[VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: [VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 00:22

Lilly potter is de moeder van Harry Potter :)
Maar volgens mijn zijn de Lilly en Harry van Ts geen familie;)

AlwaysH

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 00:22

Lily is in Harry Potter de moeder van Harry. :Y)

Daphne__
Berichten: 12485
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 00:37

Haha ja dat klopt helemaal :P De hamsters zijn verder geen familie van elkaar.

stalmilagro

Berichten: 2739
Geregistreerd: 10-06-08
Woonplaats: T oosten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:29

Oké nu voel ik me best wel heel blond, maar heb gewoon al heel lang geen harry potter meer gezien :P

Daphne__
Berichten: 12485
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 01:09

Afbeelding
Afbeelding

<3 <3

J0anieke

Berichten: 4934
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 09:50

Aaah wat schattig! <3

Onze verhuizing loopt een beetje uit, hoop zondag toch wel helemaal over te zijn... Ben al allemaal leuke spulletjes aan het aanschaffen voor het hamstertje, vriendlief is nog niet heel erg blij met al die extra dozen aan 'troep'... _O-

stalmilagro

Berichten: 2739
Geregistreerd: 10-06-08
Woonplaats: T oosten!

Re: [VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:50

Ohww knappies!

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: [VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:42

Wauw zo mooi!!!

Daphne__
Berichten: 12485
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 03:34

Echt genieten die kleintjes <3 Steeds als ik een kijkje neem en ze zijn weer een stukje hariger oid dan ben ik zo blij *\o/* Dat gaat nooit over, hoeveel nesten er ook geweest zijn.
Zo te zien zijn het 2x Zwart DS, 1x Zilversepia DS, 1x Off white en 1x??? 3x Vrouw, 2x Man.


Geen probleem hoor Joanieke! De andere Mandarijn is er ook nog, die word 24 december pas opgehaald. Doe daar niet moeilijk over :D
Haha daarom loopt het natuurlijk uit, al jouw hamsterspul :))

Het laatste nest van 2016! *\o/*
Afbeelding

J0anieke

Berichten: 4934
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 09:40

We zijn intussen toch aardig opgeschoten! Alleen het bed en de koelkast moet nog over.. We hadden vertraging door de vloer, niet genoeg laminaat waardoor we op het laatst nog vloerbedekking moesten bestellen met een levertijd van 7 dagen.. :+
De nodige grapjes waren gister ook gemaakt door de verhuizers 'allemaal glasscherven in de bus' 'hamster los laten lopen in de tuin, schilpadden zijn veel cooler'... Na, denk dat mn vriend hem uiteindelijk wel leuk gaat vinden, vooral als het verblijf helemaal klaar is.. <3

Je gaat wel echt super hard met al je nestjes zeg, jeetje wat een hoop! Maar oh zo schattig...

AlwaysH

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:59

Zilversepia is een best oude term voor een zilver kleur met niet goed genetische onderbouwde beige. Ik weet niet of je die term bedoelt maar die wordt vrijwelniet gebruikt.

stalmilagro

Berichten: 2739
Geregistreerd: 10-06-08
Woonplaats: T oosten!

Re: [VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:03

Ik hoor die benaming regelmatig, dus dat zal best meevallen :)

AlwaysH

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:04

Niet onder de fokkers. :D
Zo is het mij geleerd, omdat ik ook altijd Sepia zei.

stalmilagro

Berichten: 2739
Geregistreerd: 10-06-08
Woonplaats: T oosten!

Re: [VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:09

Ga maar googlen dan kom je ze ook bij fokkers ook gewoon tegen :) als men maar wel weet wat er bedoeld dan is er niks aan de hand :P

Daphne__
Berichten: 12485
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 19:19

Zilversepia is echt de goede naam hoor. Je hebt donkersepia, bruin met lichte kringen om de ogen en Zilversepia, grijsachtig met lichte kringen om de ogen :)

Heeft dus ook niks te maken met de kleur die ze vroeger 'Sepia' noemden. Het is de kleur die een hamster is als hij Crème, Zilvergrijs en Umbrous samen is.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: [VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:20

En weer een kluwen wurmpjes <3

Daphne__
Berichten: 12485
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 19:54

Kijk, dit is een Zilversepia. Heel anders dan een Zilvergrijze (Zilver''Sepia'').
Afbeelding
Dat is ook meteen Harry Potter, de vader van dat nest <3


Hoef me niet te vervelen met de nestjes. Zeker als ze tam gemaakt moeten worden :)) Denk soms wel, wat zullen mensen wel niet denken.. Maar een hamster mag 2 nesten krijgen, maar boven 1 jaar is het risico te groot. Dus je fokt 2 nesten in 1 jaar bij een vrouwtje, als dat van waarde is uiteraard, soms vind ik 1 nest prima. Maar als je dan bijv 10 vrouwen hebt van dezelfde leeftijd, dan zit je snel met meerdere nesten kort op elkaar.

