De Ragdoll

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 09:29

Oh wat een leuke pluizenbalen allemaal.

Hier onze stamboomloze Rag.
Afbeelding

En zijn luie vriendje Max.
Afbeelding
inmiddels na een jaar zijn deze 2 echte matties, maar het had wat voeten in de aarde. Het is zeker 8 maanden tolereren geweest, inmiddels liggen ze vaak bij elkaar en valt er geen onvertogen blaas meer :+

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:08

Hier ook een kerstfoto voor de kerstboom :P
kon ik me weer eens uitleven in photoshop :D

Afbeelding

Afbeelding

robeer

Berichten: 1406
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:08

Heb ik deze foto wel eens met jullie gedeeld?
Onze biker :D

Afbeelding

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 21:16

robeer schreef:
Heb ik deze foto wel eens met jullie gedeeld?
Onze biker :D

[ [url=m/I39EmF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Laser therapie?

robeer

Berichten: 1406
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:23

Freggle_Edge schreef:
robeer schreef:
Heb ik deze foto wel eens met jullie gedeeld?
Onze biker :D

[ [url=m/I39EmF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Laser therapie?


Ja, inderdaad lasertherapie. Ze heeft een extra lendewervel en dat geeft wel eens klachten.

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 09:59

Oh arm beestje :knuffel: Neemt niet weg dat die foto hilarisch is _O-
Hier kleine Rosie nog eens. Ofja klein... Klein is ze bijlange niet meer. Eerder gigantisch tegenover onze htk.
Afbeelding
Afbeelding

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 22:07

Hey, hoe gaat het met jullie kanjers?

Hier slecht en goed nieuws. Laten we beginnen met het goede nieuws: Er komt een nieuwe ragdoll kitten! Deze week bericht gehad dat er een nestje onderweg is van dezelfde ouders als van Rosie. We hebben als tweede de keuze, willen deze keer een blue/lilac point/mitted en een katertje omdat volgens de fokkers dit beter zal gaan met Rosie. Naam staat ook al vast :D

Selchte nieuws: Onze htk wordt misschien morgenavond ingeslapen. Ergens dus wel op het 'juiste' moment maar dat maakt het niet minder erg. Ze wordt er 15, heeft een hartruisje en nierproblemen. Ze is de afgelopen weken alleen maar achteruit gegaan en eet/drinkt nu ook heel slecht. Speciale voeding geprobeerd, medicatie geprobeerd, maar ze wil dus niks naar binnen werken. Nu heel erg aan het twijfelen wat nu wijsheid is. Morgen dus maar terug naar de dierenarts maar euthanasie ligt dus wel op tafel als een van de mogelijke opties...

Dagmar80

Berichten: 1851
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 23:03

Alles goed hier met mijn poezenbende. Onze oudste kat, grijs-witte htk Gijs, heeft sinds deze week zwaardere pillen voor zijn te snel werkende schildklier. Net weer beter van een hardnekkig hoestje. Nu weer wat dikker worden met de hogere dosis hormonen, maar dat komt vast goed.

Wat leuk een kitten erbij! Mooi ook lilac of blue :)

Wat sneu van je bejaarde kat :( Heel veel sterkte alvast. Hopelijk kan je haar nog iets langer bij je houden, maar als het niet meer gaat is loslaten beter voor je dier. :(

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:41

Wij hebben gisteren een snelle paas shoot gedaan hier, toch handig zo van die Rag'jes die alles toelaten :p


Afbeelding

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:59

Ahhh, heerlijk dier. Mooi paascadeau :D

Mijkee_
Berichten: 1685
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 22:29

