Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 19:47

haha hier is t ook vol

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 11:49

Hoe gaat het hier met iedereen, een fijne zomer gehad met de hondjes?

Wij zijn in augustus nog heerlijk een weekje naar de Ardennen geweest. Geen úrenlange tochten gemaakt met onze senioren (Diablo 10 en Torvi waarschijnlijk een jaar of 12) maar wel genoten van de mooie natuur en ook heerlijk gerelaxed bij ons fijne vakantiehuis.

Daarna raakten ze allebei in de lappenmand. Diablo had een paar rare ontstekingen achter elkaar, maar de behandeling is gelukkig aangeslagen en hij mag de medicatie weer afbouwen.

Torvi waren we bijna kwijt aan een hernia. Na 6 weken, 3 behandelingen bij de osteopaat en behoorlijke doseringen Gabapentine verder zien we gelukkig genoeg levenslust en vooruitgang om door te gaan. Waren even heftige weken met veel onzekerheid en heb behoorlijk wat tranen gelaten, ze was er echt slecht aan toe. Maar nu kijken we vooral niet te ver vooruit en genieten van elke dag dat ze er is en stapjes maakt in haar herstel.

Torvi in de Ardennen <3:

Afbeelding

Ben benieuwd hoe het jullie vergaat! :D

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 12:39

Wat fijn zeg. Geniet er nog maar van! Ik heb luna 2 maanden geleden moeten laten inslapen op 10,5 jarige leeftijd :(

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 13:13

Oh jeetje wat heftig.

Sterkte Jester!

Gelukkig weer opgeknapt wijslander!


Hier zit boellie al een tijdje in de lappenmand. Verloor zn nageltje door een ongelukje en t resulteerde in een volledige teenamputatie die helaas mis ging door een bacterie waar de antibiotica niet op reageerde. In mei resulteerde dat in een hond die letterlijk de dood in de ogen keek. Maar hij gaat best goed momenteel.
We waren een maand medicatie vrij ( geen AB geen prednison, geen pijnstillers. Vooral de laatste 2 heeft ie lang op gestaan) maar hij had nu toch iets opgelopen waarvoor we antibiotica opgestart zijn wel een mildere.

Momenteel maken we plannen voor een nestje komend jaar. En wie weet brengt 2024 nog mooie dingen.

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 17:29

Knappe Torvi <3

We dachten n paar weken geleden dat we afscheid van ons oudje moesten nemen |( ze had een tijdje terug pijn aan haar heupen omdat ze te fanatiek met Elmo had gespeeld. Na behandeling had ze een paar wkn nergens meer last van.
Totdat ze ineens lag te trillen van de koorts %) ontsteking in de heupen := -:(- ik dacht echt dat dit t einde was |(
Gelukkig knapte ze wonder boven wonder op na een paar spuiten en med voor rest vdr leven *\o/* en niet te lang en wild bewegen :')

Afbeelding

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 17:33

Wat sneu Jester, wat was de oorzaak? Veel sterkte met het verlies. Y;(

Kiwi met Boellie ook ellende dus.. wat een zorgen kun je ervan hebben hé, pffff. Wie mag er in 2024 een nestje krijgen?

Yvette en jij ook al een in de lappenmand.. leuke foto wel, mooie kar! Lukt het een beetje om daarmee te wandelen met een tweede hond ernaast? Voor Torvi zou zoiets misschien ook nog een optie zijn..

maxie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 18:00

Wat een nare dingen komen er voorbij!
Sterkte met het verlies Jester!
Hopelijk knappen alle andere hondjes snel op!


Hier alles gelukkig oke met mijn ouwe man, word alweer 10 volgende maand. Dit jaar gelukkig geen hele gekke dingen, behalve dat hij plotseling gegrepen is door een buurhond. Leek heftig door veel bloed maar bleek gelukkig alleen een klein puntje van het oor te zij . Verder wat oppervlakkige wondjes.

Hij heeft in april een nieuwe vriendin erbij gekregen, vind ie erg gezellig.


Afbeelding

En het hele gezinnetje bij elkaar :D


Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 18:07

Wijslander schreef:
Wat sneu Jester, wat was de oorzaak? Veel sterkte met het verlies. Y;(

Kiwi met Boellie ook ellende dus.. wat een zorgen kun je ervan hebben hé, pffff. Wie mag er in 2024 een nestje krijgen?

Yvette en jij ook al een in de lappenmand.. leuke foto wel, mooie kar! Lukt het een beetje om daarmee te wandelen met een tweede hond ernaast? Voor Torvi zou zoiets misschien ook nog een optie zijn..

Envie is dan aan de beurt. Met een reu die we op haar oma ook gebruikt hebben. Hele mooie verwachtingen van

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 18:16

De artrose werd teveel. Ze kon bijna niet meer lopen en der levensvreugde was weg. Het is nu 2 maanden geleden maar ik mis haar nog elke dag.Afbeelding

Daarom zou ik zeggen, wees zuinig op jullie hondjes en geniet van elke dag <3 want geweldig zijn ze

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 19:22

Oh dat snoetje! Veel sterkte!

