Border collie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 10:27

Wat een mooie leeftijden al wythlove, wel lastig om te zien dat ze dan minder worden...

Sanne jij hebt ook mooie honden! Was de ene zo zwaar dat hij meer last kreeg van zn heupen?

Even een fotootje van de hond die wij nu in huis hebben. Hij is soms wat onzeker wat zich uit in blaffen. Maar daarna gaat hij gewoon weer rustig kijken. Gisteren hadden we hem mee naar familie om te kijken wat hij dan zou doen. Hij was ontzettend lief en blij, steeds iedereen de bal brengen. Op een gegeven moment vond ik het genoeg en heb ik hem op de plaats gestuurd. Toen ging hij ook rustig liggen dutten dus dat was wel super :)

Afbeelding

Machie

Berichten: 16020
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 11:06

Maui doet het zo super goed! Wat een makkelijk en vrolijk hondje :)
Enige is dat zijn taal echt heel anders is dan mijn oostblokkers. Buiten is hij alleen maar bezig met het drijven van ze. Wat ze compleet negeren. Mijn oostblokkers rennen vooral enorm veel. Ze hebben er geen last van dat hij een poging tot drijven doet, maar het is voor mij wat saai zo'n sluiper :+ Maar als dat alles is...
Nog maar 6 weken, dan is hij alweer weg :(

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 12:11

Nynkster ik heb maar één hond, denk dat je in de war bent met de foto's van wythlove :P
Maar ze was veel te zwaar ja, toen ik haar adopteerde woog ze bijna 27 kilo :oo Nu nog maar 22,5, voor een border nog steeds zwaar maar ze is wat groter dan de meeste borders (het is een kruising) en is nu echt keurig op gewicht.
Wat een knappe hond heb jij ook! Wat fijn dat het zo goed ging op bezoek.

Machie lijkt me lastig als hij dan weer weg moet! Vang je hem op voor een stichting? Heeft hij al een nieuwe toekomstige baas? Wel echt een hele schattige puppy <3

Nog een leuke foto van Djoeke:

Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 12:32

Oh haha excuus! op de mobiel bijlezen is soms wat lastig :Y)
Wat een flinkerd was het dan zeg!! Ach het is nu sowieso al beter dan toen ze 27 kilo woog!
Dankjewel!

Machie lijkt me lastig! Wat voor ''oostblokkkers'' heb je? oostblokkers zegt me nog weinig haha behalve de polen die vaak komen schilderen :')

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:33

mooie nieuwe honden!

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:39

Wat een knapperds allemaal! Zo zwart heeft ook wel wat!

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 14:07

Afbeelding


die van ons is ook zwart *D *D

wythlove

Berichten: 701
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 15:30

De oudste is inmiddels ook flink zwaar. 27,8 vorige week bij de dierenarts. Hij is inmiddels ook liever lui dan moe. Naast de artrose heeft hij ook schildklierprobleem. Inmiddels ook een flinke bult op z'n flank waar we vorige week voor bij de dierenarts zijn geweest.maar zolang hij buiten nog blij is, voelt het voor ons niet goed om hem te laten gaan.

De zwarte is echt een druktemaker. In huis overigens niet hoor. Zijn ook erg lief met onze kinderen.

Leuk dat ik dit topic heb gevonden. En ook al zo een leuke zwarte, Knakker.
Sanned, sneu hé die artrose. Ik snap jou ook wel dat je zegt dat je hem gewoon lekker laat doen wat hij wil.
Xdenies even in je profiel gespiekt voor een foto van je honden. Die zwarte lijkt inderdaad wel wat op die van ons.

