[VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:18

volgens mij gewoon zwart. :) Die zwarte heeft twee lichtere voorpootjes en wit op zn neusje.
Ze hoeven van mij niks. Ja voorlopig blijven leven :P Maar ze zijn erg nieuwsgierig, en snuffelen graag, meestal erg kort, of ze bijten daarna, gewoon hap en weg. Dus ze hoeven van mij niet tam te worden.. Jammer dat ze niet zo goed te koppelen zijn. Dat wel.. :)

AlwaysH

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 11:20

Even een vraagje, want hamsters bijten vaak uit nieuwsgierigheid, al helemaal als je handen vreemd ruiken! Houd je je handen gesloten of houd je je handen plat?

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:34

AlwaysH schreef:
@kiwiwitje, Je gele vriendje heeft dus zwarte ogen? Of donker rood? Ik heb wat kleur opties voor je, maar dan moet ik de oogkleur weten.

@Sandyislief, is ze Sepia of grijs? :)

Sepia:
[ [url=m/eVQzlF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Donkergrijs:
[ [url=m/w6rX63.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zilvergrijs:
[ [url=m/QgCxG0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kies maar. :P


Hahaa ik ben nooit zo thuis in alle kleurbenamingen dus vandaar dat ik zeg grijs. Maar denk zilvergrijs.

Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 11:38

Ik denk Sepia, zilvergrijs is meer wit, dit is meer crème, zie je?:)

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:42

Haha ja ze is een beetje vaag van kleur. De ene keer meer grijs maar soms ook dit:

Afbeelding

Haha undercover

AlwaysH

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 11:45

Is ze hier nat? Als ze haar vachtje niet zo goed schoonhoudt is het belangrijk dat je dingen aanbiedt of handelt waardoor dit wel gebeurd.
Ik weet natuurlijk niet of je zand hebt staan, maar koop desnoods een pak chinchillazand en doe dit in ene grote schaal. Met een beetje geluk gaat ze er (na een tijdje) in rollen en wassen en zal je zien dat haar vacht weer gaat glanzen en aansluitend wordt! Doet ze dit niet, dan kan je een schone tandenborstel pakken, hier zand op doen en je hamstertje borstelen!

En als ze nat was; hoe komt ze zo nat? :')

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:47

AlwaysH schreef:
Even een vraagje, want hamsters bijten vaak uit nieuwsgierigheid, al helemaal als je handen vreemd ruiken! Houd je je handen gesloten of houd je je handen plat?

Oh dat durf ik eigenlijk niet te zeggen. Vaak is het ook als ik bijv water of voer bijvul. en dan kom ik alleen nog maar de bak in.. :')

AlwaysH

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 11:49

En je hebt ze uit de dierenwinkel? Daar waren ze ook al agressief?
Ze vallen je dus echt aan? lastig hoor, kan je nooit even rustig iets verplaatsen oid...
Misschien heb je wat aan de info over aanschaf op deze pagina:
http://www.kleineknaagdieren.nl/syrisch ... /index.php

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:51

AlwaysH schreef:
Is ze hier nat? Als ze haar vachtje niet zo goed schoonhoudt is het belangrijk dat je dingen aanbiedt of handelt waardoor dit wel gebeurd.
Ik weet natuurlijk niet of je zand hebt staan, maar koop desnoods een pak chinchillazand en doe dit in ene grote schaal. Met een beetje geluk gaat ze er (na een tijdje) in rollen en wassen en zal je zien dat haar vacht weer gaat glanzen en aansluitend wordt! Doet ze dit niet, dan kan je een schone tandenborstel pakken, hier zand op doen en je hamstertje borstelen!

En als ze nat was; hoe komt ze zo nat? :')


Ze hebben allebei een bak met chinchillazand waar ze gretig gebruik van maken. Ze heeft een mooie glimmende vacht. Alleen een van Dusties hobbys is onder de waterfles zitten en net zolang eraan frunniken tot er water uit komt en er een plasje onstaat op het plankje en er dan mee gaan spelen.

