[HK] Show je aquarium II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:27

Oh.. Yvje.. wat een ellende!!
Ik heb ook ooit een laag water in mijn huis gehad door een kapot gesprongen waterleiding naar mijn koelkast.
Helaas was mijn laminaat toen wel verziekt.

Maar 'gelukkig' is het maar een koppeling, en niet je bak zelf.
Ik hoop voor je dat het mee valt met de schade..

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:31

yvje86 schreef:
Ohneee kom je net thuis na een avondje 007-Spectre-Bond....James Bond... stap je met je sokken in het donker in iets nats..
Als de wiedeweerga het licht aangedaan en jawel het is afkomstig van mijn ruim 450 liter aquarium.

Menig vloek is hier mijn mond uit gekomen en als een malle heb ik handdoeken en theedoeken verzameld in de hoop ons laminaat te kunnen sparen.

Ik neem een kijk in mijn aquarium kast en zie dat er een koppeling lekt. Snel alle stekkers eruit, handdoek eronder en leiding leeg laten lopen. Nu druipt ie niet meer en zal mijn aqua het een nachtje zonder circulatie moeten doen.

Al met al valt het gelukkig (tot nu toe) nog mee en is het maar een koppeling maar goed.. {:)-:(


Ik wil niet vervelend doen maar je pomp mag nooit langer als een uur uit staan ivm overlijden van de bacteriën die er in zitten, dus nu voordat je hem aan zet eerst goed als je filtermateriaal schoonspoelen in een emmer met je aquarium water anders heb je straks geen visjes meer

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:34

Is dat zo? Mijne staat wel eens een nacht uit als mijn vriend hier is, die kan niet tegen het geluid ervan haha.

Suzan_v_h

Berichten: 784
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:55

Ik meld me ook weer even. Ik had vorige week een aantal vragen gesteld in het andere topic!
Vandaag ga ik denk ik naar de winkel om een bakje te kopen. De Superfish aqua 30 guppy kit.
Mijn schoonbroer heeft een mega aquarium en kan guppys wel gebruiken. Wat kan je nog meer in zo'n bakje doen? Dit zijn de maten 35 x 22,5 x 41,5 cm.
ik wil expres niet met een groter bakje beginnen. Daar hebben we beneden ook geen plek voor.

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:11

zanakuzies schreef:
yvje86 schreef:
Ohneee kom je net thuis na een avondje 007-Spectre-Bond....James Bond... stap je met je sokken in het donker in iets nats..
Als de wiedeweerga het licht aangedaan en jawel het is afkomstig van mijn ruim 450 liter aquarium.

Menig vloek is hier mijn mond uit gekomen en als een malle heb ik handdoeken en theedoeken verzameld in de hoop ons laminaat te kunnen sparen.

Ik neem een kijk in mijn aquarium kast en zie dat er een koppeling lekt. Snel alle stekkers eruit, handdoek eronder en leiding leeg laten lopen. Nu druipt ie niet meer en zal mijn aqua het een nachtje zonder circulatie moeten doen.

Al met al valt het gelukkig (tot nu toe) nog mee en is het maar een koppeling maar goed.. {:)-:(


Ik wil niet vervelend doen maar je pomp mag nooit langer als een uur uit staan ivm overlijden van de bacteriën die er in zitten, dus nu voordat je hem aan zet eerst goed als je filtermateriaal schoonspoelen in een emmer met je aquarium water anders heb je straks geen visjes meer


Wist ik ook niet. Gelukkig is mijn bak nog aan het indraaien. :=

LieveLoes

Berichten: 1690
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:58

He wat leuk, een deel twee :)

Ik zal als ik thuis ben een foto van mijn bak maken! Ik heb er pas weer een paar kuhlis bij gekocht & nog 5 visjes waar ik geen naam van weet haha!

yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 12:39

zanakuzies schreef:
yvje86 schreef:
Ohneee kom je net thuis na een avondje 007-Spectre-Bond....James Bond... stap je met je sokken in het donker in iets nats..
Als de wiedeweerga het licht aangedaan en jawel het is afkomstig van mijn ruim 450 liter aquarium.

Menig vloek is hier mijn mond uit gekomen en als een malle heb ik handdoeken en theedoeken verzameld in de hoop ons laminaat te kunnen sparen.

Ik neem een kijk in mijn aquarium kast en zie dat er een koppeling lekt. Snel alle stekkers eruit, handdoek eronder en leiding leeg laten lopen. Nu druipt ie niet meer en zal mijn aqua het een nachtje zonder circulatie moeten doen.

