Bokkers met een Akita?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
akishino
Berichten: 1873
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:20

Wat leuk. Willen jullie er een Japanse akita bij of een amerikaan? En heb je nu een reu of teef?

Pascal Spors (furinkazan) en Christel Volman (of hadjime Yoshi) vind ik beide erg goede fokkers. Ze hebben mooie honden met fijne, sociale karakters. Er zullen ongetwijfeld meer goede fokkers zijn, maar ik ben al een tijd uit het fokkers/showwereldje, dus ken de meeste niet meer.
Ik raad altijd aan om bij verschillende fokkers te gaan kijken en zelf een mening te vormen.

meintje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:06

Hij wil graag een japanse akita. We hebben nu 2 teefjes en ik wil sowieso een reu. Onze Kimi is echt een bazige dame en dat werkt nu alleen omdat Isa daar heel beleefd mee omgaat.

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:16

Goede fokkers zullen alleen met een stamboom fokken, dus ik denk dat je daar op uit gaat komen. Of je moet een look-a-like nemen van een broodfokker, of geluk hebben dat iemand een keer een nestje fokt tussen een teef en een reu, maar zelf zou ik die gok nooit durven nemen met een ras als de akita.
Ik zou je heel goed verdiepen, over het algemeen zijn akitas niet de makkelijkste honden samen en een bazige hond al in huis is best een risico. Japanners onder elkaar is altijd even zoeken. Goed in gesprek gaan met fokkers is echt een ding dan.

Namen kan ik je ook niet echt mee helpen. Wij hebben hondjes van Christel en ik vind dat zij echt fantastische honden fokt en een geweldige fokker is, ook als persoon. Van Pascalle ken ik 1 hondje en die vind ik persoonlijk niet zo mooi, maar dat is er mAar 1, dus moeilijk oordelen. Als je met een goede fokker in gesprek gaat en die niet aansluit zal een goede fokker altijd met je mee willen kijken naar een andere fokker.

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:30

Wil je een goede fokker, ga dan voor een fokker die aangesloten is bij rasvereniging Nippon Inu :D

https://www.nipponinu.nl/akitafokkers

Christel staat hier idd ook tussen, erg leuk mens sowieso! Als je er heen gaat, doe dan even de groetjes van 'Thessa' :')

Dan heb je nog Peter, die heeft niet vaak een nestje maar heeft wel heel veel kennis van het ras en mooie honden (en maakt er nog prachtige foto's van ook):
http://www.kurenai-no-kaze.com/

Wilma zie ik nog wel eens op de show met een heel mooi Jappanner teefje!
http://www.japanse-akitas.nl/

En Monique ken ik persoonlijk, ook heel aardig, ook leuke honden:
http://www.kishu.nl/kennel/

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:43

NVAI tegewoordig uit de gratie? :D

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:51

Haha, voor mij wel :P mijn pa is nog van beide lid maar als ik mocht kiezen zou ik alleen voor Nippon Inu gaan :+

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:42

Meintje de fokker van mijn akita . Zit wel in duitsland. Maar Akita's zitten wel veel lager in energie dan shiba's he .
Met shiba's gaat die van mij goed maar hij heeft ene hekel aan border collie's . Die zijn te nerveus voor hem. Dus even goed vragen wat manlief van zijn aanstaande akita wil verwachten. Want het ploft te pas en te onpas gewoon neer omdat ze er het nu van inzien. IPV te wandelen. En je kunt z emaar heel moeilijk los laten he.

meintje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 07:23

Ja dat weet ik :))
ik heb ook gezegd dat er sowieso eerst een omheining om de tuin komt voor er een evt nieuwe hond komt.
Kimi kan goed los, maar dan moet ik ogen in mijn achterhoofd hebben. Hier op het erf dan toch, met wandelen is het geen probleem.
En Isa begint te 'dwalen' dus ook die moet ik inmiddels constant in het oog houden.
Dus we moeten eerst wat dingen aanpassen.
Die hond is er voorlopig nog niet :')



Dank voor de tips in elk geval allemaal.

akishino
Berichten: 1873
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:14

Een leuke herplaatser een idee?

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:54

Ach gut.. mijn werklaptop crashte dus ik heb mijn oude privelaptop vandaag ba 4 jaar weer eens aangezet. Kom ik allemaal babyfotis tegen van Sumiko :+:

meintje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:56

Ahw secrible, dat is altijd schattig! Zien! :D

En herplaatser is wat mij betreft ook zeker een optie. Het hangt er ook van af hoe de situatie dan is qua werk etc. Als ik thuis ben zou ik wel graag een pup willen.

