Wie heeft een Maine Coon?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chay_Flame

Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 09:21

Hallo allemaal!

Ik werd in mijn topic gewezen op deze groep en dacht misschien is het leuk om weer eens wat leven er in te blazen!

Zelf ben ik op dit moment in het bezit van een blue solid en een black tortie coon. In december/januari komt daar nog een witte bij :) ze zijn voorgesteld in dit topic: [BB-ITP] Een maine coon heb je nooit alleen....

laura1987

Berichten: 7140
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:57

Jaaaa welkom!
Ik zag trouwens dat je in je topic zei dat het bekend is dat torti’s heftiger kunnen zijn, dat wist ik niet!
Klopt misschien wel want onze dame is ook een torti en zeker heftig.

Roosch

Berichten: 36701
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:58

Oh daar was je al! Ik ben zo benieuwd naar meer foto's van je witje :))

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:20

Chay_flame wat een mooie katten, leuk!

En een goed idee om wat leven erin te blazen :D

Chay_Flame

Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 14:19

Roosch schreef:
Oh daar was je al! Ik ben zo benieuwd naar meer foto's van je witje :))

Hahaha zodra ik er weer een heb zal ik hem plaatsen! Fokster werkt ook als advocaat en die heeft het momenteel erg druk :)


laura1987 schreef:
Jaaaa welkom!
Ik zag trouwens dat je in je topic zei dat het bekend is dat torti’s heftiger kunnen zijn, dat wist ik niet!
Klopt misschien wel want onze dame is ook een torti en zeker heftig.

Ja ik weet niet meer of ik dat ooit gelezen of gehoord heb maar het verklaart hier ontzettend veel. Ik heb eerder een lapjeskat gehad en die was heel lief zolang ze buiten liep. Binnen was het een drama en oppakken en echt knuffelen moest ze sowieso niks van weten.

Zij is ooit gedekt door een mc en het lapje wat daar uit kwam heb ik toen ook gehouden. Die was naar mij heel lief maar ook niet oppakken en niet proberen te borstelen of pillen te geven. Die haalde echt gericht uit naar je polsen dan. En ontzettend bang als er andere mensen bij waren etc. Heel apart want ze was gewoon bij ons in huis opgegroeid tussen de honden en dergelijke en toch zo moeilijk met anderen...

Rivjenn

Berichten: 4022
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 16:54

Heb ik nooit van gehoord dat van torsies.
Onze tortie wordt volgende maand 17.
Ze is de meest neutrale kat die we hebben.
Wacht met alles haar beurt af enso.
Verder lieve kat ook

laura1987

Berichten: 7140
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 09:55

Onze tortie is op zich een lieve dame, maar geeft wel heel duidelijk haar grenzen aan.
Ze kroelt graag, als zij het wil en komt dan heerlijk op schoot kneden, maar mijn schoonouders bijv krijgen regelmatig een tik als ze haar willen aaien.
Het is echt geen gemene poes, maar wel 1 met een flink karakter. Als je haar vergelijkt met onze 2’ birmanen zie je echt duidelijk verschil, daar zit echt geen kwaad in.

daantjuhhh

Berichten: 26911
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 11:14

Mijn tortie is geen schootkat. Maar ze is wel super lief. Iedereen kan haar aaien. En ze loopt je overal achterna. Je kan haar gewoon kammen en klitten weg scheren.

laura1987

Berichten: 7140
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 16:05

Kammen gaat bij ons gepaard met een hoop commentaar en grote mond. Ze klinkt alsof ze je gaat vermoorden, maar doet het niet :D

laura1987

Berichten: 7140
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:16

Wie van jullie had ook “ last” van hun Maine coon tijdens de zwangerschap?
Ik ben sinds ik met verlof ben niet meer veilig voor haar, ze is niet bij me weg te slaan :D
Normaal is ze wisselend in aandacht zoeken bij mij en mijn vriend, maar nu loopt ze zo over hem heen naar mij toe.

Chay_Flame

Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:18

laura1987 schreef:
Wie van jullie had ook “ last” van hun Maine coon tijdens de zwangerschap?
Ik ben sinds ik met verlof ben niet meer veilig voor haar, ze is niet bij me weg te slaan :D
Normaal is ze wisselend in aandacht zoeken bij mij en mijn vriend, maar nu loopt ze zo over hem heen naar mij toe.

Mijn moeder had Dat! Zij was zwanger van mij toen ze nog met maine coons fokte en ze werd geen moment met rust gelaten. Overal liepen ze achter haar aan en lagen ze op haar. Zij toen nog niet wetende dat ze zwanger was :))

laura1987

Berichten: 7140
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:27

Bijzonder dat je moeder het zelf nog niet eens wist, maar de katten het wel al wisten/ voelden!

De mijne heeft het pas echt sinds mijn verlof, geen idee waarom het daarvoor nog niet was, want toen was ik toch al 34 weken zwanger.