AlwaysH

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 11:58

Echt? Haha! Zou je niet verwachten. Beetje raar aangezien ene hamster de huid droog houdt zodat de vetlaag blijft zitten!

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:58

AlwaysH schreef:
En je hebt ze uit de dierenwinkel? Daar waren ze ook al agressief?
Ze vallen je dus echt aan? lastig hoor, kan je nooit even rustig iets verplaatsen oid...
Misschien heb je wat aan de info over aanschaf op deze pagina:
http://www.kleineknaagdieren.nl/syrisch ... /index.php

Ja ik stond zo bij ze te kijken, ben geen dierenwinkel voorstander hoor. Maar we kennen die man eigenaar van de vestiging. En die zei dat ie ze niet durfde te verkopen omdat ze de bak niet inkonden omdat ze echt beten.. Dus heb ik gezegd dan stop ze maar in een doosje, neem ik ze wel mee. Ik hoef toch niet met ze te knuffelen.. :P Die oranje/gele is daarin het ergste, die sloopt de profielen van de ruitjes, maar in de dierenwinkel had ie een stuk glas los gekregen van zijn bakje(grond formaat a4).
wel een voordeel. sinds dien heeft die man geen goudhamsters meer zitten.

Die gele vind water trouwens ook leuk. Die gaat voor de sproeier zitten als we het waterbakje willen vullen. en als we hem/haar/het dan wegduwen of stoppen gaat ie gillen.. :')

AlwaysH

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 12:01

Dat is een voordeel, ja! Nu de andere nog! Al vind ik het prima als een dierenwinkel goeie verblijven heeft en de hamsters van particulieren krijgt.

Najoveh

Berichten: 1241
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Olmen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:02

AlwaywH, sepia is een kleur die eigenlijk niet meer gebruikt wordt voor grijs. Het werd gebruikt om zilvergrijs aan te duiden die drager zijn voor creme. Dan hebben ze een creme gloed over zich, en dat werd dus sepia genoemd.
Nu is dat gewoon zilvergrijs, wel niet 'goed' qua kleur aangezien het geen bruine schijn mag hebben :)

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:03

AlwaysH schreef:
Dat is een voordeel, ja! Nu de andere nog! Al vind ik het prima als een dierenwinkel goeie verblijven heeft en de hamsters van particulieren krijgt.

Ja nou het formaat was gewoon zielig.. En ik snap hun gedrag dan ook wel. Ze bijten ook niet echt hard tot nu toe, gewoon hap los. Maar toch. Ach ik doe hun er geen plezier mee duidelijk. :P Dus ze krijgen zo nu en dan een dubia of een lading meelwormen om hun agressie op te botvieren *\o/*

AlwaysH

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 12:08

Najoveh schreef:
AlwaywH, sepia is een kleur die eigenlijk niet meer gebruikt wordt voor grijs. Het werd gebruikt om zilvergrijs aan te duiden die drager zijn voor creme. Dan hebben ze een creme gloed over zich, en dat werd dus sepia genoemd.
Nu is dat gewoon zilvergrijs, wel niet 'goed' qua kleur aangezien het geen bruine schijn mag hebben :)


Dat weet ik (wilde voorheen altijd een Sepia), maar daarom zet ik er ook bij dat sepia meer crème heeft dan zilvergrijs. Wist alleen niet dat die term inmiddels niet meer gebruikt werd. Ik denk dat ik de term voor een grijze hamster met bruine gloed gewoon sepia houd, haha!
Om het dan anders te verwoorden; Sandyislief, je hebt een mislukte zilvergrijze hamster :+
(Maar wel ene hele leuke, wil er nog altijd eentje!)

@kiwiwitje, ach nouja, als jij het niet erg vind en je hamsters hier gelukkig mee zijn is dat ook de juiste keuze!

