De Ragdoll

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berdien

Berichten: 64537
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 15:03

Haha ja, heel gezellig en heel harig :))

Poes krijgt een mix van Applaws graanvrij voer en Hills Anti Hairball. Ze krijgt bijna geen natvoer, en als ze het al eens krijgt dan likt ze alleen de saus op. De vleesjes blieft ze niet :+

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 16:38

Ik geeft sinds kort Orijen, ervoor kreeg hij bij de fokker Royal Canin.
Het probleem met het kakje dat in zijn haar bleef hangen is nog maar 1 keer voorgevallen maar was wel leuk thuiskomen zo :')

Mijn pa was eerder thuis en had me al gebeld dat ik het kon opkuisen, hij is niet zo een held in omgang met katten en had een poging gedaan het af te kuisen maar als je hem niet vasthoud gaat ie natuurlijk weglopen als je zijn achterste wil afkuisen :j De kasten en zijn speelgoed hingen ook lekker vol touwens xd

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 20:38

Evelien_vp schreef:
Ah wat een knapperd Mijkee!!!

Heeft iemand van jullie ook een heel vocale Rag zitten toevallig?
Gimli weet me soms wakker te houden s nachts door aan de deuren te krabben en te miauwen als hij niet op de kamer mag.

En hoe doen jullie het met al dat lange haar als ze van de kattenbak komen en er nog wat in hun haar hangt na een kakje? Ik las al op sommige plaatsen van het kort te knippen eventueel?


Hier ook een hele vocale Rag :j . Ik heb er 2; broer en zus. Zus begint aan de deur te krabben als ze vind dat het tijd is om wakker te worden, in de zomer kan het bijv. al om 4.30u _-:( :O , ze zitten in de keuken opgesloten in de nacht, als ik dan de deur open doe is het voor haar prima,dan kunnen we nog even doorslapen maar helaas is daar dan Broer die begint vervolgens enorme serenades te houden en stopt niet totdat ik eruit ben, hij is echt een zwaan kleef aan, zodra ik even uit zicht ben, gaat hij weer van start, gelukkig zijn er ook momenten dat hij niet van zich laat horen, bij je liggen doet hij dan weer niet, maar wel altijd in de buurt. Soms ga ik dan maar op de bank in de woonkamer slapen anders kunnen we echt niet blijven liggen :roll:
Mbt de lange haren, ik heb nog maar 1 keer gehad dat broer iets had hangen, heb het er toen uit geknipt.

Mijkee_
Berichten: 1685
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 22:19

Hoe doen jullie qua vakanties of paar dagen weg?
Komt er iemand oppassen of brengen jullie ze naar opvang? Ik ben er zelf nog niet helemaal overuit.
Ik laat Victor morgen voor het eerst een nachtje alleen en het doet nu al zeer, hahaha

Hij lag vandaag wel heerlijk op de bank bij mij <3


Afbeelding

Afbeelding

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 22:56

Die van mij blijven gewoon thuis, heb het geluk dat mijn schoonmoeder vlakbij woont en helemaal gek is van katten, zij gaat gerust een uur erbij zitten. Of 2-3 x per dag kijken. We gaan deze zomer weer voor het eerst 16 dagen weg, dat hebben we vorig jaar niet gedaan omdat ik geen idee had hoe ze zich zouden gedragen maar het was prima gegaan,zijn toen maar 8 dagen geweest, dus nu durf ik het weer aan om langer op vakantie te gaan. :+

Berdien

Berichten: 64537
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 14:45

Mijn buren passen op Poes. Die gaan minimaal 1x per dag langs. Ik pas ook op hun katten als zij weg zijn, echt ideaal! Ze zijn helemaal gek van haar, dus laat haar met een gerust hart achter. Hoewel het elke vakantie weer janken is als ik met mijn koffer naar buiten loop := :o

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 19:48

Die van ons hebben oppaspersoneel :D vrienden van ons komen altijd oppassen en wij passen op hun katten.
Zelf ben ik katten oppas aan huis en te horen aan de reacties van de katten eigenaren vinden de katten dat fijner dan naar de kennel. Heb ook nooit echte stresskatten om op te passen. Volgens mij zien ze mij als voerpersoneel :D

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:53

Afbeelding
Afbeelding

<3 Tis weer te schattig!!! <3

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 14:58

Wat een schatjes <3

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 15:05

Ahhhhh roze teentjes <3

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:00

Aaahw wat aan drolletjes Freggle_Edge!!

