Cocker Spaniël babbelhoekje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:08

Ik meld me ook....

Hier n teefje die over 3 maanden alweer 15 word, is als 12 jarige mee verhuisd naar Amerika en als 14 jarige weer gewoon mee terug gekomen naar NL :)

Meet Chaea (spreek uit als sjaja)
Afbeelding

Hier samen met onze 3 jarige kruising die we geadopteerd hebben in Amerika
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 16:27

Ach wat een leukerd, ook zo'n licht snoetje.
Wat gaaf dat jullie in Amerika hebben gewoond!

Ceetje_bokt
Berichten: 5184
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:03

Dat is een respectabele leeftijd!

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 23:37

Thanks! Ben nog steeds elke dag blij dat ze er nog steeds is... je merkt wel dat ze wat ouder begint te worden en zo af en toe niet geheel soepeltjes uit d'r mandje komt maar ze trippelt toch nog elke dag braaf d'r rondjes mee :)

Amerika was in meer opzichten dan 1 erg gaaf, naast n hond heb ik er ook 2 paarden aan over gehouden (m'n merrie en haar zoon uit 2016 die in NL het levenslicht zag)...

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 00:07

Aahhhh, Cockers! Enorme zwak voor! Vroeger altijd Cockers gehad, vooral onze blauwschimmel reu was zo'n schat! Hier komt heus nog wel een keer een Cockers te wonen :)

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 00:37

Wat leuk allemaal! Ik had voor mijn verjaardag een cocker gekregen, een puppy en moest nog geboren worden. Helaas is ze op 8 jarige leeftijd ingeslapen vanwege leverkanker.

De agressiviteit van cockers (alhoewel ik het meer eenkennigheid en sterke persoonlijkheid vind) heeft vooral te maken met eenlkleurig of meerkleurig zijn van de hond. Eenkleurige cockers vertonen dit gedrag vaker dan meerkleurige cockers. Wij hadden black and tan wat ook onder eenkleurig valt. Ze was enorm beschermend naar het gezin en liet duidelijk haar grenzen weten. Van een meter afstand begon ze al te grommen vaak met haar tanden bloot. Overigens was dit een genetisch trekje. Haar vader vertoonde dit gedrag ook.

Daarnaast komt ook heupdysplasie vaak voor bij cockers wat overigens ook genetisch bepaald is.

Mijn hond had een enorm mooie vacht, heel glad en dun. Totdat ze gesteriliseerd werd. Toen werd het zo dik dat alleen scheren nog maar een optie was :l

Zie foto's hieronder

Afbeelding

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 01:04

Wij hebben echt geluk gehad denk ik, Bluts is ook gesteriliseerd en we hadden echt schrik dat haar vacht ging veranderen maar zij heeft gelukkig haar mooie vacht gehouden!

Dat van die heupen heb ik ook gehoord, maar die van ons liggen altijd net als een vloerkleed met die achterpoortje plat naar achter, dat zou een goed teken zijn is me verteld.

De twee draken vanavond;
Afbeelding

@CubaLibre, waar heb je gezeten in Amerika? Heb je er gewoond/gewerkt/gestudeerd?

Valentijn5
Berichten: 1661
Geregistreerd: 11-08-05

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 14:11

Lief, leuke honden. :+:

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 14:44

Wij hebben nu ruim een jaar een inmiddels 8 jarige cocker reu. Een rooie. We hadden al een rode cavalier. Ik heb een zwak voor rode dieren. <3

Toen we gingen kijken was hij blind, moddervet, had geen conditie en zat onder de klitten. Zijn vacht werd geregeld geschoren maar hij zag er niet uit. Proefrondje liet zijn toenmalige baas hem zonder enige conditie 6km lopen. Arme beest kon niet meer. Eten bestond uit frolics, Lidl voer en frikandellen. We hebben hem meegenomen. Controle bij de DA gedaan, werd een grote apk. Gebit reinigen, klitten wegscheren want hij beet als ik er aan kwam zoveel pijn deed dat, nagels knippen. Eerste week kon hij net aan eenmaal per dag een rondje van700 meter sjokken, nu een jaar later kan hij normaal rennen en loopt rustig 12 km.

Dat hij blind is merk een vreemde niks van. Als ik buiten met hem loop ben ik wel vocaal aanwezig om hem de weg te wijze . Voor voorbijgangers vast raar.


Afbeelding

eclair98

Berichten: 11605
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 14:46

Och, het arme dier :(:) Gelukkig heeft hij nu een fijn mooi thuis :(:)

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 18:03

Ahww wat goed van jullie zeg.
Dit van mij is niet blind en ik ben ook vocaal aanwezig, helemaal niet raar :p
Murphy zat ook onder de klitten en was erg mager, hij kwam uit een vechtscheiding.

Ceetje_bokt
Berichten: 5184
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:35

Mooi werk belle_boef!

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:07

Granoek schreef:
@CubaLibre, waar heb je gezeten in Amerika? Heb je er gewoond/gewerkt/gestudeerd?


