Een hond adopteren. Wie nog?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 20:19

Oh ik heb hierboven een quote verpest. Eerste alinea is van mij :o

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 21:11

Sjolvir schreef:
DatBenIkNou schreef:
Tot een jaar of 10 terug kwam Giardia hier helemaal niet voor. Uiteraard kunnen Nederlandse fokhonden net als mijn honden hier, ook besmet zijn. Het nare is dat niet alle honden symptomen hebben. Vandaar dat ik het erg raar vind dat niet standaard alle honden getest worden voordat ze hierheen komen. Ik snap jullie standpunt ook hoor, uiteraard!



Ehhh, ken Giardia al dik 15 jaar en ook bij NL honden, maar vaak kwam dat dan weer via via bij de minder serieuze fokkers vandaan (laat ik ze even zo noemen, die puppyfarm gasten en Baarle-Nassau etc. waar mensen voor paar euro oeps gulden sorry, zo lang geleden al! een rashond kochten zonder wachttijd)

En waar denk je dat die fokhonden vandaan kwamen dan? Juist, buitenland.
10 jaar terug was het echt spradisch en waren er nog geeneens goede testen bij de dierenarts. Dat is pas sinds enkele jaren beschikbaar en weet men dat je van 3 dagen ontlasting moet sparen. Destijds van 1 dag en dat geeft maar 50% betrouwbaarheid.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 21:50

No_No schreef:
Ik heb onze vorige hond uit het asiel gehaald. Een Nederlandse hond, niet een uit het buitenland.

Ik ben tegen de invoer van honden uit het buitenland. Vaak genoeg worden honden opgelapt terwijl ze dood beter af zijn. Het gaat vaak verkeerd met de zwervers. Bovendien nemen ze erg vaak ziektes mee waar wij weer mee opgescheept zitten.
Nu weer een bacterie die zowel voor hond als voor mensen gevaarlijk is wat uit Roemenië of zo iets komt. Giardia komt ook weet in grote getallen voor.

Ik vind de hondjes zeker zielig maar ik ben van mening dat op deze manier de honden in die landen niet geholpen zijn. prutsmuts in Nederland zitten al genoeg honden in het asiel of zijn er herplaatsers via fokkers en verenigingen die een goed thuis zoeken.

Waar maak je je druk om? Ik heb zowel nederlandse als buitenlandse herplaatsers (gehad). Wat jij daar zegt, zeggen meestal de mensen die een hond bij een fokker hebben gekocht, jij waarschijnlijk ook, dus dan kaats ik de bal terug. Waarom een hond van een fokker, terwijl de asiels genoeg hebben zitten? Ik ben daar echt tegen. Als IEDEREEN nu eens stopt met honden kopen bij fokkers zijn de asiels misschien ooit op een mooie dag leeg en verleden tijd.[/quote][

Waar wij ons druk om maken? Dat het soms helemaal niet in het welzijn van de hond is ze te laten leven en herplaatsen. Maar nog meer maak ik me druk om de gezondheid van mijn eigen honden. Het is echt niet grappig als je hond puur bloed poept en z'n darmen helemaal naar de kl*te zijn door Giardia. (Sorry quoten ging niet goed)

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:21

Dat wil niemand.

Ik vind wederom dat honden al dan niet laten leven, afhangt waar ze terecht komen, en niet waar ze vandaan komen.

Die Nederlandse asielhonden- dat zijn in veel gevallen honden met een verleden dat niet altijd positief is, omdat ze van straat komen, of van (ooit) een fokker die slecht heeft geselecteerd.

Die worden ook ziek, al dan niet door slecht fokbeleid.

Die krijgen een slecht verleden omdat ze hier iets missen.

Die honden zitten in Nederlandse asiels, en zijn echt niet geschikt voor iedereen.

