Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 15:49

Hier werkten de banden met kralen niet. Seresto banden werken als een tierelier. :) Niet zo mooi, maar goed, het werkt en daar gaat het om.

Veel plezier op vakantie Fabster! Het ziet er prachtig uit daar <3

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 15:59

Oh, heerlijk om Marcus zo te zien genieten! Nog veel plezier op vakantie Fabster.

Ik heb vrijdag met Zino mijn TAP (toelating agility proef) behaald. Hier in België hebben we dat blijkbaar nodig voor we mogen meedoen aan wedstrijden. Al zal dat nog eerst wat oefenen worden. De TAP zijn gewoon rechte lijnen met alle toestellen. Door stress toch een paar foutjes gemaakt, maar kunnen herstellen en van de eerste keer geslaagd :)

En Galia mag dadelijk op controle 5,5 weken na haar operatie. Hopelijk mogen we terug opbouwen met wandelen. Ze heeft er echt genoeg van om stil te liggen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:39

We zijn inmiddels weer thuis. ZhuZhu had vóór de vakantie een enorme hotspot in haar oksel. Antibiotica gehad en kap en T-shirt aan. Het vrij snel al goed, maar toch de kap op gehouden (en het T-shirt aan, tot alle laatste restjes weg waren. Eergisteren de kap afgelaten in de nacht (overdag was het al af), maar T-shirt nig aan. Gisteren toch weer een klein plekje. Nu meer richting voorkant. Dus kap weer op. T-shirt niet, want zat nu toch aan de voorkant en kan ze niet krabben, dacht ik..... nu echt alles open _-:( . Het ziet er echt vreselijk uit. Dus nu kap, sokken en straks ook weer T-shirt (hangt nog aan de lijn) en morgen weer naar de da. Wat een ellende. Ik snap er niks van -O-

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:56

Ach wat sneu! Kan ook zo heftig zijn he..

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:43

Vreselijk

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:35

Arme ZhuZhu, hopelijk heelt het snel en blijft ze er nu eindelijk vanaf.
Tara had een wondje op haar flank, die eindelijk dicht was en die heeft ze nu dus ook opengebeten. Baal er flink van, maar ze krijgt nu dus toch maar haar rompertje aan (had ik nog liggen van haar sterillisatie)

Jorinda, hier werkte seresto dus niet zo goed bij Tara. Ik moest er elke dag nog zo'n 5 tot 10 teken van haar afhalen..

GigiGlitter

Berichten: 162
Geregistreerd: 07-01-19
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 16:08

Die kralen kettingen zijn echt onzin.. := Gewoon een goed middel halen bij de dierenarts.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 16:19

Arme Zhu...

Kralen zijn uiteraard kwats, die gaan echt geen parasieten weg houden, dan wist ik het wel, lag er ook rij voor mijn deur tegen de mieren of zo.

Hier ook seresto band en anders advantage of advantix afh. van het seizoen.
En ja, ook dan vind ik wel eens teken als ze net het bos uit komt, logisch, ze vallen niet ter plekke dood bij het zien van een hond met een band om (zou ik wel waarderen), maar voorkomt dat groot deel aanhecht en wat aanhecht snel doodgaat, voordat ze besmettingen over brengen.
Verder hou ik mijn hond graag vlo vrij en op stal lopen 3 semi wilde stalkatten en een vlooienbaal van een hond, dus die van mij zit echt wel strak in het gif hoef ze niet mee naar huis. Vorig jaar sprongen de vlooien in het stro, bah bah bah. waar de hond veel lag. De katten ontvlo ik, maar de hond (grote) wordt me echt te duur.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 16:31

Vandaag naar de dierenarts geweest om Marlin en Buusya in te laten enten.
Aangezien het de eerste keer was dat ik met Buusya naar de dierenarts ben geweest, heeft de dierenarts de chip gecontroleerd van Buusya. Maar nu bleek het chip nummer niet te kloppen met het nummer in het paspoort.
Maar het kan niet dat ze met een niet kloppend nummer en paspoort naar Nederland is gekomen. Want er wordt hardstikke streng gecontroleerd op Schiphol.
Waarschijnlijk heeft ze dus 2 chips. Morgen even terug naar de dierenarts om te kijken of ze de andere ook kunnen vinden.
Echt weer iets voor Buusya :D

