Nog bokkers met een oudere hond?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mala26

Berichten: 5016
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:45

Fijne vakantie fabster. Miep kijk in ieder geval lekker vrolijk.

Nog gefeliciteerd met walker ceetje

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 19:37

Ceetje_bokt schreef:
Geweldige foto’s en ik wens jullie fijne vakantie met Miep.

Hier nog een foto van onze Walker op haar 12de verjaardag
[ [url=m/4qSRrL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gefeliciteerd met Walker!

Miep vindt t echt superleuk! Net weer ergens met allemaal vreemde rotsen geweest en ze leeft zo op! Wel pijnstillers mee, maar dat mag de pret niet drukken!
Afbeelding

Afbeelding

mala26

Berichten: 5016
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 19:53

Op die leeftijd mag een pijnstiller ook wel.
Maar als ze het zo leuk vinden gaan ze toch door

Ceetje_bokt
Berichten: 5188
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 19:57

Lekker genieten met als hulpmiddel pijnstillers... geweldig! Gaan met die banaan.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:34

Fijne vakantie! Fijn dat ze het naar haar zin heeft :)

Ceetje_bokt
Berichten: 5188
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:31

@Fabster: hoe gaat dat eigenlijk op de trein bij Calais? Blijf je zelf in de auto bij de honden?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:17

Ceetje_bokt schreef:
@Fabster: hoe gaat dat eigenlijk op de trein bij Calais? Blijf je zelf in de auto bij de honden?


Ja, je blijft gewoon in de auto zitten, samen met de honden. Dus echt prima. En je bent er echt zo! Ze zijn alleen wel megastreng met de entingen en ontworming. Een uur te laat ontwormd en je mag niet mee. Dan moet je een andere trein nemen. Dus als je zoiets wil, moet je echt zorgen dat alles op orde is.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:37

Ik meld mezelf hier ook maar weer. Besef net dat over 1 maand mijn jack russel Terry 17 word. Hij is inmiddels knap dement, maar zolang hij voornamelijk vrolijk is vind ik het prima. Lichamelijk is hij, voor een 17 jarige nog erg fit. Hij loopt nog rustig 40 tot 50 minuten achter elkaar per dag en racet nog door het huis heen als hij ergens blij om is <3 <3 .
Maar vergeleken met Terry is mijn andere hondje, Daisy met 14 nog een jonge blom :D

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 21:32

Jij hebt echt 2 oudjes, Inoterry!

Vandaag weer een mooie wandeling gemaakt rond Malham Cove. Miep gedraagt zich alsof ze een jonge hond is, en ik krijg daar echt een hartverzakking van, af en toe. Vooral berg af gaan ongecontroleerd en ze donderde 1 x bijna naar beneden. Dus dan maar strak aan de lijn en elke stap begeleiden. Maar wat is ze blij! Ben zo blij dat ik haar heb meegenomen!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 00:58

Miep staat echt te genieten zo :) . Maar wel eng dat ze bijna naar beneden donderde :oo .
Wel een hele mooie omgeving 8-) .

Daisy is wel 14 maar daar is ze het zelf echt niet mee eens. Ze is een kruising Jack Russel en waarschijnlijk dwergpincher en pas geleden nog als zeer fit voor haar leeftijd bestempeld door de DA. Die moet ook echt elke dag nog een uur lopen, anders breekt ze de toko hier af :+ . Al springt ze tegenwoordig niet meer stiekem op de keukentafel dus ik kan daaraan wel merken dat ze ouder word :P . Terry houd dat niet meer vol dus die zit dan de stukken dat we door het dorp gaan lekker in de buggy :D

Ceetje_bokt
Berichten: 5188
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 08:14

Ik heb me nooit gerealiseerd dat een oude hond mogen bezitten zó ontzettend mooi is. Heb het van veel kanten gehoord, maar nu maak ik het mee en, ondanks een klein rottig stemmetje ergens achter in mijn hoofd, geniet ik elke dag van ons oudje. De foto’s van Miep laten dat genieten zien.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:19

Nou, Ceetje, als ik eerlijk ben, heb ik liever een jonge hond. Wij houden nu (met oa vakanties) heel veel rekening met haar, terwijl we ook graag langere wandelingen zouden doen.

