Wie heeft er nog meer een jachthond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SergeantRoos
Berichten: 547
Geregistreerd: 13-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:20

Wat een leuke honden komen hier voorbij <3

Wij hebben een Duitste Staande korthaar reu, hij wordt een jaar oud over 2 weken.

Afbeelding

Dit is de meest recente foto die ik heb, moet nodig eens nieuwe maken :+
Afbeelding

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 14:24

SergeantRoos schreef:
Wat een leuke honden komen hier voorbij <3

Wij hebben een Duitste Staande korthaar reu, hij wordt een jaar oud over 2 weken.

[ Afbeelding ]

Dit is de meest recente foto die ik heb, moet nodig eens nieuwe maken :+
[ Afbeelding ]


Hij is ontzettend mooi!
Heeft hij een gecoupeerde staart?

Froukje_J

Berichten: 2220
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:29

Ik heb een Kruising Labrador/Stabij!
Afbeelding
Jacht instinct begint nu een beetje te komen(14 maand oud)
Vooral vogels zijn favoriet.

Afbeelding
Wij volgen geen jacht training maar combi tussen gehoorzaamheid en Behendigheid

liesjecryos
Berichten: 1971
Geregistreerd: 27-11-10

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:31

Wij hebben een Langharige Duitse staander van 3 jaar oud.
Wij jagen ermee en ik train hem ook het meest.
Maar vraagje aan jullie allemaal...doe jullie ook aan de jacht of alleen jachttraining?

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:31

Wij hebben vroeger altijd twee heidewachtel teefjes gehad, geweldige beesten en wat een geweldig ras.

Dit was Polly
Afbeelding

En haar zusje Karhu (karoe)
Afbeelding


Nu hebben we twee kruisingen. 1 kruising Friese Stabij x Beagle, genaamd Djimmer
Afbeelding

En 1 kruising Friese Stabij x Heidewachtel, genaamd Siep
Afbeelding

Forbiddenpie

Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:33

Ik heb een Engelse Cocker Spaniel met flink wat jachtinstinct. Helaas nog niet aan toe gekomen om een jachtcursus te doen met haar. Moet me er eens in verdiepen, ze zal het wel erg leuk vinden. Het liefst gaat ze buiten achter alles aan.


Afbeelding



Afbeelding

har166

Berichten: 2042
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:34

Leuk topic ts! Toen ik nog op jacht was naar een tweede hond was mijn oog ook op een visla gevallen, maar een vriendin zei: har wat je ook doet, neem geen visla want die luisteren voor geen meter! Haha nu heb ik een buitenlands (jacht) hondje en die luistert ook voor geen meter := want ik ben een softie.

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:55

liesjecryos schreef:
Wij hebben een Langharige Duitse staander van 3 jaar oud.
Wij jagen ermee en ik train hem ook het meest.
Maar vraagje aan jullie allemaal...doe jullie ook aan de jacht of alleen jachttraining?


Wij gaan er ook echt mee op jacht, ik ben ook wel benieuwd of er hier veel mensen zijn die dat doen! :)

hhensens

Berichten: 275
Geregistreerd: 13-01-08
Woonplaats: Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:56

hoi!

Wij hebben maandagochtend onze Cairn terrier pup opgehaald uit Brabant. Zijn er ontzettend blij mee <3

naam: Boef
geslacht: Reu
kleur: zwart/bruin gestroomd
leeftijd: 9 week

geniet van mijn kereltje


Afbeelding

Afbeelding

voor boef aan hadden wij een andere cairn terrier genaamd Stitch een teefje


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door hhensens op 12-04-15 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:57

Spianne schreef:
liesjecryos schreef:
Wij hebben een Langharige Duitse staander van 3 jaar oud.
Wij jagen ermee en ik train hem ook het meest.
Maar vraagje aan jullie allemaal...doe jullie ook aan de jacht of alleen jachttraining?


Wij gaan er ook echt mee op jacht, ik ben ook wel benieuwd of er hier veel mensen zijn die dat doen! :)


Wij gebruiken ze niet voor de jacht, niet ons ding.

