Poedels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 08:08

Ja als het zo warm is doet hij het graag, is het minder warm heeft hij er ook geen zin meer in

Zo dat gaat alweer hard met de pupsel, groeit als kool

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 16:42

Hier is het wel willen zwemmen, maar kunnen niet.. :+ dus pootje baden, hoofd onder water, bellen blazen.. resultaat: dolgelukkige dolgedraaide hond *\o/* Baron gaat er zelfs scheel kijken :D

Afbeelding

Afbeelding

moonsparkle
Berichten: 21749
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 16:49

Het duurde bij mijn poedel 6 jaar voor hij kon zwemmen maar nu is hij er dol op :')

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 18:14

Hihi Levi wordt ook zo druk als hij nat is hihi
Dat hoofd

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6040
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 23:16

Dior houd van zwemmen maar verdrinkt zichzelf als ik niet op pas.. Ze luisterd absoluut niet meer als ze in het water is en moet en zal met iets terug komen. Ook al moet ze dan ergens achteraan duiken, wat ze dan met open bek doet. Zwemmen dus alleen nog aan een lange lijn zodat ik haar terug kan halen als het fout dreigt te gaan.

Verder is Dior hier in een eet staking gegaan. :(
Ik was op vakantie en eigenlijk meteen de 1e dag al dat ze niet meer at. haar eigen voer 100% niet. na 2 dagen ander voer daar gehaald. Dag 1 at ze het meteen maar wel halve portie wat ze daarvan mag hebben. Dag 2 at ze ook dat niet meer. Dus voer laten wellen, ik dacht misschien heeft ze pijn aan haar bekkie van spelen met stenen. 1e 2x at ze het weer zo op en daarna ook niet meer.
Uiteindelijk heeft at ze 1/4 tot 1/2 van de hoeveelheid die ze mocht hebben, en de hele hele hele warme dagen at ze ook echt buiten haar 1/4 voer ook echt helemaaal niks anders, ze wilde helemaal niks niet eens snoepjes of komkommer.
Ook nu thuis helaas nog steeds voer staking. Ze eet heel selectief wel anders soort voer maar ook dan nog met lange tanden. Dus nu krijgt ze het voer van de poedel van mijn moeder. Normaal zou ik zeggen ik blijf vol houden met haar eigen voer. Maar dacht nu misschien toch maar iets anders voeren zodat het gezeur rondom het eten weg is en ze weer gewoon eet. Dan langzaam weer terug op haar eigen voer.

Ergens aankomende week gaat ze ook royaal kort in vacht. Ik was haar trimkoffertje vergeten mee te nemen en haar vacht is zo onwijs geklit dat ik denk ik maar kies om haar een keertje heel kort te maken.

moonsparkle
Berichten: 21749
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 08:30

Zit Dior misschien niet lekker in zijn vel of misschien iets met zijn tanden of maagpijn? Lijkt me maar als je hond zo lastig wil eten. Mijn poedel is wel heel kieskeurig, maar zn eigen brokken eet hij altijd wel.

Ik vroeg me af hoe het bij jullie poedels is, ik merk nu hij ouder wordt (9 volgende maand) dat zijn vacht steeds lelijker wordt. Het is ontzettend droog en daardoor dof en hoe wel hij niet veel of snel klitten heeft vormt zn vacht wel al gauw een soort strengen. Als ik hem was of trim gaat het een paar uur goed maar nog dezelfde dag wordt het weer ellendig.

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 08:42

Wat gek dat de staking door gaat, als het van heimwee was zou je zeggen dat het thuis meteen weer goed gaat.

Hier zijn de poedels juist net labradors, als het eetbaar lijkt hebben ze het graag :+

Die van 9 heeft altijd al een vrij ruwe vacht gehad hier, maar kan niet zeggen dat hij de laatste tijd slechter is geworden. Ze heeft wel een stel wratten, en ik houd haar lijf vrij kort.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 08:52

Hier ook vorige week naar het dagstrand geweest. Heerlijk en gioia was niet uit het water te krijgen. Ging de rest even uitrusten bij ons, bleef zij in het water staan :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gioia had als puppy een hele fijne vacht. Nu heeft ze een ruwe vacht die vrij snel klit. Dus gaat ze kort. Als ik haar te lang laat zie je dat eerst niet. Als ik het dan uitblaas of kam dan zie je pas hoelang het is.

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-18 11:43

Vervelend liesjuh dat ze niet wil eten.
Hier ook heel vaak gehad en daardoor ook al verschillend soorten gehad.
Werd dan echt niet meer gegeten helaas en krijgt dan snel last van zijn buik.

Levi wordt nooit echt lang, gaat iedere 3 maanden helemaal kort.
Maar als het langer wordt moet ik het kammen wel bijhouden.

Heerlijk Arabella lekker zwemmen!

