Wie heeft er nog meer een jachthond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 13:00

Hallo bokkers!

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar volgens mij is hier geen topic over :).

Graag wil ik hier een leuk topic maken over allerlei soorten jachthonden, om foto's en ervaringen te delen.
Zelf hebben wij een vizsla van bijna 8 maanden oud. Ze heeft haar jacht puppy cursus afgerond en waarschijnlijk gaan we haar van de zomer verder trainen. :D Ze is erg lief en luistert over het algemeen goed, alleen is ze af en toe nog wel afgeleid, maar dat is ook niet zo vreemd voor zo'n jonge hond. :)

Als pup:

Afbeelding


met haar teckelvriendin(ook een jachthond natuurlijk ;))

Afbeelding

Een maand geleden:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ArankaM op 12-04-15 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

blondies
Berichten: 682
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:05

Oh leuk!
Wij (mijn vriend en ik) hebben een Duitse staande langhaar van 6 maanden oud genaamd Leffe.
Het is een zoontje uit het eerste nest van de reu van mijn pa (genaamd Chouffe :) )
We trainen 1a2x per week jacht met mijn pa en zijn hond en 1x/week echt bij puppycursus.
Hij is super slim, enorme jachtpassie maar heeeeel snel afgeleid. Echter hebben we geen problemen die niet pup-eigen zijn ;)
De laatste twee weken merk je wel dat hij begint te puberen, ineens moet hij vocaal het fort bewaken. Gelukkig is dit ook alweer aan het afnemen.
Ons doel is om aan het einde van de zomer, als hij bijna 1 is voor de leuk een c-proef te lopen en vanaf het seizoen erna echt wedstrijden te doen.

ElineR

Berichten: 1846
Geregistreerd: 18-01-14

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:06

Wat een leuke :D.
Wij hebben een Golden Retriever. Alleen kan ze niet apporteren en is ze bang voor schoten. Niet zo'n beste jachthond _O-.

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 13:08

Oh kijk nog een jong hondje! Leuk! Duitse staanders langhaar vind ik ook zo gaaf!

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 13:09

ElineR schreef:
Wat een leuke :D.
Wij hebben een Golden Retriever. Alleen kan ze niet apporteren en is ze bang voor schoten. Niet zo'n beste jachthond _O-.

Dit is niet zo handig ;)
Hoe oud is ze?

blondies
Berichten: 682
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:11

Ja ik vind hem echt helemaal geweldig ondanks dat ik hem soms achter het behang kan plakken.
Ik wil graag foto's uploaden maar weet niet goed hoe, straks mijn vriend eens vragen...

ElineR

Berichten: 1846
Geregistreerd: 18-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:13

ArankaM schreef:
ElineR schreef:
Wat een leuke :D.
Wij hebben een Golden Retriever. Alleen kan ze niet apporteren en is ze bang voor schoten. Niet zo'n beste jachthond _O-.

Dit is niet zo handig ;)
Hoe oud is ze?


Ze is vijf jaar. Ze is altijd de kleinste zwakste van het nest geweest, we hebben medisch ook heel veel ups en downs gehad.

Dit is d'r :D:

Afbeelding

blondies
Berichten: 682
Geregistreerd: 21-03-09

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:14

Oh die is wel prachtig!
Tenminste ene die nog echt goud is ipv de vele witte show goldens die je nu ziet.
Een golden retriever was onze tweede keus :)

ElineR

Berichten: 1846
Geregistreerd: 18-01-14

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:17

Ja in de buurt hier zijn de meeste goud inderdaad :j.
Hele leuke honden zijn het <3.

ArankaM, ben benieuwd hoe de jacht gaat met het jullie jonkie :D.

blondies, als je een foto wil uploaden: nieuw antwoord (onderin) > upload > foto selecteren > save > foto aanklikken :D.

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 13:17

blondies schreef:
Oh die is wel prachtig!
Tenminste ene die nog echt goud is ipv de vele witte show goldens die je nu ziet.
Een golden retriever was onze tweede keus :)

Ja helemaal mee eens!

Vervelend dat het medisch ook niet helemaal goed met haar gaat Eline

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:17

Ja ik.

Een Ridgeback pup geboren op 26-11-2014, hier op tweede paasdag.

Ik wil er als hij oud genoeg is IPO mee gaan doen
.
Afbeelding

Afbeelding

blondies
Berichten: 682
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:22

Oke na bovenstaande hulp ga ik proberen 3 fotos erbij te zetten. Zijn een maand oud dus hij is alweer wat groter.

Meet Leffe:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JoannevZ
Berichten: 503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:23

Hier rent een bijna 2 jarige Whippet rond. Binnenkort gaan we weer trainen voor de renbaan. Over het algemeen kan ze goed luisteren, maar ze is ook wel zo eigenzinnig dat ze het ook erg leuk vind om haar eigen plan te trekken. Iets met oost indisch doof ofzo 8)7

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:25

JoannevZ schreef:
Hier rent een bijna 2 jarige Whippet rond. Binnenkort gaan we weer trainen voor de renbaan. Over het algemeen kan ze goed luisteren, maar ze is ook wel zo eigenzinnig dat ze het ook erg leuk vind om haar eigen plan te trekken. Iets met oost indisch doof ofzo 8)7


Cool! Ik kwam er hier net 1 tegen, was ontzettend mooi getekend. Vind het bijzondere honden :).

