[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:04

Als ze regels hanteren, maar niet controleren dan zijn ze gewoon dom bezig.. Je hoeft natuurlijk geen regels op te stellen als je er toch niet op controleert...

Ben indd benieuwd wat de RvB zegt. Daar heb je morgen wel antwoord van vermoed ik. Want ze zijn meestal behoorlijk vlug met mails.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:11

In Nederland is die regel er ook niet dat de eigenaar aanwezig moet zijn op de show..

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:12

Blijkbaar hebben jij en Zoe andere ervaringen op show als ik jullie berichten zo lees. :) Maar aangezien Amanda de RvB een mail gestuurd heeft krijgt ze daar vast snel een reactie op.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:16

Wellicht is er ook een verschil NL en Belgie.

EDIT: Dit staat in het reglement van de show en ik heb hun gemaild met mijn vraag hierover. Als ik het goed begrijp moet ik haar inschrijven op de naam van mijn vriend:
De inschrijving dient plaats te vinden op naam en adres van de eerste eigenaar, zoals vermeld op de stamboom/eigendomsbewijs.

Zoe_97

Berichten: 9451
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:51

Ik show ook in meerdere landen (Benelux en fr). Ik heb ook enkel in fr gehad dat chip gecontroleerd werd hoor. Maar als ik aan het wachten ben al vaak de reglementen in de cataloog gelezen en daar heb ik dat al bij meerdere shows vermeld in zien staan.
Actief gecontroleerd ben ik in België of Nederland nog niet :)

Met co-OWN geen ervaring. Maar als je co-eigenaar bent ben je ook gewoon eigenaar lijkt me.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:15

Amandavd schreef:
Wellicht is er ook een verschil NL en Belgie.

EDIT: Dit staat in het reglement van de show en ik heb hun gemaild met mijn vraag hierover. Als ik het goed begrijp moet ik haar inschrijven op de naam van mijn vriend:
De inschrijving dient plaats te vinden op naam en adres van de eerste eigenaar, zoals vermeld op de stamboom/eigendomsbewijs.

Ja je moet gewoon inschrijven op de naam van je vriend met jullie adresgegevens als ze daarop is ingeschreven. Als er een vakje is voor co owner kan je dus je eigen naam er ook nog bij zetten.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:24

Ik breek even in hoor :P Heb dit topic tijden terug eens aangestipt omdat ik zelf een puppy kreeg en ik lees af en toe mee, maar nu wil ik toch even heel graag reageren :+

In het KR staat géén regel dat eigenaren van ingeschreven honden aanwezig moeten zijn op tentoonstellingen. En ik heb er een paar Nederlandse tentoonstellingsreglementen (addendums op KR) op nageslagen maar ook daar ben ik deze regel niet tegengekomen. Neejoh ben je mal, waar komen anders al die handlers vandaan uit alle hoeken van de wereld met een bups honden? Die honden staan echt niet allemaal op HUN naam hoor. Lees het KR er maar op na :)

Zo'n regel zou ook totaal niet uitvoerbaar zijn joh, tentoonstellingen hebben geen toegang tot het NHSB dus dan zou je bij je inschrijving het registratieformulier moeten toesturen en jezelf moeten legitimeren bij binnenkomst, om te bewijzen dat jij de eigenaar bent ;) Nou ze hebben al geen mankracht om van elke hond het paspoort te checken hier :Y) De enige regel om het KR die er een beetje op lijkt is dat een hond alleen kan worden ingeschreven door diegene die op de dag van inschrijving eigenaar is van de hond. Maar inschrijven is echt iets anders dan meedoen.

Overigens is dat ook een niet-controleerbare regel, want wie checkt er welke persoon achter het toetsenbord zit? Ik heb ook wel eens de honden van een vriendin ingeschreven omdat de sluit naderde en zij geen pc tot haar beschikking had. En andersom ook trouwens. Actief controleren doen ze sowieso maar op weinig zaken op show. Heb in die bijna 10 jaar dat ik show misschien 6x een paspoort moeten laten zien :+ Het enige waar ik ooit op gecontroleerd ben is vorig jaar de Winnershow. Mijn baby stond bij inschrijving nog niet in het NHSB weggeschreven en ik heb 'm uit macht der gewoonte op mijn adres ingeschreven. Dat gaat dus niet, een hond met een buitenlands stamboeknummer op een Nederlands adres. Een Nederlandse náám met het adres van de fokker in het buitenland gaat echter prima :')

