[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horselover22

Berichten: 651
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 10:29


_KiMbErLeY_

Berichten: 7556
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 10:32

Hahaha grappig, alleen vind ik de Jarvis corgi versie toch echt mooier!

Die uit de link zijn de gewone toch? En Jarv de Cardigan... als ik het goed onthouden heb :P

Kaatastrof

Berichten: 6275
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:11

_KiMbErLeY_ schreef:
Hahaha grappig, alleen vind ik de Jarvis corgi versie toch echt mooier!

Die uit de link zijn de gewone toch? En Jarv de Cardigan... als ik het goed onthouden heb :P

Goed onthouden idd! :D

Mensen gaan het eindelijk leren :')

Tigress

Berichten: 8949
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 19:31

yeah :))
Ja, die corgi races ken ik inderdaad :)) Lachwekkend _O-

Jarv liep al een stuk beter na de behandeling van de osteopaat, en vandaag ook nog :D
Volgende week donderdag heeft hij zijn eerste echte zwemles, dus dan gaan we zijn spiertjes weer even goed trainen :D

4 maart zal het gebeuren...dan gaan we echt op show...doodeng nog steeds, maar we doen het voor de lol :D

Qua blessure is zijn schouderblessure zelf nu genezen, maar zijn het enkel nog zijn zenuwen en biceps in de linkervoorpoot/schouder die herstellende zijn. Hij mag 27 februari weer terug naar de osteopaat, dan gaan we hem verder behandelen. 't is ook niet niks, puppy zijn :))

Roquen

Berichten: 1605
Geregistreerd: 18-12-08

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:53

Ik ben al een tijdje een stille meelezer, Jarvis is zoo leuk!

Wij willen ook een corgi. We stonden op een wachtlijst voor een puppie, maar helaas niet genoeg teefjes. Maar morgen gaan we dan eindelijk kijken bij puppies!

Tigress

Berichten: 8949
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 15:52

Roquen schreef:
Ik ben al een tijdje een stille meelezer, Jarvis is zoo leuk!

Wij willen ook een corgi. We stonden op een wachtlijst voor een puppie, maar helaas niet genoeg teefjes. Maar morgen gaan we dan eindelijk kijken bij puppies!

Leuk leuk! :D Hoe was het puppiekijken? :D


Jarvis heeft zijn eerste zwemles gehad :D

Roquen

Berichten: 1605
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:28

De puppies waren natuurlijk heel schattig! Helaas was de fokker heel bijzonder, om het zo maar te zeggen. Ze wilde heel nauw contact houden, en minimaal 2x per jaar langskomen. En dit mocht niet, en zus mocht niet, en zo mocht niet... Ik kreeg het er een beetje benauwd van, dus we hebben nu besloten maar even te wachten. Over 2 weekjes gaan we bij iemand anders langs, waarvan haar teefje net gedekt is.

Tigress

Berichten: 8949
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 18:30

Oe, dat zijn benauwende verplichtingen inderdaad :=
Ach, komt wel goed! Neem je tijd, de juiste fokker voor jullie zit ergens :D Bij mij was dit ook een jarenplan :') 't Is niet niks...puppy's zoeken _O-

Roquen

Berichten: 1605
Geregistreerd: 18-12-08

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:32

De mensen waar we bij op de wachtlijst stonden waren erg leuk. En ze verwachten weer een nestje in het najaar van hun andere teefje. Dus als daar waar we over 2 weken naartoe gaan dan niets wordt, gaan we daar weer op de wachtlijst en dan zijn we 1 van de eerste. :-)

Tigress

Berichten: 8949
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 19:30

Na het zwemmen hebben we maandag ook nog weer een behandeling gehad bij de osteopaat *\o/* Als hij het zo goed door blijft doen, dan zijn we zaterdag aanwezig in Martiniplaza. Vind het echt rete spannend, maar het zal vast een mooie ervaring worden :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij slaapt momenteel ook bij mij op de slaapkamer. Ik werd vanmorgen wakker met dit uitzicht >;)
Afbeelding

En vandaag in het bos nog een paar kiekjes gemaakt <3 Was slecht licht, maar ik had mijn camera bij me en ik wilde er gebruik van maken _O-
Hij gaf zijn mening even over de speelstyle van storm :=
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tigress

Berichten: 8949
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 13:56

Afbeelding
Klaar voor de show! Nog even wachten, en dan mogen we zometeen :D

Tigress

Berichten: 8949
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 22:51

Zo, even weer een wat grotere update. Heb betere foto's kunnen maken van zijn zwemles, en vandaag dus de show in Groningen gehad! *\o/*

Vrijdagochtend mochten we om 11:00 weer zwemmen. Jarv snapt inmiddels de bedoeling al. Je komt aan, mag de hele tuin daar rond rennen (en geurtjes uitzetten :))), en krijgt uiteindelijk iets aan wat een ''zwembroek'' genoemd wordt (gewoon een halsband met halve slip, niks bijzonders :')).
Het idee van de trap snapt hij inmiddels ook, en dat hij niet aan de kant mag hangen. Resultaat; volgende week zaterdag mag hij tijdens de zwemles voor het eerst los! :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met een plons komt hij inmiddels te water, en zwemt keurig met speeltjes heen en weer :D

