kleine Gipsy krijgt kittens.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:48

Daar hoor ik zo veel slechts over dat ik dat ook niet aandurf..... :(
Sorry, ik sta geloof ik even in boehoehoe ik weet het even niet en niets kan of wil ik modus :\

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:10

Poezenpil is aleen slecht als je het voor lange tijd gebruikt, voor paar maandjes is het niet erg

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:26

Kom Mambo maar brengen! Ik woon niet om de hoek maar hij is meeeeer dan welkom (A). Als Vriendlief hem ziet is hij toch wel verkocht hahaha

Yom
Berichten: 3803
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:48

Als je nou hele leuke foto's maakt van de kittens die nog een mandje zoeken zijn die vast ook zo gereserveerd.

Hier was dat altijd een heel gedoe voor leuke foto's, maar dankzij de hulp van mijn kinderen werd het nog wel wat (en lang leve het digitale tijdperk waardoor je gewoon heeeeel veel foto's kunt maken en een paar mooie er uit kunt pikken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:22

leonie87 schreef:
Kom Mambo maar brengen! Ik woon niet om de hoek maar hij is meeeeer dan welkom (A). Als Vriendlief hem ziet is hij toch wel verkocht hahaha


Kom maar knuffelen hoor en foto's maken hahaha ;)

Noa_M

Berichten: 639
Geregistreerd: 17-08-08

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:48

Ik wil ook wel knuffelen! (Weet alleen niet hoever weg je woont )

Ik kan alleen niet beloven dat ik er niet eentje in mijn tas/onder de trui mee neem

Anoniem

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:50

Wat is er dan mis met vroeg castreren? Dit kan toch al vanaf een week of 8?

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:02

Spruitjee schreef:
Wat is er dan mis met vroeg castreren? Dit kan toch al vanaf een week of 8?

En wat vele mensen niet weten is dat veel kittens dat niet overleven! Voor 6 maanden is dit niet aange raden (heb ook een kitten in huis en die info komt vanuit de dierenartsenpractijk vandaan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:02

Geen idee. Het idee stond me eerst enorm tegen, maar na lezen niet meer. Dus met dat idee was ik om om Mambo te houden en nu al twee dierenartsen die ik hoog heb zitten die het zeer afraden/weigeren.

Eloya

Berichten: 5204
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:11

Het gekke vind ik dan dat in Nederland heel veel dierenartsen tegen vroegcastreren zijn, ik laat het zelf ook het liefst rond 6 maanden doen, maar in belgie is het zelfs verplicht!

Anoniem

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:24

Dat heb ik idd ook gelezen!
Snap er weinig van....

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:25

Mij leek het ook niet echt gezond, ivm met alle hormonen. Maar op internet kan ik daar weinig over vinden en lijken dieren er juist minder last van te hebben dan op latere leeftijd? Ik krijg er nog steeds een beetje een naar gevoel bij, maar ik sta er wel voor open. Castratie is sowieso al onnatuurlijk, dus daar ligt het niet aan.

Anoniem

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:26

http://www.kattenbescherming.nl/over-on ... castratie/

Het zou best kunnen zijn dat de katers bijvoorbeeld kleiner blijven, aangezien testosteron zorgt voor aanmaak van meer massa. Maar als je het dier toch enkel als huisdier zou willen houden, zou dit imo geen probleem moeten zijn, enkel voordelig juist :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:30

Ik las dat het bij die ukkies met lachgas ipv narcose gaat en dat het herstel veel sneller gaat.
Eerst dacht ik neeee zo een kleintje, dat kan toch niet! Maar nu denk ik dat ik het misschien wel vriendelijker vind dan wachten.

Het is overigens vandaag precies een jaar geleden dat ik mijn allerliefste moest laten gaan. Daarom toch even mijn Jovey spammen in mijn eigen topic <3
Op haar eerste dagen bij mij
Afbeelding
Op haar laatste dagen bij mij
Afbeelding

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:41

In Belgie zijn de dierenartsen er ook tegen hoor. Mijn kitten wordt (ook op aanrade van de da) pas op 6 maanden gecastreerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:44

Jammer is dat. Dit zou toch wel een van de oplossingen kunnen zijn om het overschot aan katten in te dimmen. (Niets tegen de TS hoor, ik heb de OP gelezen en dat ze de kat zwanger gekregen heeft :) )

edit; maar dat is een discussie die hier niet thuis hoor.
Mooie dier, die poes die helaas in hebt moeten laten slapen! Eigenwijs smoeltje op de eerste foto ^^

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:47

Spruitjee schreef:
Jammer is dat. Dit zou toch wel een van de oplossingen kunnen zijn om het overschot aan katten in te dimmen. (Niets tegen de TS hoor, ik heb de OP gelezen en dat ze de kat zwanger gekregen heeft :) )

Ja aan het overschot zeker als de kittens sterven door de operatie :/
(Niet aanvallend bedoeld) maar dat lijkt enorm voordelig. Maar voor de katten is het zo nadelig!