Al met al valt het gelukkig (tot nu toe) nog mee en is het maar een koppeling maar goed.. {:)-:(


Ik wil niet vervelend doen maar je pomp mag nooit langer als een uur uit staan ivm overlijden van de bacteriën die er in zitten, dus nu voordat je hem aan zet eerst goed als je filtermateriaal schoonspoelen in een emmer met je aquarium water anders heb je straks geen visjes meer


I know maar bedankt voor je reactie.
Helaas was de pomp (en ook het filter) vannacht aan laten geen optie
Vanmiddag naar een tuincentrum (waarom zijn die pas smiddags open als je er iets nodig hebt) om een nieuwe kogelkraan,volgens manlief schijnt het daardoor te lekken.

Hopelijk kan mijn aqua vanmiddag weer draaien. :D

fleurtjeuh
Berichten: 10332
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 12:42

Heeft iemand hier ervaring met schuimnesten?
Ik hou altijd een beetje oppervlakte stroming, dus er is nergens een punt waar de kwi kwi's een schuimnesten zouden kunnen beginnen als ze dat willen.
Iemand een idee?

Dagmar80

Berichten: 1851
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 12:45

@Kozbi: Klinkt wel heel leuk zo'n pilaar! Wat zonde dat er iets geknapt is... Die oma's ook altijd hè? ;)

@julius_juut: Volgens mij zit er hier ook een 'bubbeltjesgeval' in voor de zuurstof... En verder moet je natuurlijk zo'n bak niet te vol 'proppen' en zorgen voor zuurstofplanten.

Hmmm, ik heb wel weer wat nieuws voor op de verlanglijst hoor... Lijkt me zo leuk een aquarium... Vooral zo'n ronde dus... Heb eerder ook gedroomd van een muuraquarium, leek me ook wel wat... Nu alleen mijn vriend nog even overtuigen, door hem heb ik nu ook maar een klein vijvertje, dat mocht nog net... Zelf al het werk gedaan daar niet van... Uitgraven, zandzakken sjouwen etc. Maar die grotere komt nog wel :D Ooit...

Zag ook zulke leuke komeetstaartjes bij de dierenwinkel...

@yvje86: Niet fijn! :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 12:57

Suzan_v_h schreef:
Ik meld me ook weer even. Ik had vorige week een aantal vragen gesteld in het andere topic!
Vandaag ga ik denk ik naar de winkel om een bakje te kopen. De Superfish aqua 30 guppy kit.
Mijn schoonbroer heeft een mega aquarium en kan guppys wel gebruiken. Wat kan je nog meer in zo'n bakje doen? Dit zijn de maten 35 x 22,5 x 41,5 cm.
ik wil expres niet met een groter bakje beginnen. Daar hebben we beneden ook geen plek voor.


Persoonlijk zou ik hier niets anders in houden dan garnalen of een koppel kreeften of een Bettaman. Want echt heel veel ruimte hebben ze hier niet in..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 13:03

lora22 schreef:
Spruitjee schreef:
Lora, natuurlijk mag je meepraten :) Hoe heb je je goudvisjes zitten?

Casarell, ze blijven ook maar komen bij jou he :P Leuk!


Okee leuk! Ik heb vandaag led verlichting gekocht voor in de 'bak'! Hier een filmpje van m'n visjes versneld, ik vond het er zelf erg grappig uitzien :')
[ Video ]


Cool :D In het andere topic hadden we op het einde ook iemand die goudvissen klein hield en die hebben we veel tips kunnen geven. Voor sluierstaarten is de minimale gewenste zwemruimte 50 L per vis en een bak van 1.20 meter.. in zulke bakjes vergroeien ze namelijk door te weinig zwemruimte en vervuiling van het water..
Het is natuurlijk zonde om maar een jaartje van ze te kunnen genieten ipv een aantal jaar :)

Kozbi, als de anderen in het topic het goed vinden heb ik er geen probleem mee dat jou Visstickontwerp in de openingspost komt :)

Suzan_v_h

Berichten: 784
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 13:14

Spruitjee schreef:
Suzan_v_h schreef:
Ik meld me ook weer even. Ik had vorige week een aantal vragen gesteld in het andere topic!
Vandaag ga ik denk ik naar de winkel om een bakje te kopen. De Superfish aqua 30 guppy kit.
Mijn schoonbroer heeft een mega aquarium en kan guppys wel gebruiken. Wat kan je nog meer in zo'n bakje doen? Dit zijn de maten 35 x 22,5 x 41,5 cm.
ik wil expres niet met een groter bakje beginnen. Daar hebben we beneden ook geen plek voor.


Persoonlijk zou ik hier niets anders in houden dan garnalen of een koppel kreeften of een Bettaman. Want echt heel veel ruimte hebben ze hier niet in..


En een maat groter? van 45 liter. Ik zou toch graag ook een visje willen namelijk!

