[VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 17:30

fannetje, ja dat denk ik ook ongeveer! Maar ben wel benieuwd naar de daadwerkelijke meting. Op advies van Aharon is hij nu dus iets minder dun dan ik hem zelf liever zou zien, maar voel wel dat hij nu inderdaad meer spieren heeft. Wacht dus haar oordeel maar even af. Laatste hoogtemeting was overigens 66cm (vorige week ergens geloof ik?) en heb het idee dat hij nu weer in de hoogte aan het gaan is. Denk wel dat hij de hoogte van zijn vader (80cm) nog gaat halen.

Fenrir, wij vinden hem zelf ook steeds "wolviger" worden qua type. Deels doordat hij meer in zijn lijf begint te komen en deels door uitstraling/maniertjes. Ik zag van de week een stukje film van zijn fokker van haar Amerikaanse midcontent wolfhond (ongeveer 70% wolf) en zag enorm veel gelijkenis qua uitstraling/manier van uit ogen kijken. Was echt grappig om te zien! Voor de rest is het karakter van Yorek wel echt 100x makkelijker haha. En qua bouw/skelet is Troy (zo heet hij) ook uiteraard veel wolviger.

Gribaldi, bedankt voor het compliment! We doen erg ons best.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:31

Mijn god! Wat een geweldenaar <3

Wij zijn een keer op vakantie geweest in Beieren, daar kwamen wij tijdens het beklimmen van een berg ineens een loslopende soortgelijke hond tegen. Wij waren klimmende en de hond stond plotseling hoog boven ons op ons neer te kijken. Ik schrok me wezenloos! :D
Het baasje liep 100 meter verderop en toen werd ons pas duidelijk dat dit geen wolf was O:)
Kan me zo voorstellen dat jou zoiets ook nog wel zal overkomen met wat wandelaars :))

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 17:39

Haha kan me voorstellen als je zo in het moment zit je wel even schikt dan haha!
Ben ook heel benieuwd of we nog zulke reacties gaan krijgen als hij straks uitgegroeid is. Tot dusver vind iedereen hem helemaal geweldig nog steeds haha. Heb wel nu vaker dat mensen al een tijdje naar hem staan te kijken/met hem knuffelen en dan opeens vragen "Hoe oud is hij nou eigenlijk? Hij is al zo groot, maar komt nog wel jong over".

Meestal moeten ze dan nog een keer navragen of ze wel echt goed hebben verstaan dat hij nog maar net 5 maanden is :+ :')

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:43

Wauw wat een mooie hond. Ik ga mee volgen :))

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 17:46

Meer volgens zijn altijd welkom!
Ik gok dat jij op Mansour staat van de foto's uit je profiel? Ik sta op de Maesberg. Klein stukje verderop.

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:08

MarliesR schreef:
Meer volgens zijn altijd welkom!
Ik gok dat jij op Mansour staat van de foto's uit je profiel? Ik sta op de Maesberg. Klein stukje verderop.

Ik dacht dat je bij Westeneng stond aan de foto's in jouw profiel te zien :o daar sta ik dus.
Daar staat/stond ook een grote palomino in het bos. Zitten we dus beide verkeerd _O-

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 16:41


Hannanas
Berichten: 13030
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:45

Wat een prachthond!!
Kwijl!!
Kwa karakter herken ik veel in mijn australian shepherd reu wat je beschrijft in je schrijfsels. Leuk om te lezen dat je er hetzelfde mee om gaat, zelfs herkenbaar het door je hurken gaan zonder dat je contact hebt en doen alsof er heel bijzondere steentjes of takjes liggen.. succes gegarandeerd bij die zelfstandige nieuwsgierige aagjes!

Was alles goed bij Aharon? Toevallig ging mijn hond ook weer door de check om 12.00. Fijn mens die Aharon.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:46

Wat wordt hij ontzettend gaaf <3
Bizar hoe snel hij al volwassener begint te ogen!

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 08:26

Hannanas, dankje! Grappig dat je veel herkend met je Australian shepherd. En ook een Aharon ganger dus! Was alles goed bij de check-up? Onze vervolgafspraak is volgende week.

Urosa, ja het is niet verbazingwekkend dat veel mensen amper geloven dat hij nog maar 5 maanden is! Al kan hij er soms ook opeens weer enorm als een pup uitzien door zijn uitdrukkingen haha. En je merkt nog wel heel erg duidelijk dat hij met helemaal nieuwe dingen nog snel overprikkeld is enzo.