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 20:17

Wijslander schreef:
Wat sneu Jester, wat was de oorzaak? Veel sterkte met het verlies. Y;(

Kiwi met Boellie ook ellende dus.. wat een zorgen kun je ervan hebben hé, pffff. Wie mag er in 2024 een nestje krijgen?

Yvette en jij ook al een in de lappenmand.. leuke foto wel, mooie kar! Lukt het een beetje om daarmee te wandelen met een tweede hond ernaast? Voor Torvi zou zoiets misschien ook nog een optie zijn..


Zo blij met deze kar! Het is een wandel- en fietskar maar tot nu toe alleen nog maar als wandelkar gebruikt. Vorig jaar vooral om Elmo's lijfje te beschermen. Gaande weg t jaar zat Elmo er steeds minder vaak in, en Lexy juist des te meer.

Ik heb ze meestal loslopen. Als we iets of iemand tegenkomen, gaan ze aan de uitrolriem en Lexy in de Lmobiel. Scheelt me een hoop als eentje dr in zit :P

Afbeelding

Aaahhh Jester_ sterkte Y;(

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 00:07

Heel sneu Jester, artrose is zo'n lastig iets! En ik sluit me aan bij je advies <3

De kar ziet er echt goed uit Yvette! Welke is het precies? Aan de ene kant twijfel ik of Torvi het op prijs zou stellen, ze is dan wel de controle kwijt ook als het gaat om weglopen voor andere honden en ik zou het sneu vinden als ze daardoor in de stress zou schieten. Aan de andere kant verveelt ze zich soms nu ze zich beter voelt maar nog niet echt veel kan wandelen. Lastig lastig.. Is ie groot genoeg om in te liggen?

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 08:47

Ik had voor luna een bolderkar. Zij zat daar altijd heerlijk in! Toen ze het eenmaal door had was ze koningin te rijk

Afbeelding
Afbeelding

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 15:24

Oef dat zal schrikken geweest zijn Maxie :P een oor kan heftig bloeden ondanks dat t een miniscuul sneetje is. Heeft ie verder iets aan de aanval overgehouden?
Wat heerlijk zo met de katten <3

Kijk Luna zitten hahaha :D <3 ik mis n kroontje }>

Onze Lmobiel is van Doggydeluxe.nl: Hondenfietskar Doggy Faster
Laadgewicht is max. 60kg
Afmeting laadbak 80 x 56 x 62 cm

Hij is lekker ruim, Elmo en Lexy kunnen er tegelijk in (18 en 22kg), en kunnen er in liggen. Samen tegelijk liggen zal niet gaan maar 1 hond liggen gemakkelijk.

Afbeelding

Ze kan het ook als een veilig plekje gaan ervaren. Elmo vond de grote blaffende herders bij ons in de straat doodeng en wilde alleen maar in paniek wegrennen. Toen ie in de Lmobiel zat en we weer bij ze voorbij kwamen was ie een paar tellen onrustig en kalmeerde direct toen ie in de gaten kreeg dat ie veilig zat.

maxie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 16:09

MissYvette4u schreef:
Oef dat zal schrikken geweest zijn Maxie :P een oor kan heftig bloeden ondanks dat t een miniscuul sneetje is. Heeft ie verder iets aan de aanval overgehouden?
Wat heerlijk zo met de katten <3

Kijk Luna zitten hahaha :D <3 ik mis n kroontje }>

Onze Lmobiel is van Doggydeluxe.nl: Hondenfietskar Doggy Faster
Laadgewicht is max. 60kg
Afmeting laadbak 80 x 56 x 62 cm

Hij is lekker ruim, Elmo en Lexy kunnen er tegelijk in (18 en 22kg), en kunnen er in liggen. Samen tegelijk liggen zal niet gaan maar 1 hond liggen gemakkelijk.

[ [url=m/7TxVtG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze kan het ook als een veilig plekje gaan ervaren. Elmo vond de grote blaffende herders bij ons in de straat doodeng en wilde alleen maar in paniek wegrennen. Toen ie in de Lmobiel zat en we weer bij ze voorbij kwamen was ie een paar tellen onrustig en kalmeerde direct toen ie in de gaten kreeg dat ie veilig zat.


Opzich heeft ie er niks aan overgehouden behalve dat zodra hij de hond ziet of ruikt erg fel word. Maar wij hebben hem nooit los dus het gaat goed. Ben zelf wel wat angstig voor die hond. Woont een paar deuren verderop en hij vloog ineens het huis uit en vloog doelgericht op mijn hond. Ze hebben elkaar voor die tijd nog nooit eerder van dichtbij gezien.
Het is een mix van pitbull/stafford achtig iets en was toen nog maar 11 maanden.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 17:27

Oh sorry maxie had even over je heen gelezen. Nare ervaring, gelukkig geen ernstig letsel!

Yvette die kar ziet er ook mooi uit!

