[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tigress

Berichten: 8946
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 22:55

Jackytje, wat een antennes toen al zeg _O- Hier blijft het nog niet echt staan nee. Tenzij ik het tijdens zijn slaap gemasseerd heb, dan hebben ze even een paar seconden nodig om te bedenken dat ze eigenlijk nog topzwaar zijn :')

NH_ELF, wat een prachtig beessie zeg! En het mandje is al goed gekeurd, daar kon je lekker in liggen is gebleken _O-

emily, ook al zo'n mooi dier! <3

Spatter, wat leuk! Ik ben heel benieuwd wat voor sport hij straks leuk gaat vinden. Hij gaat sowieso zwemles krijgen, dus die sport kunnen we alvast afvinken :))

Kimberley, jup, that's me _O-

Lien, als mede corgi fannaat kan ik dat compleet begrijpen :)) Hier ook zo'n crazy corgi (and cat, voordat Minoes zich ondergewaardeerd voelt :')) lady :P

Claudia, Ahw, mooie Jazz <3 Bedankt :D

-
Nou, hier dan vandaag :D
Vanmorgen vroeg om 8 uur vertrokken we richting Soest. Een rit van ongeveer 1 uur en 3 kwartier, waar we achteraf maar anderhalf uur over hebben gedaan vandaag. Het zat ons mee, alles reed heerlijk door :D
Eenmaal aangekomen werden we al begroet door het ontvangstcomité. De vier overgebleven pups, Ariël en Bindi lieten duidelijk merken dat er bezoekers waren. Na een kriebelronde zijn we lekker neergeploft op de stoelen, om te gaan genieten van een bakje koffie in het zonnetje. De pups speelden nog lekker, en vielen vervolgens onder de stoelen in slaap. Echt heerlijk <3
Toen was het moment aangebroken...contract ondertekend. Ik heb nu écht mijn eigen pupje! *\o/* Alles doorgenomen, enting, titerbepaling, en een prachtig kado. Een puppypakket met lekkers, een fleece deken uit het nest, wat speeltjes, en 2,5 kilo aan vlees. Aangezien mijn zwager rond een uur of 1/half twee de auto weer moest gebruiken, besloten we rond kwart voor elf dat we die kant uit moesten, weer terug naar Groningen/Friesland. Mijn god, wat een hartbrekend moment ;( Alsof je een kind bij een moeder vandaan haalt. Wat een geweldige zorgen heeft zij gehad om de pups, stuk voor stuk. En wat een fijn gevoel dat mijn vent al zo'n goede start in het leven heeft gekregen!
Na het korte afscheid, kwamen de tranen. Dat was wederzijds, want toen zij ging, moest ik ook ;( Met tranen in de ogen namen we afscheid en reden we weg. De stamboom brengt ze persoonlijk langs aangezien ze toch in onze richting moet zijn dan. Leuk, kan ze meteen zien waar hij terecht is gekomen :j
Eerst was hij nog wat onwennig, lag veel te piepen. Na een kwartiertje ben ik begonnen met hem op zijn neusje te kriebelen, waarna hij in slaap viel. Ongeveer een uurtje later werd hij weer wat wakker en begon weer te piepen. Aangezien hij al heel goed aan kan geven wanneer hij wat moet, hebben we besloten de benen te strekken bij een tankstation en hem vervolgens maar meteen uit te laten. Ja hoor, dikke plas _O_ Netjes aangegeven dus, en met een lege blaas ging onze reis weer verder.
Het tweede deel van de reis was rustig, meneer lag in een coma _O- Jeetje wat kan hij diep slapen zeg :')
Na een uurtje thuis te zijn geweest, gingen we nog even op pad. ''Kleding'' shoppen :D Een oranje/zwart tuigje en een blauw halsbandje verder vervolgden wij onze weg weer terug naar huis.
Meneer is trouwens een best baasje hoor...jeetje. Hij was wat moe (logisch natuurlijk :P) en het passen duurde hem te lang. Hij begon zich als een brompot tegen de medewerker te gedragen die ons hielp met het tuigje. Brommen dat 'ie deed _O- Ik had hem even overgepakt, waarna hij weer relaxed werd.
Thuis heeft hij nog heerlijk liggen pitten, spelen, eten, pitten, rondje lopen, nog meer pitten, en ontdekt dat onze katten gezellig zijn :j Die lopen mee als je de hond uit laat _O-
Momenteel ligt hij weer in de bench die nu op mijn kamer staat. Op de bank slapen lukt nu niet in verband met een verjaardagsfeest van mijn vader, maar gelukkig is de bench makkelijk te verplaatsen :j Nacht 1 mag nog gezellig bij mij. Mocht hij wel piepen omdat hij er eerder uit moet dan dat mijn wekker staat vannacht, dan weet ik dat snel genoeg en kan ik hem gaan uitlaten :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

saskiaojan

Berichten: 7254
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 23:01

Ahhhhhh ik vind hem zoooooo leuk! Wat een knap pupsel is het al!

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 23:06

Wat een leukerd!

