[VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 22:25

Chinezen worden ook vaak samen gehouden, maar dit zijn eigenlijk ook helemaal geen dwergen las ik laatst ergens.
:\

Meneer of mevrouw gaat er zo meteen misschien aan geloven, als ik hem rustig vast kan houden (fixeren). Ben benieuwd, heb al namen, hehe!

edit; Hij zat redelijk rustig op mijn hand maar het was een beetje lastig te zien zo in mijn eentje. Ik kon hem/haar nu in ieder geval helemaal oppakken, maar ik voelde me zo schuldig om hem nu gelijk te fixeren, arme diertjexD

AnnickT

Berichten: 1473
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:36

Dat heb ik dan nog nooit gehoord, ik heb tot nu toe altijd gehoord dat die solitair zijn.

Succes!

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 22:38

@xxShetLover, ik heb het alleen zo meegemaakt, die van mij leefde apart.

Ik gok nu een mannetje, kon net wel even kijken en kwam best wel in de buurt van de onderstaande foto. Wat dus een man is, maar ik durfde hem niet helemaal recht te houden. :P

Afbeelding

Edit; foto vergeten... :')

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 22:45

Heb dus nog niet echt gekeken, durf hem niet echt te fixeren, als hij wel een trauma oploopt zijn we weer terug bij af (nouja, verder weg dan af...)!
Houd het op een man, al is 'ie wel erg druk, maar hij is nog onder een jaar oud dus misschien is hij gewoon erg actief.

Net mijn losse lens (Sony) gepakt die ik via WiFi kan koppelen aan elk apparaat dat ik wil, dus aan mijn mobiel. Gefilmd hoe ik de fluffies hanteer en ze weeg! Ik dacht dat jullie het wel interessant zouden vinden en leuk entertainment ipv de saaie foto's! :P

Ik moet de video nog bewerken, als hij online staat plaats ik hem uiteraard hier, ga er ook een blog bij schrijven (maar moet mijn Bokt blog nog maken dus is even kijken).

Bassie: 112 gram (de reden dat ik dus ook ga wegen, ze is nooit zwaarder geweest namelijk)
Ze is behoorlijk licht maar ook een slank en niet groot dier. Moeder is wel groot uitgegroeid maar tot zo ver ik en mijn beste vriendin -en baasje van mams genaamd Cupcake- weten was de papa een ontzettend klein dier die de minimum lengte van 15 cm niet haalde. :')
Ze wordt zo af en toe bijgevoerd en eet redelijk (geen fuzzy eater) maar mag van mij wat meer spek aan gaan komen, inmiddels ook wel klaar met energie in haar vacht stoppen dus nu maar even haar gewicht in de gaten houden!
De meeste Syrische hamsters wegen tussen de 150 en 200 gram! :j

Captain Jack Sparrow ( :D :D :D ) 45 gram.
Vind dit een mooie gewicht voor zijn maat, hij heeft zeker geen overgewicht maar is ook absoluut niet mager oid. Wel een vreetzak, dus ik ben benieuwd wat er de aankomende weken met zijn gewicht gaat gebeuren! :)

Ook heb ik nog een leuke foto, want Sparrow heeft een lange tunnel tegen de zijkant van zijn bak gegraven, naast mijn hoofd gedeelte! Dit merkte ik net op, en is ongeveer 15 tot 25 cm lang! *\o/*

Antics

Berichten: 199
Geregistreerd: 10-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:00

Even nog als reactie op iedereen die geantwoord heeft op mijn vraag over het samen houden van hamsters: ik heb het dan helemaal verkeerd gelezen joh! Ik dacht dat er een aantal van jullie ze samen hielden. Maar dan is mijn vraag nu beantwoord, bedankt allemaal :j

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 18:08

Antics schreef:
Even nog als reactie op iedereen die geantwoord heeft op mijn vraag over het samen houden van hamsters: ik heb het dan helemaal verkeerd gelezen joh! Ik dacht dat er een aantal van jullie ze samen hielden. Maar dan is mijn vraag nu beantwoord, bedankt allemaal :j


Geen probleem, dat dacht ik al! :P

Zal zo de video op YT uploaden zodat jullie mee kunnen kijken!

Daphne__
Berichten: 12497
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:01

Wat een schatje <3 Je zou hem eens in een doorzichtig bakje kunnen zetten of op een glasplaatje en dan aan de onderkant kijken. Werkt vaak prima en hamster heeft er geen stress van.

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 13:26

Goed idee! Dat ga ik dan maar proberen! :)

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 17:09


AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 14:32

Waar zijn jullie gebleven, het is zo stil zonder jullie!
Video hierboven is dus over het hanteren en wegen! Jack 45 gram en Bassie 112 gram.

Zojuist kerstfoto's gemaakt, ze zijn heel leuk uitgepakt! <3

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:33

Aaah leuk, ik probeerde vorig jaar ook kerstfotos te maken met Snow. Haha ze waren wel grappig maar niet wat ik in gedachten had.

