SeaWorld...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flux

Berichten: 2496
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:26

Jillsil schreef:
Flux er is door verschillende onderzoekers onderzoek gedaan naar orka's in een baai. Van Keiko is er ook een film docu van. Dit onderzoek toont aan dat families elkaar weer kunnen vinden als een orka terug gaat naar het gebied waar het gevangen is.


Dat vooral doen toch? Ik heb het over de dieren die zichzelf niet meer redden in het wild, geen familie hebben of dusdanig verminkt zijn dat zij geen kans maken. Ik ben het er gewoon niet mee eens dat deze dieren dan toch nog gehouden gaan worden, al dan niet in een kunstmatig samengestelde groep in een baai.

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:27

Ik ben ook voor een afgezette baai voor de orca's, wel met toezicht en zorg. Verder moet er gestopt worden met fokken.

Lolita vind ik ontzettend zielig, net als Kiska in Canada en Kshamenk in Argentinie (Seaworld werkt hier aan mee want ze kopen zijn sperma voor hun smalle genenpoel).

CoonArt

Berichten: 23301
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 17:30

Sunrise_ schreef:
Ik ben ook voor een afgezette baai voor de orca's, wel met toezicht en zorg. Verder moet er gestopt worden met fokken.

Lolita vind ik ontzettend zielig, net als Kiska in Canada en Kshamenk in Argentinie (Seaworld werkt hier aan mee want ze kopen zijn sperma voor hun smalle genenpoel).

Om nóg meer te fokken! :r

Achja. Lolita. Nog zo'n geval... Hoog tijd dat die het ruime sop kiest! :oo
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 18-09-15 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Berichten: 32995
Geregistreerd: 18-07-04

Re: $eaWorld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:31

Walgelijk
Mij zal je niet vinden in zo'n park....

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:35

HorseyDude schreef:
Sunrise_ schreef:
Ik ben ook voor een afgezette baai voor de orca's, wel met toezicht en zorg. Verder moet er gestopt worden met fokken.

Lolita vind ik ontzettend zielig, net als Kiska in Canada en Kshamenk in Argentinie (Seaworld werkt hier aan mee want ze kopen zijn sperma voor hun smalle genenpoel).

Om nóg meer te fokken! :r

Achja. Lolita. Nog zo'n geval... Hoog tijd dat die het ruime sop kiest! :oo

En Lolita haar familie is getraceerd en uitgeplozen. Volgens mij leeft onder andere haar broertje nog. Volgens mij zijn haar tanden ook nog in goede conditie. Goede kandidaat voor een vrijlaat-programma denk ik. Helaas zit de arme schat al 40 jaar helemaal alleen in die badkuip met de brandende zon zonder schaduw...

CoonArt

Berichten: 23301
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 17:36

Zelfs een te krappe tank:
It’s little consolation that Lolita remains in her tank, seeing that it’s the smallest of any orca tank in the U.S. Though the federal Animal Welfare Act requires orca tanks to be at least 48 feet in each direction, Lolita’s tank measures only 35 feet wide.

https://www.thedodo.com/lolita-orca-mia ... 62746.html

Komen ze toch wat FEET te kort...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110770
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:37

Ik vind dit bericht eerlijk gezegd een beetje dubbel. Horseydude, je bezoekt nog regelmatig dit soort parken (kan me na The Cove ook nog herinneren dat je zei nooit meer een dolfinarium te bezoeken, maar nog geen maand later liep je er ook weer), dus ik snap je punt niet. Je bent nu ook zelf naar Seaworld geweest. En dat had je ook kunnen afslaan. Ze hebben je niet aan je haren meegesleept, maar jij als dolfijnen en orkaliefhebber wist allang dat ze daar niet fijn zitten.
Dit is niet je eerste topic hierover en je moet natuurlijk helemaal zelf weten of je wel of niet naar dit soort parken gaat, maar waarom steeds die tegenstrijdigheid? :)

CoonArt

Berichten: 23301
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 17:38

Sunrise_ schreef:
Helaas zit de arme schat al 40 jaar helemaal alleen in die badkuip met de brandende zon zonder schaduw...

Al sinds 1970, dus ja...............

