Poedels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 10:26

Ook hier een grote ... Maar ik zou zelf ook echt wel voor een dwergje gaan in jullie geval. Die toy's zijn heel erg schattig en lief, maar inderdaad net zo ieniemienie als een chi... Lijkt alleen meer door al dat haar wat erop groeit :+
Waar mijn reu vandaan komt hebben ze 2 grote teven en een grote toy/kleine dwerg teef (net op het randje) en dat gaat wel heel erg goed samen !

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 14:07

AnnoNiemand schreef:
:z Hoi mensen, ik kom even binnenvallen in dit topic. Al een hele tijd denken wij na over de aanschaf van een klein hondje. Ik had daarom ook al eventjes in het Chihuahua topic gereageerd, echter werd mijn 'angst' daar wel bevestigd. Namelijk dat het niet zo ontspannen is om je goed opgevoede Chi uit te laten i.v.m. hun kwetsbaarheid. Dat is jammer, want wandelen vinden wij te gek en we willen ons dan niet teveel zorgen hoeven maken.

Een poedel is ook een ras die al een poosje in onze hoofden rondspookt dus kom ik hier ook even binnenvallen. :D Wat wij zoeken is een klein, baasgericht, sociaal en open hondje, die ervoor in is om vanalles met ons te ondernemen. :D Wandelingen, trainingen, mee op vakantie, mee op de fiets. :D In eerste instantie dacht ik aan een toy poedel, maar ik ben een beetje bang dat je dan hetzelfde kwetsbaarheids probleem krijgt als bij de Chihuahua. Ik wil rustig met de hond naar een gebied kunnen waar veel andere honden spelen zonder mij continu zorgen te moeten maken. Daarom dacht ik aan een Dwergpoedel. Voor jullie dus een aantal vragen:

* Wie heeft er hier een dwergpoedel?
* Hoe groot en zwaar is jullie dwergpoedel?
* Kun je hier met een gerust hart mee wandelen qua kwetsbaarheid?
* Is dit formaat poedel makkelijk mee te nemen op de fiets?
* Wat zijn goede adressen om aan een pup te komen (geen broodfok, geteste ouderdieren)?
* Doen jullie het vachtonderhoud zelf of laten jullie dit doen? Ik houd van een korte coupe en zou het vachtonderhoud graag zelf doen. Is dit haalbaar?
* Hoe vaak wassen jullie je poedel? Heb je dan ook een waterblazer nodig voor het drogen?

Denken jullie dat dit ras iets voor ons zou kunnen zijn? :D


Ik heb een middenslag (die dwerg had moeten blijven, maar bijna koningspoedel is geworden). Mijn ouders hebben 2 dwergjes. Zij zijn beide rond de 32 cm en wegen ongeveer 4 kg. Mijn poedel is 41 cm en weegt ongeveer 6.5 kg.

Alle 3 zijn perfect mee te nemen met wandelingen en nergens last van kwa lichamelijke kwetsbaarheid.

De 2 van mijn ouders zijn makkelijk mee te nemen op de fiets (al hebben ze dat nooit geleerd), mijn grotere poedel kan denk ik ook nog wel mee op de fiets, Al heb ik er ook aan zitten denken een fietskarretje voor haar te kopen (zo'n ding waar je kinderen ook vaak in ziet), verder loopt mijn poedel ook vaak mee naast de fiets voor stukjes.

Kwa vacht doen mijn ouders en ik dat zelf meestal, soms brengen we ze naar een trimster maar normaal zelf. Ik doe mijn poedel meestal het lichaam op 1 lengte en dan de kop wel nog relatief als poedel. Als je alles op 1 lengte doet is het helemaal piece of cake om het zelf te doen (met een goede scheermachine), als je zelf geen ervaring ermee hebt kan je de hond de eerste paar keer naar een trimster brengen of een curcus doen om er wat handigheid in te krijgen.

Kwa wassen... Ik was mijn poedel ongeveer een keer of 4 per jaar (niet elke trimbeurt was ik haar), borstelen is per hond apart. Mijn poedel haat het heel erg, doe het daarom ook niet vaak (lang niet eens 1 x per week), helemaal met een korte coupe hoef je meestal ook niet zo vaak te borstelen.