Nou ik ben net met Torvi naar een winkel geweest waar ze een geschikte buggy hadden staan en ze mocht er ook even in om te passen. Ze vindt het de laatste tijd sowieso niks om in de auto te gaan (logisch want dan gaan we meestal naar de dierenarts en de rit zelf is natuurlijk ook niet superfijn voor de rug) dus onderweg had ze al stress. De buggy/kar zelf is erg mooi en groot genoeg maar ze vond 't natuurlijk 3x niks. Dus nu twijfel ik weer waar ik goed aan doe.. Wordt dit echt leuk voor haar of voegt het eigenlijk niks toe..

Vonden jullie honden het vanaf het begin prima om erin te zitten? Of heeft dat ook oefening en tijd gekost?

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:10

Luna vond het niet spannend maar niet direct leuk. Eerder ging ze bijv altijd los mee het bos in met de koets. Dan nam ik haar soms erop om rust te gunnen maar dat vond ze onnodig. Maar toen ze eenmaal door had dat dat best wel lekker was ging dat steeds beter. Net als met het karretje, je merkte aan der dat ze steeds makkelijker erin ging en ook lekker bleef zitten. Eerder ging se bijv direct bij het bos al aanstalten maken van ik wil eruit, maar hoe ouder ze werd hoe langer se bleef zitten. Die vond het rondrijden wel lekker

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 21:11

Afbeelding
Jammer dat ze ouder worden hè? Wij zijn voor het eerst in jaren weer eens op vakantie geweest, zijn eerste vakantie met mij. Ik heb ook sinds kort een kar en die meegenomen, want ja meneer heeft wel artrose dus zal wel nodig zijn op vakantie. Uiteindelijk totaal niet gebruikt, want hij liep echt super mee en ook geen moeilijk opstaan enzo, ondanks toch best veel kilometers lopen (weliswaar in etappes met veel pauzes). Direct na de vakantie nog naar de fysio voor de zekerheid, maar die was ook tevreden. Was ik wel blij mee, want de kar is nog niet helemaal bevestigd. Erin gaan is niet zo'n probleem, maar erin blijven is wel moeilijk en zeker lomp eruit springen is nou ook niet echt goed voor de gewrichten.
Het is ook wel lastig om te bepalen of ze een kar nodig hebben, ze zijn zo hard voor zichzelf/eigenwijs %)

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 21:24

Rust roest. Dus zover t kan en t lukt lekker in beweging houden. En ondersteunen met fysio is super natuurlijk. Hopelijk kun je t karretje nog even laten wachten. Maar t is een mooi hulpmiddel als t wel zover is.

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 23:52

Klopt dat zegt de fysio ook elke keer! Verbaas me er wel over, ik had juist vorig jaar nog pijnstillers meegenomen bij de dierenarts omdat ie regelmatig mankte (ook zonder aanleiding) en nu is er al maanden niks meer aan de hand. Zelfs niet van de zomer met het zwembad bij z'n vriendinnetje, waar lomp in en uit werd gesprongen duizend keer achter elkaar. Schiet mij maar lek :') misschien toevallig een juiste combinatie aan supplementen?

Hoop dat het met Boellie ook snel weer beter gaat, dat duurt ook al best wel lang :knuffel:

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 00:52

Nee hoor, dat is er ook in gegroeid :+ Lexy sprong er altijd direct weer uit áls ik ze er al in kreeg. Maar die had dan ook nooit geduld om te wachten tijdens cursus of op stal, die moest altijd in beweging of aan t werk zijn.
Nu ruim 10 jr later gaat ze er eindelijk in en zit er nog graag in ook. Maar ja, ze heeft dan ook weinig keus met dr heupen en artrose :')

Elmo niet, die was veel gemakkelijker. Paar keer oefenen en die ging er zelf in. Zelfs thuis al. We hadden er het leukste plekje vd wereld v gemaakt.

Onze Lmobiel is n 2dehandse, en eerst n tijd mogen lenen om uit te proberen. Scheelde stress in n winkel. Op Marktplaats staan er veel

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 07:05

We hebben vrijdag weer een controle. Vind t toch wel weer spannend. Maar we gaan t zien. Kijken hoe t er voor staat. Hij lijkt heel goed te gaan. Maar de vraag is of zn bloed t zelfde zegt

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:36

Ik zal duimen! Fijn dat ie zelf goed lijkt, hopelijk wordt dat dan vrijdag ook bevestigd!

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 18:14

Dankje! Hoop t ook.

Hopelijk volgend jaar een mooi nestje hier. En we hebben plannen om eens te kijken om een reutje in t buitenland te kopen.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 00:58

Hoe was de controle kiwi?

Hier afgelopen weekend de buggy voor Torvi binnengekregen en in de huiskamer gezet om aan te wennen. Ze slaapt er 's nachts in uit zichzelf. :D Ook al geoefend met dichtdoen en een rondje rijden door de kamer, vindt ze prima. Dus hopelijk is het ergens dit weekend droog en kunnen we buiten een rondje doen!

Afbeelding