Waar je dus op moet letten is (wat Ianthe ook al schrijft) dat je de hond inschrijft op naam van de eigenaar volgens het NHSB. Als je vriend de hoofd-eigenaar is en jij de mede-eigenaar dan vul je bij eigenaar zijn naam in, en wanneer er plek is voor het invullen van een mede-eigenaar vul je daar jouw naam in. Ook dát wordt niet gecontroleerd, maar wanneer je hond puntjes gaat sparen voor een titel is het wel zo handig als je dat naar waarheid ingevuld hebt ;) Verder zou ik me er echt niet al te druk om maken hoor ;)
Laatst bijgewerkt door Neej op 18-04-18 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:28

Neej schreef:
Ik breek even in hoor :P Heb dit topic tijden terug eens aangestipt omdat ik zelf een puppy kreeg en ik lees af en toe mee, maar nu wil ik toch even heel graag reageren :+

In het KR staat géén regel dat eigenaren van ingeschreven honden aanwezig moeten zijn op tentoonstellingen. En ik heb er een paar Nederlandse tentoonstellingsreglementen (addendums op KR) op nageslagen maar ook daar ben ik deze regel niet tegengekomen. Neejoh ben je mal, waar komen anders al die handlers vandaan uit alle hoeken van de wereld met een bups honden? Die honden staan echt niet allemaal op HUN naam hoor. Lees het KR er maar op na :)

Zo'n regel zou ook totaal niet uitvoerbaar zijn joh, tentoonstellingen hebben geen toegang tot het NHSB dus dan zou je bij je inschrijving het registratieformulier moeten toesturen en jezelf moeten legitimeren bij binnenkomst, om te bewijzen dat jij de eigenaar bent ;) Nou ze hebben al geen mankracht om van elke hond het paspoort te checken hier :Y) De enige regel om het KR die er een beetje op lijkt is dat een hond alleen kan worden ingeschreven door diegene die op de dag van inschrijving eigenaar is van de hond. Maar inschrijven is echt iets anders dan meedoen.

Overigens is dat ook een niet-controleerbare regel, want wie checkt er welke persoon achter het toetsenbord zit? Ik heb ook wel eens de honden van een vriendin ingeschreven omdat de sluit naderde en zij geen pc tot haar beschikking had. En andersom ook trouwens. Actief controleren doen ze sowieso maar op weinig zaken op show. Heb in die bijna 10 jaar dat ik show misschien 6x een paspoort moeten laten zien :+ Het enige waar ik ooit op gecontroleerd ben is vorig jaar de Winnershow. Mijn baby stond bij inschrijving nog niet in het NHSB weggeschreven en ik heb 'm uit macht der gewoonte op mijn adres ingeschreven. Dat gaat dus niet, een hond met een buitenlands stamboeknummer op een Nederlands adres. Een Nederlandse náám met het adres van de fokker in het buitenland gaat echter prima :')

Waar je dus op moet letten is dat je de hond inschrijft op naam van de eigenaar volgens het NHSB. Als je vriend de hoofd-eigenaar is en jij de mede-eigenaar dan vul je bij eigenaar zijn naam in, en wanneer er plek is voor het invullen van een mede-eigenaar vul je daar jouw naam in. Ook dát wordt niet gecontroleerd, maar wanneer je hond puntjes gaat sparen voor een titel is het wel zo handig als je dat naar waarheid ingevuld hebt ;) Verder zou ik me er echt niet al te druk om maken hoor ;)

Ik kon het in het KR ook niet vinden inderdaad. Alleen Zoe gaf aan dat het bij een hoop shows wel in t reglement staat.

Hoor overigens wel vaker dat er nergens op gecontroleerd word op show, niet op entingen, niet op chip.. Vind dat zo apart...