Verder alles wat ik hoor wat jullie zoeken in een hond zie ik terug in alle poedels die wij in het gezin hebben en gehad hebben. Kwa fokkers. Dat is wel een lastige vind ik, ik zou wel kijken dat je naar een wat kleinschaligere fokker gaat. Ik hoor veel van fokkers die hun poedels half verkopen onder de voorwaarde dat zij er zelf nog een nestje mee kunnen fokken. Ik vind dat persoonlijk een beetje een vermomde vorm van broodfok O:)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 18:13

Met de kleintjes geen ervaring dus daar zeg ik maar niets over, het algemeen beeld is niet positief maar dat heb ik met eigenlijk alle kleintjes :=
Die Noa is dan wel weer echt een super schattig teddybeetje moet ik zeggen O:)

Lilith word overmorgen geholpen, vind het toch een beetje spannend.
Afbeelding
Afbeelding
Lilith haar schilderijtje is ook binnen <3
Afbeelding

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:41

Ik heb een grote dwergpoedel (bijna middenslag).
Afbeelding

Gioia is 6.7 kg maar heeft geen grammetje vet teveel (er was laatst een vraag op fb hoeveel je poedel woog en hoe hoog ze waren. Gioia was de zwaarste :+ )


Afbeelding
Gioia zou nog net mee kunnen in een mandje op de fiets, maar dat wil ze niet.
Hier gaat ze mee in de tas ivm een blessure en dat vind ze prima.

Wie gaat er tr zaterdag naar de poedeldag?
https://www.facebook.com/events/391468731644049/?ti=as

Ik ben nog aan het twijfelen. Misschien moet ik werken namelijk.
Ik zou gewoon even langs gaan. Keuren hoeft van mij niet en agility kent ze al en mag ze niet.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:46

O oliebol dat had ik eerder moeten weten, heb zaterdag al plannen gemaakt -O-
Is hier lekker dichtbij |o

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:49

Ja daarom :p
Meteen even daar kijken voor nieuwe trimspullen (als ze dat hebben). Ik moet een nieuwe scheerkop en wil ooit (niet nu) een klein scheerapparaat op accu kopen voor de voetjes en de snoet.

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 16:06

Gezellig! Ik ben vrijdag tot diep in de nacht weg en heb geen auto, dus voor mij gaat het hem niet worden. :+

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 16:17

Even nog aanvullende info die niet op die pagina staat

Afbeelding

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 13:40

Wat zien poedels er tochaltijd mooi uit als ze weer getrimd zijn <3
Afbeeldingvoor afgelopen zondag nog gekamd

Afbeeldingna <3
En daarna lekker in het water spelen

Afbeelding

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 00:37

Levi is vandaag ook weer naar de kapper geweest :)

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 12:18

Zo'n verschil geeft dat hè! Helemaal fluffy en in model haha. Nu is Popo over het algemeen nog erg fluffy omdat hij nog in de puppyvacht zit. Maar hij begint op sommige plekken wel aardig te krullen.

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-19 21:58

Geen paasei maar een blij ei :D
Afbeelding

teddybearr

Berichten: 69
Geregistreerd: 04-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:14

Aah wat leuk een poedel topic! Ik heb 2 koningspoedels *\o/*



Afbeelding

(niet de beste foto, maar toch)

edit: ik zie net dat de foto erg klein is, maar dit is Donder en ik doe agility met hem!

Afbeelding

de ander is Boef, hij is gewoon fulltime knuffelbeer :D

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 09:49

Vandaag is gioia jarig *\o/*
Ze is 5 jaar geworden.
Het was een pech jaar voor haar. De ene blessure na de andere. Fysio, dierenarts. Vorige week nog een dag mank gelopen, maar deze week 2x 16km en 1x 22km gelopen (ze had de mogelijkheid om in mijn rugzak te zitten. Als ze aangeeft erin te willen mag ze er meteen in)
Ik ben zo trots op haar <3


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 09:56

Ik heb een middenslag en vindt het echt een ideale maat, niet de maat waar je per ongeluk overheen struikeld, wel de maat die nog op te tillen is een in de fietskrat kan zitten.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:18

Gefeliciteerd arabella Y)(^)

Die van mij zijn ook schoothondjes hoor :Y)
10 jaar geleden was het niet zo heel makkelijk een middenslag te vinden en zijn we bij koningspoedels gekomen, nog niet vanaf gestapt. Kleintjes komen er niet maar middenslag lijkt me op zich wel praktisch.
Kleine is inmiddels ook jarig geweest, vandaag voor het eerst dat mijn schoonmoeder op haar past. Ben benieuwd wat die rat uit gaat vreten _O-
Afbeelding

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:23

Bedankt!!
Eigenlijk wilde ik ook een middenslag. Maar idd nog steeds erg moeilijk aan te komen.
Toen maar naar de dwergpoedels gegaan. Gioia is aan de grote kant voor een dweegpoedel, dus net een middenslag O:)
Ik ben heel erg blij met dit maatje. Ze is groot genoeg om goed mee te komen met wandelen etc. En klein genoeg om in de rugtas te kunnen en zo klein kost minder trimtijd :')

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:38

Gefeliciteerd goya! :D En wat super dat ze weer zo op knapt!

