Poedels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 09:49

@idylle: Baron is inderdaad lichter geworden. Eigenlijk elke kleurslag behalve wit en zwart worden lichter. Zo wordt zilver dus zwart geboren en lichtgrijzer met de jaren. Rood en abrikoos worden vaak ook crèmiger. Baron is nog steeds bruin als je hem in daglicht ziet, maar inderdaad wat valer. Niet meer die diepbruine chocoladekleur.

Hier wel een poedel met verlatingsangst helaas. Gelukkig voor hem is hij zelden alleen. Wel er specifiek op getraind dus hij kan het wel, maar het is dus zelden nodig.

idylle
Berichten: 5813
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 19:11

Dank je wel JlnG. Wat jammer dat hij verlatingsangst heeft.

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 19:25

idylle schreef:
Ik heb nog een vraag. Zijn jullie poedels wel eens een dagje alleen? En gaat dat goed? In ons gezin werkt iedereen op wisselende dagen waardoor ze 2 dagen in de week alleen zou zijn. Nu las ik op internet dat dit niet mogelijk zou zijn, vandaar mijn vraag hoe jullie ervaring hiermee is.


Die van ons zijn bij uitzondering (kerst of familiedag oid) wel eens 10 uur alleen. In de ochtend uitlaten en na het eten weer thuis komen. Zit dan niet meer tijd tussen de wandelingen dan normaal ook eigenlijk.

Maar toen ze jong waren ging dat natuurlijk niet en ze waarderen het gezelschap wel. Er is er ook geen bij mijn ouders die niet een paar uur helemaal alleen kan zitten. Zal weinig anders zijn dan bij de meeste andere rassen verwacht ik.

Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6040
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 08:44

ik denk dat het ook vooral veel licht aan hoe je het ze leert, hoe ze het van het nest uit gewend zijn en hoeveel "drama" er omheen gemaakt word. Ik denk net als Azmay dat het niet zozeer anders is dan bij andere rassen maar dat het per hond/opvoeding enz verschild.

Dior heeft 1x bijna 12 uur alleen gezeten, dat vond ik wel echt erg en was ook echt boos op mijzelf dat we niet eerder terug naar de uitgang van het park waren gegaan toen. Dat was een dagje walibi fright nights en toen we naar de uitgang gingen was het daar ineens keidruk en koste het ons bijna 2 uur langer door de files enz om thuis te komen.
Die 12 uur had ze dan wel weer extreem goed uitgehouden maar is daarna ook nooit meer gebeurt.
Verder heb ik het geluk dat ze naar mijn ouders enz altijd mee kan, is niet altijd relaxt voor mij maar het kan wel. Oke dan wonen nu mijn ouders ook 7,5 uur rijden bij mij vandaan haha dus een dagje naar mijn ouders gebeurt zowieso niet dan word dat meteen een weekend ofzo.

Dior is ook vanaf jongs af aan gewend dat mensen zomaar uren er niet zijn, dus toen ik haar ophaalde vond ze het niet eens raar als ik een paar uurtjes naar school ging en ging ze heerlijk slapen in haar bench. Ik zorgde dan wel dat voor ik ging het speelkwartiertje gedaan was, gegeten was en ze uitgelaten was. Het was dus een heel normaal moment van de dag voor haar om een slaapje te doen dus een perfect moment voor mij om dan naar school te gaan. Ik ging overigens maar een paar uur de eerste weken maar ze heeft nooit echt problemen gegeven met alleen zijn.

Mijn ouders hadden hun 1e 2 poedels in belgie van de vogeltjes markt en daarvan de 1e kon absoluut niet alleen zijn. Die brak echt alles af, ging in paniek aanvallen en alles erop en eraan. Dat was echt heel moeilijk maar de 2e had dat niet zo, die deed alleen vaak wel een plas binnen als we weg waren.
Buiten die 1e eigenlijk in het gezin nooit honden gehad die niet alleen konden zijn.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 22:16

5 teefjes en een reutje! Alles gaat goed, ze is een super mama <3

Afbeelding

idylle
Berichten: 5813
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 22:26

Och wat een schatjes! Zijn de donkere rood van kleur of wordt dst ook abrikoos?