Machie

Berichten: 16020
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:29

@Sanned, nee, dit pupje is gewoon gefokt met stamboom door een heel prima fokker. Hij heeft een baasje in Zweden die met smart op hem wacht maar voor 15 weken mag hij daar het land niet in. En zo kan ik ff kijken of ik een bc leuk vind ;)

Nynkster schreef:
Machie lijkt me lastig! Wat voor ''oostblokkkers'' heb je? oostblokkers zegt me nog weinig haha behalve de polen die vaak komen schilderen :')


Ik heb een Puli, een Hrvatski Ovcar en een kruising Pumi. En daarnaast nog een Golden retriever x Wetterhoun. Maar dat is geen oostblokker ;)

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:04

Knakker schreef:
[ [url=m/rybqmS.jpg]Afbeelding[/url] ]


die van ons is ook zwart *D *D


Ja mijn Lupa is zwart wit en onze Luna was dat ook. Bo is lilac wit en ik hoop dat de volgende een lilac merle / choco merle / blue merle gaat worden :) Eén van de drie. En een teefje .. en er moet een klik zijn met mij en de honden. Maar … dat gaan we in maart/april/mei wel ervaren.

Maar zo echt helemaal zwart vind ik wel wat hebben!

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:11

Naar welke fokker ga je kijken?

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:13

Waar Bo ook vandaan komt :) Met een beetje geluk als de klik/match er is wordt het namelijk een volle zus :)

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:22

Even teruggezocht. Heeft wel enkele leuke bloedlijnen zitten.
Met de ouderdieren van haar Proud to be reu ben ik bekend. En de dashing dawn bloedlijn intereseeerd me ook erg. Uit welke combi wil je een pup? (Mag ook via Pb)

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:25

Zoe_97 schreef:
Even teruggezocht. Heeft wel enkele leuke bloedlijnen zitten.
Met de ouderdieren van haar Proud to be reu ben ik bekend. En de dashing dawn bloedlijn intereseeerd me ook erg. Uit welke combi wil je een pup? (Mag ook via Pb)


Bodhi komt uit Kyenta x Daim. Dashing Dawn zit er dus achter :) Ik zal überhaupt even een PB sturen.

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 23:38

Ik vind dat zwarte ook leuk, maar ik ben bevooroordeeld :D
Je ziet niet zo vaak border collies die bijna helemaal zwart zijn, meestal hebben ze toch wat meer wit.

@Machie, ah op die manier. Leuk dat jij hem dan nu in huis hebt! En, bevalt een border collie een beetje?

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:19

Bijzondere rassen maschi! Puli is toch met dreads eigenlijk? dat lijkt me echt heel apart :')

Leuk denies nog eentje erbij! Wij zijn nog steeds in afwachting van de pups, ik hoop dat Bas rond die tijd over zn trauma's heen is en klaar is voor een puppen vriendje.

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 21:57

Ik had deze foto’s vandaag gemaakt en toonde ze aan m’n vriend... kreeg te horen dat ik mensen niet zo moet misleiden met foto’s van een schijnbaar rustige, voorbeeldige hond terwijl ze meestal rond stuitert in huis in plaats van loopt :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 22:07

Haha, oké dan :') Maar het is wel een prachtige hond!

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 22:59

Soms dan toch :Y) .
Hoe onderhouden jullie de vacht van jullie borders?

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 23:18

Ik trim mijn borders om de 2 maanden. Pootjes mooi rond knippen, fluff bij de oren bijwerken, vacht ontwollen. Goed uitblazen met de waterblazer.

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 23:18

Ik ben fan geworden van de activet groen/goud. Ondanks dat beide hier het borstelen van de vacht niet tof vinden. Met de activet haal ik het onderwol goed weg en ben ik vlotter klaar.

En dan gewoon wanneer ik het nodig vind :)

JesdaJinn

Berichten: 10463
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:28

In de rui om de dag en anders eigenlijk nooit

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:47

Mij is altijd verteld dat hoe meer je borsteld kort op elkaar, je het verergert. Merk je dat niet?

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:48

Hangt er vanaf hoe je borsteld. Hier vind ik amper haar.

Seni

Berichten: 2731
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 17:56

Ik borstel ook maar zelden. Incidenteel knip ik de pootjes. Nu ietsie vaker dan vroeger. Nu ze wat ouder wordt en wat sneller de haren gaan plakken