Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
langua

Berichten: 437
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Paradise city.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:27

Hoooi! Ik heb ook 2 chihuahua's :) Chocolate en Morena. Morena komt uit Choco's eerste nestje. Maar ze zijn zo verschillend. Choco is trouwens degene met het meest wit :')

Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48445
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:28

aaahhh een Chihuahua topic... leuk! :D

Mijn naam is Vera, 1977 en ik woon in het hele hoge noorden van NL... een klein dorpje in het noorden van de provincie Groningen :D

Ik heb een chihuahua, al twijfel ik of ze 100% chi is... is ze geen volle chi... maakt me totaal niet uit... ze is toch wel het meest geweldige hondje van de wereld <3

Ik stel jullie voor aan Cinna, geboren op 17 april van dit jaar. Cinna is een pittig ding, dol op spelen, dollen, ravotten... ze gaat het liefst door greppels heen, steile heuvels op en af, stokjes jatten van Ronja... :D Cinna is erg lief, aanhankelijk en speels. De laatste tijd begint ze wat eenkenniger te worden... ze zal nooit bijten, maar als ze je niet kent dan is ze terughoudend en laat zich niet gemakkelijk aaien... ze vindt het dan eng... maar laat je haar snuffelen en begin je daarna te aaien op haar ruggetje/kont, dan komt het goed en na eventjes kan je haar gewoon overal aaien en wil ze je alleen maar kusjes geven :D

Cinna is een afkorting: voluit heet ze Cinnamon, het Engelse woord voor kaneel... :D

Naast Cinna hebben we ook nog Ronja, een boomer die 21 oktober 1 jaar is geworden. Eigenlijk is Ronja van mijn ouders, maar als ik thuis ben is Ronja eigenlijk vrijwel altijd hier... ze wil graag met me mee... :D Als ik werk is Cinna bij mijn ouders... en ben ik thuis is Ronja bij ons.. ze mag alleen niet hier slapen van mijn ouders... helaas... maar wel begrijpelijk... :) Ronja en Cinna zijn dikke vriendinnetjes :D Mijn ouders en ik zijn buren... het is een 2-onder-1-kap woning... ik woon aan de ene kant, mijn ouders aan de andere kant.. :D

Naast Ronja en Cinna heb ik ook nog tamme ratjes, 2x 2 konijnen (2 van mijn ouders), een hamster, tropische vogeltjes. En natuurlijk de enige echte Banjer... <3 Banjer staat helaas niet thuis, maar wel op een geweldige pensionstal vlakbij huis... :D

Cinna en ik tijdens onze eerste ontmoeting... ze is hier 3,5 week jong :D
Afbeelding

Cinna houdt van de laatste mode :+
Afbeelding

Cinna ligt graag bij mij te slapen <3
Afbeelding

Cinna & Ronja
Afbeelding

Bewegend beeld :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:32

Hier krijgen ze ook vers vlees, is zo op. Het is maar goed dat de voerbak van de herder in de standaard hangt want anders vraten ze dat ook nog op..
Ik voer meestal gemalen en wissel zelf af, en daarnaast krijgen ze kippennekken.

Banjer, het lijkt idd een kruising, maar dat maakt haar niet minder leuk.

PenP2014
Berichten: 1975
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:41

Xpinoxx schreef:
[BB-ITP] Vaya, nog steeds mooi zelfs met 1 oor! dit was haar topic :D kan van de week wel recente foto uploaden, op de iPad weet ik even niet hoe :)


Jeetje, wat een verhaal zeg!! :oo heeft ze er nu helemaal geen last meer van? Echt een dotje is het! <3

Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:46

Nee nergens meer last van behalve dat ze heel veel liefde nodig heeft :+: nee zonder gekkigheid, ik snap niet hoe ze er bovenop is gekomen en zie haar als een klein groot wonder. Ookal kan ik haar soms achter het behang plakken :D