Als inderdaad nou eens mensen niets meer bij fokkers gingen kopen; daar waren sommige rassen enorm bij gebaat, en werden de asiels leger van.

edit: daarmee bedoel ik vooral dat het mijns inziens niet aan het land ligt waar ze vandaan komen; in Nederland zitten ze om dezelfde reden in asiels, er komen niet per definitie zieke, slecht plaatsbare honden uit het buitenland. Die zitten er net zoveel hier.

gr_roos
Berichten: 7579
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:45

Datbeniknou, hoe denk je dannover de fokkers die over de hele wereld honden vandaan halen voor vers bloed. Ik ken er meerdere, net als dat ik meer mensen ken die een rashond uit het buitenland halen.
Die nemen ook genoeg mee.

Onze buitenlander is de dag na aankomst door de dierenarts nagekeken en die vertelde dat er maar weinig fokkers hun honden zo netjes geënt en ontwormd mee geven als wij de onze hadden meegekregen.

Ik heb al jaren honden en meer dan 10 jaar geleden kwam giardia ook al voor.

Punz

Berichten: 8591
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 00:13

Wat een polarisatie hier mbt fokkers, buitenlandse honden, nederlandse honden.

In elke categorie vind je rotte appels, én mensen die hun best doen het zo goed mogelijk te doen. Ja, er zijn honden naar Nederland gehaald die mogelijk beter ingeslapen hadden kunnen worden, maar JA er worden IN Nederland Nederlandse honden in leven gehouden die misschien beter ingeslapen hadden kunnen worden..

Er zijn zieke, gedrags gestoorde Nederlandse honden van beroerde fokkers, maar OOK rashonden die door de fokkers met liefde voor het ras én getest én geselecteerd zijn op het voorkomen van genetische aandoeningen.

Er zijn extreem angstige buitenlanders ( die idd mogelijk beter niet geimporteerd hadden worden,m aar waar inslapen misschien humaner was geweest..) En zijn buitenlandse honden die zo stabiel en perfect zijn als e je maar wensen kunt


Dus joh
Laten we niet alles over 1 kam scheren. Er wordt gewoon ook heel veel goeds gedaan. Door Nederlandse rashonden fokkers, door Nederlandse asielen, door opvang gezinnen en door stichtingen die buitenlandse honden naar Nederland halen.

Dus...
Misschien deze discussie stoppen ( waar het topic ook n iet voor bedoeld was..) en gewoon weer genieten van de verhalen van geadopteerde / te adopteren honden?

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 08:22

gr_roos schreef:
Datbeniknou, hoe denk je dannover de fokkers die over de hele wereld honden vandaan halen voor vers bloed. Ik ken er meerdere, net als dat ik meer mensen ken die een rashond uit het buitenland halen.
Die nemen ook genoeg mee.

Onze buitenlander is de dag na aankomst door de dierenarts nagekeken en die vertelde dat er maar weinig fokkers hun honden zo netjes geënt en ontwormd mee geven als wij de onze hadden meegekregen.

Ik heb al jaren honden en meer dan 10 jaar geleden kwam giardia ook al voor.


Ik mag hopen dat die dure fokhonden toch wel uitgebreid getest worden inderdaad. Maar die aantallen zijn natuurlijk niet te vergelijken met de invoer van straathonden uit het buitenland naar hier.
Maar voor de goede orde, ik ben er zéker niet op tegen deze honden een nieuwe kans te geven. Alleen vraag ik me bij sommige honden echt af of ze niet beter geeuthaniseerd hadden kunnen worden, zó getraumatiseerd zijn sommigen. En ook de gezondheidstesen zouden veel uitgebreider moeten zijn bij sommige stichtingen, dat is een beetje mijn punt.
Punz, ik kan me prima in jouw formulering vinden hoor!

Sjolvir

Berichten: 25304
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:13

DatBenIkNou schreef:
Sjolvir schreef:
[
Ehhh, ken Giardia al dik 15 jaar en ook bij NL honden, maar vaak kwam dat dan weer via via bij de minder serieuze fokkers vandaan (laat ik ze even zo noemen, die puppyfarm gasten en Baarle-Nassau etc. waar mensen voor paar euro oeps gulden sorry, zo lang geleden al! een rashond kochten zonder wachttijd)

En waar denk je dat die fokhonden vandaan kwamen dan? Juist, buitenland.
10 jaar terug was het echt spradisch en waren er nog geeneens goede testen bij de dierenarts. Dat is pas sinds enkele jaren beschikbaar en weet men dat je van 3 dagen ontlasting moet sparen. Destijds van 1 dag en dat geeft maar 50% betrouwbaarheid.


