[volg] Alie haar eerste baby word bijna verwacht! (koe)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [volg] Alie haar eerste baby word bijna verwacht! (koe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 03:05

TS, bedankt voor de heldere uitleg! Heel interessant om het zo eens vanuit deze hoek te kunnen lezen.
Ik blijf zeker volgen :)

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: [volg] Alie haar eerste baby word bijna verwacht! (koe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 07:39

Nou nou red passion... doe even niet zo zuur ajb. Dat jij er voor kiest om geen melk te drinken betekend niet dat je zon reactie moet geven....

Ts wat een mooie koe! Ze staat er goed bij. Erg leuk om te zien :) heb zelf jaren mn paarden op een melkveehouderij gestald gehad en als ik je fotos zo zie mis ik het wel een beetje hihi!
Ik volg :) erg benieuwd wat eruit komt!

Eilinora

Berichten: 11917
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 07:44

Ach ieder mag zijn mening hebben,ik lees er gewoon overheen en passion is niet verplicht om het te volgen.

Een stel boeren heeft vorig jaar geprobeerd om wat kalveren bij de koe te houden.
Resultaat was dat de meeste van deze kalveren dood gingen.

Begin van het jaar hebben wij ook heel even een kalf bij de koe laten liggen,de koe heeft helaas wel geprobeerd om het kalf dood te drukken.
We waren er gelukkig op tijd bij.

Een andere koe is bovenop haar kalf gaan liggen,koste nogal wat moeite om haar overeind te krijgen maar ook dit kalf had niks.

Puur voor veiligheid en gezondheid halen we ze weg.

Koe geeft geen kik en gaat gewoon weer staan eten.
Kalf word wel drooggelikt door de koe maar ook die geeft geen kik.

Dit jaar 2x een kalf bij de koe laten lopen.
Na een dag samen heeft de koe vervolgens 3 dagen lang dag en nacht lopen schreeuwen.
Dit kalf is later ook dood gegaan omdat hij teveel en te gulzig melk had gedronken bij de moeder.
Dat kunnen ze niet aan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [volg] Alie haar eerste baby word bijna verwacht! (koe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 08:11

Tja, ik ga er vanuit dat ook voor boerenbedrijven het welzijn en de gezondheid van het vee boven alles gaat. Er zal wel een weloverwogen beslissing zijn gemaakt. Ik vind het een interessant topic. We hoeven het niet allemaal met elkaar eens te zijn, maar ik blijf hier wel graag lezen :j

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: [volg] Alie haar eerste baby word bijna verwacht! (koe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 08:25

Wat een leuk topic!
Ik volg. Koeien kijken vind ikzelf erg leuk en probeer al een tijdje dexters te kopen maar daar is mijn vader niet zo mee eens. Iets in de trant van we hebben al zat paarden.
Als ik de optie had was ikzelf ook melkboer geworden. Heb met plezier lang bij een melk boer stage gelopen

Eilinora

Berichten: 11917
Geregistreerd: 23-10-04

Re: [volg] Alie haar eerste baby word bijna verwacht! (koe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 08:32

Dexters zijn idd leuke kleine koetjes,hun karakter is vaak minder leuk.
Het zijn hele felle koetjes.

Anoniem

Re: [volg] Alie haar eerste baby word bijna verwacht! (koe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 08:36

Dat idd , koeien kunnen niks met hun kalf en met de hoeveelheid melk die ze geven .. Na de geboorte weg is voor beide partijen beter ..

Denk dat passion nog nooit bij een boer in de stal gestaan heeft , een man die hard werkt voor een hongersloontje .

Eilinora

Berichten: 11917
Geregistreerd: 23-10-04

Re: [volg] Alie haar eerste baby word bijna verwacht! (koe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 08:40

Ze hebben nu ook besloten dat elke boer koeien moet minderen,zijn veel mensen over eens maar wat ze zich niet realiseren is dat er nu dus een heel flink aantal GEZONDE koeien naar de slacht moeten.

Geloof iets van 200.000 totaal maar kan ook iets meer of minder zijn.