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 21:47

Wat leuk dat het al zo goed loopt, dit topic! :D Veel aanmeldingen al :D

@ Colunder: Leuke hondjes <3 Mooi zwart maskertje heeft Bowie.
@ Urielle: Ontzettend leuk hondje hoor, lieve uitstraling! :)
@ Astra: I love Tinkie <3
@ Doemaar: Dankjewel! Smartie, wat een leuke naam :D Lief koppie!
@ PenP2014: Helemaal leuk! :D Ik kom ook aan huis ja :)
@ Dusja1: Wat schattig met die oortjes, echt een leuk koppie :D Die van mij banjeren door alle plassen en gaan met weer en wind naar buiten. Die maken het echt niets uit. Hoe viezer, hoe beter. En sneeuw vinden ze helemaal geweldig!
@ Gianti: Wat is ze leuk. En wat schrikken zeg. Vreselijk he als ze iets overkomt. Gelukkig gaat het weer!
@ SharonIndezz: Ben benieuwd naar een foto!
@ Dees_daan: Wat een leuk stel :D
@_Zoe: Haha, je ziet echt dat 'ie wat groter is idd. Maar dat maakt 'm niet minder leuk! Kleintje is ook leuk <3
@ Pipo: Oh vreselijk echt? Dat tekent je echt he. Dan besef je, je nog erger hoe kwetsbaar ze zijn.. Wij hebben dat met Sally (hondje van m'n ouders) gehad.. Ook aangevallen..
@ Ralphtdw: Oh wat leuk zo met die stafford erbij. En die 2 popjes in 1 mandje :D <3
@ Ragdollcat: Zoeken naar een goede chihuahua kan soms wel even duren, je moet goed weten welke mensen/fokkers je moet ontwijken en wat wel goed is. Ook patella-vrij is belangrijk. En de karakters van de ouders..
etc.

ralphtdw schreef:
owhja dat wou ik vragen,
hoe eten jullie hondjes hun brokjes pakken ze er 1 of een paard en lopen dan van bakje weg eten ergens anders op en zo gaat hele tijd door?
want bij mij doen ze dat de hele tijd en bij mijn ouders thuis ook

Haha, die van mij schransen binnen 1 minuut dat hele bakje leeg. :')

@ XpinooX: Wat schrikken zeg.. :oo Arm diertje. Vreselijk he.. Uploaden kan via Bokt upload. Staat op pagina 1 en 2 uitgelegd. Ben ook benieuwd naar een foto.

@Different: Klinkt als een leuke chihauhua! :D
@ Langua: Wat een leuk stel <3
@ Banjer: Welkom! Lijkt me idd ook geen 100% chihuahua, maar dat maakt haar natuurlijk niet minder leuk! Super leuk hondje zeg <3

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 21:48

Xpinoxx schreef:
Nee nergens meer last van behalve dat ze heel veel liefde nodig heeft :+: nee zonder gekkigheid, ik snap niet hoe ze er bovenop is gekomen en zie haar als een klein groot wonder. Ookal kan ik haar soms achter het behang plakken :D

Idd, een wonder. Wij hebben ook zo een. Echt een wonder dat zo'n kleintje zoiets kan overleven, maar gelukkig maar!!

astra4

Berichten: 1076
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Leiden

Re: Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:51

Ach ja jouw arme Sally Limoen! Ook al zo'n wondertje! Gelukkig is ze er super doorheen gekomen!

Tink en Daisy eten hier Carnibest trouwens :)

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 21:52

Ja pfieuw. Een aanval van een hond overleefd en een aanval van een buizerd, dan ben je wel een wondertje!

Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:53

Limoen schreef:
Xpinoxx schreef:
Nee nergens meer last van behalve dat ze heel veel liefde nodig heeft :+: nee zonder gekkigheid, ik snap niet hoe ze er bovenop is gekomen en zie haar als een klein groot wonder. Ookal kan ik haar soms achter het behang plakken :D

Idd, een wonder. Wij hebben ook zo een. Echt een wonder dat zo'n kleintje zoiets kan overleven, maar gelukkig maar!!


Jaa t zijn aan de ene kant zulke sterke beestjes! Wat is er met die van jou gebeurd?

Edit: lees het nu :o zo dat is ook niet niks!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48445
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:55

Dank jullie :)

Limoen: wat een verhaal van Sally :oo
Ralphdtw: Cinna doet dat idd ook, brokje pakken, weglopen, brokje opeten, terug naar bak voor nieuw brokje :D Ze pakt trouwens geen paard.. ze is niet zó inhalig :P
pino: wat een knappe vaya <3

Soms lijkt Cinna wel een echte chi... het zal vast een ander beeld geven als haar oren dalijk staan i.p.v. hangen... maar idd, maakt niet uit of ze chi of mix is... ze is en blijft geweldig... <3
Vader is iig wel een volle chi... moeder twijfel ik over... die zag er niet zo uit als een echte chi... maar de eigenaresse omschreef het als "deer head"... zou kunnen... :)

Ik zie hier vooral apple head chi's voorbij komen.. heel weinig deer heads... hebben jullie bewust voor apple head of deer had gekozen?

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:57

Afbeelding

Afbeelding

Vaja

Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Re: Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:58

Jaaaaaa mijn humpie <3

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 21:58

Xpinoxx schreef:
Limoen schreef:

Idd, een wonder. Wij hebben ook zo een. Echt een wonder dat zo'n kleintje zoiets kan overleven, maar gelukkig maar!!


Jaa t zijn aan de ene kant zulke sterke beestjes! Wat is er met die van jou gebeurd?

Edit: lees het nu :o zo dat is ook niet niks!

