[VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 11:12

Little_Gift schreef:
Juist ja, er is ook veel meer gemoeid in de afstamming dan bij de Saarloos.
Iedere Jan Boer zijn hond zit wel ergens in de Tamaskan.
Misschien moet je je eerst ergens in verdiepen voordat je zulke onzin plaatst
DNA testen is al heel lang verplicht bij de Tamaskan dus sjoemelen kan niet. Daarnaast word echt niet eender welke hond zomaar toegelaten als outcross, daar gaat een heel proces aan vooraf en dat geld ook voor de pups uit een outcross nest, die mogen niet zomaar ingezet worden.

De Saarloos daar is pas mee gesjoemeld en maar goed ook anders was het ras er al niet meer geweest

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 11:22

Gek toch hoe moraalridders telkens op de nek van een ander, reeds veel langer gevestigd ras, zich willen omhoog trekken?!

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 11:38

Little_Gift schreef:
Gek toch hoe moraalridders telkens op de nek van een ander, reeds veel langer gevestigd ras, zich willen omhoog trekken?!


Huh? Ik volg jullie discussie en ik snap eerlijk gezegd echt jouw onaardige toon niet?

Ontopic: Wat is hij groot geworden! Vind hem echt prachtig! Jammer dat dit soort hondem absoluut niet bij mij passen, anders wist ik het wel <3

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 11:46

Little_Gift schreef:
Gek toch hoe moraalridders telkens op de nek van een ander, reeds veel langer gevestigd ras, zich willen omhoog trekken?!
Gek toch dat enkel omdat ze er langer zijn het ene ras meer bestaansrecht zou hebben dan het ander

muzzy17

Berichten: 619
Geregistreerd: 15-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 11:49

Little_Gift schreef:
Gek toch hoe moraalridders telkens op de nek van een ander, reeds veel langer gevestigd ras, zich willen omhoog trekken?!


Is het mogelijk deze discussie ergens anders voort te zetten ipv hier? Zonde van het topic zo ik volg liever Yorek.

Bedankt!

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 05:45

Van schreef:
Little_Gift schreef:
Gek toch hoe moraalridders telkens op de nek van een ander, reeds veel langer gevestigd ras, zich willen omhoog trekken?!
Gek toch dat enkel omdat ze er langer zijn het ene ras meer bestaansrecht zou hebben dan het ander


Is niet zo... wat wel is, is dat het nu overkomt alsof iedereen maar "op de kar gesprongen is" toen men de Saarloos en de Tsjech ontdekte en plots iedereen soortgelijke wolfalikes wilde fokken... de ene al meer geslaagd dan de andere...

Dreamy

Berichten: 24066
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 06:09

Wauw, wat een prachtige hond! Spreekt me echt heel erg aan, dus ik volg graag :)

xPabloBokt

Berichten: 9446
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:44

Bokt weet ook van elk topic een discussietopic te maken.. :+

Wat een prachtbeestje, ben even vergeten of ik al eerder gereageerd had maar het stipje stond in ieder geval al :Y)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:13

Little gift! Heb jij zand in je onderbroek ofzo, in meerdere topics lees ik jouw botte reacties. Ook al zou je gelijk hebben, moet het dan echt zo? Het is de toon die de muziek maakt.

Dat gezegd hebbende geniet ik nog steeds van jouw foto's TS!

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:57

Ik heb geen tijd om alles te gaan verbloemen en inkaderen, ik zeg het zoals het is of zoals ik het zie.
Wie daar niet kan of dat interpreteert als bot, heeft blijkbaar zelf een groter probleem dan ik.

Anoniem

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:11

Moderatoropmerking:
Bij deze het verzoek in het groen, om dit topic te behouden als een volgtopic over Yorek, voel je vrij om een discussietopic te openen over mogelijke andere zaken die hier voorbij komen. Laten we dit topic gezellig houden en waarvoor het bedoeld is. Uiteraard ben je vrij om vragen te stellen, kritiek of adviezen te geven, maar houdt het wel netjes. Alvast bedankt.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 16:30

Bedankt Miranda.