Flux

Berichten: 2496
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:41

Cayenne schreef:
Ik vind dit bericht eerlijk gezegd een beetje dubbel. Horseydude, je bezoekt nog regelmatig dit soort parken (kan me na The Cove ook nog herinneren dat je zei nooit meer een dolfinarium te bezoeken, maar nog geen maand later liep je er ook weer), dus ik snap je punt niet. Je bent nu ook zelf naar Seaworld geweest. En dat had je ook kunnen afslaan. Ze hebben je niet aan je haren meegesleept, maar jij als dolfijnen en orkaliefhebber wist allang dat ze daar niet fijn zitten.
Dit is niet je eerste topic hierover en je moet natuurlijk helemaal zelf weten of je wel of niet naar dit soort parken gaat, maar waarom steeds die tegenstrijdigheid? :)


Wat is er mis met het funderen van je mening door middel van ervaringen uit eerste hand? Ik vind daar niets tegenstrijdigs aan eigenlijk. Ik ben zelf ook geen fan van Dierentuinen, maar soms besluit ik toch te gaan. Waarom? Zodat ik met eigen ogen kan zien hoe het er op dat moment aan toegaat en daarop gan besluiten mijn mening bij te stellen / te hand haven. Lekker met de massa meelopen / meeschreeuwen terwijl je niet weet waar je het over hebt lijkt me eerder tegenstrijdig (terwijl we dat allemaal doen, niet?).

ziamara

Berichten: 866
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:43

Flux schreef:
Cayenne schreef:
Ik vind dit bericht eerlijk gezegd een beetje dubbel. Horseydude, je bezoekt nog regelmatig dit soort parken (kan me na The Cove ook nog herinneren dat je zei nooit meer een dolfinarium te bezoeken, maar nog geen maand later liep je er ook weer), dus ik snap je punt niet. Je bent nu ook zelf naar Seaworld geweest. En dat had je ook kunnen afslaan. Ze hebben je niet aan je haren meegesleept, maar jij als dolfijnen en orkaliefhebber wist allang dat ze daar niet fijn zitten.
Dit is niet je eerste topic hierover en je moet natuurlijk helemaal zelf weten of je wel of niet naar dit soort parken gaat, maar waarom steeds die tegenstrijdigheid? :)


Wat is er mis met het funderen van je mening door middel van ervaringen uit eerste hand? Ik vind daar niets tegenstrijdigs aan eigenlijk. Ik ben zelf ook geen fan van Dierentuinen, maar soms besluit ik toch te gaan. Waarom? Zodat ik met eigen ogen kan zien hoe het er op dat moment aan toegaat en daarop gan besluiten mijn mening bij te stellen / te hand haven. Lekker met de massa meelopen / meeschreeuwen terwijl je niet weet waar je het over hebt lijkt me eerder tegenstrijdig (terwijl we dat allemaal doen, niet?).



Omdat je het dan zelf in stand houdt?

melody7

Berichten: 13692
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:44

Ik vind het een beetje apart dat je eerst tegen bent, vervolgens ga je er zelf heen want je kunt er mooie orca foto's maken.. En daarna open je weer een topic tegen. Waarom ga je er dan heen? Je sponsort er zo gewoon aan mee.

Ik ben er tegen, zal ook niet in zo'n park te vinden zijn. Wij hebben op school les gehad over The Blachfish en dat vond ik wel een eyeopener, het ging er nog een stuk slechter aan toe dan ik verwachtte.

Flux

Berichten: 2496
Geregistreerd: 10-06-05

Re: $eaWorld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:45

Ik denk dat 1x per 5 jaar zo'n park bezoeken niet echt "in stand houden" te noemen is hoor.

LisaaBloem

Berichten: 1661
Geregistreerd: 17-09-10
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:45

Lekker hypocriet TS, eerst een topic aanmaken met foto's van de show, het park bezoeken en zelfs het park complimenteren in je andere topic. En dan nu dit?

ziamara

Berichten: 866
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:50

Flux schreef:
Ik denk dat 1x per 5 jaar zo'n park bezoeken niet echt "in stand houden" te noemen is hoor.



