Cocker Spaniël babbelhoekje

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:24

In mijn beleving waren de bonte altijd qua karakter het liefst, en de zwarten hadden de meeste vachtverzorging. Vooral veel plukwerk. Noor14, wat is de kennelnaam van je moeders kennel? Misschien heeft ze mijn moeder nog gekend, of fokt ze nog niet zo lang?

craiester

Berichten: 617
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:50

[quote="Granoek"]@ craiester dat brugje lijkt echt HEEL veel op een brugje waar ik altijd ga wandelen. Je bent niet toevallig ook Limburgs (BE)? Want die baggermolens op de eerste foto heb ik ook in m'n achtertuin :D

Ja ben Limburgs BE haha. Woon in maaseik/kinrooi.

@Belle_boef: ze heeft geen test gehad voor PRA, mijn hond kreeg het ongeveer op haar 10/11 dus de da en wij hebben het op de leeftijd geschoven. We hebben nog een operatie overwogen, maar het is ontzettend duur en mijn hond komt jammer genoeg enorm slecht uit narcose dus besloten het niet te doen.

craiester

Berichten: 617
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:51

Granoek schreef:
@ craiester dat brugje lijkt echt HEEL veel op een brugje waar ik altijd ga wandelen. Je bent niet toevallig ook Limburgs (BE)? Want die baggermolens op de eerste foto heb ik ook in m'n achtertuin :D

Ja ben Limburgs BE haha. Woon in maaseik/kinrooi.

@Belle_boef: ze heeft geen test gehad voor PRA, mijn hond kreeg het ongeveer op haar 10/11 dus de da en wij hebben het op de leeftijd geschoven. We hebben nog een operatie overwogen, maar het is ontzettend duur en mijn hond komt jammer genoeg enorm slecht uit narcose dus besloten het niet te doen.

Edit: oei dubbel gepost :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:04

eponine schreef:
In mijn beleving waren de bonte altijd qua karakter het liefst, en de zwarten hadden de meeste vachtverzorging. Vooral veel plukwerk. Noor14, wat is de kennelnaam van je moeders kennel? Misschien heeft ze mijn moeder nog gekend, of fokt ze nog niet zo lang?


Dit was het advies van mijn dierenarts: ga op zoek naar een bonte en vermijd de rode. Maar heb enkele Engelse vrienden met Cockers die dat tegenspreken. Maakt het dan ook weer uit of je een werk- of showlijn hebt? Wb karakter?

Blijf me vergapen aan jullie mooie plaatjes! Zo leuk!

belle_boef

Berichten: 10770
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:07

Maar zelfs al zijn de rode dominanter dan is dat toch geen probleem. Het is niet dat het omdat ze rood zijn ze opeens staatsgevaarlijk zijn of moeilijk opvoedbaar. Je hebt als eigenaar zelf in de hand hoe de hond wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:09

belle_boef schreef:
Maar zelfs al zijn de rode dominanter dan is dat toch geen probleem. Het is niet dat het omdat ze rood zijn ze opeens staatsgevaarlijk zijn of moeilijk opvoedbaar. Je hebt als eigenaar zelf in de hand hoe de hond wordt.


Daar heb je dan weer helemaal gelijk in! Ben inmiddels ook wat gewend als Beagle-eigenaar :+ Vind het gewoon interessant om te horen/lezen waar ik op moet letten.

Granoek
Blogger

Berichten: 10488
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 11:18

@craiester hahaha dan zijn we 'buren', het brugje is in Kinrooi dan, ik woon in Ophoven :)

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:10

In het geval van een rode cocker syndroom heb je dat helaas niet altijd in de hand.. wij hadden ook superlieve rode cockers, en op alle cockers die we hadden, was er ook slecht eentje die het had..helaas wel de kampioensreu die ze uit Engeland geïmporteerd had. En dus bij haar de eerste dekreu was. Dominantie, als je dat tegenwoordig nog mag benoemen, komt bij alle rassen en kleur voor, en begeleidt je door opvoeding, onder andere. Mijn ervaring is dat de cockers een grote will to please ook heerlijke honden voor werk, sport of als huishond! Aandoeningen zijn onder andere, hd, pra, oorontsteking, maar dat is niet erfelijk ( kan wel voedingsgerelateerd zijn) . Maar zoals gezegd, ik lig er al een jaar of 15 uit bij de cockers

noor14

Berichten: 750
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:41

Kennel Raloyds is de naam :)
Heeft jouw moeder ook een kennel?
Mijn moeder fokt al heel lang en heeft best veel connecties volgens mij.
Onze honden worden door heel Nederland verkocht, zou leuk zijn als ik er hier 1 tegenkom :p

