[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DemDeempel

Berichten: 1082
Geregistreerd: 26-05-15

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:51

Ik had inderdaad ook altijd een bende als ik plantjes aan het verplaatsen was omdat de voedingsbodem door mijn spierwitte zand naar boven kwam. Met mijn nieuwe aquarium ben ik dus van plan om geen voedingsbodem te gebruiken. Ben wel blij om te horen dat dat geen problemen zal gaan geven.

Lynn_Nikita

Berichten: 25548
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:03

Geen voedingsbodem wel kleitabletten en voeding

Nu had ik vandaag nog over de maanvissen van mij en zie ik net in de bak dat het vrouwtje wat normaal grijze strepen heeft weer donkerzwarte strepen heeft een erg agressief is. Beter gekeken en jawel hoor, Ik heb weer eitjes
Poging 3 *\o/*

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:31

Hier ook geen voedingsbodems.
Het werkt wel hoor, voor de plantjes, maar vooral bij t wortelen van de nieuwe plantjes in een bak. Bodems gaan meestal ook maar 1 jaar mee.

Bakjes zie er hier allemaal zo uit, zonder voedingsbodem:
Afbeelding

Ahh al die maanvis eitjes! Leuk Lynn_Nikita!

lor1_1984

Berichten: 12071
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 01:35

Ik heb ooit bodemrot gehad door een combinatie van voedingsbodem en verkeerd zand (rivierzand geloof ik, slibte dicht).
Heeft me mijn complete visbestand gekost toen.
Sindsdien geen voedingsbodem meer hier maar eerder kleitabletten oid.
En enkel nog filterzand.

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 07:48

Ik heb een voedingsbodem met daar overheen grind en daar overheen fijn zand. Wel maar in een derde van de bak.

Bij Gustav, mijn kreeft niet. Maar daar staat ook maar 1 plant, de ander zweeft.

Hier een van mijn 2 platys stervend, als hij niet dood is nu. Wil eigenlijk geen platys, maar het overgebleven vrouwtje is echt in de rouw. Vandaag maar even een stuk of 4/5 erbij halen. Dan is ze niet meer zielig.

Lynn_Nikita

Berichten: 25548
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:05

maanviseitjes zijn weer weg, geen idee waarom ze het max 3 dagen uithouden bij mij
pluttersput niemand in de buurt die platys heeft dat ze dr afgeeft anders blijf je ze houden
of een adv op een fb pagina voor liefhebbers plaatsen?

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:12

Hier helaas ook slecht nieuws :( gister avond nog zeker 40 stuks zwemmend kroost. Nu nog maar 4 of 5. Geen idee wat er vanacht gebeurt is. Maar baal er wel van..

Plutter, sneu is dat he. Hadden wij met onze congo zalmpjes. Een vrouwtje als enige over. Toch maar 4 bijgehaald, ze is weer helemaal happy nu

wend2009

Berichten: 148
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:41

Renee_S schreef:
Hier helaas ook slecht nieuws :( gister avond nog zeker 40 stuks zwemmend kroost. Nu nog maar 4 of 5. Geen idee wat er vanacht gebeurt is. Maar baal er wel van..

Plutter, sneu is dat he. Hadden wij met onze congo zalmpjes. Een vrouwtje als enige over. Toch maar 4 bijgehaald, ze is weer helemaal happy nu


Ik durf niet te kijken hier zitten we nu rond de magische 3 weken
Tot nu toe 3 uitval van de 25 a 30.
De vorige keer alle 18 dood.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:50

wend2009 schreef:
Renee_S schreef:
Hier helaas ook slecht nieuws :( gister avond nog zeker 40 stuks zwemmend kroost. Nu nog maar 4 of 5. Geen idee wat er vanacht gebeurt is. Maar baal er wel van..

Plutter, sneu is dat he. Hadden wij met onze congo zalmpjes. Een vrouwtje als enige over. Toch maar 4 bijgehaald, ze is weer helemaal happy nu


Ik durf niet te kijken hier zitten we nu rond de magische 3 weken
Tot nu toe 3 uitval van de 25 a 30.
De vorige keer alle 18 dood.


Hou jij ze gewoon in het aquarium? Of hebben ze een eigen kweekbakje? Wel goed zeg, 3 weken al!

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:13

Wat vervelend van de baby’s! Lijkt me naar om ze zo te zien verdwijnen..