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 22:53

idylle schreef:
Och wat een schatjes! Zijn de donkere rood van kleur of wordt dst ook abrikoos?


Die worden waarschijnlijk zelfde kleur als mam. Die was ook zo donker toen zij klein was.

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-22 07:25

Awww wat schattig gefeliciteerd!!

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-22 07:26

Ik heb Guusje nu een weekje op Butternutbox zitten en ben helemaal om!
Ze eet geen gras meer en ook veel betere ontlasting.
Wat eten jullie hondjes?

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6040
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 08:43

Kiekeboefje, gefeliciteerd! <3 <3

Dior heeft al heel veel verschillende soorten voer gehad. Toen ze pup was kreeg ze royal canin poedel puppy brokken en daarna de volwassen variant. Maar ze bleef enorm mager, dus over gegaan op een vettere brok met minder energie. Daar kwam ze mooi van aan en die heeft ze ook lang gehad. 5 jaar geleden begon ze ineens heel moeilijk te worden met eten en sinds dien ben ik erg veel aan het wisselen. Tussendoor heeft ze een brok gehad die ze zo goed at dat ze een schrokbak nodig had maar sinds een goede anderhalf jaar laat ze vaker haar brokken staan dan dat ze, ze op eet. Gelukkig blijft ze goed op gewicht en is ze gewoon happy.
Maar omdat ik het zelf gewoon vervelend ook vind voor haar en de drama die er dan tochg een beetje omheem komt omdat ze de brokken verdedigd tegenover de katten en als ik het dan dus niet ook weer snel weg pak hier nogal een spectacel word, ben ik toch weer verder gaan zoeken naar een brok die ze wel wilt eten.

Ik kreeg uiteindelijk de ingeving dat de enige brok waar ze nooit moeilijk mee gedaan heeft de poedelbrokken waren. Dus daar een kleine zak van gekocht en sinds dien eet ze weer super goed. Dus voor ons is het voor nu weer de poedelbrok van royal canin. Jammer wel dat ze geen senior variant hebben. Maar ze doet het met haar artrose er gelukkig ook nog heel goed op nu :D

Een volgende hond zou ik graag eigenlijk op compleet zelf samengesteld voer willen zetten en dan op vers vlees.

Mizora

Berichten: 18111
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 08:44

Emma eet op het moment Platinum. Ik heb 2 proefzakken gekocht, rund en varken, en ze lijkt de varken ruimschoots het lekkerst te vinden. Ik hoop dat ik hiermee van het zelfgekookte eten af kan, want daar staat mijn hoofd niet voldoende naar.

Haar darmen vinden rijst niet grappig, maar ik wil geen grote hoeveelheden peulvruchten in het voer (en liever ook beperkt aardappel, maar dat vind ik minder belangrijk), ook wil ik geen eiwit percentage ruim boven de 30%. Ik vind dat onnodig milieubelastend want ze doet het net zo goed of beter op een gematigder eiwitgehalte (ik mik in principe op zon 25%).

Of dit voer het helemaal is weet ik nog niet. Haar darmen zijn nog niet helemaal rustig, maar ze heeft ook best een aantal voerwisselingen gehad en krijgt op het moment ook veel snacks, dus er zijn meer triggers. Maar ze eet haar 180-200g brokken goed op (het helpt ook niet dat haar energiebehoefte zo hoog is), terwijl ze met veel brokken op de helft al stopt (per dag, niet per maaltijd).

Eerder voerde ik RC puppy medium, maar daar bleef haar ontlasting dus moeizaam op. En met het zelf koken kwam ik er dus achter dat het de rijst was, dezelfde maaltijd maar dan met macaroni (dus tarwe) gaat wel 100% goed mamelijk. Jammer genoeg is rijst ruimschoots in die brok aanwezig.