Zoe_97

Berichten: 9451
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:32

ik vind het nu niet meteen terug, maar heb hier ene heel stapeltje catalogen liggen en herinner het me wel al meerdere keren gelzen te hebben.
Inentingen wordt ik toch op meer dan de helft van de shows gecontroleerd. laatst zelfs iemand die beweerde dat mijn hond zijn inenting verlopen was, hij was net de week ervoor geënt....

chip zijn ze soms echt te lak in. Mijn reu is de chip voor gelezen toen ik voor zijn fokcertificaat ging (wat ik de richtlijnen staat dat nodig is). Maar mijn teef most 2 keer voor het RISH op show verschijnen waar ook opstaat dat het enkel geldig is indien de chip gelezen is. Ik heb 2 keer bijna moeten bedelen of de keurder haar chip wilde lezen.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:41

Inentingen zijn ze in België ook idd wat fanatieker mee om die te controleren :j En zelfs daar ook niet altijd hoor, maar het gebeurt me in België wel vaker dan in NL ja. (oh en dat ze de chip niet vaak uitlezen is vooral heel fijn op het moment dat je het paspoort van je eigen hond vergeten bent en deze met het paspoort van een leeuwhondje naar binnen wordt geloodst _O-

Mocht je het nog eens tegenkomen dan hoor ik t graag van je hoor, ik zou het namelijk ook een ultiem domme regel vinden. Je snijdt je als organisatie behoorlijk in de eigen vingers als je geen handers toe zou laten (want daar komt het gewoon op neer) en ik denk dat dat ze best wel wat inschrijvingen zou kunnen schelen :+

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:32

Ik heb haar in ieder geval ingeschreven onder de naam van mijn vriend en mij als mede eigenaar ingevuld.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:02

Dat moet dan helemaal goed komen :) Waar ga je haar inschrijven?

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:03

Ik heb haar ingeschreven voor de pinkstershow in Venray, is maar een half uurtje rijden voor ons. Is onze eerste echte show dus ben echt benieuwd haha.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:09

Leuk! Heel veel succes :) Fijne show, lokatie in Venray is ook echt top :) Voor ons is de jachthondeshow de eerste weer, mag de baby (ondertussen 19 maanden) in de tussenklas en de oudste mag voor het eerst mee als veteraan :D Wist je trouwens dat er ook een echt hondenshowtopic loopt? [BB-HK] Hondenshows tis er niet altijd even actief maar misschien wel leuk om ook eens een kijkje te nemen :D

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:13

Ik heb daar laatst opgezocht maar ik kon het gewoon niet vinden haha. Ik ga zeker een kijkje nemen. Jij ook veel succes!

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 19:20

Ik ga dit topic weer eens wakker schudden. Hoe gaat het met iedereen?

Neeltje is inmiddels loops geworden! Eindelijk op de leeftijd van 14 maanden. :) Het jammere is dat ik nu net met haar aan een nieuwe cursus ga beginnen en dus drie weken les moet missen. Ik ga dus alleen zodat ik toch alles mee krijg en eventueel thuis kan oefenen.

Zoe_97

Berichten: 9451
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 19:55

Daeva en Kenai doen het super en over een maand wordt nummer 3 normaal gezien geboren.
Daeva speelt ondertussen wedstrijden gehoorzaamheid :D en Kenai is mooi ana het uitgroeien.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 21:21

Met Kiko gaat het ook goed. In januari begonnen met detectie wat ze erg leuk vindt. Af en toe moet ze wel de clown uithangen, het blijft een dalmaat. :))
Ze is ook mee geweest op vakantie, rondreis Scandinavië. Daar heeft ze een nieuwe hobby proberen uit te oefenen, achter rendieren rennen. :')

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:32

Ze zien er prachtig uit Zoe, hele mooie foto's!

Hahaha ik zie Kiko al gaan. Hopelijk geen gevangen?

Ik heb gelukkig voor de komende drie weken een oplossing gevonden. Neela mag vanwege haar loopsheid niet naar de dagopvang. Gelukkig wist ik iemand die daar recent gestopt was en voor zichzelf begonnen. Omdat zij het nu nog heel rustig hebben kan Neela daar naar toe. Ik ben vanwege mijn werk toch echt wel een uur of 6 weg en dat wil ik haar niet aandoen, ook omdat ze dan in de bench zou moeten zitten.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:55

Mooie foto's Zoe

Nela is wel een laatbloeier zo te horen. Gelukkig heb je een goede oplossing gevonden nu ze niet naar de opvang mag.

Hier volop aan het verbouwen en plannen om ervoor te zorgen dat de honden binnen en buiten kunnen als ik naar mijn werk ben. Cita is inmiddels al de 2 jaar gepasseerd en "reusachtig groot" geworden. We zitten in spanning te wachten op haar volgende loopsheid zodat we ze kunnen laten dekken. Benieuwd wat dat gaat geven...