Afbeelding

Afbeelding

Dus toen heb ik maar dit gedaan: :D :P

Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 18:56


xDenies

Berichten: 13505
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:20

Leuk topic Always!

En och .. ik krijg door al die foto's ook weer kriebels voor kerstfoto's. Ze zijn leuk Sandyislief! Leuk om jouw dieren ook weer eens langs te zien komen ;)

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 19:27

Dat had ik dus ook:3

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:12

Dankje Denies!

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 17:15

Wat een stilte! Oeps! :oo
Ik ben wel benieuwd of er nog mensen volgen, ik heb heel wat updates die ik jullie allemaal wil vertellen en laten zien!

Het grootste nieuws is dat ik een hamstertje bij xDenise heb gehaald! Een Pure Colour dus. :)
Ze heet Nymphadora, ze is errrrruuug schichtig, maar eenmaal op de hand ontzettend rustig en lief. Ik ben er zeker van dat ze zowel fysiek als mentaal nog wat moet groeien en dat ze met de juiste aanpak 100% 'huisdier-proof' gaat worden! :j ~


Afbeelding

Afbeelding

Jack Sparrow
Onze piraat is wat ouder aan het worden, hij is afgelopen maand zes gram afgevallen (van 41 naar 35 gram). Ik maak me er nog niet druk om, hij is hartstikke actief en eet goed, ik zal hem alleen wat extra bijvoeren en dan weeg ik hem van de week weer!

Afbeelding

Afbeelding

Bassie
Bassie gaat goed, ik heb haar deze week nog niet gewogen omdat ik de weegschaal sinds gisteren weer boven heb staan en ze sinds gisteren niet meer in de hand is geweest. :P
Ook deze dame heeft de nieuwe korenschoofjes, het trosgierst en het hooi ontdekt. Ze is er een stuk actiever mee bezig. Bassie is ook al wat ouder, haar broertje is eind 2016 al overleden dus ik weet niet hoe lang ze nog mee zal lopen.


Afbeelding

Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 14:01

Zijn er nog mensen die volgen? :)

Meile
Berichten: 837
Geregistreerd: 20-02-12
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 14:58

Ja ik volg je knappies nog!
Alleen vrij druk met school, dus kijk niet heel veel op bokt :\

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 16:02

Ik heb hier al lang niets meer gepost, dus je mist niet echt iets! :')
Ook ontzettend druk met school.

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 16:15

Ik volg ook nog! Wel van onder mijn meeleessteen.

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:46

Ik ook :)

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 22:49

Gezellig! Sparrow heeft vandaag een schoon verblijf gekregen, helemaal in strand thema want dat werd wel eens tijd met die naam! :))

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 11:54

Helaas is Bassie eergisternacht overleden: [BB] Bassie is niet meer... 24/04/17
Het zat er aan te komen, en mijn gevoel had weer eens gelijk. Hele kooi overhoop gehaald, lag ze opgerold in haar holletje. Overleden.
Ik denk dat ze rustig is ingeslapen aangezien haar oogjes helemaal waren gesloten en ze in een natuurlijke houding lag. Niks wijst op een aanval oid.

Y;(
Afbeelding

Ik ga haar zeker missen! ;(

Sparrow maakt het goed en is nog even actief als eerst. Nymphadora is nog steeds verlegen maar ook haar zie ik natuurlijk af en toe en eet dan lekker een meelworm uit de hand. :j

Momenteel twijfel ik nog tussen Campbellies en een Syr. Zelf ben ik echt een Syrenmens, en ik heb nu al twee dwergen. Ik heb nu eigenlijk een groot verblijf vrij die dus uitermate geschikt zou zijn voor een Syr. Zou ik dan toch weer naar een Syr neigen? :o?
Ik ga nog even rondzoeken. Als het een Campbellie wordt duurt het nog minstens zeven weken.
Even rondsnuffelen of de fokkers hier in de buurt nestjes verwachten of hebben.

Bassie's verblijf is nog niet leeggeruimd, had ik gisteren even geeen zin in. :n

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:03

Ik zou sowieso voor een Syr gaan maar dat komt omdat ik die gewoon het leukst vind.

Toen mijn hamsters net waren overleden liet ik ook altijd het hok een dag of 2 nog staan voordat ik het ging schoonmaken en leeghalen. Echt zo'n rotklus waar je dan absoluut geen behoefte aan hebt.

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 12:05

Inderdaad, ik had gister ook ontzettend rugpijn en dat kon ik er niet bij hebben.
Ik denk dat ik hem vrijdag schoonmaak en ontsmet. :j

En tja, ik ben ook een Syren mens. Die Campbellies kunnen ook nog later komen, maar geen Syr in huis is zo stil. Ze zijn zo groot en knuffelig, ik kan ze eigenlijk niet missen. :')