We hebben in upstate NY gewoond, mijn man kon daarheen voor zijn werk... Was eerst maar voor 1 jaar maar toen we de kans aangeboden kregen om nog een extra jaar te blijven hebben we die met beide handen aangenomen (en toen heb ik mn huidige merrie gekocht!) en nog steeds geen seconde spijt van gehad! Mss dat ik ondertussen eerder spijt heb van het terugkeren naar NL maar ja, het is wat het is ;)

Leuke tijd gehad iig, veel geleerd en gezien en heel veel nieuwe vrienden (sommige zijn bijna als familie geworden!) gekregen waar ik nog steeds ontzettend veel contact mee heb. Mijn western instructrice daar spreek ik nog bijna dagelijks via whatsapp. We zijn iig nu bezig om ergens dit jaar weer voor enkele weken terug te gaan :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 16:18

Oh heerlijk zeg, klinkt als een droom!

Anoniem

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:24

Ik volg! Jullie kunnen me over een tijdje vast voorzien van advies mbt fokkers en nestjes van de Engelse Cocker Spaniel. Van jongs af aan wilde ik eigenlijk al zo'n hondje, maar zag nogal op tegen de vachtverzorging die ze nodig hebben, dus zijn we voor de Beagle en de Golden gegaan. Nu we een Beagle hebben moeten laten inslapen (vorig jaar juli), begint het weer een beetje te kriebelen en wil ik tzt heel graag een hondje erbij. Ga nu toch echt voor mijn droomhondje: de Engelse Cocker Spaniel. Lees mee hier voor info van jullie als ervaringsdeskundigen. Heb in ieder geval al prachtige plaatjes voorbij zien komen!!! <3 Zijn er (behalve de vacht) nog speciale dingen waar je bij dit ras op moet letten? Veel voorkomende erfelijke aandoeningen, karakter, speciale foklijnen die meer geschikt zijn als gezelschapshond etc.

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:35

Mijn cocker heeft genoeg aan dagelijks kammen. Zoveel verzorging heeft hij niet nodig.

craiester

Berichten: 617
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:55

Ik heb ook een cocker van 13 jaar, ze is blind en doof. Maar vind haar weg goed. Later komt er weer een cocker, ik vind het een van de leukste rassen.

Afbeelding


Afbeelding

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:28

@craiester hoe is de jouwe blind geworden? PRA?

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 19:26

@ craiester dat brugje lijkt echt HEEL veel op een brugje waar ik altijd ga wandelen. Je bent niet toevallig ook Limburgs (BE)? Want die baggermolens op de eerste foto heb ik ook in m'n achtertuin :D

@ Picasso, de mijne wordt gewoon geborsteld en gaat om de zoveel weken naar de trimmer. Valt echt goed mee hoor. Maar die vervloekte oren hé. _-:(

noor14

Berichten: 749
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:47

Wat een leuk topic!
Ik kom graag meekletsen.
Mijn moeder fokt Engelse cockers en ben er dus mee opgegroeid :)
Heel veel cockers gehad en eentje was heel speciaal voor mij <3

Afbeelding

Ze is overleden op 14 jarige leeftijd.

In het laatste nestje wat m'n moeder had zat een heel mooi hondje wat ze liever niet wilde verkopen.
En sinds ik op mezelf woonde miste ik de honden heel erg.
Dus keus was snel gemaakt dat hij bij mij mag wonen Haha.
Hier als pup

Afbeelding

Hij is nu 1 jaar :)

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:47

Okay, dus heel veel meer werk dan een Golden zit er niet in? Behalve dan eens in de zoveel tijd (hoe frequent eigenlijk?) naar de trimmer en regelmatig borstelen/kammen, is het eigenlijk? En wb karakter? Kan ik ze vergelijken met mijn Beagle(s)? We hebben vroeger een Flatcoated Retriever gehad, lijken ze daarop wb karakter? Nu 'waarschuwde' mijn dierenarts mij, als ik wilde gaan voor een Cocker Spaniel, de rode exemplaren te vermijden omdat die (en ik weet nog steeds niet waarom) lastiger zijn wb karakter, klopt dit, of is dat een broodje aap verhaal?

Ik ga me zo even buigen over de pb die ik kreeg; waarvoor dank trouwens!

Edit: wat een prachtige hond Noor!

noor14

Berichten: 749
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:52

Dankje Picasso!

Ik heb het geluk dat mijn moeder ook trimt, dus ik breng hem altijd naar haar.
Maar Onze honden zijn van de showlijn en hebben dus ontzettend veel haar.
Ozzy moet dus geregeld getrimd worden.
Zelf vaak borstelen, maar met dit weer is het echt een crime Haha.
Alles blijft in de vacht hangen.

Castreren is idd heel zonde van de vacht.
Wij adviseren ook altijd om dit niet te doen, in tegenstelling tot de dierenarts

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 20:18

Ik heb altijd gehoord dat beagles veel actiever en vooral luidruchtiger zijn.
Het rode cocker topic is hierboven al eens aangehaald, maar ik heb een rode cocker en die is echt veel rustiger als de andere twee.. Dus ik denk dat dat gewoon per hond verschilt. Onze black & tan is echt hyperrrrr haha. Maar allemaal even lief en trou.

Noor, superleuk hondje!

NikkiLoves

Berichten: 663
Geregistreerd: 10-06-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:50

Wow Noor14, die lijkt echt onwijs veel op die van mij!! Grappig zeg

eclair98

Berichten: 11605
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:51

Mijn ouders merkte aan het feit dat Max rood was, dat hij best wel dominant kon zijn ten opzichte van andere cockers die ze kennen / kende.