Daphne__
Berichten: 12485
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 22:42

2 Mooie mannen <3 De onderste blijft. Hij heet Hiawatha :') Met dank aan mijn moeder... _O-
Afbeelding
Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 23:07

(Vat me nou niet verkeerd op, ik gebruikte de termen ook altijd zo maar de kleuren zijn zwak en daarom zeg ik het)

Het interesseert mij vrij weinig dat er fokkers zijn die het wel gebruiken, het bestaat, maar het is net als mandarijn een 'slechte' kleur. Omdat de crème of beige niet goed doorkleurt. Met een mooie sepia met zwarte, witte of grijze 'schijn' is niks mis maar zogenaamd wel wanneer er bruin in zit dat dus zwak doorkleurt.
Als ze er zo uitzien is het wel gewoon die kleur, maar het is meestal niet de bedoeling dat hij doorkleurt.
Heb er laatst wat over geschreven.

Ik ga helaas wel ontstippen want ik vind het niet prettig dat dit topic zo loopt. Je zal alle goeie bedoelingen hebben, maar ik ga alleen in de andere topics meepraten! :)

Daphne__
Berichten: 12485
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 23:20

Als je iemand commentaar geef, weet dan zelf wel waar je het over hebt aub. In dit geval heb ik idd liever dat je dit topic verlaat :j

AlwaysH

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:59

Jammer dit, helaas heb je daar geen zeggenschap over en kan ik nou niet echt zeggen dat je je zelf hebt verdiept in de kleur sepia. Ik l*l niet zomaar wat hoor, heb er enkele maanden geleden verschillende fokkers voor ondervraagd.

Daphne__
Berichten: 12485
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 01:06

AlwaysH schreef:
Jammer dit, helaas heb je daar geen zeggenschap over en kan ik nou niet echt zeggen dat je je zelf hebt verdiept in de kleur sepia. Ik l*l niet zomaar wat hoor, heb er enkele maanden geleden verschillende fokkers voor ondervraagd.


Van mij mag je blijven, maar je zei zelf dat je weg wou en dat vind ik niet erg. Dat is alles ;)


Je zit vast wel op het hamsterforum? Dan heb je bij deze toestemming om mijn fotos te plaatsen en te vragen welke kleur dat is. Vermeld er gerust bij, dat ik zeg dat het een zilversepia is.

AlwaysH

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 01:16

Ik zeg dan ook -als je mijn bericht goed intepreteert- dat het zo heet maar die genoemde (sepia) keurslager moet meer benoemd wordt omdat het geen losse kleuren zijn. Je ha voorheen meerdere sepia's omdat je door inkruizen met andere dominante en niet dominante kleuren een gloed kreeg. Dat was dan dus grijs, bruin, etc.

Dat is als het goed is de reden dat die termen niet meer gebruikt horen te worden.

En nee, het hamsterforum ben ik niet op aangemeld, omdat ik mijn inloggenniet meer weet. Vind ik ook niet noodzakelijk trouwens.

Daphne__
Berichten: 12485
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 01:26

Maar jij hebt het echt over een andere kleur! Dat probeer ik je nu net duidelijk te maken.

Ik vind het eigenlijk nogal wat om openbaar iemand te beschuldigen van geen kennis hebben, maar als je het risico loopt om van anderen te horen dat jij er naast zit, dan opeens is het niet noodzakelijk om meer meningen te horen.

Maar trouwens, hoe noem je deze kleur dan wel volgens jou? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.

AlwaysH

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 01:57

Ik heb geen foto, maar ik gok zo wel zilvergrijs. Maar dat hangt er helemaal vanaf wat jij dan weer bedoelt met zilver sepia.

Overigens snap ik je reactie niet, ik heb het toch niet over jouw kennis gehad?