[VOLG]Onze nieuwe cavia's een dag vol verrassingen!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Djoena
Berichten: 11521
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 10:37

Ok ik hoor graag even jullie mening... Omdat ze dus waarschijnlijk allemaal of in iedergeval 2 drachtig zijn kan ik dus niet alle babies houden. Er was mij verteld bij het ophalen dat Aura misschien drachtig zou zijn, ik heb toen gezegd dat dat geen probleem was en dat ik de baby's zelf zou houden. Maar met 3 nestjes is dat gewoon geen doen! :n vandaar dat ik zoveel mogelijk baby's zelf wil houden en dat zullen dan de zeugjes zijn. Dit omdat ik gewoon geen plek heb voor, ik zeg maar wat, 10 beertjes :+ ik heb al wat vrienden die graag 2 beertjes willen hebben en ik ga voor de overige beertjes dus een fijn huisje zoeken. Ik was zelfs van plan om de opbrengst dan naar de opvang te brengen voor hun inzet, maar na haar berichtjes van net denk ik dat ik de opbrengst naar de kinderboerderij oid breng...

En nu is het meisje van de opvang boos op mij dat ik de beertjes niet ga/kan houden :? En dat ze spijt heeft dat ze de drachtige zeug mee heeft gegeven (wat er nu dus misschien wel 3 zijn?!) En dat ze mij beticht van cavia-handel??? Ik sta echt met mijn mond vol tanden... heb al uitgelegd dat ik gewoon geen plek heb voor 3 cavia nestjes... dus dan moet ik keuzes maken. En ik zie het probleem niet als ik voor alle caafjes een goed huisje zoek? :( ik wil het juist goed doen, maar ik voel mij echt een beetje aangevallen en onrechtvaardig behandeld??? :(
Laatst bijgewerkt door Djoena op 30-12-16 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

melody7

Berichten: 13695
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:45

Mag ik misschien in pb weten welke opvang het is? Het klinkt niet echt als een normale..
Ik vind het een heel vreemde reactie en ik vind het eigenlijk ook al apart dat ze een mogelijk zwanger zeugje meegeeft aan iemand die ze niet kent.

Ik zou goede huisjes zoeken voor de jongen die je niet wilt houden en het geld mooi zelf houden. Die extra kosten maak je er snel aan in de maand dat ze bij moeders zijn.
Het contact met de opvang zou ik met zulke reacties snel klaar mee zijn eerlijk gezegd. Ik lees hier ook niets anders dan iemand die hartstikke haar best doet.

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:47

O dat is niet bepaald een net bericht idd....
Misschien kun je afspreken dat de jongen die je niet kan houden naar de opvang brengt? Dan zoeken zij er maar een goed tehuis voor....

melody7

Berichten: 13695
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:04

Dat zou ik niet doen, dan maakt ts de kosten en met 4 weken is zij ze zo kwijt en gaat de opbrengst naar haar.

Bij een goede opvang zou ik dat helemaal niet erg vinden maar uit ts haar berichten lijkt het me geen professionele opvang. Plus voor de beestjes is het natuurlijk fijner als ze rechtstreeks naar een nieuw baasje gaan. Steeds verhuizen levert stress op.

speurneusc

Berichten: 5430
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:07

wow dus je kan rijk worden van nestjes cavia's.... pfff ze mag blij zijn dat iemand anders de geboorte en zorg op zich wel nemen, stel het gaat fout, betaald de opvang dan mee?? zal ook niet dus als jij bij plaatsing kleine bedrage vraagt is vrij normaal. Ook kleintjes kosten je geld en tijd.

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:08

Dat snap ik ook niet echt... Je bent dan zo goed om die beestjes een beter leven te geven, een tweede kans en nu ze "er vanaf" zijn doen ze zo.

Als je van plan bent daar niet meer te gaan zou ik niet reageren. Ze kunnen er niets slechts van zeggen. Anders hadden ze die zwangere zeugjes maar niet mee moeten geven. Als jij die beertjes wel zou houden en ze zitten allemaal opgepropt in een hok kan je ze beter aan iemand anders geven. Misschien kan je er wel rekening mee houden dat degene die ze koopt er minstens twee heeft. Die dieren leven niet graag apart.

En als je wel nog naar die opvang zou gaan dan zou ik een foto sturen van het hok waar ze komen te zitten en met welke caafjes er samen komen.

Hoop dat ze verder geen slechte berichten meer sturen!

