[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:44

Slechte, maar meest resente foto van mijn goudvis aquarium
Afbeelding

Vanillia

Berichten: 7658
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:17

Water uit de aquariumwinkel zou ik zelf nooit doen ivm ziektes ellepel, maar fijn dat het een manier is die voor jou heeft gewerkt :)

nate

Berichten: 358
Geregistreerd: 24-10-05
Woonplaats: Oldeberkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:48

Bedankt voor jullie ervaringen ;)
Ik denk dat ik vanmiddag een deel water ga vervangen.
Gisteren even mijn waterplantjes bijgewerkt, dood blad ed uit de bak gehaald.
En ik vindt het water wat groenig, wel helder groen. Verder nog geen alg gespot.
Kan eventueel ook van de bacta start komen
Ik heb nog een aantal eigen kweek guppies, denk dat ik die eind deze week als pioniers erin ga doen.

Fearn

Berichten: 4772
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:40

Hee, ik kom even weer binnenvallen. Stel nu waarschijnlijk een hele riskante vraag, maar ben toch benieuwd :+

Er werd mij dus afgeraden om mijn goudvissen nu in een vijver te doen. Ik wilde ze dus ook tot april bewaren. Maar ik heb nu een aanbod van iemand gekregen met een hele mooie en grote vijver: 200 x 125 x 150 cm. (dus 1,50 m diep). Zouden ze vanwege de diepte er niet in kunnen? Want op de bodem zou de temperatuur toch hoger zijn?

simpie94

Berichten: 838
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:51

IsaCalixa schreef:
Hee, ik kom even weer binnenvallen. Stel nu waarschijnlijk een hele riskante vraag, maar ben toch benieuwd :+

Er werd mij dus afgeraden om mijn goudvissen nu in een vijver te doen. Ik wilde ze dus ook tot april bewaren. Maar ik heb nu een aanbod van iemand gekregen met een hele mooie en grote vijver: 200 x 125 x 150 cm. (dus 1,50 m diep). Zouden ze vanwege de diepte er niet in kunnen? Want op de bodem zou de temperatuur toch hoger zijn?


Wanneer het echt hard vriest zal deze vijver niet dicht vriezen, maar het principe voor je goudvissen blijft hetzelfde. Nu overzetten naar buiten is niet aan te raden. Ik vind april zelfs al vroeg maar dat even ter zake. :)

Fearn

Berichten: 4772
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:58

Oke :)

ellepel

Berichten: 47437
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:20

Vanillia schreef:
Water uit de aquariumwinkel zou ik zelf nooit doen ivm ziektes ellepel, maar fijn dat het een manier is die voor jou heeft gewerkt :)



Nee dat vond ik ook,maar waar ik toen ben geweest hadden ze de boel erg goed voor elkaar
Daar durfde ik wel op te gokken.
Erg jammer dat het meisje wat daar toen werkte er weg is en de bakken er veselijk uit zien -O-

Anoniem

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:34

Ik heb gewoon water ververst de eerste weken, gewoon 10/20 procent. Dit elke week weer doen totdat je je hele bestand compleet hebt en toen uitgebouwd. Nu ververs ik 20 procent elke 2 of 3 weken :)

IsaCalixa, deze vijver waar je het over hebt zou ik vasthouden tot het voorjaar, hier zit echt enorm veel water in! :D

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:27

Lisaturbo, je hebt hier nog niet eerder gepost, geloof ook niet in het oude topic of wel?
Misschien moet je even op internet opzoeken hoe je goudvissen moet houden, want zoals die van jou nu zitten is wel een beetje [behoorlijk] zielig.


Hier alles rustig op aquarium gebied, wordt alleen zo moe van die verrekte planten die allemaal veelste hard groeien, ik blijf snoeien :+, en moeders aquarium, waar de stekjes altijd ingaan, begint zo langzamerhand ook wel erg vol te raken haha.

Ik heb gister het mos van mijn hout af gehaald en weggegooid, het was zo dood als wat :(

fleurtjeuh
Berichten: 10372
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:43

Een van mn vissen heeft een wond oid.
Had em gratis erbij gekregen omdat ie een plekje had.
T leek een soort hapje uit de zijkant.
Maar nu is het aan 2 kanten..
Echt alsof er een stukje uit de vis is gehaald..
Gisteren wat spul van Esha erbij gedaan tegen schimmels, vinrot en bacteriƫn.
T lijkt me geen witte stip..
Iemand een idee?

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:17

Heb sinds 3/4 dagen 3gupprn erbij gedaan en nu zitten er al babys!Afbeelding

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:19

Biancalaylo ben benieuwd of ze het halen, denk dat je kogeltje ze als een heerlijke snack gaat zien hihi

Fleurtjeuh zou het lukken er een foto van te maken? Klinkt nogal eng..