Ja, de overlevingswil is er wel bij die beestjes. Ze gaan voor je door het vuur. Sally is het hondje van m'n ouders, ze is geen chihuahua maar weegt ook maar 2,9 kg. Ze is in d'r zij gepakt en heen en weer geschud. Hele zijkant was eraf.
Een foto van de wond toen ze op de operatietafel lag (let op: niet openen als je er niet tegen kunt, heftige foto):
http://i587.photobucket.com/albums/ss31 ... 3e0509.jpg
En toen ze geopereerd was zag het er zo uit: Ook heftig, maar wel schoon.
http://s587.photobucket.com/user/ssally ... e.jpg.html

Ik pleit er ook voor dat mensen suuuuper goed uitkijken met andere honden. Dit was al een hond van 9 jaar die altijd met kinderen speelde en echt sociaal was. Maar toch greep ze Sally ineens die gewoon aan de lijn liep.

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 21:59

Banjer schreef:
Ik zie hier vooral apple head chi's voorbij komen.. heel weinig deer heads... hebben jullie bewust voor apple head of deer had gekozen?

De chihuahua zoals de rasstandaard omschrijft hoort een appelhoofdje te hebben. Bijna alle hondjes met stamboom hebben dit ook, veel zonder stamboom ook. Maar het zogenoemde "deer head" komt nog wel voor bij de stamboomloze hondjes.

different1
Berichten: 3638
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:01

@limoen: dat is ze zeker!
ze is overigens kortharig, ree-bruin van kleur(vandaar haar naam).
ze springt zelf op de bank etc.
het schoudertje beweegt ze normaal, soms lijkt t of ze een pootje wil geven met t stompje, komisch gezicht is dat.
heeft overigens geen stamboom, dus of ze 100% chi is is de vraag.

ik heb toevallig gister jouw verhaal over sally gelezen.... heftig!
en wat is ze goed "uit de strijd gekomen", enerzijds zo teer en anderzijds zo sterk.

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 22:02

Fantastisch dat zo'n hondje dan nog zo gelukkig is he <3

Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:02

Zo ik ben er stil van! Hoeveel engeltjes heeft zij wel niet? Wat zal je in shock zijn geweest!

Ik ben zo blij dat ik t niet heb gezien, toen ze bij mij kwam zag t er al goed uit :)

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:03

Ik voer ook kvv maar Sidhe is te druk met spelen om te eten. Ze komt alleen eten omdat ze dan bovenop de katten kan springen, trutje.

In het begin was het wel een pieperd met regen en kou. Nu is het echt een rouwdouwer, komt binnen als klompje modder. Alleen het donker vindt ze nog eng, dan wordt ze schichtig.

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 22:04

Xpinoxx schreef:
Zo ik ben er stil van! Hoeveel engeltjes heeft zij wel niet? Wat zal je in shock zijn geweest!

Ik ben zo blij dat ik t niet heb gezien, toen ze bij mij kwam zag t er al goed uit :)

Gelukkig genoeg :D

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:04

Mijn Mormel is dus gegrepen door de hond van de buren. Ook een lief dier, maar toen net even niet. Ik heb m zelf uit dr bek gehaald bullmastif of zo. Gelijk naar darts.. alles aan snot binnen in en maar 1gaatje in zn lijfje, helaas dus wel teveel kapot. Buren hebben ook hun verantwoording genomen helaas.

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 22:06

Vreselijk... Wat dat betreft heeft Sally geluk gehad. Die had bijna alleen oppervlakkige verwondingen.

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 22:06

Wat is Vaja een snoesje zeg! Ook zonder oortje een geweldig schattig koppie <3

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:06

Citaat:
De chihuahua zoals de rasstandaard omschrijft hoort een appelhoofdje te hebben. Bijna alle hondjes met stamboom hebben dit ook, veel zonder stamboom ook. Maar het zogenoemde "deer head" komt nog wel voor bij de stamboomloze hondjes.

Het zijn aparte foklijnen, beetje gelijk aan showlijn en werklijn in andere rassen.
Deer heads komen ook nog voor bij stamboomhondjes maar op shows ga je die niet (nauwelijks) zien.

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 22:08

Urielle schreef:
Citaat:
De chihuahua zoals de rasstandaard omschrijft hoort een appelhoofdje te hebben. Bijna alle hondjes met stamboom hebben dit ook, veel zonder stamboom ook. Maar het zogenoemde "deer head" komt nog wel voor bij de stamboomloze hondjes.

Het zijn aparte foklijnen, beetje gelijk aan showlijn en werklijn in andere rassen.
Deer heads komen ook nog voor bij stamboomhondjes maar op shows ga je die niet (nauwelijks) zien.

Natuurlijk zie wel eens iets minder rastypische hondjes, dan hebben ze een beetje een "deer head" idd. Dat wordt dan "deer head" genoemd.