Yorek is aankomende donderdag al weer 5 maanden oud! De tijd vliegt!

Op het moment is hij enorm druk aan het wisselen. Bekkie is net gatenkaas :') . Ook had hij dubbele hoektandjes, maar 1 puppyhoektandje was na een dag ook al weg, de andere zal ook niet lang meer duren. Had half en half verwacht dat het echte kauw/sloopwerk nog wel eens zou kunnen komen als hij echt vol ging wisselen, maar tot dusver valt dat gelukkig alles mee. Ik vries wel steeds wortels voor hem in (het is hier net een slagveld :+ ) en zorg dat hij constant iets van kauwdingen (oortjes, runderhuid etc.) heeft om op te kunnen kauwen. Hij voelt zich afwisselend een beetje zielig en hangerig of hij is juist even stierlijk vervelend (in je kleren hangen, de kat pesten, etc).

Verder is hij zondag kort mee geweest naar de Tamaskan wandeling. Ik weet niet zeker hoeveel Tamaskans er uiteindelijk waren, maar het was een flinke groep! Hij gedroeg zich voorbeeldig! Wist in het begin even niet wie hij nu als eerste en als laatste moest begroeten hahaha. Met andere wolfjes gaat het in elk geval allemaal wel een stuk makkelijker dan met andere rassen. De wandeling zelf hebben we maar een miniestukje van max 10min meegelopen voor we weer zijn omgekeerd. Hij was al moe van alle indrukken op de parkeerplaats en met hoe groot hij al is, zijn we extra voorzichtig met hem.

Mobiele foto van net, lekker in de HiK9 met de kop op de vensterbank doezelen met uitzicht op de paarden
Afbeelding

lilopippa

Berichten: 836
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:21

Wat is hij knap <3
Onze pups zijn bijna even oud ( 9 juli) en ook wij zijn zondag naar een wandeling geweest. Ik vond het erg leuk om te zien hoe anders en makkelijk ze spelen met rasgenoten.

Hoe gaat het nu 's nachts?

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 19:56

lilopippa schreef:
Wat is hij knap <3
Onze pups zijn bijna even oud ( 9 juli) en ook wij zijn zondag naar een wandeling geweest. Ik vond het erg leuk om te zien hoe anders en makkelijk ze spelen met rasgenoten.

Hoe gaat het nu 's nachts?


Wat leuk! Wat voor pups hebben jullie?
Ja, het anders/makkelijker spelen met rasgenoten is erg opvallend. Nu merkten we dat met vorige honden ook al, de ene sterker dan de andere. Onze Duitse dog vond bijvoorbeeld iedereen eigenlijk wel leuk. Onze Cane corso reageerde duidelijk veel beter op andere Cane corso's en types als Amerikaanse buldogs. Bij Yorek zie ik het echter nog veel sterker. Eén van de redenen dat er ter zijner tijd zeker weten een tweede bij komt!

We hebben nog 1 nacht gehad dat ik even 10/15min op de gang heb gezeten om tegen hem te praten tot hij rustig was. Maar dat was ook een dag dat hij erg last had van het wisselen én ook nog groeipijntjes had. Dus hij was ook gewoon echt wel een beetje zielig. Na die 10/15min was hij rustig en kon ik gewoon op bed, rest van de nacht niet meer gehoord. En afgelopen nacht is hij gewoon weer direct gaan slapen. So far, so good dus!

lilopippa

Berichten: 836
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:33

Oeps doe s hoort daar niet.. We hebben er maar 1 en dat is genoeg voor nu :+
Wij hebben een Bracco Italiano pup! Ze had daar meteen haar speelmaatjes gevonden en dat hadden we hier op de hei met andere honden nog niet gezien.

Fijn dat de nachten goed zijn gegaan! Nu hopen dat het zo goed blijft gaan en dat hij iets minder snel gaat groeien :j

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 14:28

Haha, twee leek me al zo heftig. Vooral leuk als ze dan tegelijk in de puberteit gaan enzo :+
Wel echt leuk dat ze het zo goed kon vinden met haar soortgenootjes dus!