Dior heeft haar grote knipbeurt ook weer gehad. Vriendlief wilde haar rug scheren (mijn plan was rugje kort en pootjes lang, weer eens in model). 5 minuten later keek ik weer en was haar kruin ook weg. Toen maar egaal alles kort gemaakt.
Haar achterpoot blijft een beetje op en neer gaan, maar daar ze toch wel goed reageerd op de glucosemine (ze mankt nog maar een fractie van eerst) is de diagnose artrose toch wel een 90% nu :(

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-19 10:58

Gefeliciteerd Gioia

Lekkere korte coupe liesjuh, en vervelend van de artrose.
Gelukkig reageert ze goed op de glucosemine


Levi gaat vandaag weer naar de kapper, weer lekker kort.
Hij mag volgende week mee op vakantie naar Oostenrijk

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-19 16:44

Levi weer klaar voor de vakantie
Afbeelding

Vandaag Levi zijn prijzen eens opgehangen, erg blij mee!
Afbeelding

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:21

Hoi allemaal, hoe gaat het met jullie poedelvriendjes? :)

Popo is inmiddels 7,5 mnd en ik ben zo blij met hem! Elke dag merk ik dat hij iets volwassener wordt en het is echt een genot om met hem op stap te gaan, wat natuurlijk steeds langer kan nu. Ik probeer ook elke dag wel een actieve, lange wandeling in te plannen om zijn conditie op te gaan bouwen.
Hij is nu 63 cm op zijn schoft en 21,8 kg.

Middenslag lijkt mij trouwens ook wel een handzaam formaat maar ik kan er niks aan doen, ik hou gewoon van groot. :')

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-19 11:56

Hier gaat alles goed! Zitten lekker in Oostenrijk, Levi vermaakt zich ook goed hier

teddybearr

Berichten: 69
Geregistreerd: 04-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 12:26

Simoonzel schreef:
Hoi allemaal, hoe gaat het met jullie poedelvriendjes? :)

Popo is inmiddels 7,5 mnd en ik ben zo blij met hem! Elke dag merk ik dat hij iets volwassener wordt en het is echt een genot om met hem op stap te gaan, wat natuurlijk steeds langer kan nu. Ik probeer ook elke dag wel een actieve, lange wandeling in te plannen om zijn conditie op te gaan bouwen.
Hij is nu 63 cm op zijn schoft en 21,8 kg.

Middenslag lijkt mij trouwens ook wel een handzaam formaat maar ik kan er niks aan doen, ik hou gewoon van groot. :')


Waarschijnlijk heb ik wat gemist, maar heb je een speciaal doel waar je naar toe werkt? Omdat je zijn conditie wilt opbouwen, vroeg ik me dat af haha?

Hier gaat ook alles goed. Vorige twee weken zijn de agilitylessen afgelast vanwege het extreme weer, ik denk (en hoop) dat het vanavond wel gewoon doorgaat!

teddybearr

Berichten: 69
Geregistreerd: 04-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 12:27

KarinW86 schreef:
Hier gaat alles goed! Zitten lekker in Oostenrijk, Levi vermaakt zich ook goed hier


Veel plezier in Oostenrijk nog :)

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 13:56

Hier gaat ook alles goed.

Dior gaat op het moment door het leven al een aantal weken zonder kuif. Vriendlief ging haar rug scheren en vond het leuk haar kop ook mee te doen :oo
Verder lijkt de glucosemine te werken, wat het vvermoeden van artrose helaas toch wel echt bevesstigd :( Op het moment zie ik haar niet meer manken wat dus wel super fijn voor haar is.
Aankomend weekend komen mijn ouders hier een paar dagen heen. Meteen een mooie test om te zien hoe ze zich houd als ze lekker gaat spelen weer met de poedels van mijn ouders.

Karin, Veel plezier in Oostenrijk!