Maar Miep is onze Miep. Die blijft zo lang ze (plezierig) leeft en daar zullen we ons dus op aan moeten passen. En ik word inderdaad heel erg blij, als ik haar zo rond zie huppelen en genieten. Zij vond valanties altijd al fantastisch. Lekker de hele dag met zijn allen op pad. En ook nu is ze weer helemaal in haar element, ondanks dat we haar vaak over muurtjes en trapjes moeten tillen, verkeerde keuzes maakt op wandelpaadjes (en vast komt te zitten := ). Dat is wel mooi om te zien. Ben dus echt blij dat ik haar heb meegenomen. Maar een jonge hond is wel makkelijker. Die gaat gewoon zelf met alles mee.

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 11:58

mijn 8jarige BD wordt op dit moment geopereerd aan een abces op zijn rug.
Na veelvuldig spoelen met betadine, en zout oplossing, icm ontstekingsremmers en AB, ging het niet weg. Gevalletje pech dus. Tenminste, dat hoop ik maar.
Dus nu moet ik wachten op het verlossende telefoontje dat mijn knappe man goed door de operatie is gekomen. Dan kan ik er snel naartoe, en erbij zijn als hij wakker wordt <3

Ceetje_bokt
Berichten: 5188
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:33

Spannend en sterkte met alles.

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:42

Het is allemaal goed gegaan *\o/*
Zo blij dat er niks geks gevonden is ook :o
Hij ligt nu rustig wakker te worden :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er is flink wat weg gehaald, was toch een aardig grote ontsteking. Over 14dgn de hechtingen eruit halen.
We gaan hem eens goed verwennen de komende dagen <3

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 22:32

Dat is een flink gat!

Miep heeft ineens een rare bult in haar oog >;) . Ik wou daar eigenlijk niks aan doen, omdat ze de laatste 2 x dat ze onder narcose ging, echt een paar maanden van het padje is geweest. Helemaal depressief. Maar ze krijgt er nu toch wel last van. Na de vakantie toch maar naar de da ;(

mala26

Berichten: 5016
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 22:55

Ah bah fabster. Hopelijk is het niks ernstigs.

Fijn dat het allemaal mee viel Ianrowan!!

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 14:04

Jemig, dat is een flink gat zeg :oo . Hoe is het nu met hem?

Wat eng dat Miep een blut onder haar oog heeft :oo . Hopelijk is het niks ernstigs.

Mijn paard moet nu 10 dagen 2 keer per dag medicijnen. Ik moet dus nu maximaal 8 keer 2 keer heen en weer. Heb gisteren Terry en Daisy maar mee genomen en daar lekker gewandeld. Onze stal ligt midden in een natuurgebied met bossen en achter onze stal ligt een meertje dus je kan heerlijk wandelen. Ze hebben echt weer genoten en Terry wilde gewoon niet weten dat hij moe was. Hij was zelfs beledigd toen ik besloot hem een stukje te dragen _O- <3

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 16:07

Met Rowan gaat het heel goed :)
Na bijna 1,5uur bijkomen van de narcose, kon hij eindelijk goed genoeg blijven staan ( en dat met ondersteunende hulp ) om mee naar huis te kunnen.
Ik denk dat doordat hij zo lang in diezelfde houding had gelegen, zijn achter poten een beetje doof waren geworden. Lange tijd op dat kussen gelegen en toen heb ik besloten hem eraf te halen en hem even op de grond te laten liggen, zodat de doorbloeding weer beter zou worden in die pootjes.
Het leek Bambi wel :=
Met z’n 2en de auto in geholpen. ( hij weegt op het moment 69kg :roll: wordt nu dan ook aan gewerkt :D )
Thuis heeft hij lekker zijn plekje op gezocht om wat te slapen en na een uurtje moest hij toch echt wel even plassen.
Hoe eigenwijs hij dan is, niet willen hurken, maar gewoon op 3pootjes willen plassen. Ging natuurlijk niet echt lekker, dus ben ik er maar bij gaan staan als extra steun := deert hem dan ook niks.
De wond blijft ook mooi rustig.
Over 11dagen de hechtingen eruit laten halen.