Geen snap test, maar wel microscoop met aantal dagen opeenvolgend faeces onderzoek, was toen dus ook prima te diagnostiseren. Kwestie van snuggere DA hebben.

Overigens was Parvo groter probleem dan de Giardia.

En voor buitenlanders zijn er ook nog grotere problemen dan Giardia, onbehandelde hartworm, leischamnia.... noem eens wat..

En tja, dan heb je de vakantie hond nog.. Ik ben in de 40 en zolang ik leef hebben wij honden gehad en die gingen me op vakantie naar, jawel.. endemische gebieden voor al die narigheid. En dat doen veel mensen, nu zijn er de laatste jaren redelijke beschermings middelen te koop, maar jaren geleden ook echt niet.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:01

Was ik deze weer kwijt. Hele disussie gemist :D . Punz, helemaal gelijk. Ik vind dat hulp niet ophoudt bij de landsgrens. En inderdaad kunnen sommige honden beter ingeslapen worden. Maar dat vind ik van sommige honden in NL ook.

Ik zou een jonge Hollandse Herder overnemen (5 maanden) die aan het ontsporen was. Een hoog energie hond bij mensen die aardig gehandicapt waren en bovendien niet consequent. Uiteindelijk besloten die mensen het toch zelf nog te proberen, tegen het advies in van de hondenschool waar ze trainen (toevallig is een vriendin daar instructrice). Voor die mensen voelde het als falen. Maar goed, je kan de afloop wel raden (tenzij er een wonder gebeurt); straks is die hond een jaar en echt ontspoort. Wordt weggedaan als 'vals' en komt in een asiel. Dan moet je wel van goede huize komen om zo n hond weer op het rechte pad te krijgen. Het gemiddelde gezin gaat daar niet aan beginnen. En mensen die echt serieus trainen met zo n hond, zullen mss niet meteen in een asiel kijken, maar bij een fokker. Zit zo n dier daar in het asiel. Wordt ie niet beter van.

Maar goed, om de discussie af te ronden, hier wat plaatjes van mijn nieuwe russische aanwinst:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ceetje_bokt
Berichten: 5189
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:51

Wat een leukerd!

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 11:05

Leuk beestje!! Valt het mee?

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 11:15

Hele leuke foto's!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 14:17

Joliieeenn schreef:
Leuk beestje!! Valt het mee?


Nou, dat ligt eraan wat je bedoelt. Ze is echt heel makkelijk. Makkelijk met de andere hond, makkelijk met de poezen, luistert al goed, loopt goed mee, kan gewoon makkelijk 's nachts los beneden slapen. Poept en plast niet in huis, sloopt niks, geen gevechten tussen alle dieren, komt graag een knuffel halen, wil het graag goed doen. Dus wat dat betreft: ja, valt enorm mee. We moeten elkaar nog leren kennen, maar ze voegt zich echt heel makkelijk.

Ik kan wel zeggen dat dit een kruising border collie is. Zowel uiterlijk als gedrag komen overeen. Ze heeft nu 'the eye' op de paarden. Dat vind ik minder. Moet daar wel even meer doorzetten om haar hyperfocus te doorbreken en om te buigen naar aandacht voor mij. Maar dat lukt nu aardig. Dus ik denk dat dat goed komt.

Punt is wel, dat ik haar wat weinig 'drive' vind hebben (behalve op de paarden dan... :') ). En ik kan nog niet iets vinden, waar ze enthousiast van wordt. Alhoewel ik daar misschien net een antwoord op heb gekregen. :D . Iemand stuurde een filmpje van een hond met een piepbal. Ze was meteen van de partij _O- . Dus ik denk dat ik een piepbal moet aanschaffen.

Maar goed, die weinig drive en enthousiasme kan natuurlijk komen, omdat ze hier net is (alhoewel ik filmpjes uit Moskou heb gezien, waar ze ook niet echt actief over komt). Dus dat moet ik gewoon even afwachten.