Ik weet nog dat de leverschimmels die wij vroeger hadden wat pittiger waren qua karakter.
We hebben geen eenkleur gehad dus daar kan ik niks over zeggen.

@nikkiloves, dat viel mij ook al op!
Leuke hond heb je :)
Waar heb je hem vandaan?

Ik vind het ook leuk om foto's van jullie cockers te zien!
Het zijn echt geweldige honden :)

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:45

Mijn moeders kennel heette moonshadows. Mijn moeder is negen jaar geleden overleden dus de jongste moonshadowers zouden nu een jaar of tien zijn. Zij heeft een 30 jaar gefokt denk ik. Haar naam was berthy vleeming. Zij was een van de eerste black and tan fokkers. Daarnaast had ze eenkleuren en schimmels.

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:58

Hihi, ik zie op de cocker database dat je moeder ook wel met korden lijnen en Tripoli gewerkt heeft. Mijn moeder ook. Al zie ik bij jullie kennel nog allemaal vrij recente nesten staan. Van na 2000 bedoel ik dan. Zoek maar eens op moonshadow.

Granoek
Blogger

Berichten: 10488
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 17:00

Eponine, ken jij de Korden lijn? Kun je er wat meer over vertellen?
Onze Bluts komt van bij Kordenoord :)

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:22

Nee, ik ken de lijn niet, ik weet van de database dat mijn moeder in haar beginjaren ook deze lijn gebruikt heeft.

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:24

De honden die mijn moeder nog had ten tijde van haar overlijden zijn, achter onze rug om, naar een Belgische fokster gegaan...

NikkiLoves

Berichten: 663
Geregistreerd: 10-06-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:34

@noor14, ergens in Friesland.. Hoe het precies heette weet ik niet meer..

bianca5055

Berichten: 311
Geregistreerd: 08-10-02
Woonplaats: nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:14

Na een tijdje in meeleesmodus gezeten te hebben wil ik me toch graag melden hier.
Sinds kind af al besmet met het cocker virus door mijn ouders en ook een tijd zelf een "slecht" gefokte of waarschijnlijk zo'n broodfok cocker gehad die ik inmiddels 1,5 jaar geleden heb moeten in laten slapen vanwege prostaatproblemen ondanks dat hij al 8 jaar gecastreerd was. Uiteindelijk is hij toch bijna 12 jaar oud geworden. Nu hond loos, maar ontvoer met regelmaat de cocker van mijn ouders. Dat is een chocolate reu van 2 jaar.
Mijn ouders hebben inmiddels al veel kleuren gehad. Zwart rood en dat tentijde van het rode cocker syndroom, maar behalve dat hij erg beschermend was nooit problemen gehad, blauw schimmel en dan nu een chocolate. Alle cockers van mijn ouders komen van kordenoord vandaan en kan vooral zeggen dat het altijd erg mooie en lieve honden waren.
Afbeelding

Afbeelding

Ceetje_bokt
Berichten: 5189
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 19:32

Granoek schreef:
Eponine, ken jij de Korden lijn? Kun je er wat meer over vertellen?
Onze Bluts komt van bij Kordenoord :)

Even nieuwsgierig: Wie is de moeder van jullie Bluts?
@Picasso: kijk eens in het bericht hierboven: ook positief over Bart van de Kordenoord

Granoek
Blogger

Berichten: 10488
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 19:39

Ceetje_bokt schreef:
Granoek schreef:
Eponine, ken jij de Korden lijn? Kun je er wat meer over vertellen?
Onze Bluts komt van bij Kordenoord :)

Even nieuwsgierig: Wie is de moeder van jullie Bluts?
@Picasso: kijk eens in het bericht hierboven: ook positief over Bart van de Kordenoord

Dat zou ik eens moeten nakijken in haar paspoortje!