PS: hou jij ons op de hoogte van de cavia's en de nestjes? :D

Djoena
Berichten: 11521
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 12:14

melody7 schreef:
Mag ik misschien in pb weten welke opvang het is? Het klinkt niet echt als een normale..
Ik vind het een heel vreemde reactie en ik vind het eigenlijk ook al apart dat ze een mogelijk zwanger zeugje meegeeft aan iemand die ze niet kent.

Ik zou goede huisjes zoeken voor de jongen die je niet wilt houden en het geld mooi zelf houden. Die extra kosten maak je er snel aan in de maand dat ze bij moeders zijn.
Het contact met de opvang zou ik met zulke reacties snel klaar mee zijn eerlijk gezegd. Ik lees hier ook niets anders dan iemand die hartstikke haar best doet.

Je hebt een pb :j


WinSel schreef:
O dat is niet bepaald een net bericht idd....
Misschien kun je afspreken dat de jongen die je niet kan houden naar de opvang brengt? Dan zoeken zij er maar een goed tehuis voor....

Zelfs daar heb ik aan gedacht, maar ze heeft zelf al een overschot aan beertjes momenteel :(


melody7 schreef:
Dat zou ik niet doen, dan maakt ts de kosten en met 4 weken is zij ze zo kwijt en gaat de opbrengst naar haar.

Bij een goede opvang zou ik dat helemaal niet erg vinden maar uit ts haar berichten lijkt het me geen professionele opvang. Plus voor de beestjes is het natuurlijk fijner als ze rechtstreeks naar een nieuw baasje gaan. Steeds verhuizen levert stress op.

Dat is dus het rare, want ze kwam best professioneel over, zag er ook allemaal prima uit. Alleen wat nu deze onprofessionele reactie getriggerd heeft? Ik weet het nog steeds niet... :(


speurneusc schreef:
wow dus je kan rijk worden van nestjes cavia's.... pfff ze mag blij zijn dat iemand anders de geboorte en zorg op zich wel nemen, stel het gaat fout, betaald de opvang dan mee?? zal ook niet dus als jij bij plaatsing kleine bedrage vraagt is vrij normaal. Ook kleintjes kosten je geld en tijd.

Ja zo zie ik het inderdaad ook! En ik heb echt het beste met ze voor... Ze gaan echt niet als slangenvoer weg :n


MoppieFilou schreef:
Dat snap ik ook niet echt... Je bent dan zo goed om die beestjes een beter leven te geven, een tweede kans en nu ze "er vanaf" zijn doen ze zo.

Als je van plan bent daar niet meer te gaan zou ik niet reageren. Ze kunnen er niets slechts van zeggen. Anders hadden ze die zwangere zeugjes maar niet mee moeten geven. Als jij die beertjes wel zou houden en ze zitten allemaal opgepropt in een hok kan je ze beter aan iemand anders geven. Misschien kan je er wel rekening mee houden dat degene die ze koopt er minstens twee heeft. Die dieren leven niet graag apart.

En als je wel nog naar die opvang zou gaan dan zou ik een foto sturen van het hok waar ze komen te zitten en met welke caafjes er samen komen.

Hoop dat ze verder geen slechte berichten meer sturen!

PS: hou jij ons op de hoogte van de cavia's en de nestjes? :D

Ja met 1 nestje had ik "dit probleem " niet gehad inderdaad. Ik hoop ook dat dit het was... ik kan straks zelf wel een opvang beginnen := (doe ik niet, maar met zoveel caafjes kan het wel :+ )

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte! :)

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [VOLG]Onze nieuwe cavia's een dag vol verrassingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:31

Pff wel vervelend zeg! Veel succes er mee. Je doet het iig super !

Djoena
Berichten: 11521
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [VOLG]Onze nieuwe cavia's een dag vol verrassingen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 13:52

Dank je wel :)
Iedereen trouwens! :))

Net een verhelderend gesprek gehad met Melody en ik voel mij al een stuk beter :+ Stom eigenlijk dat ik mijzelf zo op laat f*kken, ik doe mijn uiterste best met de caafjes en ze zijn allemaal even leuk!

Het is echt fijn om te lezen dat jullie haar berichtjes ook apart vinden en dat ik niks fout doe. Mijn dank is groot! :D

Iris82

Berichten: 39862
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [VOLG]Onze nieuwe cavia's een dag vol verrassingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:32

Ik ken meerdere knaagdierenopvangen die zeker weten dit ook af zouden keuren. Niets ten nadele van jou en ik denk zeker niet dat jij slechte intenties hebt. Maar opvangen die hebben een bepaald doel. En dat is niet dat mensen drachtige dieren nemen om vervolgens de jonkies weer verder te verkopen.