Jessix

Berichten: 16481
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 09:29

Hij is echt de mooiste wolfhond die ik ooit heb gezien!

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-16 08:47

Aww, dankje Jessix!

Yorek heeft besloten dat hij alleen in de bench thuis blijven toch niet meer leuk vind, ook al zaten we nog maar op maximaal drie kwartier en meestal max. een half uur. Ik film vrijwel elke keer als ik weg ga zodat ik kan kijken wat hij doet. Hij raakt verder niet in paniek, maar gaat wel lopen klagen en af en aan wat huilen. Vanaf een paar dagen zorg ik er dus voor dat hij minstens 1x per dag minimaal 10min even alleen in de bench thuis is zodat het wat normaler wordt en onderdeel van de routine. En ik merk nu al dat hij elke dag weer wat makkelijker wordt. Gisteren op een half uur alleen zijn in totaal ongeveer 5min gehuild. Dat begon met 50/50 dus zetten we mooi nog even door.

Hij hoeft uiteindelijk gelukkig echt niet elke dag alleen te zijn, maar het is wel handig als ik straks gewoon weer even een uurtje boodschappen kan gaan doen of even met mijn paard in het bos kan wandelen.

Verder maken we nu weer een iets groter rondje bos nu hij steeds wat sterker en ouder wordt. Het begint langzaam ergens op te lijken! We bouwen nog steeds erg voorzichtig op en liever wat vaker korte rondjes dan 1x een lange. We lopen nu af en toe dit grotere rondje van ongeveer 25 a 30 min, alles op zijn tempo.

Lekker aan de lange sleeplijn van 20 meter!
Afbeelding

Afbeelding

MZorro

Berichten: 829
Geregistreerd: 22-12-12

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 09:57

Wauw, wat een hond! Prachtig!

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-16 15:20

Dankje!

_Kelley

Berichten: 216
Geregistreerd: 05-10-13

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 20:19

Ik vind het zo mooi om te lezen hoe jullie met hem bezig zijn. Er zijn genoeg mensen die iets van jullie kunnen leren als hondeneigenaar!

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:24

Hoe oud is hij nu Marlies?
Wij hielden altijd aan 5 min per maand leeftijd als max rondje, evt het dubbele maar dan wel met pauze ertussen. En hij begint dus praatjes te krijgen, aan de enige kant lastig, maar ook grappig hoe ze zichzelf dan weer ontdekken. Komt vast goed, gewoon lekker doorgaan, want het is idd wel handig als hij wel even alleen kan zijn.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-16 21:57

Wat lief _Kelley, dankje!

Fannetje, ja dat is ook ongeveer de richtlijn plus/minus die wij aanhouden voor het maximum rondje. Hij is nu 5 maanden oud dus vind 25/30min een goede max. Zeker de grotere rondjes laat ik hem altijd op eigen tempo lopen. Dus soms staat hij even te snuffelen (en soms wat langer en dan kom je dus op 30min haha). Soms even een sprintje, soms een stuk gewoon netjes meelopen etc. De kleinere rondjes die we doen zijn zo'n 10 tot 15min per keer.

Het wat praatjes krijgen is vooralsnog vooral heel grappig. Het is inderdaad heel mooi om te zien hoe hij ontwikkeld en meer zijn eigen mening begint te ontdekken. Het even alleen zijn ging vandaag al wederom iets beter, dus heb er vol vertrouwen in dat het wel goed komt als we blijven oefenen!

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 16:12

Vandaag had Yorek zijn check-up bij Dr. Aharon. Het nieuws had niet beter kunnen zijn! De correcties zijn allemaal keurig op zijn plaats gebleven en ze was enorm onder de indruk van zijn ontwikkeling de afgelopen maand. We hadden zelf natuurlijk ook al wel gezien dat hij zich fijn lijkt te ontwikkelen (sterker, stabieler etc.) maar toch erg fijn om het ook van zo'n kundig iemand terug te horen!

Ze is hem nog even helemaal bij langs gelopen en ze gaf aan dat alle botstructuren en onderlinge verhoudingen op dit moment echt perfect zijn, fijn! Ook zei ze dat ze echt maar zeer zelden een pup ziet met zo'n goed bewegingspatroon *\o/* . Daarnaast nog meerdere complimenten gekregen over zijn geweldige karakter, dus je kan je voorstellen dat wij op wolkjes de kliniek weer uitliepen!