Koken werkt het beste, maar het kost me eens per maand een halve tot hele dag aan koken (niet ideaal, maar gaat) en ik moet iedere avond er aan denken om de maaltijd voor de volgende dag uit de vriezer te halen (en dat gaat niet). Dus voor nu even wat simpelers dat minder planning vraagt.

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-22 22:26

Poedelbrokken van Royal canin hoor ik inderdaad wel vaker voorbij komen dat dat goed gegeten wordt.

Butternutbox is langzaam gegaard vers voer.. bewaar 5 pakjes in de koelkast en de rest ligt in de vriezer.. als ik aan de laatste begin haal ik er weer 5 uit de vriezer..
lekker ook dat ik met 70% korting het kon uitproberen en kunnen dat nu ook zelf cadeau doen aan mensen.. wel fijn als je het eens wil proberen

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 22:40

Zo leuk, fijn dat alles goed gaat !

Puck en de donkere pups zijn sable <3 love it !

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 11:58

Bedankt voor de felicitaties!! Inderdaad sable, we waren eigenlijk niet van plan een te houden maar denk dat dat gaat veranderen :)) er blijft een sable teefje bij ons!! <3
Even een puppy spam
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Puck levert flink in.. logisch wel maar confronterend om te zien. Gelukkig gaat alles super!

_Mars

Berichten: 480
Geregistreerd: 17-12-16

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 12:02

Super cute!! Zijn het allemaal dwergjes of middenslag?

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-22 14:56

Echt een heel leuk kleurtje dat sable!!

idylle
Berichten: 5813
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 15:19

Wat is het verschil tussen abrikoos en sable? Voor mij ziet het er hetzelfde uit namelijk :+

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 15:19

Nee het lijkt echt niet op elkaar in mijn nest :)) De sable pups hebben het zwarte om het koppie en zijn over het algemeen wat donkerder. Puck was ook donkerbruin toen ze zo oud was, nu is zij veel lichter. Ik verwacht dat de pups ook lichter gaan worden, maar dat is niet zeker.

@Mars, het Puck is een kleine middenslag van 40 cm, Bas is denk ik ietsje kleiner. Hij is van mijn schoonouders :)

idylle
Berichten: 5813
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 15:42

Ik ben benieuwd of jullie een reu of een teef hebben (en of je hond geholpen is) en wat jij de voor- en nadelen vindt van het geslacht wat je hebt? Ik neig nu zelf meer naar een teefje, maar waarom durf ik niet zo goed te zeggen. Wat ik vooral belangrijk vind in een hond is dat hij of zij met andere honden overweg kan, of ze kan negeren. Mijn huidige hond (geholpen reu) kan echt totaal niet met andere honden waardoor hij ook nooit echt mee lange einden gaat wandelen, wat ik dus met de volgende hond wel heel graag wil gaan doen

_Mars

Berichten: 480
Geregistreerd: 17-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:49

Ik heb een niet gecastreerde reu. Hij is nu 12, nog nooit problemen gehad met rijen of andere fratsen. Wel erg obsessief met snuffelen en markeren tijden een wandeling. Ik heb op een gegeven moment volg commando aangeleerd omdat ik anders iedere 2 cm moest stoppen. Omgang met honden gaat altijd goed. Erg vriendelijk maar vanuit zichzelf verschrikkelijk onzeker. Hij loopt liever om een hond heen. Hij kan prima los en luistert goed. Als die andere honden tegen komt los dan kijkt die van een afstand, soms snuffelen maar geen speel hond. Hij is altijd meer bezig met het snuffelen dan spelen. Bij honden training (agility) is die super sociaal naar andere honden met goede focus op mij. Dat is denk ik wel echt de poedel in hem die graag bij zijn baas wil zijn.