Isa is bij ons gekomen als herplaatser en dat is echt mijn hond. Wij waren de eerste jaren als het kon altijd samen.
Kimi is als pup gekomen en daar hebben we zo veel strijd mee gehad de eerste paar maanden. Maar juist daardoor is de band met Kimi zo hecht.
Dus voor beide is wat te zeggen.
Ik vraag me alleen af hoe akita's het doen als herplaatser? Ik heb altijd begrepen dat die ook erg hechten aan hun baas?

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 16:09

Afbeelding
Afbeelding


Knappe baby <3

meintje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 16:12

Wat een knapperd <3

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 17:05

Meintje, dat verschilt erg per hond denk ik :P die van mij (wel een Amerikaan dan) zou zich denk ik na even wennen ook zo aan iemand anders kunnen gaan hechten :') misschien heb ik het wel helemaal mis hoor, maar ze is over het algemeen dol op mensen en kinderen. Dat maakt t een stuk makkelijker.

Secricible, wauw vooral die eerste foto <3 Akitas in sneeuw zijn altijd heel gaaf! :D

Zo heb ik Dotan (van mijn pa en ma, zoon van mijn Pippa) ook eens in de sneeuw gefotografeerd <3

Afbeelding

Afbeelding

akishino
Berichten: 1873
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:23

Wat een leuke puppyfoto's!!! Soms zo leuk om die weer terug te kijken. Jammer dat ze zo snel groot zijn ;)

Ik heb goede ervaringen met herplaatsers. Onze eerste akita was een herplaatser, van de fokker vandaan, dus geen "rare" dingen mee gemaakt. Fijne makkelijke teef.
De teef die we nu hebben zou ook makkelijk ergens anders kunnen wennen. Geen probleem met vreemden, kinderen of andere dieren (tenzij een dominante teef).
Ik zou zo weer een herplaatser in huis nemen. Al zou ik nu wel meer voorbereiden, veel informatie willen en een aantal kennismakingen. Maar dat is vooral omdat we kinderen in huis hebben.

akishino
Berichten: 1873
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:27

Ik heb zelfs vorige week nog naar een herplaatser willen gaan kijken. Nu Daikon dood is, zat ik te bedenken dat er wel een reu bij kan. Maar na wat gesprekken met mijn man toch maar besloten om het nu niet te doen. Als er bij ons weer een hond (bij)komt, dan zal het hoogstwaarschijnlijk een herplaatser zijn (akita of shiba)

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:52

Ik heb Pippa dan van mijn ouders mee, heeft 2 nestjes gehad en is genoeg geweest. Kun je zien als een soort herplaatser :+ Zou het zo weer doen. Heerlijk makkelijke dame, kan heel goed alleen zijn. Alleen andere honden is een dingetje :') mja je kan niet alles hebben.

akishino
Berichten: 1873
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:24

In de meeste gevallen ken je de herplaatser en zijn/haar geschiedenis niet, dan is het altijd even aftasten of een bepaalde hond in het "gezin" past.

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:10

Afbeelding

Nog interessant voor iemand hier? Of voor een stille meelezer :D

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 23:14


Uska

Berichten: 719
Geregistreerd: 02-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:36


secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 09:50

Leuke foto!!
Thesserd zie net je andere topic, wat rot zeg!!

Wij hebben vandaag een fotoshoot met beide hondjes in Heerlen. Fotograaf is bezig een stamboom op te zetten van alle nakomelingen van Christel en we hebben er meteen een shoot bij geboekt, dus ik ben benieuwd. Zijn beide niet heel makkelijk goed op de foto te zetten en Sens zit natuurlijk nu midden in de rui dus hij ziet er niet uit, maa goed.

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 13:23

Leuke foto Uska! :D

Secricible ja is inderdaad vervelend. Maar niet levensbedreigend ofzo, ze is er verder vrolijk en normaal onder :D het is alleen een enorme puzzel om er achter te komen wat de allergie nou is.

Oooh leuk dat je dat doet! Ik had al wat vandie foto's voorbij zien komen want ik volg die fotografe op Facebook, en ben bevriend met Christel haha. Echt super leuk initiatief. Al die koppies <3

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 21:35

Eersre 2 fotos bet gehad, die zijn echt prachtig.
Ben alleen dom geweest want heb het steeds over Sens ipv Sensei en Sum ipv Sumiko dus die namen had ze er bij gezet dus dat ging ze morgen even veranderen.
De rest moet ik nog krijgen.

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 22:45

Cool, ga je ze hier ook posten? :D