[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Casarell

Berichten: 9605
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:51

Ze heeft ze onderschept, en een paar dagen later kwamen de eieren uit.. ;)

Solleke_Noah

Berichten: 11095
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:51


Lavje
Berichten: 2671
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:52

Hey ik was jullie kwijt! Maar ik heb het nieuwe topic gevonden :D

LOLLYYwood

Berichten: 2831
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Aalst (Oost-Vl, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:58

Leuk, dit topic! :D

Mijn aquarium heb ik helaas een beetje verwaarloosd de laatste tijd. Ik kan me de laatste keer niet meer herinneren dat ik deze heb ververst en mijn filter is ook niet alles meer. Verstopt door het vuil en algen vrees ik. Intussen is mijn bodem al veranderd in een slakkenplaag, en is het glaswerk groen.
Woensdag is het grote schoonmaak!

Enkel... Ik zit met een kanjer van een Ancistrus dolichopterus (ik ken de Nederlandse benaming niet :') ) maar hij wordt toch wel érg groot.. := Intussen toch al 10-15cm en naar mijn gevoel blijft hij groeien.. Hij zit in een 60 cm bak.

Foto heb ik ook al meegenomen naar de speciaalzaak hier in de buurt en zei vertelde me dat het een andere soort was dan een Anci (al ben ik vergeten welke soort) en dat ik hem ten allen tijde daar mocht binnen brengen en een kleinere versie in de plaats kreeg.
Hem weg doen wil ik niet. Hij vormt een koppel en heeft intussen al véél nabestaanden in mijn bak en in die van kennissen zitten. En stiekem ben ik ook wel gehecht aan hem. Iedereen die hier binnen komt is gefancineerd, en ik kan er ook uren naar kijken.

Iemand die mij kan vertellen of hij groter moet zitten of niet? Hoe groter, hoe beter. Dat klopt. Maar als het nog gaat in mijn 60 bak, dan houd ik het daarbij.

Afbeelding

Solleke_Noah

Berichten: 11095
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:02

Als het een Pleco is wordt hij erg groot. 60 cm is sowieso een vrij kleine bak voor welke vis dan ook, niet?

LOLLYYwood

Berichten: 2831
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Aalst (Oost-Vl, België)

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:09

Volgens mij was het dat ja.. ik weet het niet meer, intussen alweer dik 2 maand geleden. Heb je enig idee hoe groot Pleco's worden, of is dat afhankelijk? En is er dan een duidelijk uiterlijk verschil tussen de Pleco en Anci?
Vrouwtje en nakomelingen blijven wel aan een normale maat en groeien ook niet door, eens ze hun grootte hebben.
Er zitten maar een aantal guppen en 3 cory's in :j Dame in de winkel zei ook dat een 60 bak meer dan voldoende was. Ik wil wel graag groter gaan, en nu er op mijn werk (Maxi Zoo) 27/11 50% korting is op alle aquaria, kriebelt het nog meer.

nate

Berichten: 358
Geregistreerd: 24-10-05
Woonplaats: Oldeberkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:12

Mijn bakje, inmiddels nog druk aan het indraaien.
Heb het idee dat de plant aan achterkant recht het allemaal wat minder vindt, de bladen krijgen bruine vlekjes. Iemand een idee hoe deze heet?

Verder vormt er nu ook een kaamlaag op het aquarium, iemand de gouden tip om deze weg te halen?

Afbeelding

Casarell

Berichten: 9605
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:16

Ik heb een pleco van nu 25 cm.. en Mioux heeft er ook 1 van dat formaat.. ;)
Maar heb je geen betere foto van hem?

Nate.. ik heb destijds de kaamlaag telkens weg gehaald met keukenpapier, maar er bestaan ook skimmers, die de oppervlakte reinigen ;)

Casarell

Berichten: 9605
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:20

Phoe... mijn panda dame staat echt op klappen!! :oo

LOLLYYwood

Berichten: 2831
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Aalst (Oost-Vl, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:24

Zonet deze gemaakt :)
Afbeelding

Nogmaals, let niet op alle bucht, woensdag is het grote schoonmaak :')

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:27

Pleco's(Hypostomus Plecostomus) kunnen inderdaad enorm worden(zie foto). 60cm is voor zo'n vissoort écht niet groot genoeg. Je zegt dat hij onderdeel is van een koppel, heb je 2 van zulke? Dan is je bak eigenlijk nu al te klein..

Afbeelding
Afbeelding

LOLLYYwood

Berichten: 2831
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Aalst (Oost-Vl, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:29

Inderdaad, hij vormt een koppel, maar zijn wederhelft is bijlange zo groot niet of hem := Misschien de helft. Ik heb beide ook gekocht als Anci

edit: moet ik dan kijken naar 1m of volstaat 80cm ook? Of is 1m nog te klein?