Casarell

Berichten: 9604
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:52

Hier heb ik de kleine panda's over gezet naar de grote bak.. hebben ze lekker de ruimte om te spelen en te groeien.. :+
De kleine bak heeft nu de grote beurt gehad, en nu maar eens bekijken wat ik daar in ga doen..
Morgen maar eens kijken voor een andere mooie zwaarddrager.. liefst dragend.. :o

Casarell

Berichten: 9604
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:21

Hmm.. zit net naar de pandavrouw te kijken.. dunnere buik en donkere vlek weg..
En inderdaad.. er zitten nieuwe jongen in mijn bak.. waarvan 1 sowieso gevlekt.. :+
Nu maar hopen dat deze niet opgegeten wordt.. ben wel benieuwd wat dat gaat worden nl..

pipo

Berichten: 8230
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:28

Haha leuke berichten allemaal zo.
Jij jonge panda's ik net 5 gekocht.

Ahh arme vis. Hoop dat het iets simpels is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:20

lisaturbo schreef:
Slechte, maar meest resente foto van mijn goudvis aquarium
[ [url=m/hATP2j.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooie goudvissen!
Echter horen sluierstaarten in een aquarium te zitten van minimaal 1.20M lang en 50L per vis. Dit zorgt ervoor dat de sluierstaarten goed uit kunnen groeien ipv vergroeien. Dit laatste zal helaas in jou aquarium gebeuren. Ook zijn het echte zwijnen die het water gigantisch vervuilen, een gewoon intern filtertje kan dit niet aan. Op de laatste pagina's van het vorige topic hebben we het er nog over gehad met een bokker die haar goudvissen nu in een 80cm aquarium houdt tot het voorjaar, waarna ze in een mooie vijver terecht kunnen :D

Waar jou aquarium wel heel erg geschikt voor is, zijn garnaaltjes! Er leuke diertjes om naar te kijken en geschikter voor het formaat aquarium :j

Fleurtjeuh, Heb je er een foto van? Daarnaast is ESHA2000 al erg verouderd, het recept is sinds het begin vh product niet meer veranderd en velen ziekten zijn helaas resistent..

Bianca, leuk! En over een tijdje veranderen ze in een week tijd van klein visje naar een heuse gup :P

Casarell, gaaf! Panda's zijn toch erg leuk om te zien :D

fleurtjeuh
Berichten: 10372
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:02

Helaas visje net dood gevonden ..

Akshay
Berichten: 2081
Geregistreerd: 05-03-12

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:25

Zonde fleurtjeuh. Heb je wel nog een foto gemaakt ivm wat het nou was?

Mijn nog steeds indraaiende bak vertoont witte vlokjes aan de (hard groeiende!) Planten..

Weet iemand wat dat is. En of dat kwaad kan en ik iets moet doen?

Afbeelding
Afbeelding

DiscoDipp

Berichten: 2882
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:45

Sorry ik kan je niet helpen haha! Heb dat nog nooit gezien of het zier er anders uit dan normaal!

Casarell

Berichten: 9604
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:53

Heb je bacteriƫn toegevoegd om op te starten?
En hoe lang draait hij nu?
In de opstartfase komen er vaak rare dingen naar boven die zichzelf oplossen als de bacterie cultuur op orde komt.. ;)

Akshay
Berichten: 2081
Geregistreerd: 05-03-12

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:54

Ja. Na aandringen van de aquarium zaak man afgelopen zondag gedaan nadat de bak al een week op 22 graden stond te draaien

Casarell

Berichten: 9604
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:10

Dan zou ik er even niets aan doen.. en gewoon afwachten.. meestal lossen opstartproblemen zichzelf op..

Akshay
Berichten: 2081
Geregistreerd: 05-03-12

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:13

Ga ik doen :-)

Moet wel al nodig gaan snoeien. Staan al twee planten bijna aan het water oppervlak :o

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:47

Dimphyl: het zou ook levend voer voor ze moeten zijn. Maar ik zal je zeggen. Ze eten ze niet hahaha dus me plan is mislukt! Vuurgarnalen aten ze wel.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:51

Zonde fleurtjeuh, hoop dat t niks besmettelijks was ofzo.

Biancalaylo haha dat vermoeden had ik al. Jammer dat t niet werkte. Slakjes zijn ze ook gek op toch?

Ashkay wat vreemd.. je hebt er nog geen voer oid ingegooid neem ik aan? Het lijkt een beetje op zuurstofbelletjes maar gok dat dat vertekend door de foto