[VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 15:10

Ik heb voor mijn syren allebei 100 × 55 cm.

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 15:12

Sandyislief schreef:
Ik heb voor mijn syren allebei 100 × 55 cm.


Mooie maten! :j
Ik heb 120x40x50

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 15:37

Ja zeker, en heb bij allebei een diepe onderbak zodat er lekker veel bodembedekking in kan zodat ze lekker kunnen graven.

eline95enile
Berichten: 1273
Geregistreerd: 06-02-12

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 15:59

Wat leuk die kleur foto's van hamsters op de eerste pagina. Nu weet ik dat mijn hamster Sepia is, en dat die rare donkere vlek bij zijn wangen er dus bij allemaal zit. Leuk om te weten! Mijne heeft alleen veel grotere oren xd

Najoveh

Berichten: 1241
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Olmen (België)

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:03

Je hamster is niet sepia maar zilvergrijs, drager voor creme. De donkere strepen horen daar bij, en de bruin/beige schijn komt doordat ze creme draagt. Dat werd vroeger inderdaad sepia genoemd maar nu totaal niet meer. Sepia is nu alleen nog donker sepial, zilversepia,...
Als je zegt dat je een sepia hamster hebt tegen iemand die er verstand van heeft zullen die je alleen maar raar aankijken, de term wordt echt niet meer gebruikt en is daardoor ook niet meer correct. De kleur sepia in die vorm 'bestaat' gewoon niet meer :o

eline95enile
Berichten: 1273
Geregistreerd: 06-02-12

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:04

Ohh, was ik net zo blij dat ik de naam wist ipv een "beige hamster", maar zilvergrijs maar met drager voor Crème klinkt ook wel mooi!

Najoveh

Berichten: 1241
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Olmen (België)

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:08

Is ze echt beige? Heb je een foto? :)

Want zilvergrijs hoort er wel grijs uit te zien, met een beige schijn als ze creme dragen :)
Ik was trouwens even in de war, ik dacht dat jij de persoon was die de foto van zijn hamster geplaatst had. als jouw hamster er hetzelfde uit ziet is die ook zilvergrijs, maar als je het beschrijft als beige ben ik niet zo zeker... :P

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:14

Dit is mijn hamster. Iemand idee wat dit voor kleur is?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Najoveh

Berichten: 1241
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Olmen (België)

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:22

Hmm, die is wat lastig. Heb je toevallig foto's van toen hij jonger was ofzo? En een duidelijke foto van de zijkant? Deze foto's zijn nogal overbelicht, en het lange haar is altijd grijs dus dat durft nogal te vertekenen.
Het zou zilversepia kunnen zijn die heel licht is door de lange haren, maar ik zie precies ook iets van kaakstrepen.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:34

Hij is nu 3,5 maand.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bijna al mijn foto's zijn met flitser omdat hij overdag nooit wakker is.
Dit zijn foto's van toen ik hem net gehaald had. Hij was toen 6 weken.

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 17:55

Ik ben net terug van Ranzijn, heb goed ingeslagen!

Afbeelding

zal straks reageren, moet nu echt gaan, zal uiteraard uitgebreid verslag brengen.

Crista

Berichten: 3027
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:26

AlwaysH schreef:
@Crista, toch heb ik tot nu toe maar een Syr gehad die echt vals wat, de ander die probeerde je gewoon vaak uit, was verder niet agressief. :+


Haha nee, deze was écht agressief! Meer dan eens tot bloedens toe gebeten en echt op allerlei manieren geprobeerd te benaderen.
Toen we dr in moesten laten slapen vanwege een megatumor, die ik dus niet eerder had ontdekt omdat mevrouw zo vals was, heeft ze zelfs de dierenarts nog flink te pakken gehad...
Klein secreet was het, Alhoewel, klein... De dierenarts had nog nooit zo'n grote goudhamster gezien haha.

kiwiwitje

Berichten: 20144
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:22

AlwaysH schreef:
Kan je er niks beschermend omheen vastmaken? Of iets waardoor ze er niet bij kan?

nee helaas Dus gewoon een keertje een aqua bestellen, of marktplaats in de gaten houden

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 21:04

kiwiwitje schreef:
AlwaysH schreef:
Kan je er niks beschermend omheen vastmaken? Of iets waardoor ze er niet bij kan?

nee helaas Dus gewoon een keertje een aqua bestellen, of marktplaats in de gaten houden


Marktplaats raad ik aan ja! Wordt zoveel aangeboden!

kiwiwitje

Berichten: 20144
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:37

Ja helaas alleen niet in de maat die ik minimaal wil :p maar we kunnen er altijd nog een bestellen.