Levi is vanmorgen weer naar de kapper geweest, vast klaar voor de vakantie
Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6040
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:19

Goed nieuws.. Dior eet weer goed :D wel krijgt ze nu ander voer. En als ik dat ook ruik, snap ik helemaal dat ze dat lekker vind. Zo sterk naar vis ruikt het.
Ze krijgt nu een mengeling van darm brokken die we nog van ons andere hondje hadden liggen en een nieuwe brok (de lekker ruikende) van de veearts, ook net als de brok die ik al had speciaal voor haar knieen. ze eet weer als vanouds. Enkel haar normale eigen brok absoluut niet. Ook is ze nog wat kieskeurig voor haar snoepjes, wat nog steeds wel vreemd is gezien ze normaal een shetlander is en letterlijk alles eet wat eetbaar is. Verder is ze ook nog steeds speels, vrolijk zoals ze altijd is.


Onze oude poedel had ook hoe ouder ze werd en hoe minder zachte vacht.

Heeerlijk dat zwemmen! zo leuk hoe honden in het water spelen.

En levi ziet er ook weer mooi blitz uit! Welke stand doen ze hem altijd scheren?

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 19:41

Gelukkig eet ze weer!

Durf niet te zeggen op welke stand ze scheert hihi heb er geen idee van.

Hhilde

Berichten: 7459
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 00:40

Hoi! Mag ik me ook melden? :D

Mijn naam is Hilde en ik leef samen met mijn grote poedel Elmo van 18 maanden. Elmo is mijn eerste poedel, maar ik ben helemaal verliefd <3 Ze zijn zo leuk!

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 06:10

Ik scheer altijd op 3,5mm. Ziet er wel ongeveer uit zoals hierboven. Ook wel eens op 1,5 gedaan maar toen had ze zelfs in de zomer een tshirt nodig :=

Mijn moeder houd de puppyvacht er heel lang aan, vind ik wil mooi maar het gaat er om hangen of ik hem klitvrij kan houden anders moet hij er toch af.

Hhilde schreef:
Hoi! Mag ik me ook melden? :D

Mijn naam is Hilde en ik leef samen met mijn grote poedel Elmo van 18 maanden. Elmo is mijn eerste poedel, maar ik ben helemaal verliefd <3 Ze zijn zo leuk!


Foto? :Y)

Die ouwe sok hier leeft helemaal op met de kleine
Afbeelding
En de kleine word al steeds minder klein
Afbeelding

moonsparkle
Berichten: 21749
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 08:50

Gelukkig dat Dior weer goed eet.

In scheer mijn poedel nooit korter dan 6mm zijn poten knip ik. Ik kan helaas niet meer in een keer door trimmen maar dat is voor hem ook wel lekker dus ik doe meestal een dag scheren en zijn kop en staart, de volgende dag voorpoten, de dag erna achterpoten.

Hhilde

Berichten: 7459
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 12:50

Bij deze :D

Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6040
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 13:13

ahww hij is wel heel leuk!! :D

Ik krijg aankomende week mijn nieuwe voetenkopje binnen :D wil deze al jaren graag hebben. nu eindelijk is het zo ver :D

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-18 18:04

Welkom Hilde!
Gezellig!

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 22:48

Wat een knapperd is Elmo! Welkom :o

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 21:14

Leuk beest Hhilde :j
Bevalt het voetenkopje? Eigenlijk wil ik er ook nog een O:)

Ik scheer 3,5mm omdat ik anders eerst moet wassen en borstelen en ik ben nu al 3 complete dagen kwijt aan het trimmen gezien ik kapot ben na een half uur en de rest van de dag niets kan doen. Eerst wassen en drogen kost me nog een extra dag -O-

Heb Spip nu in de lompste knip die ze ooit gehad heeft _O-
Had er geen rekening mee gehouden dat pup oren als flos zou gebruiken en die waren helemaal vervilt. Dus vanmiddag maar even en schaar erdoor gegooid.
Toen ik een foto wilde maken schoof Lilith er helemaal happy voor, die heeft al helemaal door die het fotomodel is *-:)
Afbeelding

Ze is ook voor het eerst los geweest vandaag in het bos en heeft met Poes gespeeld terwijl ik de camera vast had. Drukke dag voor pup :Y)
[BB-ITP] Als kat en hond

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 07:51

Steek je poot op als je vandaag 7 Jaar bent geworden *\o/*
Afbeelding

Mizora

Berichten: 18111
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:50

Van harte gefeliciteerd!

Hhilde

Berichten: 7459
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:19

Gefeliciteerd!

Meer mensen die zondag naar de NPC dag gaan?

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:53

Hiep hiep hoera voor Levi !

@Hhilde, nee ik kan er niet bij zijn .. In Belgiƫ zijn het verkiezingen en moet er zondag gestemd worden..

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:53

Haha coole foto Y)(^)

NPC ben ik denk ik niet welkom met mijn gekke poedel :+

Tijd vliegt, die kleine groeit nog altijd als kool :wow:
Afbeelding

Hhilde

Berichten: 7459
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:25

Jawel hoor, ook NEK poedels zijn welkom :)