Hoihoi,
Even een vraagje en jullie mening hierover.
Ik heb een ragdoll van 6,5 jaar. Hij is voorheen dekkater geweest en is z'n 4e gecastreerd en woont nu 2 jaar bij mij.
Een vriendin van mij heeft een ragdoll die in juli een jaar wordt. Hij is in december gecastreerd.
Nu zou zij het handig vinden als ze elkaar ontmoeten want dat kan best praktisch zijn met oppassen bijvoorbeeld. Ik vind het allemaal best spannend want mijn ragdoll is nu super ontspannen, plast nergens, niet gestresst. Het voelt ook beetje egoïstisch van mijzelf om hem misschien gestresst te maken omdat mij het wel leuk lijkt als ze elkaar ontmoeten. Ik ben een beetje bang dat ik dat op het spel ga zetten maar zie de voordelen van het oppassen wel.
Wat is jullie mening? Ze wel laten ontmoeten of gewoon het gescheiden houden?

robeer

Berichten: 1406
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:31

Ik weet niet of je ze inmiddels kennis hebt laten maken.....maar mijn advies is niet doen. Katten zijn heel gevoelig daarin en behoren tot een sociale groep. Als daar iets in wijzigt kunnen ze behoorlijk over de flos gaan. Het is niet voor niks dat een langzame introductie geadviseerd wordt als er een nieuwe kat in een groep bijkomt. Bedenk ook dat katten die elkaar kennen dit na een paar dagen compleet vergeten zijn. Dus oppassen vraagt iedere keer opnieuw introductie omdat beide katten elke keer weer vreemden voor elkaar zijn.

Nog ingepakte ragdolletjes <3

Afbeelding

Mijkee_
Berichten: 1685
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 13:59

robeer schreef:
Ik weet niet of je ze inmiddels kennis hebt laten maken.....maar mijn advies is niet doen. Katten zijn heel gevoelig daarin en behoren tot een sociale groep. Als daar iets in wijzigt kunnen ze behoorlijk over de flos gaan. Het is niet voor niks dat een langzame introductie geadviseerd wordt als er een nieuwe kat in een groep bijkomt. Bedenk ook dat katten die elkaar kennen dit na een paar dagen compleet vergeten zijn. Dus oppassen vraagt iedere keer opnieuw introductie omdat beide katten elke keer weer vreemden voor elkaar zijn.

Nog ingepakte ragdolletjes <3

[ [url=m/OjwVBw.jpg]Afbeelding[/url] ]



Bedankt voor je reactie!
Nee ik heb ze niet laten ontmoeten. Mijn gevoel zegt ook gewoon niet doen maar die vriendin begint er iedere keer over en dan ga ik twijfelen of ik niet zo'n overbeschermde kattenmoeder ben :o
Maar dan heeft mijn gevoel dus ook gelijk. :)

Oh wat leuk!! Wanneer is ze uitgerekend?

robeer

Berichten: 1406
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:23

Vandaag dag 63 dus het kan elk moment gebeuren.

Kijk voor meer info over kattengedrag enzo maar eens op de site felinova.be en/of lees de boeken i love happy cats van Anneleen Bru. Veel mensen denken dat katten een soort van honden zijn.....

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 17:09

Ik zou het ook niet doen. Zit je ragdoll vaak alleen omdat je spreekt over oppassen? Of wat is de reden juist?
Als hij op zijn gemak is zou ik er niet echt een andere kat bij halen.

Wat leuk Robeer! <3 Ik ben benieuwd.

Hier is de kat intussen overleden (toch een natuurlijke dood). Gelukkig allemaal super snel gegaan. Dierenarts was al gebeld, maar ze is uiteindelijk toch vanzelf gestorven. Rosie is nu wel echt wat eenzaam en dat merk je ook... Toch zal het nog even tandenbijten zijn, denk dat we ten vroegste een kitten kunnen verwachten in augustus.

