Nog bokkers met een oudere hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 14:04

Vandaag was hier de osteopaat voor de paarden, maar ze doet ook honden. Dus meteen ook even naar Miep lsten kijken en het verhaal van die dronkenmanswandel verteld. Dus zij heeft eens het 1 en ander gevoeld (en Miep laten janken ;( ) en ze had wel een vermoeden.... ;(

Zij denkt dat het probleem in de ruggegraat zit. Nou zit ze onder de spondylose, dus die ruggegraat ging inderdaad al niet zo lekker. Maar zij vermoedt, dat de de boel bij de nek vernauwd en. En bij zwemmen houdt een hond zijn kop omhoog (en die toeval was inderdaad na bet zwemmen) en kan er even een volledige blokkade zijn gekomen met de communicatie naar de hersenen. De symptomen zijn dan vergelijkbaar met een TIA. Dat kan allemaal weer goed komen, maar bij oude mensen (en in dit geval: hond) is dat steeds lastiger. Miep is mentaal ook echt van het padje. Dus dit is het begin van het einde. Miep blijft zolang ze happy is. Zwemmen is een keuze, volgens de osteo. Voor die plek in de nek is dat natuurlijk niet goed. Voor de rest van haar beweginsapparaat wel en voor haar gemoedstoestand wel. Er is altijd een kleine kans dat ze even ‘out’ gaat in het water. Dan kan ze verdrinken. Maar de osteo zegt: dat is dan wel in het ‘in het harnas’. Haar niet meer laten zwemmen is 1 van haar laatste pleziertjes weg halen. Dus tja.....

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 16:12

Ah wat naar van Miep zeg! Lastig...

Bij mij komt alles in 1x...
morgen laat ik mijn grote vriend gaan vanwege tumoren, vanochtend is gebleken dat Mn kleine hondje nu ook een tumor heeft. Hij is al 14 jaar. Maar DA durfde hem nog wel te opereren. Dus dat gebeurt dinsdag. Pff allemaal zwaar te bevatten dit :(

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 16:53

Iedereen sterkte met de kwakkelende oudjes en speciaal mowgli.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 16:53

Dat is wel veel in 2 x ja ;( . Ik hoop dat ze je kleine vriendje kunnen helpen. Sterkte! Y;(

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:13

Jeetje Mowgli4 :( :(
Wat verdrietig allemaal.
En dan ook nog de spanning voor aanstaande dinsdag erbij!
Ik wil je heel veel sterkte wensen voor morgen, maar ook voor dinsdag! Y;(

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 17:01

Vandaag om 15.41u blies Astar zijn laatste adem uit... dag lief vriendje. Rust zacht Y;(
Afbeelding

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 17:11

Wat was hij mooi, heel veel sterkte met het gemis.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 17:13

Hij was inderdaad mooi <3 . Heel veel sterkte Y;( :(:)

mala26

Berichten: 5005
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:07

Heel veel sterkte Y;(

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:19

Heel veel sterkte!

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 23:06

Heel veel sterkte Mowgli :(:) .

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 23:35

Dankjewel iedereen.
Ik weet dat dit het beste voor hem was, maar wat blijft het toch lastig!
En dan nog het besef dat je nooit meer begroet word als je thuis komt, of hij de bal komt brengen om te spelen... het is nog zo onwerkelijk Y;(
Het blijft oneerlijk, zo’n rotziekte.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 10:03

Zeker als t je enige hond is, is het echt een gat ;( Dat weet ik ook nog. Heb t gat zo snel mogelijk opgevuld. Dat hielp wel, alhoewel het bijna een jaar heeft geduurd voor ik Jens niet meer elke dag miste.

En nu staat Miep ook voor die deur. Dit x weet ik nog niet of het gat meteen wordt opgevuld. Ik heb ZhuZhu ook nog. Dus ik weet t nog niet. Voorlopig geniet ik nog maar even wat de laatste periode die ze nog heeft.

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 10:10

Astar is niet onze enige hond. We hebben ook nog een kleine hond. Maar hij is al 14 en was nooit zo speels als astar. Hij is gewoon wat rustiger van hem zelf...
dinsdag gaat de kleine hond geopereerd worden. Dus hebben we weer een nieuwe situatie om voor te duimen...
Mijn ouders willen eigenlijk geen nieuwe hond meer, maar wie weet wat de tijd brengt..

Geniet zeker nog maar even met de periode die je nog hebt!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 10:20

O ja, Mogli, dat was ook zo. En als je nig bij je ouders woont, is dat inderdaad lastig zelf te regelen. We gaan in ieder geval duimen voor je kleine vriendje.