Hij is ook weer op de weegschaal geweest en weegt nu 41kg. Daarnaast de hoogte weer opgenomen en hij zit nu op of vlak tegen de 70cm schofthoogte.

Op de terugweg van Dr. Aharon zijn we direct langs de supermarkt gereden. Ik ben met Yorek op de parkeerplaats gebleven terwijl mijn vriend de boodschappen haalde. Hij vindt de auto nog steeds niet leuk, maar het gaat wel echt steeds beter! Met de loopplank loopt hij er netjes in en uit. En op de parkeerplaats ging op een gegeven moment redelijk rustig om zich heen liggen kijken. Hij bleef zelfs rustig toen wat kinderen zo'n 100 meter verderop flink vuurwerk ging afsteken!
Afbeelding

En eenmaal weer thuis een hele vermoeide puppy van alle indrukken!
Afbeelding

Anoniem

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 16:43

Wat een prachtbeest!
Als ik je daarmee tegenkom zou echt mijn eerste vraag zijn: mag ik.....?

gerlindie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 17:11

Hij is schitterend <3

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 17:37

Fijn nieuws zeg! En helemaal op de goede weg. Gaat vast goed komen met hem, maar ben benieuwd op wel hoogte/gewicht hij straks uitkomt als hij is uitgegroeid :)

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 17:44

Ja, daar zijn wij ook erg benieuwd naar. Zijn vader is dus 80cm en ongeveer 50kg. Hoe hoog zijn moeder is weet ik eigenlijk niet precies. Maar ik gok ongeveer 75cm en ook 50kg.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 18:01

Oh nog even op Tracey's website gekeken of daar niet een hoogte van Dream (Yorek's moeder dus) staat, en daar is te vinden dat ze met 1 jaar oud 29" was. Dat komt overeen met 73.66 cm.

En nog een gave foto van zijn moeder erbij

Afbeelding

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 22:01

Ik fotospam nog even verder :+

Yorek vond het vanmiddag een goed idee om naast de kat op de bank te kruipen (incl. pootje op kat als je goed kijkt haha).
Afbeelding

De kat dacht daar heel anders over :+ :')
Afbeelding

Meestal gaat het gelukkig wel behoorlijk goed. Alleen als hij druk is en speels moet ik het echt goed in de gaten houden. Dan wil hij spelen en de kat moet daar echt helemaal niks van weten. We gaan waarschijnlijk kijken naar de mogelijkheid om een hoge krabpaal oid neer te zetten zodat ze echt haar eigen plek heeft waar ze hem uit de weg kan.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 22:16

Gisteren ben ik voor de zekerheid even met Yorek langs de dierenarts geweest omdat er een babyhoektandje nog steeds niet los wilde laten, terwijl de oude al behoorlijk ver door was. Dierenarts vond het erg goed dat we langskwamen aangezien ze daar nogal eens problemen mee zien. Gelukkig voor ons en vooral Yorek is ingrijpen in zijn geval niet nodig. Er zat gisteren toch opeens wel wat beweging in en de nieuwe hoektand heeft geen last van de oude.

Verder hadden we vandaag een belangrijke primeur! Yorek heeft voor het eerst sinds hij hier is ergens anders geplast dan in de tuin (of in huis, lol). Met hele hoge nood (onrustige darmen na een autorit) had hij al een keer of 3 op vreemd terrein gepoept en sinds eergisteren ook voor het eerst in het bos hier met gewoon uitlaten. Ik was al benieuwd of dat plassen ook makkelijker voor hem zou maken en vanochtend deed hij na 2x een valse start eindelijk zijn eerste plas buiten onze tuin hier in het bos!

Ik heb er ook nooit een issue van gemaakt omdat ik zeker wist dat het toch wel goed zou komen op enig moment (blijft een reu, ergens zou hij vast gaan willen markeren, zeker omdat hij ook af en toe al zijn poot optilt en 'veegt'). Hij was er zelf behoorlijk van onder de indruk en is de rest van de dag een beetje baldadig geweest haha.

Hierbij zijn "ben ik niet geweldig grappig?!?" hoofd :+ :')
Afbeelding