Ik snap haar gedachtegang ook wel. En ik vind het raar dat mensen dan zeggen: ja maar ts maakt kosten en de opvang die kan ze weer verder verkopen. Weet je wel hoeveel liefdewerk-oudpapier een opvang is? Zoveel kosten en weinig opbrengsten. Daar kies je voor ja, dat begrijp ik zeker en dat antwoord hoef ik ook niet terug. Maar nu zou ze de beertjes weer kunnen verkopen, dat doet ze niet omdat ts ze dan zelf zou houden en nou verkoopt ts ze toch weer.

@TS: voel je vooral niet aangevallen door mijn post. Doe waar jij je goed bij voelt. :) Maar ik zie wel de andere kant. Ik kan me goed voorstellen hoe het vanuit de opvang moet voelen. Ik zie dit ook zeker niet als een onprofessionele opvang.

melody7

Berichten: 13695
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:46

Daar heb je ook helemaal gelijk in Iris! Ik heb absoluut niet de illusie dat het iemand geld oplevert, cavia's zijn gewoon best duur.

Het gaat mij meer om de manier waarop. Ts heeft bewust 1 zeugje gekocht wat drachtig kon zijn maar nu blijkt dat dat er waarschijnlijk 2 of 3 zijn. Dan is het logisch dat je ze niet allemaal meer kunt houden.

Daarnaast zijn de berichten gewoon echt heel raar, totaal niet professioneel met niet-kloppende informatie. Ik zou daar persoonlijk juist mijn dieren niet meer naartoe willen doen.
Maar goed, je weet hoe goed ik ben in dieren weg doen. Ik houd sowieso alles :+

Djoena
Berichten: 11521
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 19:38

Iris, ik voel mij niet aangevallen :) zoveel mensen zoveel wensen +:)+

Het is inderdaad zo dat ik ze graag allemaal zou willen houden en met 1 nest was dat helemaal geen probleem geweest :) maar 3 nestjes is net teveel := daarbij heeft de opvang aangegeven dat ik wel de zeugjes kon verkopen, maar de beertjes niet. :? Van 1 nestje was dat ook geen probleem, maar ik ga niet zelf bijv. 10 cavia's laten castreren zodat ik ze zelf kan houden. Dat is mij echt te duur.

Djoena
Berichten: 11521
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 16:13

Kleine hok update :))

Ik heb een beetje zitten knutselen met de ideeën die ik had voor het hok. Flesje kan opgehangen worden, 1 verdieping extra aan de linkerkant, 1 slaaphuisje aan de rechterkant en een ketting opgehanden waar ik groente aan kan hangen :D bovenop de extra verdieping komt ook nog een slaaphuisje :j

Onderverdieping moet ik nu nog gereed maken en er moet nog steeds een zeil in de bovenverdieping. Deze ga ik morgen halen. Ik zit alleen nog steeds te twijfelen aan vijverfolie of dat pvc grondzeil wat je per strekkende meter kan kopen bij de kwantum. :=


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tooske

Berichten: 6548
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: [VOLG]Onze nieuwe cavia's een dag vol verrassingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:20

Vinyl zou ik doen.

CaptainJS

Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Re: [VOLG]Onze nieuwe cavia's een dag vol verrassingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:36

Ik volg heb helaas geen cavia geen ruimte maar wel een russische dwerghamster

melody7

Berichten: 13695
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [VOLG]Onze nieuwe cavia's een dag vol verrassingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:44

Ziet er mooi uit! Ben je niet bang dat de verdieping instort als je er ook nog een huisje+cavia op hebt?

Wij hebben ook vinyl geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:55

Jeetje, wat bizar dat een opvang gewoon (mogelijk) zwangere dieren uitplaatst. :oo Misschien is dat normaal in de cavia(opvang)wereld, daar ben ik verder niet in thuis maar ik sta er wel van te kijken. Je bent als opvang toch verantwoordelijk voor de dieren die je opneemt, dan zadel je niet een nieuw baasje op met een bevalling (met mogelijke complicaties en kosten?) en jonge dieren. Bovendien wil je toch zelf zorgen dat de jonkies goed terechtkomen? Ik vind het maar een vreemde gang van zaken. Niks ten nadele van jou overigens TS, de caafjes zitten er duidelijk heel goed bij.

melody7

Berichten: 13695
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:05

Nee dat is bij cavia's ook niet normaal.
Bij de opvangen die ik ken worden heel af en toe zwangere zeugjes al verkocht of in een pleeggezin gezet maar altijd met de afspraak dat de jongen die niet blijven via de opvang herplaatst worden. Die gaan ook alleen maar naar bekenden van de opvang om zeker te weten dat de nieuwe eigenaar zich daaraan houdt.