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 21:56

kiwiwitje schreef:
Ja helaas alleen niet in de maat die ik minimaal wil :p maar we kunnen er altijd nog een bestellen.


Ach, komt wel! Kan je ook niks vinden onder 'lek aquarium'?

Update van nieuwe hamster:
Ja hoor, we hebben 'het' meegenomen! Super lief diertje, geslacht nog onbekend maar mij volgens mij erg dankbaar. Rent al een halfuurtje (sinds ik op mijn kamer ben gaan zitten) rond; rollen, eten, rennen en klimmen. Even de grond in en dan weer boven water, héérlijk vindt ie het!
Bij de vorige eigenaar zat 'het' (wen hier maar aan tot morgenavond :') ) in een lage bak met vervuild water, geen voer, rad of schuilplekken. Hij had alleen een buis tot zijn beschikking waar hij in sliep. Nu ik dit typ rent hij ook in zijn grote Willy rad van 22 cm! *D

Het maakt me nu al helemaal blij om te zien hoe actief hij wordt van alle nieuwe dingen, hij lijkt ook absoluut niet bang te zijn! :)

Afbeelding

Afbeelding

Zal binnenkort even goeie foto's met mijn spiegelreflex maken, doe ook mee met een omslagfoto wedstrijd op Facebook en misschien wordt deze man/vrouw wel mijn model! :)

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 22:22

Krijg nou wat! :wow:
'Het' slaapt gewoon open en bloot in zijn rad! Wat een stoere man, of uh, vrouw, of uh, ja... :o

Bassie heft door dat er wat nieuws in zit want die staat in de meest linkerhoek boven op haar toren te snuffelen. Ze moeten nog even wennen aan elkaar als kamer gezelschap denk ik.

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 00:04

Jammer dat er nog geen reacties zijn geplaatst, nu spam ik! :+

Rusje zonder naam :')
Lieve en uitgeputte diertje viel gister (terwijl hij recht op zijn gat zat) dus echt in slaap in zijn rad, haha! Hij/zij voelt zich al duidelijk op zijn gemak, hij is super actief en vrolijk en eet en drinkt goed! *\%/*

Zojuist even kijken of hij in was voor een paar zonnebloempitjes; reken maar! :#
Ik gaf hem een los pitje om te kijken of hij hem aannam, weg pitje... Nieuwe pakken en op mijn platte hand (voorop) gelegd. Hij at ze allemaal op en pelde er zelfs een paar op zijn gemak terwijl hij op mijn hand steunde! Ik nog een paar pakken (geef ze eigenlijk alleen pitjes met lokken en tam maken) begint hij helemaal te bedelen voor het glas, hij vindt ze echt lekker. Helaas voor hem zal hij er niet zo vaak wat meer krijgen omdat die pitjes natuurlijk vol suikers zitten. :P
Maarja, ik dus weer hand er in, dit keer de pitjes midden op mijn hand gelegd. Klimt nog wat voorzichtig (maar hongerig :') ) mijn hand op en smikkelt ook die drie op! Kon hem zo eventjes optillen. Hij zat even te kijken maar bleef rustig zitten. Toen gelijk weer neer gezet en met rust gelaten.

Bassie
Mijn meisje kwam ook even kijken (is echte nachtbraker) dus kreeg ook wat pitjes. Verandering van voer had haar wat laten afvallen, maar ze komt weer aan. Heb haar maar wat Brinta met havermout gegeven (en tarwe zemelen voor de proteïnen) met half koffiemelk/water verhouding. (Rus kreeg ook een lepeltje)
Ze was nog een beetje duf want ze was net wakker, maar ze ziet er ook goed uit!

Antics

Berichten: 199
Geregistreerd: 10-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 00:14

Als ik dit zo lees allemaal wil ik echt weer hamsters! Wat ik wel gek vind, is dat mij in de dierenwinkel altijd werd verteld dat je hamsters nooit met meerdere in een hok moet moet houden. Weten jullie waarom? Want zo te zien gaat dat prima en heb er zelf ook geen problemen mee gehad :?