Ik ben ook heel tevreden over Kordenoord. Dat hele huis is gewoon HOND haha. Onze hondjes gaan er ook op pension als we weg zijn en hij trilt ze ook alledrie, hoewel er maar eentje van daar komt. Het is een hele aardige man, beetje een verstrooide professor lijkt het maar superaardig en heel lief voor zijn hondjes.
Altijd als we onze hondjes gaan ophalen mogen we met de pups knuffelen

Ceetje_bokt
Berichten: 5189
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 19:52


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:03

Ceetje_bokt schreef:
Granoek schreef:
Eponine, ken jij de Korden lijn? Kun je er wat meer over vertellen?
Onze Bluts komt van bij Kordenoord :)

Even nieuwsgierig: Wie is de moeder van jullie Bluts?
@Picasso: kijk eens in het bericht hierboven: ook positief over Bart van de Kordenoord


+:)+

bianca5055

Berichten: 311
Geregistreerd: 08-10-02
Woonplaats: nabij Eindhoven

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:21

Bart is geweldig. Wat ook erg verrassend was is dat hij ook echt iedereen nog kent. Toen wij 2 jaar geleden kwamen voor een nieuwe pup omdat de vorige hond na 13 jaar was overleden, wist hij nog precies dat ik paarden had en toendertijd de honden mee nam op de wagen. Terwijl wij hem al minstens 10 jaar niet meer hadden gesproken.

Dat filmpje is erg leuk.

Vraagje, hebben al jullie cockers jachtinstinct? Degene van mijn ouders echt totaal niet en daar waren we erg verbaasd over. Dus vroeg me af of er meer waren.

Granoek
Blogger

Berichten: 10488
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 20:34

Die van ons allemaal echt wél :p Ik kan ze pas voorbij de paardenwei los laten lopen want in de wei zitten konijnen en volgens mij ruiken ze die al voor we de deur uit zijn haha. Nee, dan gaat hij er echt gewoon achteraan en heeft hij totaal geen oor meer voor mij

Ceetje_bokt
Berichten: 5189
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:54

De mijne stoten wel graag eenden op, maar zijn bang van babyhaasjes. In het bos kunnen ze prima los, lopen nooit weg en gaan niet achter wild aan.

Granoek
Blogger

Berichten: 10488
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 20:58

Ceetje_bokt schreef:
De mijne stoten wel graag eenden op, maar zijn bang van babyhaasjes. In het bos kunnen ze prima los, lopen nooit weg en gaan niet achter wild aan.

Hier gelukkig geen wild in de bossen haha :D
Nooit bij nagedacht maar in het bos luisteren die van ons inderdaad ook veel beter. Misschien omdat het niet hun eigen terrein is? Ik laat ze in het bos ook los, maar thuis langs de Maas gaan ze wel achter konijnen aan.. Vreemd :)

Billy20
Berichten: 430
Geregistreerd: 12-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:58

Wij hebben 2 cockers. We zochten een tweetal uit het asiel en dit waren toevallig 2 cockers. :) We waren helemaal niet bekend met het ras. Wij hebben 2 roden (officieel 1 rode en een gouden). Geweldige honden maar we moesten er wel aan wennen. Beide zijn super enthousiast. Onze teef is wat zenuwachtig en extreem aanhankelijk. De reu heeft moeite met drukte (was ook de reden van afstaan) en wil nog wel eens in andere reuen hangen. Beide hebben ze een behoorlijk jachtinstinct en we laten ze ook niet overal los. De reu zijn we al een paar keer kwijt geweest en hij heeft al eens in de haan van de buurman gehangen. Ze luisteren goed maar vooral als het ze uitkomt (dus niet als ze iets in hun neus hebben). Beide zijn best gevoelig. Als mijn vriend geirriteerd is zit ons teefje al achter de bank. Het leukste vind ik hun enthousiasme en hun aanhankelijkheid. Alleen de vacht vind ik een groot nadeel bij de cocker dus of er weer een komt na dezen weet ik nog niet.