Lynn, weet je wat het is? Qua ruimte kunnen er best nog wat bij. En ik zou het ook sneu vinden als ze kleiner kwam te zitten dan dat ze nu zit.. dus dan maar een groepje in leuke kleurtjes erbij en dan zien we wel weer :)

Denk dat ik er ook wat grote corydoras weer bij ga zetten. Mijn dwergjes sneuvelen langzaam, vind er met regelmaat eentje dood terug. Dus dan maar wat nieuw. Nieuwe dwergjes durf ik niet met de maanvissen, die worden zo groot dat ze die gewoon op eten. Dus dan maar wat grote erbij, de bodem is nu zo kaal..

wend2009

Berichten: 148
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 15:04

Renee_S schreef:
Hier helaas ook slecht nieuws :( gister avond nog zeker 40 stuks zwemmend kroost. Nu nog maar 4 of 5. Geen idee wat er vanacht gebeurt is. Maar baal er wel van..

Plutter, sneu is dat he. Hadden wij met onze congo zalmpjes. Een vrouwtje als enige over. Toch maar 4 bijgehaald, ze is weer helemaal happy nu


Ik durf niet te kijken hier zitten we nu rond de magische 3 weken
Tot nu toe 3 uitval van de 25 a 30.
De vorige keer alle 18 dood.[/quote]

Hou jij ze gewoon in het aquarium? Of hebben ze een eigen kweekbakje? Wel goed zeg, 3 weken al![/quote]

Bij mij zijn het corydoras albino die de eitjes gelegd heeft.
Deze zitten appart maar heb er ook 2 perongelijk expres is het grote aquarium.
Hier leggen ze als ze alles schoongemaakt hebben.
Maar ze maken het blad met eieren dus ook weer schoon.
Zodra ze leggen haal ik ze eruit of ik ze moeten net als de vorige keer precies in de hoek leggen dan kan ik de eitjes blokkeren met de magneet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:10

Wat heb jij een prachtige groene bakken jolmer <3

Is het geen gedonder met de bak dan wel in de bak :( . Aantal vissen met schade waaronder de prachtige staart van mn grote mbu ;( . Groeit allemaal wel weer dicht maar dat duurt een 2 maanden.

Eerst was het de mesvis die de kleine mbu aan het terroriseren was. Die hebben we ingeruild toen we 2 jonge rogjes kochten.

En vanmiddag zagen we de kleinste mbu (15cm) onze gar van bijna 30cm in zn rug grijpen en vast houden _-:( . De rogjes hadden ook beide al een perforatie gaatje en het laat zich wel raden wie daar dan de oorzaak van was......

Hij lijkt zo schattig.....

Afbeelding

Het kleine ettertje meteen uitgevangen en in een ander bakje gezet. Daar gaan we nu een ander baasje voor zoeken.

Onze 2 andere kogels gaat het gelukkig wel goed mee. Die liggen bij te komen van alle stress en hopelijk blijven die ook rustig als ze weer op hun gemak zijn.

Onze 2 nieuwe aanwinsten

Afbeelding

Afbeelding

smurfje

Berichten: 2580
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Huizen

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 20:20

Jeetje Gloa, wat een ding zeg.

Duimen dat je snel iemand zoekt voor het kleine ding.
Die rogjes zijn echt super schattig.

Kimley

Berichten: 9168
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 21:06

Hier een wormen infectie in mijn garnalen bak :(:)
Ben aan het behandelen en het lijkt langzaam minder te worden maar verlies wel veel garnalen zo _-:(

smurfje

Berichten: 2580
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Huizen

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:14

O wormen. Lastig! Heb je online al gezocht voor extra oplossingen.

Gelukkig zijn garnalen met konijnen, en vult het snel weer aan.

Kimley

Berichten: 9168
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:19

Ja ik behandel nu met iets. Dat moet volgende week weer.. en dan misschien na 2 weken weer.
Vandaag even wat planten gesnoeid en water ververst :)

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:32

Balen zeg Gloa! Wel gave roggetjes!

Vervelend inderdaad, wormen! Hopelijk ben je er snel vanaf

https://youtu.be/XKLU_rSVsVc
hier in mijn 'grote' bak heerst er rust. Behalve de haaien dan haha.

DemDeempel

Berichten: 1082
Geregistreerd: 26-05-15

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:41

Is er hier trouwens nog iemand die ik blij kan maken met een mini aquarium van ongeveer 30x30x30 cm? Hij heeft geen lichtkap meer maar er ligt een glazen plaat op en er zit een mini filtertje bij. Dus als iemand nog een klein kweekbakje wil mag hij gratis weg, ophalen in Apeldoorn. Ik maak er liever iemand blij mee dan dat ik hem naar de stort breng haha. Moet wel even worden schoongemaakt maar hij is niet lek oid :D

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 11:36

Hi! Wat een leuk topic!
Mag ik me melden? :) Het is eigenlijk meer de hobby van mijn vriend hoor, maar ik vind het ook heel leuk!