Anoniem

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:53

Ik ben niet heel erg op de hoogte van regels in een topic := maar was t niet iets van zolang de TS het niet storend vindt het oké is? 8-) En in dit geval is het voor mij erg interessant.
Ik heb nergens iets kunnen vinden over dat het zo gevaarlijk is Zoe, mag ik vragen waar je die info vandaan hebt zodat ik ook die kant kan lezen?

Jovey was de allerliefste en idd heerlijk eigenwijs. Meer hond-achtig dan kat. Apporteren, luisteren naar commando's en enorm trouw

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:05

Anoniem schreef:
Ik ben niet heel erg op de hoogte van regels in een topic := maar was t niet iets van zolang de TS het niet storend vindt het oké is? 8-) En in dit geval is het voor mij erg interessant.
Ik heb nergens iets kunnen vinden over dat het zo gevaarlijk is Zoe, mag ik vragen waar je die info vandaan hebt zodat ik ook die kant kan lezen?

Jovey was de allerliefste en idd heerlijk eigenwijs. Meer hond-achtig dan kat. Apporteren, luisteren naar commando's en enorm trouw

Mijn dierenarts toonde me een boekje met die info erin en gaf uitleg. Dat boekje heb ik niet meegekregen dus ben niet zeker waar je die info vindt

mamamier

Berichten: 987
Geregistreerd: 14-05-11
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:38

De meningen van dierenartsen over vroeg castratie zijn erg verdeeld en dat heeft voornamelijk te maken met het feit dat het best een priegelwerkje is bij jonge kittens. En da met ervaring hierin vindt het geen probleem. Een da die dat niet of nauwelijks doet, geeft vaak aan liever een paar maanden te wachten. Bij een grotere kat is het wat makkelijker namelijk. In de raskattenwereld is het heel normaal. Kittens zijn binnen een dag de oude in tegenstelling tot oudere katten. De groei wordt niet belemmerd. Daar zijn al jarenlange onderzoeken van. In Amerika wordt het al een jaar of dertig gedaan. En sterven tijdens vroeg castratie? Ik heb het nog niet eerder gehoord, ook niet bij collega fokkers. Kan me voorstellen dat er wel eens een kitten overlijdt maar dat zal dan een achterliggende oorzaak hebben gehad. Een gezond kitten heeft absoluut geen last na een gas narcose en loopt na een paar uur rond alsof er niets gebeurd is. Ik kan er ook niet voor terecht bij mijn eigen kliniek hoor. Dierenartsen die ook asiels als klant hebben doen het meestal wel.

Anoniem

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:43

Mamamier? Heb jij een glazen bol? Wilde je net een pb sturen!
Dank je voor wat meer info.
Weet jij zo toevallig een (goede) DA die het doet?

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:51

Mijn katten zijn ook binnen een dag de oude, dus dat is voor mij geen voordeel

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:13

Zoe_97 schreef:
In Belgie zijn de dierenartsen er ook tegen hoor. Mijn kitten wordt (ook op aanrade van de da) pas op 6 maanden gecastreerd

Ik woon toch echt in belgie en hier word het toch echt gedaan hoor.Het is idd hoe groter de kat hoe makkelijker.Dus een Da die niet zo handig is heeft liever een iets oudere kat.

Maar raskatten gaan hier gewoon geholpen de deur uit en ik denk niet dat er zoveel sterven,er is geen fokker die zo maar minstens 700 euro door het toilet spoelt.

Ik denk Ts als je hem met 5 maanden laat helpen dat je een mooi gemiddelde heb,net te jong om dekrijp te zijn en groot genoeg om makkelijk bij het handeltje te kunnen.
Voor de kat zelf schijnt jong geholpen te zijn iets minder pijnlijk te zijn als dat ze ouder zijn.

mamamier

Berichten: 987
Geregistreerd: 14-05-11
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:13

Silly1972 schreef:
Mijn katten zijn ook binnen een dag de oude, dus dat is voor mij geen voordeel


Dat is een bijkomend voordeel. Het voordeel waarvoor je vroeg castreert is om ongewenste zwangerschap te voorkomen en/of inteelt in het geval zoals die van Tica. Er zijn voor -en tegenstanders van vroegcastratie, ik ben voor en deel mijn ervaring ermee. Mijn ervaring is oa dat kittens gewoon sneller de oude zijn dan mijn oudere katers en dat hoor ik ook van andere fokkers terug.

Ik stuur je zo even een pb Tica!

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:01

Het lijkt me wel makkelijker als het zaakje allemaal nog niet zo ontwikkeld is. Ik zal het eens aan mijn docent (ook DA) vragen.