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 00:20

Antics schreef:
Als ik dit zo lees allemaal wil ik echt weer hamsters! Wat ik wel gek vind, is dat mij in de dierenwinkel altijd werd verteld dat je hamsters nooit met meerdere in een hok moet moet houden. Weten jullie waarom? Want zo te zien gaat dat prima en heb er zelf ook geen problemen mee gehad :o


Omdat (vooral Syrische) hamsters solitaire en erg territoriale dieren zijn. Robo's kan je vaak wel ik kleine groepjes houden, maar dan 'mag' de kooi niet te groot worden; je krijgt dan habitat ruzies omdat ze allemaal hun eigen plek willen ipv in een samenleving als een populatie te leven. Het gaat vaak goed dat Russen/Campbellies/Hybrides samen worden gehouden maar dit raad ik ten alle tijden af. het zal je maar net overkomen dat het plots fout gaat en ze echt gaan vechten of de een de dominantie overneemt...
Chinese hamsters worden ook vaak in groepjes gehouden, maar hier weet ik niet zoveel van, ik gok hetzelfde als met Russen.

Je ziet vaak koppeltjes, maar dat gaat maar beperkt echt goed en kan echt voor stress zorgen bij de dieren. :(

De dierenwinkel heeft dus gelijk, het wordt meestal afgeraden maar heet kan soms wel. Idg bij Syrische hamsters kan het niet, die zijn echt solitair, vooral de vrouwtjes. Met fokken zet je het vrouwtje ook bij het mannetje of het mannetje in een neutrale omgeving en dán pas de vrouw. Anders maakt ze het mannetje geregeld dood als ze er de kans voor krijgt!..
:')

Antics

Berichten: 199
Geregistreerd: 10-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:01

AlwaysH schreef:
Antics schreef:
Als ik dit zo lees allemaal wil ik echt weer hamsters! Wat ik wel gek vind, is dat mij in de dierenwinkel altijd werd verteld dat je hamsters nooit met meerdere in een hok moet moet houden. Weten jullie waarom? Want zo te zien gaat dat prima en heb er zelf ook geen problemen mee gehad :o


Omdat (vooral Syrische) hamsters solitaire en erg territoriale dieren zijn. Robo's kan je vaak wel ik kleine groepjes houden, maar dan 'mag' de kooi niet te groot worden; je krijgt dan habitat ruzies omdat ze allemaal hun eigen plek willen ipv in een samenleving als een populatie te leven. Het gaat vaak goed dat Russen/Campbellies/Hybrides samen worden gehouden maar dit raad ik ten alle tijden af. het zal je maar net overkomen dat het plots fout gaat en ze echt gaan vechten of de een de dominantie overneemt...
Chinese hamsters worden ook vaak in groepjes gehouden, maar hier weet ik niet zoveel van, ik gok hetzelfde als met Russen.

Je ziet vaak koppeltjes, maar dat gaat maar beperkt echt goed en kan echt voor stress zorgen bij de dieren. :(

De dierenwinkel heeft dus gelijk, het wordt meestal afgeraden maar heet kan soms wel. Idg bij Syrische hamsters kan het niet, die zijn echt solitair, vooral de vrouwtjes. Met fokken zet je het vrouwtje ook bij het mannetje of het mannetje in een neutrale omgeving en dán pas de vrouw. Anders maakt ze het mannetje geregeld dood als ze er de kans voor krijgt!..
:')


Dankjewel! Ik wist dat ze territoriaal en solitair waren, daarom snapte ik ook niet dat het bij veel van de mensen uit dit topic zo goed gaat (toch?). Maar dit geeft al meer inzicht. Ik had twee broertjes die al bij elkaar leefden en ik samen over heb genomen, vandaar dat dat prima ging. Mij werd namelijk ook verteld dat ze elkaar echt aan kunnen vliegen en dood kunnen bijten, dus zelf had ik nooit twee 'losse' hamsters durven kopen en bij elkaar durven zetten.

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 17:10

Er zijn volgens mij geen mensen hier die hamsters samen houden? Op Robo's na dan natuurlijk.

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:11

Ik wou net zeggen, mijn hamsters zitten apart hoor haha.

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 17:12

Mijne ook, hehe!

AnnickT

Berichten: 1473
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:01

Alle hamsters leven apart, op de campbelli en de robo na. Rusjes kun je in man-vrouw koppels houden (niet aan te raden!), campbellies in groepjes (mits van een goede fokker) en robo's in koppels. Chinezen, syren en rus dus ook ook leven allemaal solitair, die zullen soortgenoten afmaken.
In dierenwinkels worden russen wel vaak per twee verkocht (meer winst), maar dat gaat in 99.99999% van de gevallen fout en als je dan "geluk" hebt overleven ze het allebei. Even ter info, haha.

Ik geloof ook niet dat er iemand zijn hamsters samen houd hier.