[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellepel

Berichten: 47440
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:41

Nou als ik zo naar jouw foto kijk van dat zwangere vrouwtje,dan moeten die 2 van mij toch ook wel, die zijn net zo dik!

Pearlx

Berichten: 1366
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:43

Ik heb anders ook mannen met zo'n dik buikie :D

LOLLYYwood

Berichten: 2831
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Aalst (Oost-Vl, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:45

Dus 1m volstaat (tijdelijk)?
Denken jullie dat dat qua gewicht gaat lukken? :=

Casarell

Berichten: 9605
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:13

Wat gewicht betreft ligt het er helemaal aan hoe de vloer (en de constructie) is waar hij op komt te staan..
Daar durf ik niks op te zeggen.. :n

soesita

Berichten: 5188
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:45

Ik heb jullie ook weer gevonden. Man, wat gaan jullie hard! :wow:

Hier is ook nog steeds alles goed met mijn geheel techniekloos 40-er garnalenbakje: Geen filter, geen lamp, geen pomp, geen verwarming. En ook water verversen doe ik niet aan; enkel bijvullen wat verdampt. Kortom: buiten het voederen geen werk aan.
De garnaaltjes ( Caridina cantonensis "Black Bee") doen het goed en ik heb regelmatig kleintjes. Het water is helder. Wel ietwat bruin van kleur maar glashelder dus dat stoort niet echt. De temperatuur schommelt tussen 18° en 22° en dat lijken de bewoners prima te vinden. Ook de planten groeien voldoende en alg zit er niet in. Ik was oorspronkelijk van plan om er 's winters een lamp op te zetten maar alles doet het goed. Never change a running system. ;)

Ik probeer één dezer dagen nog wel eens een foto te maken van de lieverdjes.

Anoniem

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:58

Soesita, gaaf zeg! Heb je een foto van je bakje? Een Low tech bakje wil ik ook nog een starten ^^ genoeg visjes die wat koeler mogen zitten (Dario dario, heteronogwat formosa) in combinatie met garnaaltjes :D

Meliaforever

Berichten: 12041
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:10

Vraagje. Ik heb nu visvoer in korreltjes alleen die gaan zo snel naar de bodem dat me vissen de kans niet krijgen om het te pakken. :') Ligt dit aan het voer of aan de pomp die misschien te hard staat?

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:12

Meliaforever misschien kijken voor vlokvoer ipv korreltjes? dat drijft beter en dwarrelt dan ook naar de bodem.
ik ben zelf ook geen fan van korrels, juist om de reden die jij noemt.

nate

Berichten: 358
Geregistreerd: 24-10-05
Woonplaats: Oldeberkoop

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:27

Iemand ook ervaring met W&R Aquazoo in zwolle? adverteren alleen via marktplaats

pipo

Berichten: 8230
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:01

Meliaforever schreef:
Vraagje. Ik heb nu visvoer in korreltjes alleen die gaan zo snel naar de bodem dat me vissen de kans niet krijgen om het te pakken. :') Ligt dit aan het voer of aan de pomp die misschien te hard staat?


Ik trek altijd even de stekker van de pomp er voor 5 minuten uit. Mijn snavelbekvis kan anders niet eten en de rijstvisjes zitten ook liever boven. Zodra hij klaar is gaat de pomp weer aan en is het voor de rest.
Want dat probleem heb je ook met vlokvoer. Zodra het in de stroming komt gaat t overal heen. Voor guppen en corry's is dat geen probleem, maar voor sommige vissen wel.

Gelukkig geen vreemd voer meer in de bakken gevonden. Ze blijven nu weer schoon haha.
Iemand nog interesse in dwergkreeftjes? ik heb genoeg halfwas jongen en hele jonge, maar die mogen nog niet weg.

Casarell

Berichten: 9605
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:09

Ik heb eerder ook al zitten kijken naar kreeftjes (ik vind ze gaaf!), maar dit werd me af geraden ivm mijn planten.. :o
Weet overigens niet welke soort het was hoor..

Vanillia

Berichten: 7658
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:15

Voor welke vissen heb je de korreltjes Melia? Voor bodemvissen is het natuurlijk juist de bedoeling dat het zinkt :P

1 van mijn nieuwe platy's heeft stip -O- Had een flesje ESHA en een flesje EXIT staan, met m'n stomme hoofd er eerst ESHA ingegooid en daarna ook maar de EXIT erin gegooid. Er hapt nog niks naar lucht dus ga er vanuit dat het goedkomt :P

Heb net wel een paar fotootjes gemaakt, dus daar gaat ie:


Afbeelding
Overzichtje (plantenprobleem meteen zichtbaar haha)

Afbeelding
1 van de corydoras

Afbeelding
M'n ancistrus is niet zo fotogeniek :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:15

Ik wil kreeftjes enkel nog maar in speciaalbakken zien. Heb er drie gehad, waarvan 1 door ongeluk dood is gegaan, 1 vermoord is door haar echtgenoot en echtgenoot zelf was een klootzakje die gerust naar de vissen greep zodat die bijna staartloos door het aquarium zwommen.