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:40

Mag ik me ook weer melden? Zag dat ik ergens in 2013 eens gereageerd heb toen ik mijn kater nog had. die is inmiddels ruim 2 jaar geleden overleden. Wel heb ik nu 2 jonge coon dames :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Deze is inmiddels ruim goedgekeurd voor babies!

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:10

Laura1987: Ik had mijn Main coon toen nog niet. Mijn andere kat ging vaak op mijn buik liggen toen die tijd. Je hoort het vaker.

Ladygiroc: stel mooie katten!

Zijn die van jullie ook zo gek op water? De mijne is echt gek op het bad :')

Afbeelding
Afbeelding

Inmiddels 7 maanden :D

laura1987

Berichten: 7140
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:15

Ladygiroc nogmaals welkom ;)
Wat een prachtige dames heb je daar!


Ils_k Fientje van ons is ook echt een waterrat, maar wel tot op bepaalde hoogte.
Zo heeft ze een emmer in de douche staan waar ze een waar waterballet van maakt en gaat ze als ik in bad zit ook altijd op de rand zitten. Maar als de douche aangaat is ze zo weg en haar poot steekt ze ook niet in bad!
Wat wel grappig is dat als wij gedoucht hebben en je een natte handdoek hebt, dat ze die dan over zich heen wil hebben.
Ik moet wel toegeven wat ik verliefd ben op jouw dame, jeetje wat een prachtige kleuren <3

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:35

Maine coons en water... ik heb een speciale waterbak omdat ze alles eruit scheppen.. als in de zomer het kinderbadje staat zitten ze erin. Gekke beesten!

Chay_Flame

Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 15:16

Water... houdt op schei uit. Ik had even geen maine coons in huis en nooit meer waterplassen rondom de waterbak. Totdat jack kwam := ik dacht aha maine coon... nu dus maar een drinkfontein aangeschaft. Voor de rest vinden ze water maar niks hier. Rumba heeft me de tweede week ook vervloekt toen ze onder de douche moest _O-Afbeelding

Chay_Flame

Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 15:17

Ladygiroc schreef:
Mag ik me ook weer melden? Zag dat ik ergens in 2013 eens gereageerd heb toen ik mijn kater nog had. die is inmiddels ruim 2 jaar geleden overleden. Wel heb ik nu 2 jonge coon dames :j

[ [url=m/4DGMUw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AfoUY8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dGurJo.jpg]Afbeelding[/url] ] Deze is inmiddels ruim goedgekeurd voor babies!


Oeh een zilver tabby <3 die vind ik toch ook wel wat die kleur...

Chay_Flame

Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 15:20

Gister al een update foto van zip in mn eigen foto topic geplaatst. Hier ook maar even dan :D meneer is al bijna 2,5 kg :oo waarschijnlijk wel doof. Gister hebben we even via video gebeld en toen kreeg ik ook totaal geen reactie als ik geluid maakte of iets. Hij begon alleen op gegeven moment heel hard te miauwen dus denk dat er idd een grote kans is dat zijn gehoor niet goed is. Desalniettemin ben ik helemaal weg van hem <3 Afbeelding

Chay_Flame

Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 18:48

Nou zip is net bij de dierenarts geweest. Aan één oor geheel doof en andere oor reageert enigzins op trillingen wat dan vooral dus zal gaan om hoge frequenties en harde geluiden. Dit wordt een heel speciaal ventje denk ik <3

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:03

Chay_flame Haha die natte kat :')
Zip is wel heel leuk hoor <3

Heb de mijne nu een paar keer los gehad toen ik thuis was. Qua omgeving is het vertrouwd maar jeetje dit is wel zo,n durfal en brutaal ding. Mijn huistuin en keuken kat blijft altijd in de buurt, maar deze %)
En ze is nogal gek op bomen :x ik houd me hart soms vast!
Afbeelding

En eindelijk na maanden slapen ze naast elkaar <3
Afbeelding

Chay_Flame

Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 22:16

oh jeetje die gaat wel heel hoog de boom in! Hier komen ze gelukkig niet buiten. iets minder zorgen haha

djoeka

Berichten: 1366
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:05

Ik wil mij ook even melden. Nadat een paar weken geleden onze vorige kat uit het niets dood in huis lag dachten we geen kat meer te nemen. Maar ja.. toen kwamen wij deze tegen :+
Op slag verliefd natuurlijk <3 Nog een paar weekjes wachten en dan mogen we ze halen.

Afbeelding

laura1987

Berichten: 7140
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:37

Wat een schatje!
Komt ze bij een andere kat of willen jullie er maar 1?

djoeka

Berichten: 1366
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:56

Wij hebben er eigenlijk altijd 1 gehad en dat ging altijd goed. We hebben wel honden waarvan 1 kleintje. Een chihuahua en die is gek op katten. Ze staat nog voor het raam te staren waar haar vriendinnetje blijft, echt zo zielig. Deze willen we wel als binnenkat houden en mocht ze het niet leuk vinden zonder een soortgenoot dan kan er altijd eentje bij. We zien het wel hoe het loopt.