Dat vinden de boeren dus verschrikkelijk.
De koeien hebben ook een naam,de boer heeft ze groot gebracht en het doet gewoon pijn dat die gezonde koeien gedood moeten worden.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: [volg] Alie haar eerste baby word bijna verwacht! (koe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 08:44

Ach ze proberen al jaren de boeren hun nek om te draaien. Hier is het helaas ook gebeurt. Veel boeren in mijn omgeving inclusief mijn vader zijn op de fles gegaan met die idiote regels en restricties. Een aantal hier uit de buurt gaan nu preventief verhuizen naar frankrijk en Duitsland omdat daar de omstandigheden beter zijn.

CarinaR

Berichten: 11952
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: [volg] Alie haar eerste baby word bijna verwacht! (koe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:10

Helaas geldt dat voor de gehele boeren sector.

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [volg] Alie haar eerste baby word bijna verwacht! (koe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:17

Voor wie wat meer wil weten over de 'boerensector' in de breedste zin van het woord: boerburgertweet op Facebook. Iedere week komt een andere boer uit een andere tak van sport aan het woord. Aanrader!

Dat kalfjes van melkkoeien niet meer bij de moeder kunnen blijven is ook daar al enkele keren goed uitgelegd.
En dat het vrijgeven van het melkquotum een strontberg tot gevolg heeft gehad waardoor er nu (gezonde) koeien moeten worden opgeruimd heeft ook iedereen zien aankomen, behalve de overheid. Je kunt niet de productie vrijgeven maar aan de andere kant wél nog steeds een mestquotum handhaven.

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:19

Wat leuk! Ik volg ook mee *\o/*
Net even een tikje anders, een koe volg-topic :D

Eilinora

Berichten: 11917
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 14:01

Ibbel schreef:
Voor wie wat meer wil weten over de 'boerensector' in de breedste zin van het woord: boerburgertweet op Facebook. Iedere week komt een andere boer uit een andere tak van sport aan het woord. Aanrader!

Dat kalfjes van melkkoeien niet meer bij de moeder kunnen blijven is ook daar al enkele keren goed uitgelegd.
En dat het vrijgeven van het melkquotum een strontberg tot gevolg heeft gehad waardoor er nu (gezonde) koeien moeten worden opgeruimd heeft ook iedereen zien aankomen, behalve de overheid. Je kunt niet de productie vrijgeven maar aan de andere kant wél nog steeds een mestquotum handhaven.


Nou idd! Iedereen wist het behalve degene die het moest regelen...

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:16

RedPassion schreef:
inowa schreef:
De kalveren gaan idd ook meteen bij de moeder weg.
Dit geeft het minste stress voor zowel koe als kalf en dit is ook het best voor de gezondheid van het kalf.


Wat een zieke industrie is het toch. In wat voor wereld is het voor een moeder en haar kind het minst stressvol om direct van elkaar gescheiden te worden? Om een baby te moeten krijgen waar je geen moeder van mag zijn, ondanks als je moederliefde en instincten om je baby te verzorgen en te beschermen? Wat is er gezonder voor een baby dan melk, liefde en warmte van eigen moeder?
inowa schreef:
Een koe moet gezond en gelukkig blijven want anders wil ze ons ook de melk niet geven.


Oh, wil ze je die melk geven ja? Geheel vrijwillig? Of heeft ze geen keus door de manier waarop ze gehouden wordt, zwanger gemaakt wordt, bestolen van haar kind wordt en constant gemolken wordt? Laten we het maar op het laatste houden...

Je moet je doodschamen zo met levende wezens om te gaan. :r Melk is voor kalfjes, niet voor mensen.


En jij drinkt neem ik aan nooit melk ?
Maar dan vraag ik mij ook af of je ook niks anders eet waar melk in verwerkt zit ;)
Al die melk is immers voor de kalfjes...

Ik ben het er mee eens als het gaat om verbeteren van de leefomgevingen van koeien in het algemeen en ja ook ik vind het ergens sneu voor de kalfjes...echter heb ik er geen verstand van en denk ik dat merendeel van de boeren wel weet wat ie doet. Buiten dat...we zijn er zelf verantwoordelijk voor met zn alle om dag in dag uit melk te willen hebben.


TS leuk zo'n volgtopic !

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:31

Interessant allemaal! Nooit geweten dat er zoveel bij komt kijken.
Wat een vreselijk knappe koe!