Ben ik blij dat Cita in volle achtervolging op de rem gaat als ik roep. Dat is echt maf hoe goed dat die luistert. Enige nadeel ervan is, dat het dit jaar op de coursing heel genant was. Ze vertrok achter haar prooi en kwam na +/- 300m braaf terug gelopen of ging ergens midden in het veld, niet te ver van mij haar "prooi" liggen opwachten :+ (ze is niet dom :D )

Zoe_97

Berichten: 9451
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 14:08

De tijd gaat echt snel!
Wat grappig van cita!

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 19:07

Met Bentley gaat het ook heel goed, hij is een stuk rustiger geworden.

Ik heb het geluk dat ik 5 dagen naar school ga en mijn school zo dicht bij huis is dat ik in mijn pauze even een kwartier met hem kan lopen. Als er niemand thuis is mag hij in de woonkamer en keuken.
Mijn vader had hem laatst wel per ongeluk buitengesloten, Bentley was in de tuin aan het spelen en m'n vader ging naar bed hij dacht dat Bentley binnen was. Toen ik thuis kwam lag hij heel vrolijk in de tuin te slapen. :')

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 19:25

He wat leuk, ik zat er eergisteren nog aan te denken om hier even een schopje te geven. Was al nieuwsgierig naar hoe alles is uitgegroeid tot nu toe! :D
Jarvis is een flinke kerel, 18 kilo ongeveer, en nog altijd een droomhond voor mij. Hij heeft nog altijd een weg te gaan met uitzwaren, maar zijn opa en vader waren ook pas rond hun 3e/4e levensjaar uitgezwaard.
Afbeelding

Heel werkwillig, nog altijd open voor gekke, nieuwe en spannende avonturen, en kan inmiddels al heel goed alleen blijven (zonder dat we bang hoeven te zijn voor aangevreten muren en kattenluiken :') ). Dat is maar goed ook, want ik heb sinds januari dit jaar weer een baan :D
Vandaag lure coursing gedaan. Nog nooit eerder gedaan, in de buurt van geweest, maar hij deed het meteen! *\o/* Zooooo trots op hem <3
Afbeelding

Trainen en gezondheid staan echt voorop bij hem. Ik wil bijdragen om mensen te laten zien dat het werkers zijn, en dat dikke corgi's niet normaal, en al helemaal niet ''schattig'', zijn :j Jarvis vind het werken echt grandioos, dus dat is een mooie combi :D Naast al het werk is het een heerlijke bankhanger, speelt hij lekker met zijn hondenvriendjes, en geniet hij van ons nieuwe grasveld in de tuin. Daar ligt hij tijden op te zonnebaden als het weer dat toe laat <3
Afbeelding

En we werken nog altijd aan diverse fotoprojectjes. Zo ook het uitbeelden van de legende :j
Afbeelding

Maar, naast al dat serieuze, is en blijft hij natuurlijk mijn clown <3 :+
Afbeelding
Afbeelding

dierenfan
Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:15

Gaat super hier! Kenzo woridt november al weer 2 jaar en wordt met de maand makkelijker. Ook omdat we zo goed als 24/7 intensief samen zijn en elkaar dus door en door kennen.

Afbeelding


Finnley is nu 1 a 1.5 jaar. Heerlijke hond en qua karakter meer golden retriever dan duitse herder. Hoewel Kenzo erg fel en heftig was vanaf begin en nu steeds makkelijker wordt daar draait Finnley het om. Een allemansvriend, schoft en zotte kwast was het met 0 agressie in zich. Maar wordt steeds meer een felle waker die niet terug deinst bij dreiging maar vooruit gaat.
Voor ons erg fijne eigenschap die wij echter natuurlijk niet belonen maar ook niet teveel corrigeren.

Afbeelding

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:53

Knappe 'puppies' <3

Met Tara gaat het ook heel goed, eindelijk een beetje puber af :')
Binnenkort wil ik beginnen met cursus met haar, alleen ben ik er nog niet helemaal over uit wat we gaan doen. Speuren, jacht training of behendigheid.

Ook hebben we er sinds 2,5 maand een nieuwe 2017 'pup' bij, Gocha. Ook een Spanjaard, afkomstig uit hetzelfde asiel als Tara. Alleen heeft Gocha iets langer op straat geleefd, wat toch wel te merken is. Maar buiten dat is het een ontzettend lieve hond en zijn zij en Tara dikke maatjes <3

Afbeelding