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 17:06

Lekker gespeeld in de binnenbak (RENNEN!!!!). Zandkus van Yorek!
Afbeelding

En van spelen en rennen en lang op je vrouwtje moeten wachten op stal wordt je moe.
Zo fijn dat hij zich genoeg thuis voelt op stal om even te gaan slapen als hij echt moe wordt!
Zoals je kan zien doet hij dat overigens vrijwel altijd het liefste náást zijn vetbed :+ . Maar leg hem er toch altijd maar voor hem neer, dan kan hij zelf kiezen. Toen het zo vroor ging hij er wel (af en toe) op liggen.
Afbeelding

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 17:32

Ik volg ook :D Grappig ik heb een paar weken geleden volgens mij een foto gehad van jullie hond van een vriendin. (
Ben zelf ook aan het kijken naar dit soort type hond.

Leuk, blijf vooral verhalen en foto's posten :)

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 23:21

gribaldi, wat grappig haha! Klein wereldje...

Ik ben vandaag met Yorek nog weer naar het Rozendaalse veld geweest. Was weer een super goede ervaring voor hem! Weer een boel andere honden ontmoet (kom je daar ook niet onderuit, jeetje wat een drukte met honden daar!!). Hij deed het allemaal weer helemaal top! Hij heeft nog een klein stukje helemaal los gelopen, maar was toch snel wat overprikkelt door de vele honden dus toen weer aan de lange 20 meter lijn gedaan.

Een snelle telefoonfoto gemaakt toen hij los liep
Afbeelding

En! Ik heb twee leuke geluidsfragmenten! De eerste is één van Yorek's eerste huiltjes hier! Zo leuk!
SoundCloud Yorek's howl

En de tweede is eigenlijk nog leuker. Yorek kan ook klagen!
Klagende Yorek op SoundCloud
Laatst bijgewerkt door MarliesR op 16-12-16 23:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:22

Klinkt als een krolse kat zijn huilen ;')

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 07:40

Rebecca schreef:
Klinkt als een krolse kat zijn huilen ;')



Hahaha, gelukkig in de praktijk toch wel groot verschil :') :+ :')

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 16:25

Yorek doet knap zijn best op zijn Hi-K9 te vullen! Het is de XL variant, die is 126 x 80cm.
Het laatste dubbele baby hoektandje begint nu ook eindelijk losser te zitten, dus nog maar even en dan is het hele gebit gewisseld!
Afbeelding
De stukjes oranje zijn restjes van de bevroren wortels die hij krijgt om te helpen met het wisselen

Hij begint af en toe wat meer praatjes te krijgen en gisteren probeerde hij voor het eerst echt een kussentje van de bank te jatten. Mooi dat ie dan weerwoord geeft dat dat niet mag :+ . Ook met lopen merk ik verschil. Waar dingen als hardlopers/mountainbikers/mensen te paard eerst vooral heel spannend waren, zijn het nu vooral gave dingen om te proberen achter aan te rennen. In het bos aan huis laat ik hem ook echt niet meer los nu, te onoverzichtelijk, het stikt er van het wild en er rijden/hardlopen/mountainbiken te vaak mensen. Hij loopt dan in principe aan de 10 meter flexi of semi-los aan de 20 meter sleeplijn.

Kleine hondjes worden groot!
Volgende week dinsdag weer naar Aharon voor de controle en dan kan hij ook mooi weer op de weegschaal.

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:29

Groeit als kool Marlies, als ik hem zo inschat zal hij wel al een kilo of 36-37 zijn en aan zijn poten te zien is hij er nog lang niet ;)

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:46

Wat een leuke hond! Ik vond hem (gebaseerd op de foto's in het begin) een van de wat mindere wolf-lookalikes omdat ik hem zo'n typische, ietwat sullige, honden/herderskop vind hebben maar nu hij er steeds meer in begint te groeien lijkt dat wolvige ook wat meer te komen. Prachtige kleur heeft hij en wat wordt het al een joekel!

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:11

Leuk zeg, echt een knapperd :D! Vind dat je er vooral heel verantwoordelijk mee omgaat :)