Gelukkig gebruikten ze de planten enkel om in te kruipen :)

Vanillia

Berichten: 7658
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:20

Jeetje da's naar Spruitjee, zit je dan met je kreeft en staartloze visjes -O-

DiscoDipp

Berichten: 2882
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:37

nate schreef:
Mijn bakje, inmiddels nog druk aan het indraaien.
Heb het idee dat de plant aan achterkant recht het allemaal wat minder vindt, de bladen krijgen bruine vlekjes. Iemand een idee hoe deze heet?

Verder vormt er nu ook een kaamlaag op het aquarium, iemand de gouden tip om deze weg te halen?

[ [url=m/FWkuaH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Volgensmij is dit een anubias. Deze houden niet van veel licht, zou er iets boven hangen of wat drijfplantjes kopen!

pipo

Berichten: 8230
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:38

Ik heb ook een cpo kreeftje, maar die wil ik ook niet meer. Die heeft idd zijn vrouwtje vermoord tot 2 X toe en leeft nu alleen in het bakje van mijn zoontje. De dwergjes zijn vredelievender. Eten ook geen planten. Hangen er wel in als ze gaan vervellen. Ik heb als het goed is de Cambarellus shufeldtii

Meliaforever

Berichten: 12041
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:42

@Vanillia, ik heb platy's :).

hagelslag
Berichten: 9179
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:11

Ik meld me ook,
Hebben een beta man en 4 vrouwtjes.
2 algeneters. Een dunne en een dikke :+
2 neons en 2 zalm(weetnietmeerhoezeheten)
Hadden meer neons en zalmpies maar helaas.. Niet meer aan t zwemmen
Afbeelding
Ons beta mannetje.

Mijn vader is bezig ons 100 liter aquaiurm weer te repareren. Helaas na een mislukte verhuispoging van het aquarium t hoekje een klein beetje stuk gegaan.
Zodra hij dit klaar heeft dan richten we de 100 liter in voor deze vissen

_Eviee
Berichten: 165
Geregistreerd: 13-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:12

Leuke betta heb je! Z'n kleur lijkt een beetje op mijn betta man :j


Afbeelding

Heb je ook foto's van je betta vrouwtjes?

hagelslag
Berichten: 9179
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:28

Ah cool, nee nog geen tijd gehad die goed op de foto te krijgen..Afbeelding
Afbeelding
Hierbij nog 2 fotos. Zal eens kijken of ik een keer de vrouwtjes erop krijg ;-)

_Eviee
Berichten: 165
Geregistreerd: 13-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:52

Ik ben benieuwd :j vind betta vrouwtjes ook echt leuk, alleen jammer genoeg geen ruimte voor in mijn aquarium -O-


Afbeelding

Hier eet de hele bak mee met de algentabletjes van m'n ancistrus :')

nate

Berichten: 358
Geregistreerd: 24-10-05
Woonplaats: Oldeberkoop

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 00:00

Hai! Ik heb even jullie mening/ervaring nodig.
Mijn bak is nu 2 weken aan het indraaien waarvan 1,5 met planten. En is er aquastart en bacta start toegevoegd.
Nu lees ik meerdere verschillende berichten over water verversen tijdens het indraaien... van niet tot 3 x per week 50%

Hoe hebben jullie dat gedaan?

DiscoDipp

Berichten: 2882
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 00:19

nate schreef:
Hai! Ik heb even jullie mening/ervaring nodig.
Mijn bak is nu 2 weken aan het indraaien waarvan 1,5 met planten. En is er aquastart en bacta start toegevoegd.
Nu lees ik meerdere verschillende berichten over water verversen tijdens het indraaien... van niet tot 3 x per week 50%

Hoe hebben jullie dat gedaan?



Mijn mening is 1x ong 5 cm water er uit in ingekookt nieuw water erin. Verder niks aan doen en nog 2 weken laten draaien.

Na die weken eerst het water laten testen en dan voorzichtig beginnen met een aantal visjes en dan pas meer vissen toevoegen. Daarna iedere 2 weken 20% eruit en nieuw water erin.

Casarell

Berichten: 9605
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:17

Hier met opstarten geen water vervangen, maar elke week bacteriën toegevoegd.
Na 3 weken nog steeds geen nitraat piek te hebben gehad ben ik begonnen met 4 jonge molly's.
Na 3 dagen 3 jonge ancistrussen erbij gezet, en in de week daarna de rest van de vissen, beetje bij beetje.
Heb nooit een nitraat piek gehad, maar heb de vissen natuurlijk ook langzaam geïntroduceerd..

Een maand na opstarten heb ik de eerste verversing gedaan; maar ondertussen ook regelmatig de uitwerpselen van de bodem afgezogen.
Dat laatste doe ik trouwens nog steeds 2x per week.

ellepel

Berichten: 47440
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:40

Ik kreeg juist de tip om na 2 weken 20%water te verversen en dan wat makkelijke visjes te halen met flink wat water van de aquariumwinkel er bij te doen, dan zou je meteen goede bacterieën er bij in hebben :j
Zo heb ik het gedaan :j


Ik heb in mijn kleine bak een anubias nana zitten en die gaat bloeien :D
Leuk!

Die betta zijn wel erg mooi zeg :D