GigiGlitter

Berichten: 162
Geregistreerd: 07-01-19
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 16:35

TinkerTreas schreef:
Vandaag naar de dierenarts geweest om Marlin en Buusya in te laten enten.
Aangezien het de eerste keer was dat ik met Buusya naar de dierenarts ben geweest, heeft de dierenarts de chip gecontroleerd van Buusya. Maar nu bleek het chip nummer niet te kloppen met het nummer in het paspoort.
Maar het kan niet dat ze met een niet kloppend nummer en paspoort naar Nederland is gekomen. Want er wordt hardstikke streng gecontroleerd op Schiphol.
Waarschijnlijk heeft ze dus 2 chips. Morgen even terug naar de dierenarts om te kijken of ze de andere ook kunnen vinden.
Echt weer iets voor Buusya :D


Waarom hebben ze niet meteen gezocht naar de tweede chip? Of denk ik nu raar haha.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 16:50

GigiGlitter schreef:
TinkerTreas schreef:
Vandaag naar de dierenarts geweest om Marlin en Buusya in te laten enten.
Aangezien het de eerste keer was dat ik met Buusya naar de dierenarts ben geweest, heeft de dierenarts de chip gecontroleerd van Buusya. Maar nu bleek het chip nummer niet te kloppen met het nummer in het paspoort.
Maar het kan niet dat ze met een niet kloppend nummer en paspoort naar Nederland is gekomen. Want er wordt hardstikke streng gecontroleerd op Schiphol.
Waarschijnlijk heeft ze dus 2 chips. Morgen even terug naar de dierenarts om te kijken of ze de andere ook kunnen vinden.
Echt weer iets voor Buusya :D


Waarom hebben ze niet meteen gezocht naar de tweede chip? Of denk ik nu raar haha.

Nee, je denkt helemaal niet raar. Ik heb zelf helemaal niet stilgestaan bij de mogelijkheid dat ze er 2 zou hebben. Daar kwam de organisatie mee.
En de dierenarts bleef maar volhouden dat de papieren niet klopten en dat ik de verkeerde hond mee had gekregen, of het verkeerde paspoort. Ook al zei ik dat dat eigenlijk niet mogelijk was met de controle op Schiphol.
Als het niet klopte op Schiphol had ze in quarantaine gemoeten.
Dierenarts zal het niet zo op buitenlandse honden en organisaties hebben denk ik.

GigiGlitter

Berichten: 162
Geregistreerd: 07-01-19
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:09

TinkerTreas schreef:
Nee, je denkt helemaal niet raar. Ik heb zelf helemaal niet stilgestaan bij de mogelijkheid dat ze er 2 zou hebben. Daar kwam de organisatie mee.
En de dierenarts bleef maar volhouden dat de papieren niet klopten en dat ik de verkeerde hond mee had gekregen, of het verkeerde paspoort. Ook al zei ik dat dat eigenlijk niet mogelijk was met de controle op Schiphol.
Als het niet klopte op Schiphol had ze in quarantaine gemoeten.
Dierenarts zal het niet zo op buitenlandse honden en organisaties hebben denk ik.