Gelukkig heeft het bij ts wel goed uitgepakt, veel beter kunnen ze het niet treffen denk ik :)

Djoena
Berichten: 11521
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 19:41

Tooske schreef:
Vinyl zou ik doen.

Vinyl is denk ik ook een stuk dikker dan vijverfolie? Thanks! :)


Pearls14 schreef:
Ik volg heb helaas geen cavia geen ruimte maar wel een russische dwerghamster

Die zijn ook leuk! <3
Leuk dat je mee komt volgen :)


melody7 schreef:
Ziet er mooi uit! Ben je niet bang dat de verdieping instort als je er ook nog een huisje+cavia op hebt?

Wij hebben ook vinyl geloof ik.

De verdieping zit vast met schroeven :j en het huisje is van dun hout :j de verdieping krijgt nog 1 extra balkje als versteviging aan de anderkant zodat het niet naar binnen kan klappen :)


RedPassion schreef:
Jeetje, wat bizar dat een opvang gewoon (mogelijk) zwangere dieren uitplaatst. :oo Misschien is dat normaal in de cavia(opvang)wereld, daar ben ik verder niet in thuis maar ik sta er wel van te kijken. Je bent als opvang toch verantwoordelijk voor de dieren die je opneemt, dan zadel je niet een nieuw baasje op met een bevalling (met mogelijke complicaties en kosten?) en jonge dieren. Bovendien wil je toch zelf zorgen dat de jonkies goed terechtkomen? Ik vind het maar een vreemde gang van zaken. Niks ten nadele van jou overigens TS, de caafjes zitten er duidelijk heel goed bij.

Dat Aura drachtig zou zijn wist ik van tevoren :j omdat ik Evi heel graag wou hebben heb ik toen zelf voorgesteld om Aura erbij te nemen. Het zijn zusjes en ik wou ze niet uit elkaar halen. Maar dat Evi en waarschijnlijk ook Daisy drachtig waren, had ik geen idee van ik denk de opvang ook niet... := Nu komt het ook wel goed hoor, maar het gaat niet volgens planning :+


melody7 schreef:
Nee dat is bij cavia's ook niet normaal.
Bij de opvangen die ik ken worden heel af en toe zwangere zeugjes al verkocht of in een pleeggezin gezet maar altijd met de afspraak dat de jongen die niet blijven via de opvang herplaatst worden. Die gaan ook alleen maar naar bekenden van de opvang om zeker te weten dat de nieuwe eigenaar zich daaraan houdt.

Gelukkig heeft het bij ts wel goed uitgepakt, veel beter kunnen ze het niet treffen denk ik :)

Dat is lief! Dank je wel :D

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [VOLG]Onze nieuwe cavia's een dag vol verrassingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:08

Het hok is heel leuk geworden! :) Ik zou toch ook zeker geen vijver folie gebruiken.

Djoena
Berichten: 11521
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [VOLG]Onze nieuwe cavia's een dag vol verrassingen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 13:47

+:)+ ik ga straks vinyl halen :j

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [VOLG]Onze nieuwe cavia's een dag vol verrassingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:53

+:)+

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [VOLG]Onze nieuwe cavia's een dag vol verrassingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:58

Hoe gaat het ondertussen met de caafjes? ;)

Djoena
Berichten: 11521
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [VOLG]Onze nieuwe cavia's een dag vol verrassingen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 16:25

Ik heb toch dik vijverfolie gehaald, dat scheelt gewoon meer dan 20 euro met het vinyl := het ligt er nu in en morgenmiddag leg ik de bodembedekking erin. :j zal morgen weer eens wat foto's maken van de caafjes zelf. :D

melody7

Berichten: 13695
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [VOLG]Onze nieuwe cavia's een dag vol verrassingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:29

Weeg je ze ook al?

En ik snap dat je dan die vijverfolie neemt hoor, het is al duur genoeg :P