Maar voor haar is dat ontzettend goed!

Ik lig echt elke dag in een deuk om dat beest, vooral nu ze af en toe eens durft te laten zien dat ze niet altijd zo lief en schattig is <3.

Komt wel goed met haar! Alleen moet ik weer een tikje strenger worden, ze mag best veel. Maar ik wil wel dat ze normaal doet als we andere honden zien en verder gewoon luistert. Meer vraag ik niet :+

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 07:03

O wat grappig, Joliieeenn! Hier zo n zelfde ontwikkeling. Ze begint te waken op het terrein (dat vind ik prettig, maar wel graag achter het hek blijven) en gisteren durfde ze mijn oude fjord te heelen! _O- Dat mag dus echt niet! Nou is Leo heel erg lief, maar we hoeven geen paarden in hun poot te bijten. Volgens mij wou ze even zien wat er zou gebeuren (of ze wou zijn slobber hebben... >;) ) ze krijgt ineens ook aardig wat energie. Gisteren niet gewandeld, maar alleen hier buiten op het terrein geweest. Nou, dan heeft ze nog wel energie over! := en ik maar denken dat er weinig pit in zat...

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 07:59

Goh, waar kén ik dit toch van :')

Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 08:37

wahahaha, die Puck is prachtig, wat een grapjas.

De waakperiode hebben wij inmiddels achter de rug, pff Harley zat steeds achter het raam naar iedere beweging buiten te blaffen en grommen. Naar andere honden is hij tot nu toe alleen maar mega enthousiast en vriendelijk.

Oh die modder foto's _/-\o_ Dat is hier ook een bekend verhaal, hoewel ik dat liever heb dan zijn andere hobby in de poep rollen

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 21:21

Fabster schreef:
O wat grappig, Joliieeenn! Hier zo n zelfde ontwikkeling. Ze begint te waken op het terrein (dat vind ik prettig, maar wel graag achter het hek blijven) en gisteren durfde ze mijn oude fjord te heelen! _O- Dat mag dus echt niet! Nou is Leo heel erg lief, maar we hoeven geen paarden in hun poot te bijten. Volgens mij wou ze even zien wat er zou gebeuren (of ze wou zijn slobber hebben... >;) ) ze krijgt ineens ook aardig wat energie. Gisteren niet gewandeld, maar alleen hier buiten op het terrein geweest. Nou, dan heeft ze nog wel energie over! := en ik maar denken dat er weinig pit in zat...


Hihi toch wel dus! Dat paarden in de benen bijten doet ze helaas ook.. ze denkt dat het grote honden zijn waar ze mee kan spelen ... En dan luistert ze dus ook niet meer.. hopelijk laat ren van dr paardjes haar eeens zachtjes voelen dat dat niet de bedoeling is, want wil haar toch graag los kunnen laten lopen als ik bezig ben met de paardjes.

Voorlopig zit ze als ik aan het rijden ben sowieso aan de lijn. Met poetsen of gewpon door de stallen lopen mag ze wel los van me.

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 08:12

Mijn honden hebben gelukkig vanaf het begin respect getoond voor de paarden. Nu is mijn merrie nogal euh... duidelijk in wat ze wel en niet fijn vindt dus misschien heeft dat er mee te maken. Ze vinden het altijd mateloos interessant en willen altijd wel even gezellig meelopen als we een paard tegenkomen, maar wel op gepaste afstand. Dat komt denk ik doordat ze regelmatig mee gaan als ik met mijn paard op het strand ga rijden. Dat geeft zo'n rijk gevoel, op je paard op het strand en de honden ernaast <3

Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 08:35

Dat is wel heel tof, 4everHobbes! Hier gingen de hinden ook altijd mee aan het paard. Maar ik woon niet in de buurt van strand, dus dat is me nog nooit gelukt. Maar het is de bedoeling dat ZhuZhu tzt ook mee gaat aan het paard. Dat heelen was, denk ik, om even te kijken wat ze doen. Ze is er wel van geschrokken, want gisteren de paarden vd wei halen ging keurig beheerst en ze blijft inderdaad ook netjes op afstand. Toch nog ergens goed voor. Ik heb een pony die honden aanvalt en 1 van de paarden kan er ook zo bovenop springen. Dus ik moet wel opletten. Gelukkig is ZhuZhu snel en wendbaar :D

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 08:45

Ja, wat dat betreft heb ik ook wel een beetje mazzel, mijn paard is een heks maar naar de honden doet ze echt helemaal niks. Behalve dan boos kijken als het haar niet aanstaat en dat is voor de honden genoeg om afstand te houden.
Meenemen naar stal doe ik dan weer niet, de erfhond accepteert geen andere honden.
Wel zijn ze een keer van ons erf ontsnapt samen, en toen zijn ze uit zichzelf gezellig bij de paarden op bezoek gegaan :+
Alle paarden stonden op een rijtje met de oren naar voren en uit hun hoofd rollende ogen, en die twee druiloren van mij zaten als dirigenten voor ze.
Achteraf heb ik er in een deuk om gelegen, maar op het moment dat ik er achter kwam dat ze samen aan de wandel waren vond ik het niet zo grappig. Gelukkig is het goed gegaan, geen paarden door de draden heen of zo. Mijn vriend heeft ze bij de overbuurman uit de voortuin geplukt, daar waren ze uitgebreid aan het rennen met een andere hond :+

Sjolvir

Berichten: 25304
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:43

Fabster, dan moet je wel echt uitkijken met 2 van zulke paarden, ken honden genoeg die uitstapje stal/wei etc. niet hebben overleefd vanwege 1 rake klap, al dan niet goed of kwaad bedoeld of voor hond of ander paard wat er net liep.
Die van mijn heeft ook klap gehad van stalgenoot (ehh, dr paard, niet de stalgenoot), gelukkig goed afgelopen.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:02

Lia vindt het KEI leuk overal mee te gaan, behalve als Sjaak er ook is.

Sjaak is groot, lomp en heeft soms een serieus gevalletje banaan-in-oor.

Die corrigeer ik met stem dus soms stevig, en dan denkt Lia dat er vréselijke dingen gebeuren en de wereld vergaat en oh neee oh nee oh nee...

Dus waar Sjaak is, is even geen Lia.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:07

Is Sjaak je paard? Mijn paard heet nl ook Sjaak :D . En Sjolvir, dat is inderdaad oppassen met de hond en de paarden. Maar zestaan hier aan huis. Ik ben daar scherp op. Het is nog altijd goed gegaan (ik heb fretten gehad, dus ik heb ogen in mijn achterhoofd := ). Maar het kan inderdaad goed fout gaan.