Ah, vandaar. Ik begrijp het!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 20:44

TinkerTreas schreef:
Vandaag naar de dierenarts geweest om Marlin en Buusya in te laten enten.
Aangezien het de eerste keer was dat ik met Buusya naar de dierenarts ben geweest, heeft de dierenarts de chip gecontroleerd van Buusya. Maar nu bleek het chip nummer niet te kloppen met het nummer in het paspoort.
Maar het kan niet dat ze met een niet kloppend nummer en paspoort naar Nederland is gekomen. Want er wordt hardstikke streng gecontroleerd op Schiphol.
Waarschijnlijk heeft ze dus 2 chips. Morgen even terug naar de dierenarts om te kijken of ze de andere ook kunnen vinden.
Echt weer iets voor Buusya :D

Ik krijg net precies dezelfde nelding van de mensen die Korra hebben geadopteerd. Korra bleek bij nader onderzoek 2 chips te hebben. Meldt t even bij Annette. Want dasr mogen ze wel iets beter op letten in Rusland.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 23:45

Fabster schreef:
TinkerTreas schreef:
Vandaag naar de dierenarts geweest om Marlin en Buusya in te laten enten.
Aangezien het de eerste keer was dat ik met Buusya naar de dierenarts ben geweest, heeft de dierenarts de chip gecontroleerd van Buusya. Maar nu bleek het chip nummer niet te kloppen met het nummer in het paspoort.
Maar het kan niet dat ze met een niet kloppend nummer en paspoort naar Nederland is gekomen. Want er wordt hardstikke streng gecontroleerd op Schiphol.
Waarschijnlijk heeft ze dus 2 chips. Morgen even terug naar de dierenarts om te kijken of ze de andere ook kunnen vinden.
Echt weer iets voor Buusya :D

Ik krijg net precies dezelfde nelding van de mensen die Korra hebben geadopteerd. Korra bleek bij nader onderzoek 2 chips te hebben. Meldt t even bij Annette. Want dasr mogen ze wel iets beter op letten in Rusland.


Ik zal het inderdaad even melden. Zouden die chips niet goed werken dan? Dat ze ze in Rusland niet kunnen vinden....

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 07:36

Ik heb echt geen idee. Mss kijken ze helemaal niet naar een bestaande chip en gooien ze er voor het reizen gewoon een nieuwe in. Maar onhandig is het wel.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 10:18

Hoe is het nu met jullie honden?

Marlin en Buusya doen het goed, al blijft het wandelen aan de riem en vooral door de bebouwde kom erg spannend voor Marlin.
Maar 7 juni krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis, dan verhuis ik naar de andere kant van het dorp. En dan ben ik binnen 5 minuten in een vrij groot losloop gebied, dit is een parkje achter de huizen langs. Maar als je doorloopt en je steekt de weg over kom je bij een groot stuk duin waar de honden het hele jaar door los mogen, en je kan via dit stuk helemaal doorlopen naar strand met de hond los (alleen een parkeerterrein oversteken en 1 fietspad in duin).
En als ik die weg niet oversteek, maar links ga dan kom ik na 5 minuten (aangelijnd) in het grote duin. Hier kun je helemaal heerlijk wandelen, alleen mogen ze hier alleen buiten het broedseizoen los.
Dus wat betreft wandelen ga ik er zeker op vooruit.
Ik hoop dat Marlin in dit huis ook wat minder prikkels krijgt. Want hier ziet hij alles en we hebben hier een speeltuin voor de deur, waar hij erg onrustig van wordt. Zeker als mijn kinderen buiten spelen, die hoort hij dan natuurlijk steeds en hij wil graag dat iedereen bij elkaar blijft.
Bij het nieuwe huis kan hij buiten minder zien (woonkamer aan de achterkant van het huis). En geen speeltuin vlak voor de deur. Maar wel een enorme leuke omgeving voor de kinderen en een leuke speeltuin op 2 minuten lopen.
Dit betekent dat ik langer met de jongste mee naar buiten zal moeten als dat ik met mijn oudste 2 heb gedaan, maar dat maakt niet uit.

Ik heb er echt zin in. Alleen het verhuizen zelf niet, haha.
Ik neem de honden gewoon steeds mee met klussen, zodat ze vast aan het nieuwe huis kunnen wennen.
Hebben jullie nog tips om het voor de honden met zo min mogelijk stress te laten verlopen?
Voor Buusya ben ik niet zo bang, maar Marlin is een stresskip.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 17:15

TinkerTreas schreef:
Hoe is het nu met jullie honden?