Casarell

Berichten: 9605
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:38

Vrees dat je een nog grotere bak zal moeten aanschaffen, volgens mij is het idd een pleco.
Mijn bak is 130 lang, en wellicht zal ik tzt ook groter moeten.. maar voor nu doet hij het er maar mee.. :+
Eerst maar eens afwachten of hij nog veel groeit, komende tijd..

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:40

Ze kunnen tot 60 cm groot worden, zowel mannetjes als vrouwtjes. Dan is zelfs een 1m bak te klein. :j

Hoe oud zijn ze nu ongeveer? :)

LOLLYYwood

Berichten: 2831
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Aalst (Oost-Vl, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:44

En qua gewicht? Huis heeft een houten constructie, ik vrees dus dat dat te zwaar zal zijn :+
Waarop wordt het eigenlijk berekend, hoe groot deze moeten zitten?

Hoe oud ze zijn weet ik niet.. Beide heb ik samen gekocht zo'n 4 tot 4,5 jaar geleden, en toen waren ze zo'n 5cm groot denk ik.

Mars

Berichten: 33291
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:52

Oh we zijn verhuisd zie ik haha. Pleco's worden idd enorm, ik vind het fantastische vissen maar door hun formaat en lompheid eigenlijk helemaal niet zo geschikt voor veel bakken.

nate: volgens mij hebben wij dezelfde bak, ik heb de zwarte versie :j


Pfff hier helaas toch nog een NO3 piek. We hadden na 3 weken indraaien voorzichtig wat vuurgarnaaltjes losgelaten en dat ging in eerste instantie heel goed. Maar na steeds meer dode te vinden weer even getest en ja hoor, NO3 in de lift... Inmiddels nog maar een stuk of 6 vuurtjes over van de 20 stuks.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:54

Corys kunnen hun eigen eitjes opeten lees ik op i-net. Dus grote kans dat dat hier gebeurd. Er zijn zoveel plekken waar wij niet “kijken”. Daarnaast zal de ancistrus het misschien ook wel lekker vinden. In ieder geval nog geen kleine vissies. Alleen kleine garnaaltjes.

Pleco’s zijn inderdaad erg gave vissen. Maar erg sterk. Wij konden ze gratis krijgen van een vishandel (had dus 20 cm exemplaren) Hij kreeg ze aan de straatstenen bijna niet kwijt.

We houden het maar bij het kleine broertje.

Casarell

Berichten: 9605
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:55

Heb nog 2 jongen kunnen spotten van de worp van eergisteren.. 1 zit verstopt achter de aanzuigbuis van de pomp, de andere onder mijn lotus..

En dit is wat er zéér binnenkort staat te gebeuren.. :+
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Casarell op 16-11-15 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Berichten: 33291
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:56

Zoo, die is goed rond zeg!
Spannend :j

Casarell

Berichten: 9605
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:00

Die zeker goed rond.. en zal niet lang meer duren denk ik..

Solleke_Noah

Berichten: 11095
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:18

Een ancistrus blijft normaal gezien veel kleiner.

Ter vergelijking: wij hebben twee axolotl's van 28 cm lang in een aquarium van 1m60... zou toch eerder voor 1m gaan dan voor 80 cm als je hem wilt houden (en misschien later nog groter)

_Ilsee_

Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:24

Ik had vroeger een 1 meter bak, en heb hem weggedaan was er een beetje op uitgekeken maar als ik hier kijk word ik toch weer een beetje jaloers! Misschien dat er ooit weer een bakje komt maar dan 60 cm met guppen en garnalen haha.

Ik die 1 meter had ik toen corridorassen(?) zwart met witte niet de panda maar die andere ben de naam vergeten haha. En guppen, garnalen (citroen) neon tetra's oh en een slak :+

Pearlx

Berichten: 1366
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:24

Zo dat gaat snel hier!! Ik had twee albino hoogvinkarpers gekocht en was daar heel blij mee. Ik had ze nog nooit eerder gezien. Helaas ook heel snel weer overleden. Waarschijnlijk zijn die sowieso wat zwakker en worden ze daarom minder aangeboden. Hebben jullie deze ooit voorbij zien komen?

Casarell

Berichten: 9605
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:35

Dat zeg je nou..
Ik heb in t verleden ook 2 witte hoogvinkarpers gehad.. weet alleen niet meer of het albino's waren.. maar die gingen ook heel snel dood, terwijl alle andere vissen het prima deden.. :=

Pearlx

Berichten: 1366
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:40

Dit was wel echt verschillend van wit, naast een witte waren ze meer roze/doorschijnend. Plus ze hadden rode ogen.