Hier wat minder nieuws, gisteren is Gimli gecastreerd en sinds vanmorgen zit zijn oogje dicht, geen pus ofzo alleen wat traanvocht dus vanavond nog eens bellen naar de DA wat het zou kunnen zijn.
De castratie was twee keer niets maar het wakker worden heeft toch wel lang geduurd.

Berdien

Berichten: 64537
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:09

Oh heerlijk die kleine frummels :+:

Wat sneu dat Gimli niet zo heel lekker uit z'n castratie is gekomen :(:)

Zijn er hier ook mensen trouwens met oudere Ragdolls? Poes wordt dit najaar 13, maar lijkt nu toch wel.. oud te worden -O- Ze heeft weer de mysterieuze kale plekken. Geen jeuk, geen schilfers, geen roodheid.. alleen kaal. Schimmeltest bij een nieuwe DA laten doen (oude DA hield het op ringworm) maar die test was negatief. Dus wat het wel is? Ook is ze flink ingeteerd qua bespiering. Nieuwe DA vermoedt artrose, dus daar krijgt ze nu een supplementen voor. Ze slaapt graag op mijn bureau, maar die sprong is echt niet goed meer voor haar :n Als ze eraf is gesprongen dan loopt ze echt kreupel met haar voorpootjes.

Ze eet overigens goed, ontlasting is goed, hartslag was ook echt keurig bij de DA. Het is best nog een fitte dame. Maar de ouderdomskwaaltjes komen nou toch wel rap op.

ukie

Berichten: 934
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:11

Ohhh Freggle wat een schatjes <3 <3
Ik las dat ze bij een kater van de Knorretjes is geweest, toevallig Binky?

CalipsoLover

Berichten: 5579
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:22

Ik ga me hier ook melden! :D

Ik ben sinds zaterdag trotse eigenaar van Seal point ragdoll Rosie <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:24

ukie schreef:
Ohhh Freggle wat een schatjes <3 <3
Ik las dat ze bij een kater van de Knorretjes is geweest, toevallig Binky?



Nee bij Jaro

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:24

CalipsoLover schreef:
Ik ga me hier ook melden! :D

Ik ben sinds zaterdag trotse eigenaar van Seal point ragdoll Rosie <3

[ [url=m/dqFJBL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TJ7IYs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/r9KuYZ.jpg]Afbeelding[/url] ]



Gaaf zeg, veel plezier met de pluis!

CalipsoLover

Berichten: 5579
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:02

Freggle_Edge schreef:
CalipsoLover schreef:
Ik ga me hier ook melden! :D

Ik ben sinds zaterdag trotse eigenaar van Seal point ragdoll Rosie <3

[ [url=m/dqFJBL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TJ7IYs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/r9KuYZ.jpg]Afbeelding[/url] ]



Gaaf zeg, veel plezier met de pluis!

Dankjewel!!

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:06

Oooh Rosie ziet er zo lief uit! En wat voor een karaktertje heb je in huis gehaald? Een knuffelkont?

CalipsoLover

Berichten: 5579
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:20

Evelien_vp schreef:
Oooh Rosie ziet er zo lief uit! En wat voor een karaktertje heb je in huis gehaald? Een knuffelkont?

Ja enorm! Het liefst ligt ze de hele dag bij mij op schoot of naast me te spinnen. Ze is een echte ragdoll want ze laat zich ook zo hangen. Ze speelt graag en is dan ook heel grappig, ze crosst en tuimelt de kamer rond. Ze heeft een heel zacht karaktertje. Onze andere kat en hond zijn helaas nog niet zo enthousiast, maar ze is dan ook nog maar sinds zaterdag bij ons. Onze hond is nu sinds zondag op logement en komt vanavond terug. Zij vooral is heel bang van hem, ze is wat afwachtend en soms nog wat schuw. Onze andere htk kat is niet zo blij met haar komst, tegen mijn verwachtingen in. Die komt gewoon niet meer naar beneden. Hopelijk gaat ze snel wennen aan haar...