En ik vind haar niet mooi :evaw: . Niet dat dat een spelbreker is. Maar dat telt toch wel mee. Daar tegenover staat, dat ze enorm lief en slim is.

We moeten dus echt nog aan elkaar wennen.

Maar tot nu toe valt ze inderdaad mee

Sjolvir

Berichten: 25304
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 18:49

Hi hi, drive.. die van mij vind ook niets leuk, maar is gelukkig te motiveren met eten, vind dat eigenlijk vreselijk had graag super speel apporteer hond gehad, deze heeft overigens wel speeltjes drive.. maar dat is SLOOP drive... (heel venijnig met die voortandjes alles uit elkaar peuteren en echt!! dat lukt met alles)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 18:59

Die hyperfocus is wel een dingetje. Dan gaan de oren wel dicht. Maar ik hoop met zo n piepspeeltje. Zou leuk zijn.

Sjolvir

Berichten: 25304
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:02

Inderdaad proberen zo'n tof pieperbeest!

Die snuiter van mij is oostindischchinees doofenblind als ze has ziet echt kansloos, komt ze op meter langs je afgelopen, maar contact krijgen ho maar.. Reden dat er gps aan hangt... Ze komt wel terug als haas kwijt is, maar ik vind het prettig idee dat ik dan ondertussen kan zien waar ze uithangt.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:13

Waar heb je die gps aan hangen, dan?

Sjolvir

Berichten: 25304
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:15

Gewoon aan d'r halsband, even foto uitgraven! Momentje.
Zwarte kastje aan haar halsband, ik heb hem eraan vast laten naaien door schoenmaker.
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:23

O ja. Mss nog wel handig. Ik weet nog niet wat deze doet. Voorlopig rent ze nog nergens achteraan. Maar ls ik haar roep, komt ze ook niet. Ze zit nu nog aan de lange lijn vast. Dus ze kan ook niks.

Waar haal je zo n gps?

Sjolvir

Berichten: 25304
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:28

internet... hi hi, je hebt veel verschillende soorten met en zonder abbonement en soms kan je er voordelig 1 huren van de stichting waar je je hond vandaan hebt, om te proberen. WEet niet of jouw stichting dat aanbiedt.

Ding heeft app voor op mijn telefoon en dan krijg je dit soort dingen. Dit krijg ik als ik na rondje bos op de playback button druk, maar uiteraard kan je je hond volgen en kan je ook zien waar je zelf staat tov je hond.
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:33

Mar ben jij dan het blauwe rondje en de hond het hondje in het rondje?

Sjolvir

Berichten: 25304
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:36

Dit is playback dus het rondje dat we gedaan hebben, groene dingesen zijn elk tijdstip dat hij heeft gemeten (kan je instellen bij die van mij van 1 tot 120 minute).
Icoontje van mij staat hier niet op en mijn telefoon kan geen screenshots meer maken (vraag me niet waarom) maar dan heb ik een rondje met circeltjes (google earth dinges doet het dan en die werkt met gps van mijn telefoon en hond is dan hondeicoontje dus kan ik zien of ie ergens in de buurt zit of verderop.

paddington

Berichten: 2474
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 21:08

Handig zo'n ding maar is dat niet erg prijzig?
Ik weet inmiddels hoe ik foto's kan plaatsen dus hierbij mijn eigen hondjes en het zijn broer en zus. ;)

Dit is mijn Spaanse Obi , 4 jaar, heeft jacht instinkt maar is liever lui dan moe.
Afbeelding

Dit is mijn Spaanse Raya, 4 jaar, heeft jacht instinkt en is hyper actief.

Afbeelding

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 21:10

Ik heb er ook een (wat groter, werkt met een simkaart van telefoon). Hoeft helemaal niet duur te zijn.

Sjolvir

Berichten: 25304
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 21:13

Mijne werkt ook met simkaart in telefoon.
Vind hem wel heel snel batterij op gaan als je hem op 1 minuut zet, maar heb hem meestal op 120 staan en als ik hond nodig heb zet ik hem op 1.
Rond de 100 euro was deze (meen 99) simkaart erbij van 10 euro heb ik half jaar mee gedaan, nu net opgewaardeerd.