Kyno

Berichten: 10437
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 15:01

Onze Beagle, 8 jaar in augustus. Zit erg veel jacht in, geen konijn is veilig (en daar lopen hier talrijke van). Loslopen is dus helaas geen optie. Oortjes gaan dicht zodra de neus aan gaat. :=
Afbeelding
(Kan wel los op t strand, dat scheelt. Verder kan ze de energie goed kwijt naast de fiets en "los" met een lange lijn er aan)

blondies
Berichten: 682
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 15:03

In eerste instantie train ik hem voor de jachtwedstrijden maar als hij echt heel goed blijkt te luisteren mag hij mee op de jacht. Ik denk wel dat ik hem dan ees laat voorjagen door mijn vader omdat ik niet de regels van de jacht ken en die mannen nogal lomp zijn... Mijn pa ga regelmatig met zijn hond mee op de jacht

xJolijn

Berichten: 2936
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 15:54

ArankaM schreef:
Wat mij betreft mogen alle jachthonden erbij, getraind of niet :)

Ook erg mooi een Heidewachtel!

Zsazsa kan ook erg goed met onze kater, de oudere poes laat ze met rust.

[ [url=m/ITyfY7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het liefst kruipt ze bij hem in de mand <3


ach wat lief <3
Toen Noortje (poesje) hier net was, zon 10 maand geleden, vonden we ze niet bij uitzondering samen in de mand, al dan niet half over elkaar heen hahah.

Afbeelding


En nu liggen ze nog wel samen :j

Afbeelding




Overigens speelden ze zelfs samen :j (lees: Noortje de poes klom op Jasper zijn hoofd, hing in zijn oren, beet in zijn hoofd.... en Jasper doet niks :'). Af en toe speelt ie even mee en gooit zn bek wijd open, dan begint het weer opnieuw...) Zeker toen 't poesje er net was had ze met gemak in zn bek gepast, maar Jasper was(/is) enorm voorzichtig met d'r. Die kat heeft veel meer lef, de hond durft niks hahah.

Afbeelding

Jette

Berichten: 1455
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:05

Ja ik meld me! Heb twee vizsla's, één van negen, de ander van twee. Ze hebben beide puppen jachtcursus gelopen maar jagen totaal verschillend. De oudste vangt daadwerkelijk duiven/muizen/watervogels, maar apporteert slecht, de jongste gaat voorstaan maar jaagt zelf niet en apporteert als de beste. Grappig om te zien dat ze niet alleen qua karakter behoorlijk verschillen, maar ook qua jachtgedrag.

de meest recente foto:
Afbeelding
Veel ouder, maar iets duidelijker
Afbeelding

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 16:07

Wat leuk zeg al die reacties!
Wij jagen zelf niet, dus alleen jachttraining.

Oh wat ontzettend leuk Jette! Onze vorige honden waren ook zo gek met elkaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:00

Ik heb een labrador van bijna 2 :D Jacht is hij niet geschikt voor. Alles wat hij apporteert komt terug met 4 gaten van zijn hoektanden.

Zit momenteel weer een puber periode. Dus loopt weer veel aan de lijn. Omdat zijn oren dicht zitten.

Helaas durft hij niet te zwemmen.

Voor de rest wandel ik er veel mee. Frisbee met hem op grote open plekken. En hij vind bijten op de bijtrol ook erg leuk.

Wil wel graag iets met hem doen. Maar een kynalogen club is niks voor ons.

Train met mijn mechel op een leuke club in Kampen. Die hebben door de weeks ool cursussen voor allerlei soorten honden. Maar om nu 2 x per week naar Kampen te gaan. Komt net niet uit qua geld. En zaterdag is alleen IPO.

Maar hierbij foto's van mijn knappe vent.

Afbeelding

Afbeelding

noordje

Berichten: 2230
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:14

Ahhh,leuke foto's !

Die foto's met die kat van xJolijn zijn echt geweldig :)

Kyno,volgens mij is dat Beagle eigen. Die zijn echt oost-indisch doof :')

Wij hebben ook 2 jachthonden ,maar we jagen er niet mee.
We hebben een labrador,die enorm goed kan apporteren,maar ze mocht 1x mee met een vriend die op duiven aan het jagen was. 1e schot viel en ze kwam met de staart tussen de benen terugrennen naar huis :') (was op eigen land)

We hebben ook een Duitse Langhaar en daar zit enorm jagersinstinct in,maar ook hij is nooit op training geweest.
Enorme knuffelkont. Kruipt het liefst in je :)
Zal, als ik thuis ben, ook foto's plaatsen.

joyenbeau
Berichten: 282
Geregistreerd: 01-09-14

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:23

Hier een welsh springer spaniel. Hij is 5 april 3 geworden. Ontzettend leuke hond, maar zn jachtinstinct is niet zo best haha.(wat ik niet erg vind hoor). Eendjes en vogeltjes kan je hem gewoon naast zetten zonder dat hij ze wil pakken, maar in het water gaat hij dan gek genoeg wel weer achteraan. Ik doe ook regelmatig speurspelletjes met hem, maar zn neus gebruikt hij niet en hij is er ook erg slecht in.