Marlin en Buusya doen het goed, al blijft het wandelen aan de riem en vooral door de bebouwde kom erg spannend voor Marlin.
Maar 7 juni krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis, dan verhuis ik naar de andere kant van het dorp. En dan ben ik binnen 5 minuten in een vrij groot losloop gebied, dit is een parkje achter de huizen langs. Maar als je doorloopt en je steekt de weg over kom je bij een groot stuk duin waar de honden het hele jaar door los mogen, en je kan via dit stuk helemaal doorlopen naar strand met de hond los (alleen een parkeerterrein oversteken en 1 fietspad in duin).
En als ik die weg niet oversteek, maar links ga dan kom ik na 5 minuten (aangelijnd) in het grote duin. Hier kun je helemaal heerlijk wandelen, alleen mogen ze hier alleen buiten het broedseizoen los.
Dus wat betreft wandelen ga ik er zeker op vooruit.
Ik hoop dat Marlin in dit huis ook wat minder prikkels krijgt. Want hier ziet hij alles en we hebben hier een speeltuin voor de deur, waar hij erg onrustig van wordt. Zeker als mijn kinderen buiten spelen, die hoort hij dan natuurlijk steeds en hij wil graag dat iedereen bij elkaar blijft.
Bij het nieuwe huis kan hij buiten minder zien (woonkamer aan de achterkant van het huis). En geen speeltuin vlak voor de deur. Maar wel een enorme leuke omgeving voor de kinderen en een leuke speeltuin op 2 minuten lopen.
Dit betekent dat ik langer met de jongste mee naar buiten zal moeten als dat ik met mijn oudste 2 heb gedaan, maar dat maakt niet uit.

Ik heb er echt zin in. Alleen het verhuizen zelf niet, haha.
Ik neem de honden gewoon steeds mee met klussen, zodat ze vast aan het nieuwe huis kunnen wennen.
Hebben jullie nog tips om het voor de honden met zo min mogelijk stress te laten verlopen?
Voor Buusya ben ik niet zo bang, maar Marlin is een stresskip.


Tip.. niet al je oude meubels en kleedjes etc meteen weg doen als je gaat verhuizen (sommige mensen schaffen dan zo ongeveer compleet niwue interieur aan), maar neem aantal oude meubeltjes etc. mee, vooral bv stoel waar op of onder hond altijd ligt of kat of kleed of zo.. Die parkeer je dan gewoon in ej woning en gooi je dan als ze wel goed gewend zijn pas weg.

Veel plezier in je nieuwe huis, klinkt vedrer goed.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 18:38

Ik heb nog niet zo lang een nieuwe bank, dus die gaat sowieso mee. En hun manden gaan ook gewoon mee.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 07:05

Wat lekker, Tinkertreas! Klinkt goed. Ik heb geen tips. Maar spulletjes mee van je oude huis lijkt een goeie. Ik ben met mijn vorige honden vaak verhuisd. Nooit een probleem. Alhoewel we na 2 jaar eens terug waren in ons eerste huis, waar we met de hond begonnen. Die wilde daarna niet meer weg. Blijkbaar vond ze het daar toch het beste.

ZhuZhu gaat nu wel goed, maar nog altijd een T-shirt aan. Ze zit nooit meer aan die plek waar die hotspot zat, behalve als het T-shirt uit gaat. Mss voelt het wel gek. De kap blijft ook op in de nacht. Tot al het haar gewoon weer aangegroeid is. Als ik met een schoon T-shirt kom, steekt ze ook zelf haar kop er in. Ze vindt het blijkbaar niet erg.