Ja als iedereen zo denkt haha. Hetzelfde met mensen die maar lopen te zeuren hoe zielig alle vleeskoeien, varkens en kippen zijn maar alsnog vlees eten.
Het is hypcocriet, en ook al wil je dan ervaringen uit eigen hand. Nee, je weet hoe het er aan toe gaat in een dierentuin of seaworld.
Blijf bij je standpunt en niet omdat het maar 1 x is het ineens goedvinden.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:50

Dubbel, ik ben ook naar het Dolfinarium geweest om te kijken hoe het er was. Maar... Ik zal het niet promoten door mooie foto's online te zetten van de shows. Dat zou ik hypocriet van mijzelf vinden. Heen gaan om te kijken is 1 ding, park onbedoeld promoten door prachtige foto's online te zetten een ander...

Heb in Dolfinarium ook bewust de dolfijnen show overgeslagen.


Sea world heb ik niet bezocht, bewust niet.

Flux

Berichten: 2496
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:01

ziamara schreef:
Ja als iedereen zo denkt haha. Hetzelfde met mensen die maar lopen te zeuren hoe zielig alle vleeskoeien, varkens en kippen zijn maar alsnog vlees eten.
Het is hypcocriet, en ook al wil je dan ervaringen uit eigen hand. Nee, je weet hoe het er aan toe gaat in een dierentuin of seaworld.
Blijf bij je standpunt en niet omdat het maar 1 x is het ineens goedvinden.


Ho. Consumeren van vlees vergelijken met een bezoek aan een dierenpark is wel een beetje vergezocht, niet?

Ik zeg ook niets over goedvinden. Dat ik naar een dierentuin ga om te kijken hoe het gesteld is betekent niet dat ik het er ook naar mijn zin zal hebben of souveniers/eten/drinken ga kopen om zo lekker hun kas te spekken. Nee. Het zegt niet eens iets over de prijs van het entreekaartje die ik ga betalen, misschien ga ik wel met een aanbieding / kortingscode? Is dat "in stand houden"? Nadien kan ik echter wél goed mijn mening vormen en dit gefundeerd doorgeven aan naasten/kennissen. Die wellicht daardoor ipv 1x per jaar wel 1x in de twee jaar gaan met de hele familie. Kan toch?

ziamara

Berichten: 866
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:05

Flux schreef:
ziamara schreef:
Ja als iedereen zo denkt haha. Hetzelfde met mensen die maar lopen te zeuren hoe zielig alle vleeskoeien, varkens en kippen zijn maar alsnog vlees eten.
Het is hypcocriet, en ook al wil je dan ervaringen uit eigen hand. Nee, je weet hoe het er aan toe gaat in een dierentuin of seaworld.
Blijf bij je standpunt en niet omdat het maar 1 x is het ineens goedvinden.


Ho. Consumeren van vlees vergelijken met een bezoek aan een dierenpark is wel een beetje vergezocht, niet?

Ik zeg ook niets over goedvinden. Dat ik naar een dierentuin ga om te kijken hoe het gesteld is betekent niet dat ik het er ook naar mijn zin zal hebben of souveniers/eten/drinken ga kopen om zo lekker hun kas te spekken. Nee. Het zegt niet eens iets over de prijs van het entreekaartje die ik ga betalen, misschien ga ik wel met een aanbieding / kortingscode? Is dat "in stand houden"? Nadien kan ik echter wél goed mijn mening vormen en dit gefundeerd doorgeven aan naasten/kennissen. Die wellicht daardoor ipv 1x per jaar wel 1x in de twee jaar gaan met de hele familie. Kan toch?


Ik vergelijk niets. Ik zeg alleen dat ik beide hypocriet vind.
Waarom moet je je mening erover vormen? Je weet toch hoe een dierentuin eruit ziet. En dat jij je gefundeerde meningen wilt doorgeven wil niet zeggen dat het voor die mensen dezelfde beleving is. Dus wat dat betreft, daar hoef je het niet voor te doen.