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 11:24

Wij hadden Walker nog na het inslapen van Jack. Twee weken later hadden we er weer een hond bij voor Walker. Ik merk wel dat het langer duurt voordat je een band met de ‘nieuwe’ hebt opgebouwd. Voor ons kwam ze nog te vroeg, maar voor Walker was het heel goed dat ze weer een zus heeft. Inmiddels groeit de band met Saar echt wel hoor. Vreemd is dat ik. Of heel emotioneel kan worden over Jack.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 14:50

Heeft bij mij ook even geduurd, voor ik een band had met de nieuwe. Maar aan de andere kant; dat was met mijn vorige hond ook. En die kwam er bij en niet ipv. Een band duurt gewoon even. Maar het is lekker iets nieuws om handen te hebben en voor Miep was het ook een lekkere afleinding. Eens kijken hoe dat straks met ZhuZhu gaat. Die is pas een jaar samen met Miep.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:37

Vandaag met Miep naar de DA geweest. Afgelopen weekend was t in vlagen niet om aan te zien. Ze verzoop bijna in een vennetje (evenwicht verloren toen ze in het water liep) en ze is heel hard gevallen toen ze blij was en een sprintje wou trekken. Vreselijk. Op dat soort momenten schieten de tranen in mijn ogen. Ik was echt klaar om er een einde aan te maken. Maar wilde toch, voor de zekerheid, even laten checken of ze niet iets simoels had (middenoorontsteking ofzo). Helaas niks simpels, maar ook nog even iet het einde. Op aanraden van de DA toch eens 14 dagen een ontstekingsremmer erin. Dus dat gaan we nu proberen. En over 2 weken zien we weer verder.

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 07:04

Moeilijk Fabster, veel sterkte!

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 07:52

Lastig fabster! Sterkte voor de komende 2 weken. Hopelijk helpt het !

Rikkie doet het goed na zijn operatie. Hij mist 1 teentje maar loopt er al weer helemaal goed op :)
Wel merk je dat hij onze grote hond Astar mist. Hij ontwijkt ook zoveel mogelijk het plekje waar hij altijd lag. En ook volgt hij ons elke stap, bang dat wij wet gaan ofzo. (Ook deels beginnend dementerend) Best wel sneu... we houden er wel rekening mee dat hij niet te lang alleen is :)

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 08:56

Hoop dat ze de komende 2 weken wat opknapt!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:25

Mowgli4 schreef:
Lastig fabster! Sterkte voor de komende 2 weken. Hopelijk helpt het !

Rikkie doet het goed na zijn operatie. Hij mist 1 teentje maar loopt er al weer helemaal goed op :)
Wel merk je dat hij onze grote hond Astar mist. Hij ontwijkt ook zoveel mogelijk het plekje waar hij altijd lag. En ook volgt hij ons elke stap, bang dat wij wet gaan ofzo. (Ook deels beginnend dementerend) Best wel sneu... we houden er wel rekening mee dat hij niet te lang alleen is :)


Bij dementie; probeer Cholodin. Bij onsheeft t wonderen verricht. Miep is inmiddels behoorlijk dementerend. Daar hoort dan ook angstig, onrustig en depressief gedrag bij. Weekje aan de Cholodin en ze knapt zienderogen op. Niet dat alles weer zo was als toen ze een jonge hond was, maar wel een stuk minder angstig, onrustig en depressief en een stuk helderder. Potje kost 20-25 euro, kun je op internet bestellen en zitten er 50 in. Dus als t niks is, nou ja, danis er niet heel veel geld weggegooid. Het zal ongetwijfeld per hond verschillen. Mss moeten grote honden ook wel 2 pillen. Weet ik niet. Maar toen vorig jaar de vriendin van Miep overleed, was ze ook helemaal van de leg. Weekje pilletjes Cholodin scheelde echt veel.

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:28

Ah Dankje voor de tip ! :) zal eventjes kijken.
Rikkie is een klein hondje, dus heeft vast niet veel nodig :P

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:37

Vanmorgen Miep aan de pijnstillers en op woensdag loop ik met een veiensin en haar 2 honden. Miep was helemaal blij. Dat geeft goede hoop. Voorlopig de pijnstillers er maar even op houden.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:37

Hallo ik kom me even melden. Ik heb een boomer hondje van 12. Hij heet Max.

Dit issie :)
Hij is de witte
Afbeelding