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:28

Ik wil me wel melden! Omdat onze hond vorige week overleden is zijn we weer op zoek naar een pup. Het wordt een Duitse staande langhaar, net als onze vorige hond :)
Omdat mijn vader veel in het buitenland zit is het de bedoeling dat ik ermee naar de puppycursus en jachtcursus ga, en later ook met mijn vader mee op jacht. Ik heb zelf nog helemaal geen ervaring met het trainen van een hond en ik ben jaren gelden één keer mee op jacht geweest dus het is voor mij een nieuwe uitdaging maar ik heb er wel zin in :D

blondies
Berichten: 682
Geregistreerd: 21-03-09

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:30

Wat een leuke ridgeback!
Vandeweek kwam er een 9 maanden losgeslagen puberende ridgeback op ons afgerend en zo met beide poten tegen mijn schouders... Ik hoop voor de baasjes dat het een fase is ;) het was in ieder geval een vrolijkerd.

Spianne: wat leuk! Ook een DSL. Ik ga ook mijn vader achterna, is de eerste hond die ik zelf train

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 13:35

Welkom allemaal, erg leuk! Mijn ouders hebben 15 jaar geleden bij de zoektocht naar onze eerste hond ook getwijfeld over een ridgeback, maar toen hebben we toch voor de vizsla gekozen.

Zsazsa is onze 4de Vizsla. Onze eerste is ernstig ziek geworden en met 2,5 overleden. Daarna een draadhaar vizsla teefje gekocht en 4 jaar later een korthaar reu. Deze zijn beide in 2014 overleden.
Donna:
Afbeelding
Puk (ook met de teckel):

Afbeelding

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:42

Wat een leuke honden allemaal! :)
Bij mijn ouders thuis hebben we een Basset Fauve de Bretagne genaamd Binoche.
Ze heeft ook een behoorlijk jachtinstinct, al doen wij hier niets mee. Zitten niet op training ofzo.
Wel wil ik heel graag behendigheid met haar gaan doen, want dit vind ze echt leuk!

Afbeelding
In de boot bij mijn ouders achter het huis

Afbeelding
In haar wintervacht. Twee keer per jaar moeten we haar laten plukken :)

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:46

blondies schreef:
Wat een leuke ridgeback!
Vandeweek kwam er een 9 maanden losgeslagen puberende ridgeback op ons afgerend en zo met beide poten tegen mijn schouders... Ik hoop voor de baasjes dat het een fase is ;) het was in ieder geval een vrolijkerd.

Spianne: wat leuk! Ook een DSL. Ik ga ook mijn vader achterna, is de eerste hond die ik zelf train


Oeps... Die van mij is ook vreselijk enthousiast en rent op alles en iedereen af maar heb hem wel geleerd niet te springen. Nu is het nog leuk en schattig maar over een half jaar niet meer, dan lig je zo om haha :D .

blondies
Berichten: 682
Geregistreerd: 21-03-09

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:51

Ja haha ik vond het zelf ook niet erg. Over 3 maanden loop ik er misschien ook zo bij met mijn dan 9 maanden oude puber. Maar eerlijk is eerlijk, een ridgeback die tegen je opspringt is net wat indrukwekkender dan een jack russel. Ik zie het al voor me als ze een vrouw met bontjas tegen komen...

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:54

blondies schreef:
Spianne: wat leuk! Ook een DSL. Ik ga ook mijn vader achterna, is de eerste hond die ik zelf train


Leuk! Dan ben ik niet de enige :D

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:56

Wat leuk zeg, al die mooie honden die voorbij komen!!
Is dit topic voor honden waar de jachtsport mee wordt beoefend/daadwerkelijk jagen, of zijn alle jachthonden welkom?

Wij hebben een (groot uitgevallen) Heidewachtel reu van 3 jaar :j
Wordt niet mee gejaagd (enkel een vlieg gaat hij achteraan hahah). Ik heb wel een puppycursus en gehoorzaamheidstraining met hem gedaan en nu train ik zelf nog wat, thuis en tijdens het wandelen.
Enorm lief beest, het is een beetje een sukkeltje eigenlijk :P <3 Kan geweldig goed overweg met onze jonge kat (katten die hij niet kent en die op ons erf komen gaat ie wel achteraan), onze paarden en kippen (en honden van anderen).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 14:02

xJolijn schreef:
Wat leuk zeg, al die mooie honden die voorbij komen!!
Is dit topic voor honden waar de jachtsport mee wordt beoefend/daadwerkelijk jagen, of zijn alle jachthonden welkom?

Wij hebben een (groot uitgevallen) Heidewachtel reu van 3 jaar :j
Wordt niet mee gejaagd (enkel een vlieg gaat hij achteraan hahah). Ik heb wel een puppycursus en gehoorzaamheidstraining met hem gedaan en nu train ik zelf nog wat, thuis en tijdens het wandelen.
Enorm lief beest, het is een beetje een sukkeltje eigenlijk :P <3 Kan geweldig goed overweg met onze jonge kat (katten die hij niet kent en die op ons erf komen gaat ie wel achteraan), onze paarden en kippen (en honden van anderen).

[ [url=m/ZaSFin.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YXnXf0.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2mRPB4.png]Afbeelding[/url] ]


Wat mij betreft mogen alle jachthonden erbij, getraind of niet :)

Ook erg mooi een Heidewachtel!

Zsazsa kan ook erg goed met onze kater, de oudere poes laat ze met rust.

Afbeelding
Het liefst kruipt ze bij hem in de mand <3

ElineR

Berichten: 1846
Geregistreerd: 18-01-14

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:09

Wat lief <3. Leuk om te zien dat poezen en honden toch vrienden kunnen zijn.

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 14:11

ElineR schreef:
Wat lief <3. Leuk om te zien dat poezen en honden toch vrienden kunnen zijn.

Ja het is wel erg fijn! Toen de kater een jaar geleden bij ons kwam was hij zelfs bang voor honden