We hebben deze week een nieuw aquarium aangeschaft van 180 liter die we nu gaan opbouwen. We hebben nu nog een bak van 85 liter staan in goede staat, maar die mag weg.
Aankomend weekend gaan we de bodem al voorzien van zand en de terrassen opvullen.
Wat zullen de vissen straks blij zijn met een groter huis :D. We hebben nu ook eindelijk gelegenheid voor wat meer vissen / iets grotere soorten. We gaan binnenkort bij de aquariumzaak om tafel wat kan/wat we willen qua planten en vissen. Ik denk dat het heel mooi gaat worden en absoluut een verbetering.

lor1_1984

Berichten: 12071
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 12:14

Welkom. :)
Upgraden is altijd tof. :j

Hier wat pech gehad met de vissen, had een vis die al vanaf het begin bij de vorige eigenaar aan het kwakkelen was, ik nam hem over als opvangvis maar besloot al vlot hem niet uit te plaatsen omdat ik geen kneusjes wil uitplaatsen.
Heb hem behandeld en hij knapte aardig op, maar viel telkens terug (salto's draaien, zij/rugzwemmen, steeds meer op de bodem liggen) tot hij vorige week maandag ineens wit uitgeslagen op de bodem lag.
Gelijk apart gezet en na alle opties overwogen te hebben besloten om hem in te slapen, wetende dat bij behandeling ik een paar weken later weer op dit punt zou aanbelanden.
Tijdens het inslapen zag ik ineens allemaal witte stippen ontstaan. :=
Woensdag lagen er nog 7 vissen op de bodem, verder hadden alle vissen samengeknepen vinnen en een deel was wit uitgeslagen.
F*ck, das niet goed. :n
Gelijk info gaan zoeken en heel goed begeleid door een expert op gebied van fancy goldfish en nu zijn ze gelukkig weer beter. *\o/*

En mijn nieuwe project:
Afbeelding
Dit wordt mijn vijver, 300x180cm en op het diepste punt ong 100cm diep.
Kunnen de vissen mooi naar buiten volgende maand en in het najaar weer naar binnen. 8-)

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 07:42

Potver. Kom vanmorgen onder. Ik maak het licht aan bij de garnalen, liggen er heel veel dood.
Ik zeg dat tegen dochter. Zegt ze voel eens aan het glas dat is heel warm, voelde ik gisteravond. En ja hoor glas heet. Ik kijk op de thermometer bijna 40 graden. Verwarming kapot, want die stond netjes op 23/25. ;(
Nog 1 volwassenen leeft nog een blauwe en heel veel baby's leven gelukkig nog.
Dadelijk even een nieuwe halen.
Had ik net weer alles op orde krijg je dit. Man ik baal.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 08:23

Ooh dat is idd echt sh*t zeg. Snap goed dat je baalt :(:)

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 09:34

Pfoeh dat is schrikken! indd balen zeg.

Hier sinds gister weer aan de tropische vissen begonnen.
Goudvissen hebben nu een beter huisje gekregen (nog meer ruimte) en mn pa wou het aquarium niet weg doen. Dus overstap naar wat makkelijkere en andere visjes.
Bak staat natuurlijk al ff te draaien maar gister dus wat gehaald.
Stand nu staat op 29 Kardinaal tetra's en 6 Corydoras venezuela black. Komen er nog meer bij maar ze hadden voor nu niet meer.
Wat we er nog bij willen doen zijn 3-5 maanvissen en een Lnummer (nog geen idee welke)
De bak: (Nog wat troebel omdat ik in de bodem zat voor wat plantjes)
Afbeelding

En ik denk dat deze maanvissen erbij komen. Al ga ik volgende week kijken wat ze hebben en of daar wat tussen zit wat ik leuk vind. Anders bestel ik deze bij hun:
Afbeelding

Kimley

Berichten: 9168
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 09:45

Ik heb nu 2x behandeld tegen wormen maar ze Zitten er vrolijk nog steeds..
Gelukkig wel nauwelijks nog dode garnalen maar ja.. en nu ? :')

DemDeempel

Berichten: 1082
Geregistreerd: 26-05-15

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:47

@Kanji91, Hoe groot is jullie bak? Ik wil ook de overstap van goudvissen naar tropisch maken maar ben nog aan het twijfelen welke vissen en hoeveel vissen ik wil. Nu heb jij net die visjes die ik leuk vind, alleen vind zelf de grootte van de groepjes zo moeilijk in te schatten voor mijn eigen bak.