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 17:24

Hij is echt al leuk :D

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 17:37

Echt grappig tigress... dat je dan zon ander beeld bij iemand hebt haha :P


Ik begin ook wel ERG gecharmeerd te raken van dit ras! Met al die fotos van andere bokkers erbij! <3 mooie beestjes!

Wat is het karakter een beetje van dit ras??

Tigress

Berichten: 8946
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 08:42

Eerste boswandeling is een feit! Gisteren voor het eerst in het bos geweest, wat een genot! <3 En de topper loopt al lekker los daar :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij doet het echt ontzettend goed! Leergierig, zoekt Storm (onze andere hond :))) op, loopt al goed mee met de wandelingetjes...gewoon nu al een droomhond <3
Afgelopen nacht heeft hij toch nog een nachtje naast me geslapen op mijn kamer. Gisternacht was hij natuurlijk helemaal uitgeteld vanwege de reis, de indrukken etc :(:) Dus vannacht nog een nachtje er achteraan geplakt. Hij was nu niet zo moe als gisteren, dus konden we nu goed zien hoe zijn slaapschema was.
Uhh, tsja :+ Half 7 heb ik hem maar wakker gemaakt _O- Toen bedacht meneer dat hij eigenlijk wel heel nodig moest plassen, en begon toen pas te piepen :') Inmiddels ligt hij weer met een vol buikje lekker te slapen. Zo grappig om te zien, want zijn oortjes vallen om als hij ligt te slapen. Dan heb je weer het idee ''zo komt hij er uit te zien'' :')

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:00

Ooooooooooh wat een schatje... SMELT! <3

Die grote poten ook _O- <3

Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:04

Wat een heerlijk brokje Corgi zeg <3 Hij is wel een stuk breder als Ophélia toen. Zal vast een mooie brede reu worden :j

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:34

Wat een fijn hondje! Gave foto's!

Lien_

Berichten: 2498
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:46

Geweldig, wat een leuke foto's! Fijn dat hij zo goed samen gaat met jullie andere hond.

JesdaJinn

Berichten: 10456
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:01

Wat een leuk hondje!
Ik heb ze alleen nog maar in bruintinten gezien. Zwart is ook erg leuk!

Jazzythecorg

Berichten: 569
Geregistreerd: 15-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:01

_KiMbErLeY_ schreef:
Echt grappig tigress... dat je dan zon ander beeld bij iemand hebt haha :P


Ik begin ook wel ERG gecharmeerd te raken van dit ras! Met al die fotos van andere bokkers erbij! <3 mooie beestjes!

Wat is het karakter een beetje van dit ras??


Karakter is geweldig.ze leren snel, zijn binnen vaak wat rustiger dan buiten.die van ons wil wel constant bij je liggen.er gaat hier ook geen dag voorbij zonder dat we hebben gelachen om jazz,ze worden dan ook vaak clowns genoemd.naar vreemde zijn ze vaak wel wat terughoudend en waaks maar dat vind ik persoonlijk wel fijn.als ze de mensen eenmaal vaker hebben gezien zijn ze niet meer weg te slaan bij je.voor kinderen zijn ze zo lief,jazz is echt beste maatjes met onze zoon van 7.met andere honden ook nog nooit problemen gehad ze vind bijna alles en iedereen leuk,je kunt er niet meer over straat zonder aangesproken te worden,iedereen vraagt wat voor en ras het is en dat ze zo schattig is haha.zo dat is een heel verhaal geworden, mocht je nog vragen hebben stuur me gerust een pb.

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:15

Duidelijk Claudia, klinkt als goede eigenschappen!! :))

Lijkt me leuk zo'n hondje!! Jammer dat ik er noet genoeg tijd aan kan besteden maar wie weet voor later... :D

ina_1994

Berichten: 551
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 08:37

En ik dacht al hmmm jij kwam mij zo bekend voor in Bakkeveen, nu weet ik het weer, hihi :D

Knappe Jarvis <3

Wij waren afgelopen zaterdag ook Bakkeveen, herken je mijn vrolijke stuiterbal nog :+
Afbeelding

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 21:33

Ohhh hij is zo leuk <3 Ik ga 'm jatten :D <3

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 21:53

Ik ga ook volgen marin!
Wat een leukerd :9

Tigress

Berichten: 8946
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 14:08

ina_1994 schreef:
En ik dacht al hmmm jij kwam mij zo bekend voor in Bakkeveen, nu weet ik het weer, hihi :D

Knappe Jarvis <3

Wij waren afgelopen zaterdag ook Bakkeveen, herken je mijn vrolijke stuiterbal nog :+
[ Afbeelding ]

Jaaa! Nu je het zegt _O- Jeetje, wat een toeval! :))
Leuk je daar weer eens gezien te hebben :D