Afbeelding

SparklingApp

Berichten: 1949
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:30

Hallo hier, ik heb een aangebroken zakje cushing complex liggen, is er hier iemand die dat kan gebruiken?
Anders gooi ik het weg en dat is ook zonde.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:23

Fabster schreef:
Dat is een flink gat!

Miep heeft ineens een rare bult in haar oog >;) . Ik wou daar eigenlijk niks aan doen, omdat ze de laatste 2 x dat ze onder narcose ging, echt een paar maanden van het padje is geweest. Helemaal depressief. Maar ze krijgt er nu toch wel last van. Na de vakantie toch maar naar de da ;(


De bult van Miep haar oog is geklapt en vanzelf weg gegaan. Geluk bij een ongeluk.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:41

Poeh dat is geluk hebben :)

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 21:45

Iemand hier ervaring met luposan granulaat voor de oude hond? Pp de Duitse zooplus lees is hele goede ervaringen. Voordeel vind ik dat het een heel breed product is, voor spieren, botten,organen en zenuwstelsel.
Onze hoog bejaarde Akita van bijna 14 is echt stram, en hij krijgt nu alleen duivelsklauw voor verlichting van zijn oude stijve botten en spieren.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 21:55

Geen idee. Ik heb er nooit van gehoord. Ken het wel van cbd olie. Veel goede verhalen van gehoord. Gaf t zelf ook aan Miep. Ik dacht dat t weinig deed. Tot ik er mee stopte. Toen merkte ik het verschil.

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:38

Bij mij spookt al een tijdje de vraag in mijn hoofd, wanneer is het tijd om hem te laten gaan?

Maar ik heb er nog geen antwoord op. Waar trek je een grens, wanneer is het genoeg, en wanneer kan het nog wel. Het idee om hem in te laten slapen, als hij zo lekker in de zon in het gras ligt te dommelen, voelt oneerlijk, en zielig tegenover hem. Maar als hij vervolgens opstaat, struikelt en door zijn achterpoten zakt, denk je weer dat het misschien toch zijn tijd wordt?

Het gaat hier over een American Akita reu, 69 cm groot, 45 kilo, van 13,5 jaar oud

Even de feiten op een rij zetten:

Wat gaat er niet goed:

- Zijn hart is slecht, en hierdoor heeft hij vocht om het hart. De medicatie helpt goed, maar met warme
dagen heeft hij het snel benauwd als hij even wat doet.

- Hij heeft slechte heupen, waardoor hij snel door de achterpoten zakt. Gewoon normaal en rustig lopen rondom huis(grote tuin) gaat over het algemeen goed, maar soms zet hij zijn achterpoot niet goed neer en dan zakt hij erdoor. Of als hij wil rennen gaat dit ook snel mis, als hij dan door zijn poten zakt en op de grond ligt doet hij net alsof dat zo de bedoeling was.

- Echt wandelen is niet mogelijk, ik durf ook eigenlijk niet meer met hem de straat op omdat ik bang ben dat hij onderweg door de poten zakt.

- Sinds 2 weken rolt er heel soms in zijn slaap (3x gebeurt nu) soms een drol uit, hij is zich van geen kwaad bewust, heeft het niet eens door.

Wat gaat er wel goed:

- hij eet en drinkt goed en ook nog steeds graag

- hij is altijd al wel een luie hond geweest, en lijkt tevreden te zijn met een rustig leven. Hij rekt zich regelmatig tevreden uit en als je net langsloopt dan gaat hij aandacht vragen door op zn rug te liggen zodat je hem op de buik gaat aaien.

- hij is nog blij en vrolijk als je thuiskomt, en ook al is zijn stem niet meer zo krachtig als eerst, hij laat zich dan nog wel horen en komt blij naar je toe voor een aai of knuffel.

- plassen doet hij gewoon buiten, en voelt dit dus wel nog duidelijk. Zijn poot optillen doet hij niet meer, hij staat als een paard te plassen.

Wat is jullie mening, als neutraal persoon, zonder de emotie ertussen van mij.. Wat als jullie hond zijn leven er zo uitzag? Welke keus zouden jullie maken? Nog zo doorgaan, of toch plannen maken om hem te laten gaan..