De Ragdoll

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sky

Berichten: 5069
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 09:56

Wauw een knappe kater! En die naam ook geweldig haha. Wel echt klein, mijn Ragdoll katertje is nu 5,5 maand oud en weegt nu net al 4 kg!

Forbiddenpie

Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 10:10

Oh wat een mooie fotos! Hij heeft echt precies hetzelfde gezichtje als mijn Noah, alleen de witte voetjes verraden hem.

Ik heb er sinds een weekje een kitten bij, Noah went er al redelijk goed aan. Ik geef het nog twee weken en dan zijn ze goede vriendjes. Is toch wel heel erg leuk, twee katten in huis. Vooral als ze samen beginnen te knorren. Zo lief!

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:13

Wat een leukerd!

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:09

Ik ben dit topic ook aan het doorbladeren en wat een mooie katten zijn het toch. :)
Alleen al die fluf die ze overal achterlaten. -O- Iemand tips hiervoor? :)

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 20:26

Yipee schreef:
Ik ben dit topic ook aan het doorbladeren en wat een mooie katten zijn het toch. :)
Alleen al die fluf die ze overal achterlaten. -O- Iemand tips hiervoor? :)



Accepteren :Y)

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 17:47

Ahhh wat een scheetje die Fluffington :D. En heerlijke teentjes.
Wij hebben ook 1 kleintje van 3,5 kilo. De kleinste van het nest. Haar broer is 6,5 kilo en een echte lompe kroelzak :D

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 00:10

Wat een leukerd Yipee!! Ik volg je meteen al op insta :D Hoe ben je begonnen met tandjes poetsen? Dat is wel iets waar ik ook eens zou mee willen starten meer ik zou niet weten hoe.

En voor de fluff... eeuhm, 1 keer per dag borstelen en stofzuigen doet de truck hier wel, tot de ochtend erna ten minste :j

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 11:46

Ik heb gelezen dat je ze juist niet te vaak moet borstelen, omdat je zo de haargroei stimuleert.

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 13:15

Het antwoord van Freggle_Edge was ik al bang voor haha.

Wat betreft tandjes poetsen. Ik ben al vanaf kitten af aan begonnen. En Woezel is zo belachelijk makkelijk dat ik op dag 1 al met borstel ben begonnen en op dag 2 al maar gewoon met de dierentandpasta erop.

Als je kat al wat ouder is zul je het moeten opbouwen en kijken hoe ver je komt zonder bloed spetters zeg maar haha. Ik snap dat niet alle katten het toelaten al zijn ragdolls al wat makkelijker over het algemeen.

Je zou eerst gewoon eens kunnen starten met tandjes kijken. Lipje een beetje omhoog dus laten wennen aan het hanteren rondom de kop. Als dat goed gaat kan je eventueel met een gaasje rond je vinger of een kleine vinger tandenborstel al eens langs de tandjes gaan. Gaat dit ook goed pak je een zachte kinder tandenborstel of dierentandenborstel (vind zelf het lange handvat wel handig). En uiteindelijk met wat dierentandpasta.

Nu ben ik zelf ook dierenarts dus Woezel heeft uitgebreide onderzoekstraining gehad van mij en zoals ik al eerder aangaf, hij is echt wel heel erg makkelijk voor een kat. :)

Komen jullie katten ook buiten of zijn het binnenkatten? Ik woon zelf op een appartement en Woezel kan met mooi weer op het balkon en bij heel mooi weer zet ik ook de voordeur gewoon open. Hij gaat niet verder dan de gallerij. Is ook een beetje een bangepoeperd. :p

Bedankt voor het volgen van WoezelFluffington op instagram! Ik vind foto's van mezelf posten helemaal niks dus vandaar maar een instagram van Woezel haha.

robeer

Berichten: 1406
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 16:27

Het is warm vandaag dus lust Kusje Erop? Uit de Haverkist wel een lekker ijsje.... <3

Afbeelding

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 21:36

Kittenspam <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 21:37

<3 <3 <3

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:01

Ik sta deze week met Tommy in de Viva _O-
Afbeelding

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:05

Liesje1611 schreef:
Ik sta deze week met Tommy in de Viva _O-
[ [url=m/XpuxCJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat leuk!

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:45

Liesje1611 schreef:
Ik sta deze week met Tommy in de Viva _O-
[ [url=m/XpuxCJ.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik zag het op fb, zo cool!

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:47

Afbeelding
Rebel haar foto gebruiken we op mijn werk voor reclame doeleinde. We hebben een mega doek van haar laten maken. En ze staat op de verpakkingen van de Snacks.
Heeft mijn collega de stickers uitgedraaid met haar naam erop, hoe leuk! :D

Sky

Berichten: 5069
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:12

Liesje1611 schreef:
Ik sta deze week met Tommy in de Viva _O-


Wat gaaf! Mooie foto ook :)

robeer

Berichten: 1406
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:31

Die van mij mag alleen incognito op een reclamefoto.......om te voorkomen dat ze naast haar gewone allures ook nog sterallures krijgt. :') _/-\o_

Afbeelding

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:39

robeer schreef:
Die van mij mag alleen incognito op een reclamefoto.......om te voorkomen dat ze naast haar gewone allures ook nog sterallures krijgt. :') _/-\o_

[ [url=m/I39EmF.jpg]Afbeelding[/url] ]


_/-\o_

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 17:19

@Freggle_Edge wat een schatjes!! De laatste lijkt zo veel op Gimli toen hij nog kitten was!! <3

Mijn kleine springveer is ondertussen al dik 6 maanden, nog steeds verzot op hem en zijn vele knuffels

Afbeelding

Berdien

Berichten: 64527
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 17:41

Oohh die kittens <3 En dan met name die laatste <3 <3 <3 <3

En heuse reclame Ragdolls, tof hoor :D

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 12:13

Ook even tijd voor een update over Rosie. Met de oudere kat gaat het al beter maar nog niet perfect, ze is nu bijna 4 weken bij ons. Rosie wil heel graag spelen/knuffelen maar de andere kat blaast nog altijd naar haar en staat daar niet voor te springen. Voor de rest doet ze het wel super, ze is enorm gehecht aan mij, slaapt iedere nacht bij mij, is enorm speels en durft ook wel de boel op stelten te zetten. :+ het enige wat ik wel opmerk is dat ze enorm winderig is, ze is zeker niet ziek, eet goed en drinkt goed en haar stoelgang ziet er ook normaal uit. We gaven eerst Royal Canin Kitten maar aangezien ze daar ook al winderig van was hebben we Select Gold kitten & mothercat nu (ook zonder granen) maar ze blijft sommige dagen winderig. We gaan binnen een week ongeveer met haar naar se dierenarts om nog een enting en haar chip in orde te maken, dus dan vraag ik het sowieso.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Berdien

Berichten: 64527
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 12:33

Och wat een heerlijke foto's <3 <3

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 23:09

Wat een mooi katje! Heel schattig. Ik hoor dat Ragdolls sowieso gevoelig zijn op de darmen. Woezel was had als kitten een hele tijd dunne ontlasting. Is weg gegaan op de Hills I/D toen. Blijft nog steeds gevoelige darmen houden.

Forbiddenpie

Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 23:47

Het gaat hier elke dag beter tussen Noah en zijn nieuwe vriendje. Ze doen al veel samen zoals eten, spelen, liggen. Het enige wat nog mist is elkaar wassen maar denk dat dat nog wel zal komen. Hij is zo lief voor de kleine, heel voorzichtig met worstelen.


Afbeelding

Afbeelding