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Re: $eaWorld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:10

Waar kan je die film zien?

valine

Berichten: 1199
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: 1724

Re: $eaWorld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:17

Netflix

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Re: $eaWorld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:20

Beetje jammer weet dat ik dat natuurlijk weer niet heb :P

Ragdollcat
Berichten: 14678
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:25

Daar ben ik kort over:

Zeedieren mogen nooit gevangen worden en in het gevangenschap gehouden gaan worden en ermee gefokt gaan worden.

Klaar punt.

Geen enkel vorm van gevangenschap is geschikt voor de zeedieren en het is oneindig wreed om ze als familie uit elkaar te rukken en te ontvoeren...................voor stomme kunstjes in een zeedierenpark.

Ze in gevangenschap te fokken en in gevangenschap houden is ook oneindig wreed.

Ragdollcat
Berichten: 14678
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:27

Nicky91 schreef:
Maureen95 schreef:
Even los van het onderwerp. Als ze de orka's los zouden laten, zouden ze dan nog wel kunnen overleven? Vooral de orka's die in gevangenschap ter wereld zijn gekomen.


Deze kunnen nooit in het wild los gelaten worden, maar zij kunnen wel een soort van reservaat maken waar ze kunnen leven, zonder die kunstjes te hoeven doen.. Zoals ze met Keiko hebben gedaan voordat hij vrij gelaten werd..



Hij bleef mensafhankelijk en was in een slechte gezondheid, dus absoluut hoe dan ook geen aanrader, of ze nou in het wild en of in het gevangenschap geboren zijn.

Gewoon van de zeezoogdieren afblijven en ze in de zee te laten waar ze thuishoren.

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:28

Flux schreef:
Zeeuwsemeid schreef:
Verder helemaal mee eens, weg met die bassins. Hoewel een baai maken voor de orka's die nu nog in gevangenschap leven naar mijn inziens geen slecht idee is, helemaal niet voor de in gevangenschap geboren dieren.


Niet mee eens dus. Orka's leven in familiegroepen, en stellen zelden tot nooit totaal nieuwe (met niet verwante dieren) samen. Orka's die samen in een baai gehouden zullen worden gaan dus nooit echt een familiegroep vormen. Daarnaast zal de onderlinge communicatie ook niet optimaal zijn daar families hun eigen tonen en frequenties gebruiken. Daarnaast zul je zo ook kalveren blijven krijgen (als het toch relatief goed gaat) en dus geboren in gevangenschap in stand blijven houden.

Ik vind dat gewoon geen dierenwelzijn.


Maar waar moeten de in gevangenschap geboren dieren dan mee? Die hebben nooit een familiegroep gekend zoals het hoort in het wild, en lang niet alle orka's hebben ze bij hun moeder gehouden zoals in het wild. Dan zitten die dieren toch een beetje tussen wal en schip?

Ragdollcat
Berichten: 14678
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:31

Jillsil schreef:
Sinds een tijdje heb ik me in dit onderwerp verdiept. Heb je al eens gelezen over Lolita? Deze dieren zouden niet gevangen mogen worden en niet meer in gevangenschap gehouden mogen worden. Voor mij ook een reden om niet meer naar het Dolfinarium te gaan. Zij hebben Morgan verkocht en die leeft nu ook in de entertainment industrie en een basin.

Keiko heeft ook geleerd om weer te jagen dat kunnen ze de dieren makkelijk leren. Orka's en dolfijnen zijn zulke intelligente dieren.



Om sterk en goed gezond te kunnen blijven en veilig te kunnen rusten..... en doorvoed in de natuur moet je wel als familie, kudde samen leven om samen te gaan werken en te leven.

Het is uiteindelijk niet goed gegaan.

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Re: $eaWorld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:36

Niet goed gegaan kun je wel op meerdere manieren interpreteren. In het park van Mexico had hij het sowieso niet langer volgehouden, met de huidaandoening die hij daar had. Misschien had hij achteraf beter in de afgesloten baai van Ijsland kunnen blijven. Hij heeft echter wel bijna 2 jaar vrijheid gekend in de oceaan, dat is het wat mij betreft waard geweest. Wat die dieren nu trouwens in parken doen is niet leven, het is lijden, alleen maar bestaan en meer niet. Leven kan wel degelijk erger zijn dan de dood.