Mijkee_
Berichten: 1685
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:32

Wat een schatje calipsolover! <3

Heeft iemand goede ervaringen met een kattenpension in de omgeving Groningen? Of überhaupt een kat in een pension doen?
We zijn eind juli 1 weekje weg en Victor zn ‘vaste oppasser’ is ook net die week weg. Dus zit te overwegen om hem daar heen te doen. Vind een week te lang om iemand 1x per dag te laten komen en zeker omdat het erg warm kan worden in huis (mocht het weer zo’n zomer worden als vorig jaar)

CalipsoLover

Berichten: 5579
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 16:48

Wij zitten hier met een probleempje, niet met onze nieuwe bewoner maar met onze andere htk kat. Rosie is nu een dikke week bij ons en met de hond gaat het eigenlijk al heel goed, maar met de kat is er helaas geen verbetering. Integendeel, het wordt erger... Onze htk vermeed haar gewoon, durfde ook niet naar beneden komen. Onze andere kat van 20 was in september vorig jaar overleden. Dus ze was voor het eerst alleen, en we vonden haar nogal eenzaam. Vandaar ook mede de keuze om een nieuwe er bij te nemen. Rosie doet eigenlijk niets naar haar. Maar zij is echt enorm boos, valt niet aan, maar blaast en gromt naar Rosie. Dat terwijl ze in het begin juist heel nieuwsgierig was naar Rosie. Ook naar mij is ze niet lief. Ik mag niet in haar buurt komen of begint ook naar mij te grommen en blazen, mag haar niet aanraken of ze heeft me vast. Ook is ze op een week tijd plots enorm verdikt, maar dan bedoel ik ook enorm, terwijl ze geen andere voeding krijgt. Ze heeft wel een paar keren van Rosie haar bakje gegeten (Royal canon kitten) maar zeker niet elke dag. Ze kon vandaag ook niet meer op de lavabo springen. Ze eet, drinkt en gaat wel nog proper op de kattenbak. Naar mijn moeder is ze wel lief (vermoedelijk omdat ik Rosie het vaakst vast heb, en ik dus ook naar haar ruik) Ik maak me dus wel een beetje zorgen om haar. We hebben ze al met hetzelfde speelgoed laten spelen, bij elkaar gezet... Maar ik maak me dus vooral zorgen omdat ze plots zo verdikt is. Moet ik gewoon nog even afwachten of bel ik best eens de DA voor advies?

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 17:11

Oh calipsolover, dat is geen leuk nieuws! :( En krijgt de oudste poes genoeg aandacht tegenover Rosie?

CalipsoLover

Berichten: 5579
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 18:17

Evelien_vp schreef:
Oh calipsolover, dat is geen leuk nieuws! :( En krijgt de oudste poes genoeg aandacht tegenover Rosie?

Ze slaapt s’nachts bij mijn moeder. Ik mag er niet aan komen of ze wordt boos... :(

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 17:30

Ik heb nu niet direct ervaring met katten aan elkaar te laten wennen maar misschien het probleren waard om een doekje of knuffeltje met rosies geur op bij je oudere kat te leggen?
Of misschien voelt ze zich wat in de steek gelaten nu het kleintje er is?

Hier gaat het ondertussen goed met Gimli, de kleine rakker heeft afgelopen weekend voor de eerste keer uit zijn tuigje weten te ontsnappen wel, aan de paardenstallen omdat de dochten van de stalbazin kwam aanrennen en hij schrik had. Maar verder doet ie t super. nog steeds heel vocaal maar zo knuffelig <3

Afbeelding

Afbeelding

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 23:30

Ik duikel ineens dit topic op, wat leuk! Ik heb sinds 3/4 jaar een ragdoll kater genaamd Lord Woezel Fluffington (ja dat staat ook op zijn stamboom. :p) Ook wel de roepnaam: Kitty.

Hij is wat klein uitgevallen met zijn 3,5Kg maar o zo makkelijk en lief. Ik poets ook braaf zijn tanden. :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ja ook deze kat heeft een instagram haha.

Www.instagram.com/WoezelFluffington