Ik ga even eten, antwoord daarna weer! :)

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:10

Ik volg ook mee :D

Crista

Berichten: 3027
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:16

Ohhhh hamsters! Gaat echt kriebelen als ik dit zo zie! Heb er ook een gehad, een mega mega valse Syrische goudhamster vrouw.

Als ik naar de kooi wees hing ze al in de tralies, maar toch vond ik het leuk om naar dr te kijken als ze door dr hok scharrelde!

Ik had een hok van 60 bij 80 bij 80 en dan 3 verdiepingen.

Beestje woonde echt in een kasteeltje hahaha

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:25

AlwaysH schreef:
Najoveh schreef:
AlwaywH, sepia is een kleur die eigenlijk niet meer gebruikt wordt voor grijs. Het werd gebruikt om zilvergrijs aan te duiden die drager zijn voor creme. Dan hebben ze een creme gloed over zich, en dat werd dus sepia genoemd.
Nu is dat gewoon zilvergrijs, wel niet 'goed' qua kleur aangezien het geen bruine schijn mag hebben :)


Dat weet ik (wilde voorheen altijd een Sepia), maar daarom zet ik er ook bij dat sepia meer crème heeft dan zilvergrijs. Wist alleen niet dat die term inmiddels niet meer gebruikt werd. Ik denk dat ik de term voor een grijze hamster met bruine gloed gewoon sepia houd, haha!
Om het dan anders te verwoorden; Sandyislief, je hebt een mislukte zilvergrijze hamster :+
(Maar wel ene hele leuke, wil er nog altijd eentje!)

@kiwiwitje, ach nouja, als jij het niet erg vind en je hamsters hier gelukkig mee zijn is dat ook de juiste keuze!

Ik ga even eten, antwoord daarna weer! :)


Haha aah mislukte Dustie.. Haha nee maakt mij niks uit. Ik kies mijn hamsters niet op kleur maar ze moeten me gewoon aanspreken. En aangezien ik er niet mee fok doet het er ook niet toe.

AlwaysH

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 12:47

@Crista, toch heb ik tot nu toe maar een Syr gehad die echt vals wat, de ander die probeerde je gewoon vaak uit, was verder niet agressief. :+

Ik ga nu de video opnemen over het gereed maken van een oude kooi voor een nieuwe hamster!

AlwaysH

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 14:49

Alles ontsmet, kooi met allesreiniger en de rest met warm water en Dettol Multi-reiniger ivm chemische irritaties! Zo meteen naar de Ranzijn voor de laatste dingen en misschien aanbiedingen!

Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 14:56

Wat is de maat eigenlijk van je bak? Zou iets van 60x30x30/60x40x40 ook groot genoeg zijn voor een goudhamster? Ik zit nu met het idee dat omdat ze een terra hebben van 100x50x50(of 100 x40x40) een aqua van de eerste maten te klein zouden zijn. Of ben ik gewoon een zeur en kan het best? :o

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 15:02

60x30x30 is te klein voor een goudhamster. En er moet ook een rad met doorsnede van 28/30 cm in passen.

AlwaysH

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 15:02

Deze is 90x30/35?x50cm en vond ik eigenlijk al te klein voor een Syr, dus jouw vraag zou mijn antwoord ook nee geven. 100x50x50 is een hele mooie maat, evenals 100x40x40.
Hoe groter hoe beter! En de minimale afmeting voor een Syr zijn tegenwoordig volgens mij 60/70x30/40cm (?), dus dan is die 60x30x30 niet echt aan te raden.

En inderdaad, er moet nog een rad of saucer van 25/30 cm in passen, dat neemt al ontzettend veel ruimte in natuurlijk.

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 15:07

Ja daarom dus.. we hadden gelukkig nog glazen terra's van 100. maar ja die profielen,, die oranje/gele knaagt ze steeds kapot.. :P

AlwaysH

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 15:10

Kan je er niks beschermend omheen vastmaken? Of iets waardoor ze er niet bij kan?