En dan vandaag....de show....*tanntanntannnnnn*
Het wachten duurde lang, maar dat zorgde er wel voor dat we een beetje konden dalen in energie. Zo hyper als we eerst waren, zo ontspannen konden we er uiteindelijk bij zitten. ''Ach, de mamalutes zijn toch nog.''...''ach, de briards zijn nog bezig''...''oliebol, dit zijn de pembrokes al'' :=
Wij mochten van de cardigans het spits afbijten. Door de spanning een paar fouten gemaakt van mijn kant (waar je moet staan etc _O-) en ik kreeg het idee dat de keurmeester een trein moest halen zo snel ging het :') We verlieten de ring met een veelbelovend. Heb super commentaar gekregen (ik zal het er later nog eens bij pakken, heb de lijst nu niet voor mijn snufferd :=)
In de tweede ronde moest hij tegen zijn leeftijdgenoot in de vrouwelijke variant. Ze deden het beide super, en de teef heeft die ronde gewonnen. Ik mocht met mijn persoonlijke kampioen (want dat is hij desalniettemin natuurlijk :D) de ring weer verlaten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De rest van de tijd hebben we gebruikt om snacks voor meneer te shoppen :))
Verder was het ook weer een leuk moment om even wat dingen te vergelijken. Zo was er een vier-jarige reu die ongeveer even groot/net iets kleiner was dan Jarv :') Mensen keken vaak ook raar op als ik vertelde dat hij nog maar 8 maanden is _O-

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 23:06

Die laatste zwemfoto! <3
Nooit gedacht dat ik van die kleine hondjes zou houden maar ik vind jarvis toch wel heel erg leuk O:)

_KiMbErLeY_

Berichten: 7556
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:24

Haha leuk!

Jammer dat hij niet in de prijzen is gevallen! Hij ziet er idd ook al uit als een flinke jongen!!

Tigress

Berichten: 8949
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 17:16

Hij is bijna 9 maanden oud inmiddels *\o/*
Zijn eerste lentedagen heeft hij mee kunnen krijgen, dat was genieten <3
Afbeelding
Afbeelding

Verder heeft meneer vandaag zijn derde zwemles gehad, en hij gaat als een malle! Hij zwemt nu helemaal los (eerste zwemles aan de lijn, tweede zwemles nog deels aan de lijn, derde zwemles los).

Verder heeft hij inmiddels een bech, en zijn we weer druk bezig met benchtraining. Een aantal tips mee gekregen, en het lijkt inmiddels al een stuk beter te gaan in de bench :D *klopt meteen af* _O-

Hij heeft ook een play-date gehad met de hond van een bokker (en collega van mij :))).
Jarvis VS Balder ~~}>

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na wat (te) ruig spel vanaf Jarv zijn kant, wisten ze uiteindelijk liefjes samen te spelen. Ik had er de rest van de dag geen hond meer aan _O- Hij was zo moe :')
Verder groeit hij al flink door. Inmiddels 16 kilo, en begint al steeds meer reu te worden. Het viel mij eerst niet zo op, maar toen ik de foto's van Jarvis erbij pakte toen hij een maand of 5 was...bleek hij toch best gegroeid te zijn :oo :') Ik hou er van, mijn mooie brede kerel :+:

Afbeelding
Afbeelding

Avelienvd

Berichten: 7229
Geregistreerd: 28-12-04

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:35

Ahhh mien hondtie!!!!!!
Baldertje was gister ook super lekker rustig.
Heerlijkj

Lien_

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:39

Ik was je topic even kwijt, <3 Heb je facebookpagina ook maar even een like gegeven :D Hij is prachtig!

Tigress

Berichten: 8949
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 12:35

9 maanden oud vandaag *\o/*

Mijn knappieknap <3
Afbeelding

Misschien ergens rond zijn verjaardag even kijken of we een gezellige wandeling met bokkers kunnen organiseren als daar animo voor is :)) Jarvis is gek op doggydates/meetings :D

_KiMbErLeY_

Berichten: 7556
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:44

OH DIE IN DIE BLOEMEN!!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Oblivion

Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:57

Wat een prachtige foto's!! <3

Avelienvd

Berichten: 7229
Geregistreerd: 28-12-04

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:26

Ja goed idee, ik doe mee!

Myrsky

Berichten: 4123
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:04

Wat is hij knap <3 Waarom zie ik dit topic nu pas?

Je zei in het begin dat je hem als coaching-hond wilde. Wat zijn precies je plannen als ik vragen mag? :)

Tigress

Berichten: 8949
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 16:29

Marrie_L schreef:
Wat is hij knap <3 Waarom zie ik dit topic nu pas?

Je zei in het begin dat je hem als coaching-hond wilde. Wat zijn precies je plannen als ik vragen mag? :)

Dankje <3 :D

Ik ben al kindercoach, en wil dit dus uitbreiden met het coachen met een hond (DAC; Dog Assisted Coaching). De hond kan een hulpbron zijn voor het (her)vinden van de kracht van het kind. Ik weet van mijzelf dat ik met een hond veel losser was. Met een volwassene praten kan soms al spannend genoeg zijn, en dan is het fijn om een hond te hebben die helpt de rust te vinden. Daarbij kan een hond soms net even een extra dimensie geven aan het coachen (denk aan spiegelen, maar ook het gebruiken van de hond bij opdrachten/oefeningen). Ik wilde graag een hond die niet te groot/imposant zou worden (i.v.m. wellicht kinderen met een (lichte) angst voor honden waar ze hulp bij willen, of het gewoon spannend vinden), maar toch met een karakter van een werker :)
Dat heb ik al met al gevonden in de corgi, en zeker in Jarvis :D

Jorinda

Berichten: 13466
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:03

Gefeliciteerd Jarvis! Igor gaat graag mee op verjaardagswandeling :D

AnnickT

Berichten: 1474
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:23

Gave foto's!

Super plannen met dat coaching! Zoiets hoop ik later ook te kunnen doen.