Hier inmiddels alweer bijna een week verder...jeetje, wat vliegt de tijd weer!
Jarvis heeft al veel geleerd (uit piemels komt geen melk, en de betreffende reu kan het niet zo waarderen dat dat wordt uitgeprobeerd :Y) ), hij kan inmiddels zitten en liggen op commando, en het ''kom voor'' wordt druk geoefend :j Verder had meneer zo zijn problemen met het lopen aan de lijn. In de rem, en geen stap meer willen verzetten. De afgelopen paar dagen dingen uitgeprobeerd, wat wil wel en niet...
Afijn, met vrolijk doen, zijn naam roepen, piepgeluidjes maken, speeltjes mee, koekjes mee en negeren kwam ik niks verder. Het was elke keer dezelfde ''strijd''. Uiteindelijk liep hij dan wel mee, maar niet van harte. Vanmiddag weer een blokje om gedaan, waarna ik besloot een andere aanpak te gebruiken.
Jarv ging weer in de ankers, weer hetzelfde geintje. Hij keek me aan, waarna ik ineens riep ''kom op vent, we gaan door''. Schijnbaar zat daar iets van daadkracht in wat hij zocht, want vanaf dat punt heeft hij de hele wandeling meegelopen zonder te blijven zitten _O- Kleine mijlpaal dus *\o/*
Volgende week gaan we ook beginnen met de puppycursus. Ze waren deze week nog op vakantie, dus vanaf komende week kan ik instromen.
De dappere dodo ontdekt de wereld flink (vooral met zijn tandjes :') ). Mijn moeder heeft laatst al op de stoel gestaan omdat iemand haar tenen wilde pakken _O- :D
Oh oh oh, en hij heeft gezwommen :D Deed het super! Kontje mooi omhoog. Dat vergt wat training en dan zwemt hij heerlijk bij het zwembad straks :D Daarna waren we wel ranzig. Jarv besloot zich te drogen met modder, en was vervolgens zo moe dat ik hem mocht tillen. Dat werd dus een grondige douchebeurt voor ons beiden :')

Nog even wat fotospam, en dan maak ik mij zometeen klaar voor werk, kan hij lekker blijven luieren bij mijn moeder :P

Beste maatjes <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



In het bos veiligheid opzoeken bij iemand die bij ons stond. Daar kwamen die grote spelende honden niet _O-
Afbeelding

Koppie <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En verder nog wat foto's van afgelopen dinsdagavond en vandaag :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SayaJones

Berichten: 11939
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:38

Hahaha wat een lekker boefje :')
Heerlijk om die verhalen te lezen!

Avelienvd

Berichten: 7224
Geregistreerd: 28-12-04

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:42

Heerlijk dier is het zeg!

Tigress

Berichten: 8946
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 12:09

Zo jammer dat ik geen beeldmateriaal heb omdat ik bij hem in het water lag, maar we hebben gezwommen _O-
Hopsakee, zwemvestje aan en gaan met die banaan Afbeelding :')

Afijn, hij deed het super :D Dus ik ben trots op hem. Daarna was hij he-le-maal uitgeteld _O-
Morgen is hij alweer 10 weekjes oud. Oortjes staan nog steeds niet omhoog, maar blijven wel steeds langer staan, dus dat komt vast wel goed.

We zijn deze week om 7 uur 's morgens al bij het bos geweest, een beetje de warmte voor blijven. Dat was het zeker waard!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna heeft meneer liggen spelen en rollen in de heide, en werd hij heerlijk ranzig _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(bij bovenstaande foto's inmiddels al iets schoner :)))

Oh, en vanmiddag gaan we naar de DA in Drachten toe, daar gaat hij zijn tweede titerbepaling krijgen. Vanavond tevens puppycursus, zin in! :D Hopelijk leert hij dan dat goed meelopen aan de riem écht wel leuk kan zijn. Over de eerste 20 meter van onze wandeling betwijfelt hij zich dat nog zo erg, dat we over dat stuk al gauw 5 minuten doen :') Na dat stuk kan ik hem motiveren om te zeggen dat we gaan, maar daarvoor...nupe, nein, no, nada. Een beetje dit idee:
Afbeelding :')

Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:28

Haha, gekkerd :D Wordt al een stevig manneke. Veel succes bij de puppycursus! Hij zal het vast goed doen.

Ophélia ging bij de eerste keren wandelen ook op der kont zitten en krabben :+ Ze haatte die halsband nogal.

Ze moet hier zo'n 9 à 10 weken zijn.

Tigress

Berichten: 8946
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 15:34

Ogossie wat een smelt filmpje <3
Afbeelding
Hij is nu een echte man, geen bikkel meer. Beide balletjes zijn ingedaald
*\o/*
Hij is net getiterd door de dierenarts, nog even wachten op de uitslag :))

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 16:54

Fijn dat z'n mannelijkheid aanwezig is. :D Knappe vent. Wanneer kwam je hem nou ook alweer brengen? Oh nee wacht, ik kwam hem halen.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 18:32

Ooh, wat een onwijs schattige pup! Ik vind ze eigenlijk het leukst met de hangende oren. :o

maximosa

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: Fryslan, Dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 18:41

Mooie Jarvis. En leuk om de foto van vorige week te zien. Die met de voeten van iemand! Dat was mijn man :D, en leuk om jarvis in het echt te zien.