Edit: Als het mijn keuze was had ik hem wel gecastreerd echter toen der tijd wilde mijn vader dat niet en werd afgeraden door de fokker omtrent slechte vacht? Nu hebben wij nooit last gehad van enige gedragsproblemen maar ben wel bang voor ouderdomsklachten. We houden het in de gaten bij de DA.

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 17:52

Ik heb nu een teefje en die wordt in het nieuwe jaar geholpen.. ze is 2x loops geweest.

Daarvoor had ik een reu en die is met een jaar of 5 geholpen omdat hij toen ook weg liep enz achter alle luchtjes aan.
Geen problemen gehad met vacht en bleef dezelfde hond

Beide erg sociale honden
Vind met een teefje wel erg lekker dat ze niet heel de weg met luchtjes en plassen bezig zijn hihi

meggiemeg

Berichten: 12239
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:10

Wij hebben alle honden laten helpen. Vooral bij de reuen vanwege het op latere leeftijd niet krijgen van prostaatkanker vonden wij een groot voordeel maar ook het eeuwig snuffelen en klappertanden bij de geurtjes van een loopse teef was daarna voorbij. Wij hadden nooit last van voorhuid ontsteking die van me zus en moeder wel en dat was ook weg daarna. Onze teef hebben we laten helpen omdat we er niet mee willen fokken en ze werd zowat verkracht tijdens het wandelen in een losloopgebied door de reuen daar terwijl ze bijvoorbeeld al ruim 6 weken niet meer loops was. Dat was niet leuk meer en ze had ook last van schijnzwangerschap na de loopsheid. We hebben de teef laprascopisch laten helpen, ze was dezelfde dag eigenlijk al wel weer de oude, wondjes in de huid stelden ook niet veel voor en waren zo genezen.
Echt een nare vacht hebben geen van onze honden over gehouden daarna.

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 18:45

Ik val even in in dit topic. Ik ben me aan het oriënteren op verschillende hondenrassen en kom onder andere ook uit bij een poedel. In het verleden heb ik een super slimme draadharige foxterriër gehad, ik zoek weer een intelligente hond, maar liever geen terriër meer (gezien wat ik er mee wil).

Voor een indruk van mijn vorige hondje, zie dit hele oude topic :) Ingrid_92 @ [BB-ITP] Tequila en Pietje (kat en hond) treden samen op

Ik werk op een zorgboerderij en geef begeleiding aan kinderen met behulp van paarden en honden (van collega's) en werk daarnaast nog 2 dagen ZZP (ook begeleiding met paarden). Ik zou hier in de toekomst graag mijn eigen hond ook voor in willen zetten. Daarnaast zou het mij super lijken om de hond lekker mee te nemen naast het paard op buitenrit (o.a. over het strand, daar woon ik vlakbij).

Wat is jullie ervaring met bovenstaande? Zijn er nog meer bokkers die hun hond inzetten in begeleiding van kinderen? Of meenemen op buitenrit? :)

Wat een dropjes Kiekeboefje. De middenslag maat zou ik dan ook willen en die kleur ... ohh.. zijn er nog vrij? :+

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 20:45

Mijn poedel zou heel geschikt zijn om in te zetten als aai-hond bij ouderen of zoiets. Ze vindt het namelijk heerlijk om geknuffeld te worden en is dol op mensen. Wel een hond met heel veel jachtinstinct dus naast een paard meerennen gaat em niet worden :D
Misschien kun je op zoek gaan naar een fokker die selecteerd op inzetbare geleidehonden? Dan zit je in de goede richting voor wat jij ermee wil. Zit je ook op Facebook? Daar heb je meerdere leuke poedel pagina's.

_Mars

Berichten: 480
Geregistreerd: 17-12-16

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 23:23

Mijn poedel is echt super eenkennig, dus ik zou wel specifiek aangeven bij de fokker wat je wensen zijn!