Anoniem

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 13:39

Als je met een niet zo'n groot bakje beginnen wil zou ik een 60x30x30 bakje beginnen. Dit is bruto 54 liter en netto tussen de 45-50 liter (afhankelijk van de ornamenten/filter/zand/heater) Goed aan te komen via Marktplaats. Hier kunnen prima guppen in. In die kleine bakjes ben je gewoon zeer beperkt in welke vissen er wel en niet in kunnen, met een 60cm bakje ben je al iets flexibeler en kun je nog van visbestand veranderen :) dus als een maat groter 45L (bruto) is, dan moet je nog het aantal liters eraf halen die in beslag genomen worden door het zand/heater/filter/ornamenten, waardoor je minder zwemruimte overhoudt.

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:07

Ik kan mijn oude aquarium dus weg gooien -O- alle electronica is helemaal doorgebrand of verkalkt.

Spruitje: Ik heb inmiddels wel een foam bakje en een envelop voor je geregeld waar ik de plantjes in kan verzenden!!

Anoniem

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:17

Jammer.. Maar dan hoef je de glazen bak zelf toch niet weg te gooien? Als ik jou was zou ik de maten vh aquarium precies opmeten en kijken of er ook lichtkappen te koop aangeboden worden op marktplaats/speurders, dit is soms namelijk het geval.

En cool ^^ Ik ben benieuwd!

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:38

Dit is me 80cm bak,
Met 2 tetraodon biocellatus (kogelvisjes)
En 3 guppen. Gister vuurgarnalen erin gedaan als levend voer. Die waren heel snel op :o
De guppen leven nog gewoonAfbeelding
Afbeelding

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:42

Spruitjee schreef:
Jammer.. Maar dan hoef je de glazen bak zelf toch niet weg te gooien? Als ik jou was zou ik de maten vh aquarium precies opmeten en kijken of er ook lichtkappen te koop aangeboden worden op marktplaats/speurders, dit is soms namelijk het geval.

En cool ^^ Ik ben benieuwd!



Ik had idd al naar een kap gezocht maar dit is een oud aquarium met rare maten namkelijk geen 60 maar 61 cm.. Dus dat gaat niet passen.

En een originele nieuwe kap kost 60.- dus dan kan ik net zo goed een nieuw aquarium kopen :(

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:55

Kozbi schreef:
Ik had idd al naar een kap gezocht maar dit is een oud aquarium met rare maten namkelijk geen 60 maar 61 cm.. Dus dat gaat niet passen.

En een originele nieuwe kap kost 60.- dus dan kan ik net zo goed een nieuw aquarium kopen :(


Heb je een foto van de originele kap?
Ik heb hier 2 werkende afdekkappen liggen, maar missen bij allebei het voorste 'luikje'.. als je die dus nog hebt én deze zou passen, heb ik misschien wel een afdekkap voor je.. ;)
Laatst bijgewerkt door Casarell op 15-11-15 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:06

Zou zomaar heel gaaf zijn!

Jodym

Berichten: 4935
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:22

ahh dat kogelvisje <3

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:36

Ik heb vandaag mijn water laten testen en die was prima. Dus toen heb ik heel blij paar Platy´s gekocht en ze hebben het tot nu toe erg naar hun zin. :D


Afbeelding

Anoniem

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:55

Dat kogelvisje is een schatje zeg! <3
Melia, Wat een helder gekleurde platy's, erg mooi ^^

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:54

Ahh, een nieuw forum!

Wij hebben afgelopen weekend nog eens 5 cory panda’s en een ancistrus gekocht. Ik hoop dat die laatste een mannetje is. Maar tijd zal het leren want ze hadden alleen jonkies.

Nu hebben we dus in onze bak, naast een legioen garnalen:
10 bijlbuikzalmpjes
10 cory panda’s
6 luipaard cory’s
1 volwassen dames ancistrus en 1 jonky

Planten cory’s zich eigenlijk makkelijk of moeilijk voort?

Pff, van die drijver hadden wij in het verleden ook een plaag. Hebben we allemaal in de kliko gegooid, Hadden we ook moeten verkopen :S

Weet iemand waar je van die waaier garnalen kunt kopen?

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:22

Van mijn buurvrouw die nu 2 maanden cory's heeft, gaan ze vrij makkelijk.. ze heeft nu al 3 worpen eieren gezien, en 1 ervan onderschept.

Hier heb ik gisteren 4 nieuwe jongen gezien, waarschijnlijk van een wit-oranje zwaarddrager :j
Deze jongen zijn kleiner dan de jongen van de panda, en bovendien is deze dame nog steeds rond :+
Ben alleen benieuwd of het er nu nog steeds 4 zijn, aangezien ze gisteren dus al de hele bak aan het verkennen waren.. :=

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:40

Krijgen cory's zo snel babys?
Ik ga ze ook nemen in december!! :D