Hij gaat ook ateeds beter luisteren. We zijn vandaag naar het strand geweest waar hij gewoon echt perfect luisterde dus dat gaat de goede kant op! Daar ben ik wel erg blij mee aangezien hij nogal eens bananen in zn oren had normaal.

Kyno

Berichten: 10437
Geregistreerd: 07-09-03

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:23

Haha noordje, idd! Ik was vroeger nog in de veronderstelling dat ik dat met cursus wel even op zou lossen. Nou, nee. :n
Madam slaagde bij de examens als 1 van de top 3 (dus KAN het best wel... Hihi). Maar thuis tussen de konijntjes in het bos is toch anders dan op die grote asfvalten parkeerplaats. :j

JoannevZ
Berichten: 503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:33

liesjecryos schreef:
Wij hebben een Langharige Duitse staander van 3 jaar oud.
Wij jagen ermee en ik train hem ook het meest.
Maar vraagje aan jullie allemaal...doe jullie ook aan de jacht of alleen jachttraining?


Ik train mijn Whippet enkel op de renbaan. Jacht met een zichtjager is in nederland verboden. Op de renbaan kan ze even flink los. Ze vind het geweldig om achter die nepprooi aan te racen :D

Annikab

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-05-08
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:59

Wat een leuk topic!

Ik heb een bijna 3-jarige Epagneul Breton reu. Puppy-cursus en vervolgcursussen gedaan, maar nu doen we even niks. Een enorm eigen willetje en vaak kroketjes in zijn oren, maar heel sociaal en een zacht karakter! Vogels zijn favoriet om achterna te gaan, vooral reigers en fazanten. Apporteren doet hij alleen binnen met zijn knuffels, buiten zijn alle snuffeltjes en andere honden veeeeeel interessanter!

Afbeelding

Annikab

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-05-08
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:00

Kyno schreef:
Haha noordje, idd! Ik was vroeger nog in de veronderstelling dat ik dat met cursus wel even op zou lossen. Nou, nee. :n
Madam slaagde bij de examens als 1 van de top 3 (dus KAN het best wel... Hihi). Maar thuis tussen de konijntjes in het bos is toch anders dan op die grote asfvalten parkeerplaats. :j


Haha dit is zo herkenbaar!

dalmarieke

Berichten: 677
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Hengelo

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:07

Hier sinds 1998 de Dalmatische hond. Ze vallen onder rasgroep 6 Lopende honden en zweethonden en dan de sectie aanverwante rassen waar de ridgeback bv ook onder valt.
Het verschilt een beetje qua lijnen of er meer jachtinstinct inzit maar van oorsprong draafden ze mee met bijv postkoetsen om andere honden te verjagen of gespuis en vingen de ratten in de stallen.
Een ras wat breed inzetbaar is . Jachttraining wordt slechts met een enkeling gedaan omdat ze vaak hun eigen plan trekken. Speuren wordt ook nog wel eens gedaan.

Gub
Berichten: 424
Geregistreerd: 01-10-08
Woonplaats: Westerkwartier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:10

Wat een leuk topic!

Ik heb een golden retriever van bijna 2 jaar oud.
We doen aan jachttrainig, ik hoop aan het einde van de zomer mijn B diploma met haar te halen.
En we doen aan behendigheid. Ze luistert super goed, en wil alles voor me doen. Ik ben echt heel blij met haar :)

Afbeelding

Paperboy
Berichten: 2286
Geregistreerd: 09-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:44

Nynke1 schreef:
Ja ik.

Een Ridgeback pup geboren op 26-11-2014, hier op tweede paasdag.

Ik wil er als hij oud genoeg is IPO mee gaan doen
.
[ [url=m/hu3Vsg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Hp9LnE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Weet je zeker dat je IPO met een Ridgeback wilt gaan doen? In IPO zit een gedeelte pakwerk en ik denk niet dat een Ridgeback daar heel geschikt voor is. Bovendien is de trainingsmethode en het tempo zeker ook even iets om goed over na te denken om met een Ridgeback te gaan doen..... ik weet niet of jij of je Ridgeback hier nou beter of gelukkiger van gaat worden.