Anneloree

Berichten: 163
Geregistreerd: 04-02-13
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: [volg] Alie haar eerste baby word bijna verwacht! (koe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:43

super leuk een koe topic ik volg ook :)

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 18:57

leuk! weer een koevolgtopic. Alie is knap, ik hoop voor je op een vaarskalfje!

Ik woon ook op een melkveebedrijf, gister hier nog een beer van een stierkalf geboren, maar de grote geboortegolf is nu weer een beetje voorbij.. maandje geleden had ik er 24 te voeren.

GabberGill

Berichten: 5751
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:00

RedPassion schreef:
inowa schreef:
De kalveren gaan idd ook meteen bij de moeder weg.
Dit geeft het minste stress voor zowel koe als kalf en dit is ook het best voor de gezondheid van het kalf.


Wat een zieke industrie is het toch. In wat voor wereld is het voor een moeder en haar kind het minst stressvol om direct van elkaar gescheiden te worden? Om een baby te moeten krijgen waar je geen moeder van mag zijn, ondanks als je moederliefde en instincten om je baby te verzorgen en te beschermen? Wat is er gezonder voor een baby dan melk, liefde en warmte van eigen moeder?
inowa schreef:
Een koe moet gezond en gelukkig blijven want anders wil ze ons ook de melk niet geven.


Oh, wil ze je die melk geven ja? Geheel vrijwillig? Of heeft ze geen keus door de manier waarop ze gehouden wordt, zwanger gemaakt wordt, bestolen van haar kind wordt en constant gemolken wordt? Laten we het maar op het laatste houden...

Je moet je doodschamen zo met levende wezens om te gaan. :r Melk is voor kalfjes, niet voor mensen.



Jeetje hoe stond jij deze morgen op?

Anoniem

Re: [volg] Alie haar eerste baby word bijna verwacht! (koe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:14

Moderatoropmerking:
Graag bij deze het verzoek om de discussie over wel of geen melk (of over de industrie) en het persoon naar elkaar worden te stoppen. Dit is een volg topic, vragen stellen staat vrij, discussiëren zien wij liever in een nieuw topic (die uiteraard aangemaakt mag worden) zodat dit een gezellig volg topic kan blijven. Berichten die na dit verzoek geplaatst worden en alsnog over bovenstaande discussie gaan of persoonlijk worden, zullen worden verwijderd. Alvast bedankt.

Arianaaaa
Berichten: 536
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: In a galaxy far, far away

Re: [volg] Alie haar eerste baby word bijna verwacht! (koe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:15

Leuk! Ik volg mee }:0

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [volg] Alie haar eerste baby word bijna verwacht! (koe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:50

Ik vind het ook hem interessant om te lezen!
Heb zelf familie en vrienden met een pluimvee bedrijf, dus vind het heel leuk om iets uit de koeien kant te lezen :D

Eilinora

Berichten: 11917
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 19:56

juval schreef:
leuk! weer een koevolgtopic. Alie is knap, ik hoop voor je op een vaarskalfje!

Ik woon ook op een melkveebedrijf, gister hier nog een beer van een stierkalf geboren, maar de grote geboortegolf is nu weer een beetje voorbij.. maandje geleden had ik er 24 te voeren.


Bij ons begint de geboortegolf nu net,tot 16 januari verwachten we 21 kalveren.

Vanmiddag nog een mooi vaarskalf geboren van Arbell.
Was gelukkig net op tijd want het vlies zat er nog omheen.

Ze heet boukje...

Nu nog wachten op Alie haha

VenoSnorlax

Berichten: 4521
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: [volg] Alie haar eerste baby word bijna verwacht! (koe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:35

Oehhh ik volg im hou van koeien. Had tijdens m schapenstage waar ook (vlees) koeien waren mn eigen stier als vriend genaamd oscar :')

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Re: [volg] Alie haar eerste baby word bijna verwacht! (koe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:37

Ik heb nog nooit bij een koe gedacht 'zo die is mooi' en bij deze wel :')

Ze klopt gewoon :))

Siers83

Berichten: 7349
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: [volg] Alie haar eerste baby word bijna verwacht! (koe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:43

Ik volg ook.

Mn pony staat op een boerderij waar ze ook koeien hebben. Vind t altijd erg gezellig in de stal. Ga vaak ook ff kroelen met de koeien die dat fijn vinden.