Mijkee_
Berichten: 1685
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:07

Oh spannend Robeer! Ga je de kittens hier wel showen? :D

@Calipsolover: Nee onze kat is bijna nooit alleen maar het was weer voor als wij een nachtje ergens anders slapen of op vakantie zijn. Hiervoor kwam zij dan gewoon bij ons in huis zodat ze kon oppassen maar dat is nu lastiger omdat zij een eigen kat heeft. Zij heeft haar kitten gelijk aan alles laten wennen en dat is toch anders dan een kat van bijna 7 jaar die dat niet gewend is.
Maar ik laat het zo, ik wil niet uit balans brengen door hem kennis te laten maken met een andere kat. Dan heeft hij misschien wat meer saaie uurtjes alleen als wij een nachtje weg zijn. Overleeft hij ook wel weer.

robeer

Berichten: 1406
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:17

Afbeelding

Mama is aan het uitpakken *\o/* <3 :(

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 16:12

Oooh wat leuk!! Succes!

robeer

Berichten: 1406
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:10

Even een klein voorproefje.....hier smelt je toch van <3


Afbeelding


Afbeelding

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 10:23

<3 <3 <3 <3

robeer

Berichten: 1406
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 17:04

Ohhh.... ik zie dat ik het kroost hier nog helemaal niet heb voorgesteld :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Roze bleef de eerste dagen wat achter in de groei. Daar hebben we veel TLC ingestoken en ze gaat nu als een speer

Forbiddenpie

Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 20:01

Ik heb recentelijk mijn veranda cat-proof gemaakt dus mijn heren zijn heerlijk aan het genieten van de buitenlucht. Beetje smokkelen omdat er maar 1 van de twee een Ragdoll is maar daarom niet minder leuk.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 13:13

Wat een schatjes <3

De kittens van Rosie's moeder zijn onderweg en kunnen ieder moment geboren worden. Eind augustus dus hopelijk nog een bluisbol in huis. We staan als tweede op de lijst dus hebben normaal gezien veel keuze, de fokkers raden aan om een mannetje te nemen omdat dit vaak beter klikt. Nu is Rosie sowieso een super sociale kat die met alles en iedereen wil knuffelen (katten, honden...). Hoe staan jullie daar tegenover? Zouden jullie bij een poes terug een poes zetten of een katertje?

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:41

Wat een drolletjes robeer!!! Gaan jullie er eentje van bijhouden zelf ook?

robeer

Berichten: 1406
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 16:07

AbleToDream schreef:
Wat een drolletjes robeer!!! Gaan jullie er eentje van bijhouden zelf ook?


Nee.....ik ben juist aan het afbouwen :D :o
Er gaat wel een van de kittens naar een bevriend fokker dus de lijnen blijven voortgaan. Daar ben ik wel blij mee aangezien het lijnen zonder outcross zijn en die worden steeds schaarser.


CalipsoLover schreef:
Wat een schatjes <3

De kittens van Rosie's moeder zijn onderweg en kunnen ieder moment geboren worden. Eind augustus dus hopelijk nog een bluisbol in huis. We staan als tweede op de lijst dus hebben normaal gezien veel keuze, de fokkers raden aan om een mannetje te nemen omdat dit vaak beter klikt. Nu is Rosie sowieso een super sociale kat die met alles en iedereen wil knuffelen (katten, honden...). Hoe staan jullie daar tegenover? Zouden jullie bij een poes terug een poes zetten of een katertje?


Het maakt op zich niet zo heel veel uit welke geslachten je bij elkaar zet aangezien alles toch gecastreerd zal zijn neem ik aan. Ik adviseer altijd naar de karakters te kijken, die moeten matchen en dat staat vaak los van het geslacht ;)

We hebben helaas het roze poesje toch moeten laten gaan..... |(
Ze bleef kwakkelen en uiteindelijk werd ze steeds zwakker. Dan moet je als fokker een hele moeilijke beslissing nemen die ontzettend veel pijn doet.

De andere 4 doen het geweldig. Groeien als kool en beginnen al echt ragdolls te worden.

Afbeelding

Nummer 4 ligt nog in het tunneltje te slapen :+