Marcus is een ander verhaal. Daar is wel iets mis. Hij heeft zo n jeuk én het is een dwangneuroot. Gevolg: hij krabt zichzelf helemaal kapot, hij valt af en nu wordt hij ook echt moe. Maar ook last van zijn ogen en oren en door al dat gedoe nu ook nog een bloedoor. Dus met de da al een plan de campagne aan het bedenken, want zo kan het niet doorgaan. Als eerste ga ik kijken voor een voedselallergie. Dus speciaal voer besteld en hopelijk doet dat wat. Maar wat een toestand... -O-

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 09:57

Fabster: voedselallergie klinkt heel logisch, misschien ook pollenallergie? Die zijn ook weer hevig aanwezig

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:58

Wat sneu van Marcus zeg. Hij was negatief getest op leishmania toch?
Misschien dan inderdaad een allergie. Hoewel stress natuurlijk ook een hoop ellende kan veroorzaken.
Hoe gaat het tussen Zhu Zhu en Marcus?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:24

_classic schreef:
Fabster: voedselallergie klinkt heel logisch, misschien ook pollenallergie? Die zijn ook weer hevig aanwezig


Ja, kan natuurlijk ook. Maar 1 ding tegelijk testen, maar. Of msstoch nog een allergietest erbij. Even over nadenken. Want het is een hele dure hond zo

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:29

TinkerTreas schreef:
Wat sneu van Marcus zeg. Hij was negatief getest op leishmania toch?
Misschien dan inderdaad een allergie. Hoewel stress natuurlijk ook een hoop ellende kan veroorzaken.
Hoe gaat het tussen Zhu Zhu en Marcus?


Stress is ook. Maar ik heb m gewassen met anti jeuk shampoo en dat leek wel iets te helpen. Dus los van de stress is er ook jeuk.

Marcus en ZhuZhu.... tja, moeilijk te zeggen. En was even een periode dat ZhuZhu wel graag met hem wou spelen. Hij deed dan keurig even mee en dat was gezellig. Maar hij werd een keer te enthousiast en dat vond ZhuZhu niet leuk, dus toen was het over. Nu pikt hij steeds haar slaapplek in, dus dat vindt ZhuZhu ook niet leuk. Dus ze levennu gewoon naast elkaar. Laatst wou ZhuZhu wel weer even spelen, maar Marcus lijkt ook erg moe. Dus die had geen zin.

Dus laten we zeggen, dat het niet het koppel van het jaar is. Maar wie weet hoe het straks gaat als hij zich beter voelt.

Leishmaniatest was inderdaad negatief. Heb pas een tweede test gedaan en die was ook negatief. Nou is dat niet waterdicht, maar net allerlei symptomen nu, had daar wel wat uit moeten komen, denk ik dan. Dus ik ga er van uit dat dat het niet is. Maar hij is wel zielig zo.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:03

Met al die klachten zou Leish er wel uit moeten komen ja.

Ook wel logisch dat Marcus moe is. Jeuk vreet energie natuurlijk.
Hopelijk vinden jullie snel de oorzaak en kunnen jullie het oplossen, want dit is wel erg sneu natuurlijk.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:06

TinkerTreas schreef:
Met al die klachten zou Leish er wel uit moeten komen ja.

Ook wel logisch dat Marcus moe is. Jeuk vreet energie natuurlijk.
Hopelijk vinden jullie snel de oorzaak en kunnen jullie het oplossen, want dit is wel erg sneu natuurlijk.


Ja. Net bloeduitslagen binnen en zijn organen zijn goed. Moet alleen de rode en witte bloedcellen opnieuw doen. Heel gesprek met de da, maar dat wordt m ook niet. Volgende week is mijn eigen da weer terug. Gaan we er nog wel een keer doorheen. Kan hem in ieder geval spul geven tegen de stress, ga beginnen met het uitsluitdieet ( als het voer binnen komt) en op aanraden vd da daarna pas een allergietest.

Hij zat trouwens wel erg laag in zijn Kalium. De oorzaken die bekend zijn waarom dat is, heeft hij allemaal niet (suikerziekte, overgeven/diarree en nog een paar dingen). Dus waar dat nou weer vandaan komt?

Hij valt wel steeds een beetje af. Op internet vind ik, dat dat door stress en jeuk kan komen. Deze da vond dat niet. Dus tja....